Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 sierpnia 2007, 11:55

id Software stworzy czwartego Dooma i prawdopodobnie sequel gry Quake Arena

Choć Rage będzie pierwszą od 1996 roku grą firmy id Software, Inc. korzystającą z nowej marki, nie oznacza to, że John Carmack i spółka zamierzają odłożyć na półkę doskonale znane fanom pierwszoosobowych strzelanin tytuły. Współzałożyciel legendarnego studia już dziś daje do zrozumienia, że w przyszłości powstanie czwarta odsłona cyklu Doom.

Choć Rage będzie pierwszą od 1996 roku grą firmy id Software, Inc. korzystającą z nowej marki, nie oznacza to, że John Carmack i spółka zamierzają odłożyć na półkę doskonale znane fanom pierwszoosobowych strzelanin tytuły. Współzałożyciel legendarnego studia już dziś daje do zrozumienia, że w przyszłości powstanie czwarta odsłona cyklu Doom. Istnieje też prawdopodobieństwo, że doczekamy się kolejnego produktu z serii Quake Arena.

id Software stworzy czwartego Dooma i prawdopodobnie sequel gry Quake Arena - ilustracja #1

John Carmack udzielił niezwykle interesującego wywiadu dla serwisu Game Informer, który został opublikowany w ubiegły piątek. Programista zdradził, że tuż po zakończeniu prac nad trzecią odsłoną cyklu Doom, firma id Software, Inc. rozpoczęła prace nad kolejną, mroczną strzelaniną, która nosiła roboczy tytuł The Darkness. Ostatecznie jednak zrezygnowano z tego pomysłu i postanowiono obrać zupełnie nowy kierunek. Tak narodził się wirtualny odpowiednik filmu Road Warrior, czyli Rage – kosztujące dwadzieścia milionów dolarów połączenie FPS-a z wyścigami samochodowymi.

Mimo że ludzie z id Software, Inc. postanowili pójść w przypadku Rage nową drogą, firma nadal pamięta o swoich korzeniach. Carmack zdradził, że prawdopodobnie po zakończeniu prac nad grą Quake Zero, zespół weźmie się za stworzenie nowej produkcji z serii Quake Arena, w oparciu o najnowszy silnik id Tech 5. Programista zapewnił również, że na pewno doczekamy się czwartego Dooma. Kiedy jednak zacznie się jego produkcja, na razie nie wiadomo.

Realizacja przyszłych projektów wymagać będzie powołania drugiego zespołu, a co za tym idzie – zatrudnienia nowych programistów, grafików, itd. W chwili obecnej w id Software, Inc. pracują 34 osoby.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej