Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Prototype 2 (PC)

Prototype 2

Kontynuacja trzecioosobowej gry akcji, wyprodukowanej przez studio Radical Entertainment w 2009 roku.

Akcji | TPP | sandbox

Prototype 2 to kontynuacja wydanej w 2009 roku gry zręcznościowej charakteryzującej się otwartym światem. Tym razem wcielamy się w nową postać - Jamesa Hellera, który w wyniku epidemii stracił żonę i dziecko. Według byłego żołnierza osobą odpowiedzialną za ten stan rzeczy jest bohater pierwszej części, Alex Mercer. Ten, warto przypomnieć, był jednym z niewielu ludzi których zaraza – przy której gorączka krwotoczna z Zairu to małe piwko – zmieniła i dała moc świadomej zmiany własnego ciała przy zachowaniu jasności umysłu.

Poczynania Mercera w pierwszej części spowodowały, że cały Manhattan został ogarnięty zarazą. Akcja drugiej części rozgrywa się czternaście miesięcy później. Nowy Jork podzielono na strefy – zarażoną, przejściową i wolną od wirusa. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji Nowego Jorku i śledzenia wątków związanych z zarazą. Nowe informacje uzyskujemy najczęściej poprzez korzystanie z charakterystycznej zdolności Jamesa – pochłaniania ludzi i przyjmowania ich postaci. Heller rozwija z czasem swoje umiejętności, przygotowując się na konfrontację z wrogiem, od którego zresztą otrzymał dostęp do mutagennych mocy.

Zmianie uległa struktura fabularna i rozwój postaci. Studio Radical postawiło przede wszystkim na płynność i – o ile można o tym mówić – realizm rozgrywki. W Prototype 2 nie znajdujemy zadań oderwanych od wątku fabularnego, we wszystkim co robimy, nawet jeśli są to zadania dodatkowe, przewijają się informacje związane z fabułą. Początkowo śledzimy efekty małego wydarzenia w strefie strzeżonej przez Blackwatch, ale odkrywając liczne niecne czyny tej organizacji wplątujemy się w coraz większą intrygę. Bohater wykonując kolejne zadania gromadzi doświadczenie, które tak jak poprzednio, wymienia na różne moce.

Pod względem oprawy graficznej i dźwiękowej Prototype 2 nie jest wielkim krokiem naprzód w porównaniu do poprzednika. Mimo tego, wszystkie elementy od animacji przez tekstury zostały dopracowane i poprawione, dzięki czemu gra na nienowym przecież sprzęcie wygląda fenomenalnie. Zmieniona mechanika walki – jedna z głównych bolączek części pierwszej – sprawia, że wydarzenia na ekranie są bardziej widowiskowe i mamy nad ich przebiegiem większą kontrolę. Menażeria jakiej stawiamy czoła uległa poszerzeniu, nowi przeciwnicy są wprowadzani stopniowo w trakcie rozgrywki i często ich widok potrafi naprawdę zaskoczyć.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,9 / 10 na podstawie 1561 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9 / 10 na podstawie 1106 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Prototype 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Prototype 2

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core 2.7 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP(SP2)/Vista/7

Rozrywka na strzępy – recenzja gry Prototype 2

Recenzja 25 kwietnia 2012, 07:01

Druga często powracająca kategoria misji to infiltracje baz, podczas których należy znaleźć odpowiednią postać i pożreć ją, aby odblokować drzwi. Tutaj trzeba już odrobinę finezji, bo większość bram nie otworzy się, jeśli mamy na karku wrogów. Motyw podszywania się pod inne osoby bardzo mi się podoba, więc ucieszyłbym się, gdyby autorzy rozbudowali ten model rozgrywki. Twórcy Prototype’a 2 nie chcieli jednak ryzykować nudniejszymi momentami i ograniczyli „aktorskie” sceny do minimum: przejmij kontrolę nad pilotem i wsiądź do pojazdu stojącego obok. Trochę szkoda, ale i tak jest nieźle.

PC
X360
PS3