Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3PS2X360WiiNDS
Okładka Call of Duty: World at War (PC)

Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War - Final Fronts

Zrealizowana z rozmachem pierwszoosobowa strzelanina (FPS) w realiach II wojny światowej. Gra wyprodukowana została przez należące do koncernu Activision studio Treyarch.

Akcji | FPP | II wojna światowa | Call of Duty | FPS | wojenne | multiplayer | kooperacja | strzelanki

Call of Duty: World at War jest kolejną częścią serii popularnych pierwszoosobowych strzelanin. W poprzednich grach z tego cyklu (za wyjątkiem Call of Duty 4: Modern Warfare) mieliśmy okazję zwiedzić normandzkie wsie i miasteczka, zasmakować życia czerwonoarmisty podczas walk o Stalingrad czy poczuć prażące słońce północnoafrykańskiej pustyni. W części piątej autorzy zmieniają teatry działań i przenoszą gracza w wilgotny klimat azjatyckiej dżungli oraz na front wschodni tuż przed zakończeniem wojny.

W pierwszym przypadku po jednej stronie znajdują się żołnierze amerykańscy i australijscy, po drugiej fanatycznie oddani Cesarzowi żołnierze japońscy. Ta wojna jest całkowicie inna od tej, która toczyła się na zachodzie Europy. Nieraz każda z wysepek stanowi istną fortecę z siecią podziemnych korytarzy, w których walczy się o każdy metr ziemi. Za każdym krzakiem może czaić się ukryte stanowisko karabinu maszynowego lub dobrze zamaskowany bunkier.

Autorzy nie zapomnieli także o Europie. Po raz kolejny gracz wciela się w czerwonoarmistę na froncie wschodnim. Już w pierwszej części serii mieliśmy okazję szturmować Reichstag, czyli budynek parlamentu w stolicy III Rzeszy, Berlinie. Autorzy powrócili do tematu końcowej fazy wojny, kiedy walki toczą się już na przedpolach, a także w późniejszej fazie w samym centrum miasta.

Za piątą część odpowiada ekipa Treyarch, a więc ci sami ludzie, którzy wcześniej przygotowali Call of Duty 2: Big Red One i Call of Duty 3. Podobnie, jak w przypadku tej ostatniej, w wieloosobowych potyczkach nie zabrakło wszelkiej maści pojazdów. Największy postęp dokonał się jednak w trybie kampanii, w którym po raz pierwszy w serii możemy stanąć ramię w ramię z żywymi kolegami. Za pośrednictwem Internetu wraz z trójką przyjaciół mamy możliwość przejścia całego wątku fabularnego.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,8 / 10 na podstawie 9842 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8 / 10 na podstawie 879 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149,99 PLN

Gry podobne do Call of Duty: World at War

Klasyfikacja PEGI Call of Duty: World at War

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Call of Duty: World at War

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP SP2/Vista

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Nintendo Wii

Wykorzystuje: Nintendo Wi-Fi Connection

Nintendo DS

Wykorzystuje: Nintendo Wi-Fi Connection

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci 8 MB

Call of Duty: World at War - recenzja gry

Recenzja 12 listopada 2008, 14:14

Jak przedstawiają się same misje? Tradycyjnie jest dużo do roboty. Gra jest skonstruowana w specyficzny sposób: choć nieustannie towarzyszą nam kompani, najważniejsze rzeczy (zabicie blokującego dalszą drogę wroga, podłożenie ładunków wybuchowych pod kluczowe instalacje itd.) zawsze spada na nasze barki. Kiedy udaje się pomyślnie wykonać zlecone przez dowódcę zadanie, gra uruchomia kolejny skrypt i akcja rusza naprzód. I tak jest przez bite sześć godzin zabawy.

PC
X360
PS3
Wii
NDS
PS2