Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Sid Meier's Civilization II (PC)

Sid Meier's Civilization II PC

Kontynuacja niezwykle udanej strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization. W dwójce ponownie mamy za zadanie stworzenie światowego imperium poprzez rozwój gospodarki, polityki i armii. Gracz może poprowadzić do świetności jedną z 21 grywalnych nacji od 4000 roku p.n.e.

Strategiczne | turowe | 4X | sandbox | multiplayer | strategiczne wojenne

PC Windows
Okładka Sid Meier's Civilization II (PC)

producent: Microprose

wydawca: Microprose

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

30czerwca1996

Civilization 2 jest następczynią wspaniałej poprzedniczki Sid Meier's Civilization, klasycznej gry strategicznej w trybie turowym. Ponownie celem gry jest stworzenie światowego imperium podejmując kluczowe decyzje dotyczące ludności, ekonomii i polityki. Poczynając od założenia małej prehistorycznej osady trzeba pokonać pozostałe mocarstwa mierząc się z największymi przywódcami w historii.

Zbuduj wspaniałe miasta i zagospodaruj ich okolicę, wybuduj drogi i skonstruuj Cuda Świata. Wyszkol nowoczesne armie i poprowadź je do zwycięstwa. Rozwijaj technologie aż do poziomu wczesnych lotów kosmicznych, co umożliwi ci zdobyć nie tylko Ziemię ale również kosmos.

W Civilization 2 jest kilka opcji ukończenia gry: zniszczenie wszystkich przeciwników, ranking gracza w określonym ograniczeniu czasowym lub wysłanie kolonizacyjnego statku kosmicznego na Alpha Centauri. Do gry dołączony jest edytor scenariuszy umożliwiający stworzenie własnych map.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 2160 ocen czytelników.

Klasyfikacja PEGI Sid Meier's Civilization II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Sid Meier's Civilization II

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 166 MHz, 16 MB RAM

Powstaje gra MMO z serii Civilization

wiadomość24 lipca 2011

Powstaje gra Civilization Online, czyli sieciowa wersja popularnej serii Sida Meiera. Produkcja jest tworzona przez studio XLGames, założone przez Jake’a Songa, legendarnego producenta MMORPG, który dał światu takie hity jak Lineage.

Na facebookowe Civilization jeszcze trochę poczekamy
Na facebookowe Civilization jeszcze trochę poczekamy

wiadomość2 lutego 2010

Spora grupa fanów gier facebookowych, którym przejadło się życie rolnika i mają ochotę zamienić Farmville na coś z większą ikrą z radością przywitała wieści o Civilization Network, czyli nowym wcieleniu legendarnej serii autorstwa Sida Meiera. Teraz dowiedzieliśmy się kiedy wystartuje beta tego projektu.

Projekt Civilization MMO skasowany?

wiadomość24 listopada 2009

Firma 2K Games podjęła decyzję o kasacji strategicznej gry MMO, która według doniesień amerykańskich blogerów miała być sieciową wersją Cywilizacji. W projekt był podobno zaangażowany Scott Jennings, postać znana bywalcom świata MMO, który poinformował pod koniec zeszłego miesiąca o utracie stanowiska.

Nowe Civilization dla użytkowników serwisu Facebook
Nowe Civilization dla użytkowników serwisu Facebook

wiadomość22 października 2009

Ogromna popularność serwisów społecznościowych pobudza twórców gier do niecodziennych działań. Sid Meier, legendarny projektant gier komputerowych, znany szczególnie z wybitnej serii Civilization, zapowiedział nową odsłonę tej serii przeznaczoną specjalnie dla… Facebooka.

Take-Two raportuje straty, lecz w przyszłość patrzy z nadzieją
Take-Two raportuje straty, lecz w przyszłość patrzy z nadzieją

wiadomość27 maja 2009

Najnowszy raport finansowy koncernu Take-Two obfituje w sporą liczbę niezwykle interesujących wiadomości. Do tej pory wyodrębniliśmy z niego trzy obszerne informacje – pisaliśmy o opóźnieniu premiery Mafii 2 i Red Dead Redemption, podaliśmy datę premiery BioShocka 2, a także ujawniliśmy pierwsze szczegóły na temat drugiego rozszerzenia do Grand Theft Auto IV.