Civilization 2: Jednostki
Aktualizacja:
Służą, do podbijania miast przeciwnika i ochrony własnych, ulepszania terenu, transportowania innych jednostek, szpiegowania sąsiednich narodów... Jak widać w Cywilizacji jednostki, zarówno te militarne jak i nie, spełniają szereg bardzo ważnych funkcji, dlatego też został im poświęcony jeden z największych rozdziałów tego poradnika.
Każda jednostka w grze jest opisywana przez 5 głównych współczynników:
- Koszt: Koszt wyprodukowania jednostki w tarczach.
- Siła Ataku: Szansa na trafienie jednostki przeciwnika, porównywana z obroną jednostki atakowanej.
- Siła Obrony: Wartość odpowiadająca za skuteczność danego oddziału w defensywie.
- Punkty Wytrzymałości: Ilość punktów obrażeń*10 które może na siebie przyjąć jednostka zanim zginie.
- Siła Ognia: Wielkość zadawanych obrażeń po udanym ataku.
- Ruch: Odległość jaką może przebyć jednostka w jednej turze (zależy również od terenu).
Oczywistym jest, że jednostki o większym współczynniku obrony powinny być wykorzystywane jedynie do defensywy, a te z dużym atakiem do ofensywy. Duże znaczenie ma również ruch, znacznie zwiększający mobilność naszej armii, przydatne zwłaszcza podczas prowadzenia szybkich wojen.
Ilość i rodzaj posiadanych przez nasze państwo jednostek powinny bezpośrednio wynikać z aktualnego ustroju i sytuacji politycznej. W ustrojach posiadających darmowe jednostki poprawiające nastrój obywateli, opłaca się trzymać w miastach stałą armię. W demokracji i republice posiadanie wojska sprawia jedynie kłopoty, więc należy jak najbardziej ograniczać liczbę jednostek. Powyższe obostrzenia nie dotyczą jednostek niemilitarnych (o ataku 0), które mają przeznaczenie inne niż militarne (dyplomaci, karawany...) i ich rozleglejszy opis znajduje się w innym dziale poradnika.
Jednostki mogą awansować do statusu weterana, ich współczynniki są wtedy mnożone przez 150%. Jednostki stają się weteranami w dwóch przypadkach: albo po zwycięskiej walce (po każdej mają 50% szans na zostanie weteranem), albo gdy zostały zbudowane w mieście posiadającym koszary (lub odpowiadający im budynek dla jednostek powietrznych lub morskich). Szpiedzy mogą zostać weteranami gdy uda im się szczęśliwie wykonać misję i wrócić do zaprzyjaźnionego miasta.
![]() Na polu bitwy żołnierze zdobywają doświadczenie najszybciej.
| ![]() To się nazywa skuteczny atak.
|
Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization 2: Poradnik do gry
- Civilization 2: Początek rozgrywki
- Civilization 2: Zarządzanie miastami
- Civilization 2: Jednostki
- Civilization 2: Rozwój technologiczny
- Civilization 2: Dyplomacja
- Civilization 2: Handel
- Civilization 2: Szczęście
- Civilization 2: Ustroje
- Civilization 2: Zarządzanie państwem
- Civilization 2: Cuda świata
- Civilization 2: Tereny
- Civilization 2: Zwycięstwo
- Civilization 2: Mody z Test of Time
- Civilization 2: Własne mody
- Sid Meier's Civilization 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany125825 Junior
Taka mała uwaga do pana tworzącego ten poradnik ...
Wszelkie screeny tutaj zamieszczone sa z gry Civilization II: Test of Time a nie z podstawowej Civilization II (i osobiscie sadze ze ladniejsza grafika jest w podstawowej wersji)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


