Civilization 2: Handel
Aktualizacja:
Handel jest niezwykle ważną sferą gospodarki, która gdy poświęcić jej odpowiednio dużo czasu i nakładów - przynosi odpowiednie zyski. Po odkryciu technologie o nazwie Handel, będziemy mogli produkować Karawany, a przy każdym z widocznych przez nas miast pojawi się również informacja o dobrach jakie produkuje i jakich potrzebuje. Właśnie rozpoczął się nowy okres w dziejach naszego państwa.
Po wyprodukowaniu karawany pojawi się pytanie o dobra jakie karawana ta ma przewozić. Zapasy żywności powodują po prostu wymianę snopka zboża pomiędzy dwoma miastami (należy uważać, aby tym sposobem nie wywołać w jednym z miast głodu). Natomiast produkując karawanę dostarczającą konkretne surowce należy się przyjrzeć zestawieniu zapotrzebowania i zapasów. Mamy wybór wśród trzech dóbr które produkuje dane miasto. Decydujemy się na jedno z nich i wyruszamy aby dostarczyć przesyłkę do celu.
Kilka słów o ogólnych zasadach tworzenia szlaków handlowych. Szlak handlowy zostaje założony w chwili gdy karawana lub fracht z jednego miasta dotrze do innego i otrzyma rozkaz założenia szlaku handlowego. Gdy tak się stanie otrzymamy jednorazowy zastrzyk gotówki, oraz stały dochód w postaci bonusowych strzałek handlu w mieście macierzystym karawany (frachtu). Należy pamiętać, że jedno miasto może naraz posiadać jedynie trzy szlaki handlowe. Aby czerpać jak największe dochody z handlu należy po pierwsze prowadzić wymianę z odległymi miastami innych cywilizacji (zyski z wysyłania karawan pomiędzy własnymi miastami są o wiele mniejsze), a po drugie dostarczać surowce na które jest zapotrzebowanie.
![]() Podgląd na zapotrzebowanie miasta do którego chcemy wysłać karawanę.
| ![]() Od teraz posiadamy stały przychód w postaci dodatkowych strzałek w mieście z którego pochodził fracht.
|
Oznacza to, że na początku czeka nas długa i żmudna praca tworzenia sieci szlaków handlowych. Ideałem byłoby takie rozplanowanie produkcji karawan, aby każde miasto posiadało co najmniej dwa zyskowne szlaki handlowe, jednak z racji, ze jest to raczej niemożliwe staramy się skupić na rozwinięciu handlu wśród największych ośrodków naszego państwa.
Inną funkcja karawan jest przyspieszanie budowy cudów świata, o której też warto pamiętać i w potrzebie wykorzystywać - wysyłamy karawanę do własnego miasta, które właśnie produkuje cud i każemy wspomóc jego budowę. Karawana dostarczy trochę tarcz zmniejszając czas oczekiwania na koniec konstrukcji.
Trzeba również pamiętać, że z czasem szlaki handlowe mogą tracić na znaczeniu i należy wtedy zadbać o powstanie nowych - aktualniejszych. Wykorzystywane szlaki nie przynoszą też dochodów w postaci pieniędzy, a jedynie dodatkowych strzałek. Opłaca się więc w celu poprawy stanu państwowego skarbca wysłać nieraz objuczoną karawanę po istniejącym szlaku, aby zdobyła dla nas trochę nadprogramowej gotówki.
- Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization 2: Poradnik do gry
- Civilization 2: Początek rozgrywki
- Civilization 2: Zarządzanie miastami
- Civilization 2: Jednostki
- Civilization 2: Rozwój technologiczny
- Civilization 2: Dyplomacja
- Civilization 2: Handel
- Civilization 2: Szczęście
- Civilization 2: Ustroje
- Civilization 2: Zarządzanie państwem
- Civilization 2: Cuda świata
- Civilization 2: Tereny
- Civilization 2: Zwycięstwo
- Civilization 2: Mody z Test of Time
- Civilization 2: Własne mody
- Sid Meier's Civilization 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany125825 Junior
Taka mała uwaga do pana tworzącego ten poradnik ...
Wszelkie screeny tutaj zamieszczone sa z gry Civilization II: Test of Time a nie z podstawowej Civilization II (i osobiscie sadze ze ladniejsza grafika jest w podstawowej wersji)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


