Wyszukiwarka gier
Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 22 marca 2019

Akcji, TPP, Fantasy, Skradanki, Elementy RPG, Przygodowe gry akcji, Soulslike, Singleplayer

Przygodowa gra akcji od studia FromSoftware, która przenosi nas do alternatywnej wersji XVI-wiecznej Japonii. Sekiro: Shadows Die Twice stawia na eksplorację rozbudowanych poziomów oraz skradanie się zamiennie z toczeniem walk przypominających serię Dark Souls. Inne cechy szczególne projektu to ponury klimat oraz wysoki poziom trudności.

8.5

GRYOnline

7.9

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny

Sekiro: Shadows Die Twice to przygodowa gra akcji TPP, której ważną część stanowią elementy skradankowe. Tytuł opracowało japońskie studio FromSoftware, a na czele produkcji stał legendarny projektant Hidetaka Miyazaki, który pełnił tę samą rolę przy tworzeniu Dark Souls, Bloodborne i Dark Souls III. Sekiro wykazuje sporo podobieństw do gier z gatunku potocznie nazywanego „soulsborne”, aczkolwiek oferuje także nowe lub zmienione mechaniki, które mają znaczący wpływ na rekomendowany styl rozgrywki.

Fabuła

Akcja gry osadzona została w alternatywnej wersji XVI-wiecznej Japonii, gdzie elementy historyczne wymieszane są z fantastycznymi. Wcielamy się w wojownika – tytułowego Sekiro, czyli „jednorękiego wilka” – którego zadaniem jest uratowanie swojego pana, będącego młodym spadkobiercą antycznej linii krwi. Przy okazji próbujemy zemścić się na porywaczach, którzy odcięli protagoniście rękę i zostawili go na śmierć. Sekiro zostaje jednak uratowany, a jego kończynę zastępuje mechaniczna proteza. Nie jest to jedyna nadnaturalna zmiana, jaka zaszła w jego ciele. Został on również pozbawiony możliwości poniesienia śmierci.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows

PlayStation 4

PlayStation 4

Xbox One

Xbox One

Producent: FromSoftware

Wydawca: Activision Blizzard

Publicystyka

9.0
świetna

Recenzja GRYOnline

Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro to gra, która wskakuje na grzbiet serii Souls, by wzbić się wysoko w powietrze. Takie akrobacje to wielkie ryzyko, ale From Software jak zwykle ląduje z gracją i bez większych potknięć. Sekiro łagodniej wprowadza graczy do swojego świata, a potem natychmiast sprowadza ich na ziemię brutalnym kopniakiem, czyli perfekcyjnym systemem walki. Znowu rewelacja.

Recenzja Sekiro: Shadows Die Twice – gry trudniejszej od Dark Souls
Recenzujący:
Szymon Liebert
Platforma:
PlayStation 4 PlayStation 4
Data recenzji:
22 marca 2019
Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 17 kwietnia 2019

Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry

Poradnik do Sekiro Shadows Die Twice to kompendium wiedzy na temat tej trudnej gry studia From Software. Dowiecie się tutaj, jak walczyć, rozwinąć swoją postać oraz jakie konsekwencje niesie ze sobą śmierć. Nie zabrakło również opisu pojedynków z bossami.

Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry
Opinie

15 lipca 2024

Najlepsze gry soulslike dla każdego. Nasz ranking od najłatwiejszej do najtrudniejszej

Seria Dark Souls wsławiła się wysokim poziomem trudności, uczącym pokory i cierpliwości. Inspirowane nią gry soulslike starają się również nie dawać taryfy ulgowej, czasem stanowiąc większe, a czasem mniejsze wyzwanie od dzieł FromSoftware.

Najlepsze gry soulslike dla każdego. Nasz ranking od najłatwiejszej do najtrudniejszej
Najlepsze gry soulslike dla każdego. Nasz ranking od najłatwiejszej do najtrudniejszej
Opinie

8 października 2021

Soulslike to świetna sprawa, ale potrzebujemy też Soulslite'ów

Ludzie, którzy naciskają na FromSoftware o łatwy poziom trudności w Sekiro czy Dark Souls naruszają święte prawo twórcy do uczynienia jego dzieła czymkolwiek sobie tylko zechce. A jednocześnie mają trochę racji...

Soulslike to świetna sprawa, ale potrzebujemy też Soulslite'ów
Soulslike to świetna sprawa, ale potrzebujemy też Soulslite'ów
Opinie

25 czerwca 2021

Steam Summer Sale 2021 - gry, które warto kupić

Letnia wyprzedaż Steam 2021 ruszyła! Udało nam się znaleźć parę naprawdę atrakcyjnych cenowo pozycji, których zakup warto rozważyć. Oto nasze propozycje, które zdecydowanie warto rozważyć!

Steam Summer Sale 2021 - gry, które warto kupić
Steam Summer Sale 2021 - gry, które warto kupić
Opinie

31 stycznia 2020

From Software to najważniejsze studio ubiegłego dziesięciolecia

W tym artykule uzasadniamy, dlaczego FromSoftware to najważniejsze studio całej ostatniej dekady i dlaczego ciągle ktoś porównuje kolejne gry do Dark Souls.

From Software to najważniejsze studio ubiegłego dziesięciolecia
From Software to najważniejsze studio ubiegłego dziesięciolecia
Opinie

4 stycznia 2020

Najlepsze gry 2019 roku według redakcji GRYOnline.pl

Death Stranding, Sekiro, Disco Elysium, Control, Resident Evil 2, Metro Exodus - ten rok obfitował w wiele hitów. Wybraliśmy 15, które najbardziej skradły nasze serca.

Najlepsze gry 2019 roku według redakcji GRYOnline.pl
Najlepsze gry 2019 roku według redakcji GRYOnline.pl

Wiadomości

Hit od FromSoftware doczeka się anime. Plotki o Sekiro: No Defeat znalazły potwierdzenie w rzeczywistości

Hit od FromSoftware doczeka się anime. Plotki o Sekiro: No Defeat znalazły potwierdzenie w rzeczywistości

Zwiastun serialu Sekiro: No Defeat był kolejną atrakcją ceremonii otwarcia targów gamescom 2025.

gry

Jakub Błażewicz

19 sierpnia 2025 20:30

Hit od FromSoftware doczeka się anime. Plotki o Sekiro: No Defeat znalazły potwierdzenie w rzeczywistości
Ten system walki nigdy mi się nie znudzi - Sekiro: Shadows Die Twice to dla mnie największe osiągnięcie FromSoftware

Ten system walki nigdy mi się nie znudzi - Sekiro: Shadows Die Twice to dla mnie największe osiągnięcie FromSoftware

Każda gra studia FromSoftware ma swoich hardcore’owych fanów, którzy potrafią spędzać z nią setki godzin, nawet po jej wymaksowaniu. Dla mnie taką pozycją jest Sekiro: Shadows Die Twice.

opinie

Maciej Bogusz

1 sierpnia 2024 15:42

Ten system walki nigdy mi się nie znudzi - Sekiro: Shadows Die Twice to dla mnie największe osiągnięcie FromSoftware
Doświadczone studio, które przez lata wspierało twórców Final Fantasy, Resident Evil i Sekiro, mierzy się z problemami

Doświadczone studio, które przez lata wspierało twórców Final Fantasy, Resident Evil i Sekiro, mierzy się z problemami

Japońskie studio Tose Software mierzy się z kłopotami finansowymi, spowodowanymi anulowaniem gier przez klientów przedsiębiorstwa. Należą do nich m.in. Square Enix, Nintendo, FromSoftware czy Capcom.

gry

Maciej Gaffke

5 lipca 2024 10:50

Doświadczone studio, które przez lata wspierało twórców Final Fantasy, Resident Evil i Sekiro, mierzy się z problemami
Sekiro: Shadows Die Twice z imponującym wynikiem sprzedaży

Sekiro: Shadows Die Twice z imponującym wynikiem sprzedaży

Poznaliśmy nowy wynik sprzedaży gry Sekiro: Shadows Die Twice. Wspólne dzieło studia FromSoftware oraz firmy Activision potrzebowało 4,5 roku na osiągnięcie ważnego kamienia milowego.

gry

Krystian Pieniążek

26 września 2023 08:33

Sekiro: Shadows Die Twice z imponującym wynikiem sprzedaży
PlayStation Showcase może przynieść zapowiedź seriali Ghost of Tsushima i Sekiro

PlayStation Showcase może przynieść zapowiedź seriali Ghost of Tsushima i Sekiro

Seriale na podstawie Ghost of Tsushima i Sekiro mają być już w produkcji i co najmniej jeden z nich zostanie zapowiedziany „wkrótce”. Może w trakcie PlayStation Showcase?

gry

Jakub Błażewicz

19 maja 2023 14:27

PlayStation Showcase może przynieść zapowiedź seriali Ghost of Tsushima i Sekiro
Sekiro wyprzedziło Elden Ring - top 10 w Polsce

Sekiro wyprzedziło Elden Ring - top 10 w Polsce

W siedemnastym tygodniu roku na liście bestsellerów w Polsce zaszły spore zmiany. Na tron wróciła FIFA 22, a Sekiro: Shadows Die Twice przegoniło Elden Ring.

gry

Adrian Werner

11 maja 2022 14:28

Sekiro wyprzedziło Elden Ring - top 10 w Polsce
Sekiro: Shadows Die Twice ukończone w dwie godziny i z zasłoniętymi oczami

Sekiro: Shadows Die Twice ukończone w dwie godziny i z zasłoniętymi oczami

Speedrunner o pseudonimie Mitchriz ukończył Sekiro: Shadows Die Twice, mając zasłonięte oczy. Przejście gry w tym stanie zajęło mu dwie godziny. Wszystko to w ramach charytatywnego wydarzenia AGDQ 2022.

gry

Agnieszka Adamus

17 stycznia 2022 19:18

Sekiro: Shadows Die Twice ukończone w dwie godziny i z zasłoniętymi oczami
Czekając na Elden Ring gracz bije codziennie najtrudniejszego bossa z Sekiro

Czekając na Elden Ring gracz bije codziennie najtrudniejszego bossa z Sekiro

Zapowiedź Elden Ring wydaje się zbliżać wielkimi krokami. Aż do premiery gry oddany fan studia From Software postanowił codziennie zabijać najtrudniejszego bossa w Sekiro: Shadows Die Twice.

gry

Hubert Śledziewski

8 marca 2021 13:55

Czekając na Elden Ring gracz bije codziennie najtrudniejszego bossa z Sekiro
Nowy tryb gry i stroje w darmowej aktualizacji Sekiro

Nowy tryb gry i stroje w darmowej aktualizacji Sekiro

Jeszcze w tym miesiącu pojawi się darmowa aktualizacja Sekiro: Shadows Die Twice. Wprowadzi ona m.in. nowy tryb gry i dodatkowe stroje dla bohatera.

gry

Paweł Musiolik

25 października 2020 09:07

Nowy tryb gry i stroje w darmowej aktualizacji Sekiro

Miliony Sekiro w domach graczy, a wkrótce nowa aktualizacja

Studio FromSoftware oraz firma Activision pochwaliły się sprzedażą Sekiro: Shadows Die Twice. Twórcy zapowiedzieli też darmowe uaktualnienie gry, które wprowadzi m.in. możliwość ponownego stoczenia walk z pokonanymi bossami.

gry

Jakub Błażewicz

29 lipca 2020 18:57

Miliony Sekiro w domach graczy, a wkrótce nowa aktualizacja

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Sekiro: Shadows Die Twice.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Sekiro: Shadows Die Twice:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100 3.1 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon HD 7950 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD Ryzen 5 1400 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 570 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.5

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 21 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.9

Ocena Graczy

Średnia z 1863 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.5

Ocena STEAM

"Przytłaczająco pozytywne"

Średnia z 242896 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.0
Szymon Liebert
PC

Szymon Liebert

Recenzent GRYOnline.pl

2019.03.22

From Software znowu udowodniło, że szukających prawdziwych wyzwań graczy potrafi bawić jak mało kto. Sekiro to nowy hit od twórców Dark Souls – tylko uważajcie, bo gra da Wam popalić.

8.0
m4tekt
PC

m4tekt

Ekspert

2022.06.23

Sekiro: Shadows Die Twice 8/10Platforma: Xbox Series XCzas ukończenia: 60hCiężka gra... System walki bardzo wymagający i widowiskowy. Gra potrafi zaskoczyć gracza w każdym momencie, przez co pojedynki nigdy nie wyglądają tak samo. Za pierwszym razem odbiłem się od gry, ale za drugim przeszedłem całą, pokonując wszystkich bossów i mini-bossów. Grę może przejść każdy, ale to nie jest gra dla każdego. Graficznie jest bardzo ładnie, mapy fajnie połączone i posiadają świetny klimat. Rozgrywka jest bardzo taktyczna i zmusza do myślenia. Ciekawostką jest również rozwijanie się otoczenia wraz z postępem fabuły, ale nie będę spojlerował. Sekiro to gra bardzo innowacyjna i satysfakcjonująca, ale trzeba mieć do niej cierpliwość.

6.0
mastarops
PC

mastarops

Ekspert

2021.04.29

Nie dla mnie. System walki - jedna broń, parowanie, postura i wielokrotne śmiertelne ciosy mnie odrzucił. Chyba za stary na to jestem :) Soulsy ogarniałem i dobrze się bawiłem tu niestety ściana. Ciekawe, że same poziomy i zwykli wrogowie są dość prości natomiast przy bosach poziom trudności skacze w kosmos.

9.0
Pitplayer
PC

Pitplayer

Ekspert

2021.01.13

Dziś udało mi się pokonać finałowego bossa i ukończyć Sekiro (co to była za walka!), został mi jeszcze Demon nienawiści ale jeśli pokonałem Ishina to z nim też sobie pewnie poradzę. Gra strasznie dała mi w kość, bardziej niż inne soulsy, razem z finałowym bossem miałem chyba 3 momenty w grze, w których myślałem że nie dam rady i po prostu porzucę Sekiro.Platforma Xox, zalety:- System walki, bardzo dobry, istna szermierka na miecze, a dodatkowo dzięki różnym gadżetom w protezie i specjalnym atakom jest różnorodnie, często odpowiednia broń w protezie to klucz do wygranej- skakanie, pływanie, skradanie i wspinanie + linka -> w końcu! I można przy tych czynnościach walczyć!- Klimat Japonii w czasach Samurajów, który im dalej tym bardziej zbliża się do horroru. Jak dla mnie na plus- Japoński dubbing dodaje jeszcze więcej klimatu i uroku tej grze- grafika ładna, choć na 2019 rok trochę słabo- różnorodne lokacje- walki z minbossami i bossami, oczywiście koszmarnie trudne ale przez radość ze zwycięstwa większa jak to w soulslike'ach- prosto podana fabuła, mogłem łatwiej wczuć się w relacje postaci, sama fabuła nie jest mocno skomplikowana ale też ją oceniam pozytywnieMinusy:- optymalizacja (niestety FS z tego słynie) na xox gra działa w 35-45 klatkach, miałem wrażenie że grałem w zablokowanych 30 fps. Ładniejsze gry działają na tej konsoli w stabilnych 60fps.- muzyka, pasuje do klimatu ale jak dla mnie nie wyróżnia się szczególnie i daleko jej do tych wspaniałych chórów, skrzypiec z DS czy Bloodborne- Recykling minibossów, walczy się z nimi fajnie ale naprawdę wolałoby się więcej różnorodności- Chyba naprawdę coś jest nie tak z hitboxami, zdarzało mi się to naprawdę bardzo rzadko ale bywało że wróg mnie nie ranił mimo że przeciął mnie mieczem, w drugą stronę też tak jest.- kamera przy ścianach potrafi koszmarnie wariować co może skończyć się zgonemMimo wszystko to dla mnie kandydat do miana gry generacji, gdy już opanowałem blokowanie gra dostarczyła mi najlepszych walk w ciągu ostatnich kilku lat.

9.0
PC

zjazd

Ekspert

2020.11.16

Dopiero niedawno się wziąłem za tą grę. Świetna walka, wcale nie taka trudna tylko trzeba porzucić Soulsowe schematy i przerzucić sie na parowanie. Dla mnie nowy tryb rozwoju jest kiepski, ale to w sumie jedyna wada. Klimat feudalnej japonii świetny. Historia opowiedziana bardziej wporst w porównaniu do DS. FromSoftware to prawdziwa marka .

8.5
gutosaw
PC

gutosaw

Ekspert

2020.09.07

Historia pewnego Wilka - jednorękiego shinobi, który osiągnął mistrzostwo w posługiwaniu się kataną, dywersją oraz linką z hakiem. Towarzyszy mu gracz posiadający dwie (ale za to lewe) ręce, który nie osiągnął mistrzostwa w niczym, a kontrolera od X-Boxa bierze do rąk raz na kilka miesięcy. Wynikiem tego partnerstwa jest niekończące się pasmo śmierci oraz... satysfakcji. Przy czym duet dzieli sie tymi wynikami dość sprawiedliwie. Shinobi bierze śmierć, a gracz satysfakcję.Historia zaczyna się z przytupem. Pozbawiony woli życia najemny skrytobójca zostaje sparowany z tryskającym entuzjazmem graczem. Ta jakże archetypowa para skrajnie różnych bohaterów rusza by uratować dziecko będące naczyniem potężnej mocy, a następnie podejmują próbę stawienia czoła nieśmiertelności. Od tej pory koniec z przytupami. Fabuła porusza się bezszelestnie niczym wyszkolony ninja. Niestety, ninja powinien pozostawać w ukryciu, a historia potrzebuje czasem wyjść z cienia. Jest to konieczne, ale nie sprawdza się najlepiej, bo opiera się raczej na jarmarcznych sztuczkach, niż na urzekającym ninpou. Podobnie sprawa ma się z dialogami. Od strony technicznej – perfekcja. Jednak treść oraz przekaz pozostawiają wiele do życzenia.Te są jednak drobnostki, gdy przyrównuje się je do prawdziwych zalet tej przygody. Pierwszą z nich jest oczywiście walka. Początkowo niedoświadczony duet wzajemnie sobie przeszkadza i nawet niewielka grupa przeciętnie wyszkolonych wojowników stanowi wyzwanie. Spójność drużyny została wystawiona na próbę już przy pierwszym potężniejszym przeciwniku, który pomimo poważnego upojenia alkoholem, z łatwością rozprawiał się z nieporadnie walczącymi bohaterami. Takie zderzenie z rzeczywistością wywołało jednak pozytywną reakcję i od tej pory zaczęli się motywować do wzajemnego rozwoju. A samodoskonalenie się było konieczne, gdyż na ich drodze stawali coraz poteżniejsi przeciwnicy. Kluczowe okazało się rozwinięcie taktycznego spojrzenia na walki. Za ten aspekt odpowiadał gracz. Opracowanie taktyki, dobranie ekwipunku oraz rozpracowanie ruchów adwersarzy było przynajmniej tak samo ważne jak znajomość sztuk walki oraz refleks Wilka. Tutaj nie liczy się szczęście, a przeciwnik, choćby nie wiem jak potężny, zostaje pokonany dzięki dobrej współpracy cech umysłu, ducha i ciała. Ewentualne ponowne spotkanie stanowi jedynie formalność. Gracz ocenił poziom trudności jako sprawiedliwy i niezwykle satysfakcjonujący, a shinobi wstrzymał się od odpowiedzi, gdy po raz trzydziesty wstawał do walki przeciwko Demonowi Nienawiści. Gracz chwali pomysłowość w konstrukcji przeciwników oraz różnorodności ich technik bojowych, nawet w obrębie jednej walki. Wilk natomiast zaklął pod nosem, gdy jego ostatni przeciwnik wyciągnął najbardziej znienawidzoną przez niego broń – yari. Gracz zachwycił się dynamiką pojedynków oraz zmuszeniem do agresywnej wymiany ciosów i dokładnego blokowania każdego uderzenia. Sekiro nie miał czasu wyrazić opinii w tym temacie. Wspólnie jednak ponarzekali na kilka pomniejszych aspektów. Ataki (zarówno dystansowe jak i z bliska) przenikające przez ściany uznali za niesprawiedliwość, która kilka razy doprowadziła do śmierci jednego z towarzyszy. Podobnie wygląda to z pracą kamery, która czasami potrafi zdziałać więcej na korzyść przeciwnika niż sprytnie rozłożona pułapka, czy potężna iluzja. Jednak może to wynikać z faktu, że duet nie korzystał z usztywnienia kamery na jednym przeciwniku. Dodatkowo rozwój postaci (poza samorozwojem) nie został uznany za angażujący albo chociaż ciekawy. Na domiar złego końcowa część przygody obfituje w powtórzenie przeciwników, napotkanych w początkowych fazach współpracy. Pomimo drobnych niedociągnięć, jest to prawdopodobnie najlepszy nieturowy system walki.Drugą co do wielkości zaletą jest eksploracja. Wspólne podróże zacieśniają więź między towarzyszami. Ładne widoki oraz bardzo satysfakcjonujący sposób poruszania się. Linka z hakiem jest elementem koniecznym do przemierzania tego świata we wszystkich trzech płaszczyznach. To właśnie wertykalność dodaje temu światu wiarygodności. Poruszanie się z gracją motyla, ze swobodą sowy oraz determinacją wygłodniałego wilka stanowi dobrą odskocznię od walk z hordami przeciwników. Podróż dobiegła jednak końca, a drużyna rozstała się w przyjacielskich stosunkach. Na wspólnej przygodzie skorzystały obie strony. Wilk znalazł swój cel w życiu, a gracz osiągnął mistrzostwo w posługiwaniu się X-Boxowym kontrolerem.

9.0
LilXavi
PC

LilXavi

Ekspert

2020.03.15

Pierwsza gra from software która przełamała u mnie strach przez soulsbornami. Która to już z kolei doskonała produkcja tej firmy, model walki przebudowany od podstaw a projekty lokacji na takim samym poziomie co w innych grach wyzej wymienionego studia. Serdecznie polecam dla ludzi cierpliwych. :)

8.0
Vlad Tepes
PC

Vlad Tepes

Ekspert

2019.06.16

No dobra zabiłem wreszcie prawdziwego ostatniego bossa po ok 100h, zdobywając prawie wszystkie umiejętności, max rozwijając posturę i żyćko, z atakiem 17. Grałem oczywiście na klawie i myszy... Z achivmentów zostało mi tylko 4, ale to już załatwię przy ng+. Daję 8, lecz zaznaczam, że zarówno system rozwoju, klimat lokacji i sama walka bardziej pasuje mi o wiele bardziej w każdej z części DS. Tu poszli moim zdaniem na łatwiznę, ale i tak MUSIAŁEM tę pozycję "zaliczyć"... No i będę grał zaraz dalej... Mam pytanie, czy ktoś coś wie o DLC do Sekiro?!

7.0
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2019.05.12

Pomimo, ze dobra to jest to niestety najgorsza gra From Software w jaką grałem. Pod naprawdę wieloma względami. Chociażby takie rzeczy jak lokacje i ogólny kierunek artystyczny są wyraźnie gorsze niż w poprzednich grach FS. Brakuje ewidentnie systemu rozwoju postaci z Soulsów, jesteśmy zmuszeni tak naprawdę do jednego stylu rozgrywki i jeżeli się w nim nie odnajdujemy to jest ciężko. Nie wiem czy jest to najtrudniejsza gra FS ale na pewno jest najbardziej męcząca.

9.0
Jakub Mirowski
PC

Jakub Mirowski

GRYOnline.pl Team

2019.04.12

W Sekiro: Shadows Die Twice można zakochać się nawet odrzucając wyśmienity projekt poziomów, ścieżkę dźwiękową i piękne widoki - wszystko za sprawą rewelacyjnej mechaniki walki. System oparty na agresji, parowaniu i niedawaniu przeciwnikowi ani chwili wytchnienia czyni pojedynki szalenie emocjonującymi, efektownymi, wyjątkowo wymagającymi, ale przez to wprost absurdalnie satysfakcjonującymi – szczególnie w przypadku bitew z innymi mistrzowsko wyszkolonymi wojownikami. Wystarczy trochę praktyki i samozaparcia, a szczęk ścierających się ze sobą katan będzie brzmieć jak harmonijna melodia.

9.0
Sir klesk
PC

Sir klesk

Ekspert

2019.04.10

Na liczniku 125h - z czego ze dwadziescia-trzydziesci mozna odjac bo gra bardzo czesto siedziala schowana w pasku w trakcie dnia, zdarzylo sie ze jak zapomnialem wylaczyc PC to i cala noc przepracowala w tle. Troche juz naspamowalem w komentarzach i pewnie sie powtorze w kilku miejscach ale pozwole sobie zebrac swoje przemyslenia w jednym poscie. Na Sekiro nie czekalem. Jednak jak dziecko dalem sie nakrecic okolo premierowej wrzawie (glownie tu na GOLu) i pomyslalem sobie - w sumie czemu nie? Ninja i samuraje to jest ta Japonia, ktora w grach mi nie przeszkadza. Sprobowalem i juz po 2-3h wiedzialem, ze to byl strzal w dziesiatke. :) Na wstepie zaznaczam, ze z gier From Software mialem (calkiem dokladnie) ograne tylko Dark Souls 3. Prozno wiec bedzie w mojej ocenie szukac porownan do starszych gier tego studia. Wiem i rozumiem, ze dla niektorych to z automatu czyni moja opinie niepełną.Graficznie Sekiro mnie nie powalilo ale jednoczesnie w kilku miejscach potrafilo zauroczyc. Najbardziej w oczy rzucaly sie tekstury murow/wody i innych duzych plaszczyzn - szczegolnie z daleka. Natomiast ogromne wrazenie robią na mnie animacje postaci, szczegolnie w walkach z bossami. Ruchy sa bardzo plynne, szczegolowe i naturalne przez co walki prezentuja sie efektownie i "realistycznie". Tymbardziej dziwi, ze nie chcialo sie tworcom chociaz troche urozmaicic wszelakich finisherow (z ukrycia, z wysokosci czy w walce).Lokacje sa utrzymane w spojnym klimacie co moze byc odbierane jako male zroznicowanie. Tutaj z jednej strony sie zgodze, bo np. jest ten nieszczesny zamek, ktory jest swietnym obszarem ale odwiedzamy go trzykrotnie. Bronily sie za to takie krainy jak Zatopiona Dolina, Swiatynia Senpou czy Zrodlany Palac. Na poczatku ogolnie bylem pod wrazeniem eksploracji. Przez wiekszosc gry mamy przynajmniej dwie lub trzy lokacje, do ktorych mozemy dotrzec rownolegle i tak tez je zwiedzac. Jednak przy drugim i trzecim przejsciu zaczalem zauwazac, ze dzieki znajomosci terenu i rewelacyjnemu narzedziu jakim jest grapling hook, te lokacje staja sie bardzo male. Tutaj zerkam w strone osob, ktorym brakuje skrotow... hak i mozliwosc skakania po murach to jest najwiekszy skrot jaki moglismy dostac w tego typu grze. Dodatkowo rozmieszczenie posazkow (checkpointow) jest bardzo łaskawe i gęste - moze nawet zbyt gęste.Tutaj mozna przejsc do kolejnego i chyba jak dla mnie najwiekszego mankamentu, ktory mial rowniez wplyw na wrazenia z eksploracji - loot. W DS3 widząc gdzies w oddali, wysoko na skale, w miejscu z pozoru niedostepnym jakis przedmiot bylem prawie pewien, ze to bedzie cos ciekawego - zaklecie, pierscien, bron, pancerz? W Sekiro beda to najpewniej odlamki szkla lub garsc popiolu. ;) Przez to czulem, ze jedyne na co poluje to koraliki, ziarna do ulepszania tykwy i nowe protezy. Konkretnie co do broni - ktos juz o tym wspominal na GOLu. Wystarczyloby kilka sztuk i podzial na katane i miecze/bron typu pika lub lanca/topory i mloty. Na pewno dodaloby to wartosci zarowno eksploracji jak i frajdy z kilkukrotnego przechodzenia gry. Muzyka - niestety malo zauwazalna. Slucham teraz na yt soundtracka i jest na serio calkiem niezly ale kompletnie nie pamietam go z gry - no oprocz kilku motywow. :DFabule ciezko mi jednoznacznie ocenic. Jest raczej prosta ale podobaly mi sie trzy z czterech zakonczen, w tym "zle zakonczenie", ktore wywolalo we mnie wewnetrzny sprzeciw. :POcena 9, a poki co prawie same zarzuty i krecenie nosem. ;) W tym miejscu na scene wchodzi gameplay. Wystarczylo mi kilka godzin zeby trafic do grona osob, ktore zakochaly sie w systemie walki. Tak samo jak w innych tytulach FS okrutnie sprawiedliwym ale w koncu opierajacym sie na czyms wiecej niz przerollowaniu sie przez ciosy zadawane mieczem, magią, ogniem, wybuchy, zioniecia ogniem itd. Dzieki temu styl rozgrywki zmienil sie z biegania dookola wroga i dziobania jego paska zycia w krotkich oknach na agresywne pojedynki, w ktorych im bardziej nie odpuszczasz i dotrzymujesz kroku bossowi tym szybciej mozesz go pokonac. Gra jest najtrudniejsza na poczatku gdy mamy malo HP i np. 2-3 łyki z tykwy. Nie stac nas wtedy na popelnienie zbyt wielu bledow i sila rzeczy proby na bossach sa krotkie i malo uczą. Z pozoru malo zmieniajace ulepszenia postaci, rozwijane za zdobywanie kolejnych poziomow to w rzeczywistosci fajny wachlarz ummiejetnosci, ktore mozna wplesc do walki. Moze nie do konca trafne porownanie, ale wydaje mi sie, ze to mialo po czesci zastapic system roznych broni. Jezeli tak, to sie nie udalo chociaz efekt koncowy i tak jest ok. Uwazam jedynie, ze takie rzeczy jak podstawowa kontra Mikiri powinny byc od poczatku w naszym zestawie ruchow. Bossow podzielilbym odrazu na tych z krwi i kosci oraz minibossow. O tych drugich nie ma co sie rozspisywac - z poczatku kazdego trzeba bylo sie uczyc, a niekiedy glowna trudnosc stanowili wrogowie rozmieszczeni po drodze... potem zaczyna sie recykling i ja widzialem w nich juz tylko chodzace koraliki modlitewne. Chyba bylo ich po prostu zbyt wielu. Natomiast zupelnie nie zgadzam sie z ocenami bossow jakie przewijaly sie przez watek. Padlo pytanie "kto za rok bedzie pamietal jakiegokolowiek bossa z Sekiro" no i odpowiadam, ze ja na pewno wiekszosc. W DS3 najbardziej przerazajacy bossowie byli niepozorni, mali i zwinni z szybkimi combosami... w Sekiro są praktycznie tylko tacy. :PWyszlo tak, ze gre przeszedlem trzy razy (plus czwarte zakonczenie na wczesniej skopiowanym save) wbijajac przy tym 100% osiagniec. Mimo tak wielu zarzutow nie dam rady ocenic Sekiro nizej bo dawno zadna gra nie dala mi takiej satysfakcji z poznania i opanowania jej mechanik. Do tego kocham gry typu MGS (Phantom Pain byl dla mnie rewelacyjna skradanka i srednim MGSem) w ktorych skradanie jest dobrze zaprojektowane. Nie bylo opcji zeby ta gra do mnie nie trafila, nawet jezeli settingiem bylaby kraina troskliwych misi.Na koniec dodam, ze dla mnie najtrudniejszymi walkami w grze byl ostatni boss zarowno z zakonczenia Shura jak i trzech pozostalych. Do tego płonący byk ;), pani motyl i oba starcia z Sową.

10
PC

Dark Star

Gracz

2024.11.02

Uważam, że żadna gra nie jest idealna, i żadna nie zasługuje obiektywnie na ocenę 10. Niemniej jednak są produkcję, które mimo tego, że nie są doskonałymi produktami sprawiają, że pamiętamy te gry latami, a grając w nie ponownie odkrywamy tą radość, którą mieliśmy podczas grania za dzieciaka. I tak jak dla mnie wcześniej taką grą wcześniej był choćby Elden Ring, tak teraz do tego grona dołącza Sekiro. Widać tu dużo mniejszy budżet, recykling wrogow i lokacji, i mniej zawartości niż zwykle w grach FS.Ale ludzie kochani, co to jest za system walki. Jeśli idzie o walki mieczem nie sądzę, że jeszcze kiedyś doświadczę lepszej implementacji tego elementu w grach. Szermierka, gdy już kliknie, jest po prostu niesamowita. Z niektórymi bossami starcia są tak filmowe, że w innych grach takie pojedynki musiałyby być wyreżyserowanym QTE. Animacje postaci, responsywność, udźwiękowienie, finishery, i czysta przyjemność płynąca z walki to największe plusy tej produkcji. Fabularnie jest bardziej przejrzyście niż w innych grach FS, dla mnie to ani wada ani zaleta bo lubię obie formy narracji. Wielka szkoda, że taka krótka.Żegnaj, shinobi Boskiego Potomka. To była niesamowita przygoda, mam nadzieję, że kiedyś powstanie sequel.

6.0
xKoweKx [stalker.pl]
PC

xKoweKx [stalker.pl]

Ekspert

2025.01.13

8.5
PC

manek23

Ekspert

2023.09.03

10
Krzysiek Kalwasiński
PC

Krzysiek Kalwasiński

GRYOnline.pl Team

2022.10.01

8.5
Łukasz Telesiński
PC

Łukasz Telesiński

GRYOnline.pl Team

2022.02.23

9.5
ereboss
PC

ereboss

Ekspert

2021.02.18

8.0
Messerschmitt
PC

Messerschmitt

Ekspert

2020.11.26

8.5
Mateusz Popielak
PC

Mateusz Popielak

GRYOnline.pl Team

2020.06.01

9.0
Karol Laska
PC

Karol Laska

GRYOnline.pl Team

2020.04.27

9.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2019.03.29

Ocena STEAM

9.5

Przytłaczająco pozytywne (242 896)

[title]

Główne zalety gry

  • System walki: Walka jest powszechnie chwalona jako jedna z najlepszych w grach, kładąc nacisk na precyzję, timing i opanowanie umiejętności, a nie na tradycyjne mechaniki RPG, takie jak zdobywanie poziomów czy grindowanie ekwipunku. Gracze szczególnie doceniają mechanikę parowania i odbicia, które są satysfakcjonujące i nagradzające.
  • Wizualizacje i atmosfera: Gra charakteryzuje się oszałamiającą grafiką i pięknie wykreowanym światem osadzonym w przekształconej Japonii z okresu Sengoku, co wzbogaca doświadczenie immersyjne. Środowiska wyróżniają się szczegółowością i designem.
  • Walki z bossami: Wiele osób podkreśla walki z bossami jako niezapomniane i filmowe, często opisując je jako taniec, który ukazuje mechanikę walki w grze.
  • Krzywa uczenia się: Choć wymagająca, krzywa uczenia się w grze jest postrzegana jako satysfakcjonująca. Gracze zgłaszają, że po opanowaniu mechaniki gra staje się znacznie bardziej przyjemna.
  • Eksploracja: Projekt poziomów zachęca do eksploracji, z ukrytymi obszarami i mini-bossami, które oferują nagradzające doświadczenia dla graczy gotowych na zbaczanie z utartych szlaków.
  • Opowiadanie historii: Narracja jest angażująca i związana z japońskim folklorem, co wielu graczom wydało się interesujące w porównaniu do innych tytułów FromSoftware.

Główne wady gry

  • Trudność: Gra jest znana z wysokiego poziomu trudności, co może być zniechęcające dla nowych graczy. Niektóre recenzje wspominają o frustracji związanej z krzywą uczenia się oraz brakiem trybu łatwego lub opcji dostępności.
  • Projekt mapy: Kilku graczy uznało mapę za mylącą i źle zaprojektowaną, co prowadziło do dezorientacji podczas eksploracji.
  • Ograniczona różnorodność: Niektóre recenzje zwróciły uwagę na brak różnorodności w walkach z bossami i mechanikach walki, z kilkoma bossami, którzy byli mniej przyjemni w porównaniu do innych.
  • Problemy z kamerą: Kamera może być problematyczna podczas walk z bossami, co utrudnia skupienie się na akcji.
  • Powtarzalność: Po kilku przejściach niektórzy gracze czuli, że gra stała się monotonna, wskazując, że zawartość była niewystarczająca na dłuższą regrywalność.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Opcje dostępności: Gracze zauważyli brak trybów łatwych lub funkcji dostępności, które pozwoliłyby szerszej publiczności cieszyć się grą.
  • Różnorodne style walki: Niektórzy użytkownicy wyrazili chęć posiadania większej różnorodności broni i stylów walki, ponieważ gra koncentruje się głównie na jednym mieczu z ograniczoną liczbą specjalnych ruchów.
  • Głębokość w lore: Kilka recenzji wspomniało, że lore i głębokość fabuły nie były tak bogate, jak oczekiwano od tytułów FromSoftware, sugerując chęć bardziej złożonych elementów narracyjnych.
  • Funkcje wieloosobowe lub kooperacyjne: W przeciwieństwie do innych gier FromSoftware, Sekiro nie ma trybów wieloosobowych ani kooperacyjnych, co niektórzy gracze odczuli jako brak.
  • Zawartość DLC: Wielu graczy wyraziło rozczarowanie, że gra nie otrzymała DLC, czując, że dodatkowa zawartość mogłaby wzbogacić doświadczenie.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, Sekiro: Shadows Die Twice jest chwalone za swoją walkę i design, jednocześnie spotykając się z krytyką za trudność i pewne ograniczenia w rozgrywce.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-12-28
20:43

plejstocen Legionista

plejstocen

Nie rozumiem tych ludzi co mówią, że gra nie jest taka trudna. No od czasu wigilii próbuję parę razy dziennie podchodzić do tego zakutego ogra i nic. Generalnie system blokowania w tej grze to coś strasznego. Podczas gry mam wrażenie, że gra nie traktuje mnie uczciwie - robię wszystko jak trzeba a gra i tak swoje. Na czym polega to wymasterowanie tych bloków? Oglądam tych ludzi na yt i to co różni ich gameplay od mojego to to, że im te bloki wchodzą a mi nie. Domyślam się, że chodzi o timing, tylko ja naprawdę nie wiem co tu mam poprawić. Dla mnie to jest losowe, czasami mi wejdzie, a czasami nie. Różnice pewnie tkwią w milisekundach, ale jeśli efektywna gra w Sekiro ma polegać na precyzyjności co do milisekundy to chyba coś jest nie halo. Nie jestem zmutowanym szympansem napromieniowanym kryptonitem lecz homo sapiensem. Inna kwestia - kamera traci locka za często. Gdyby nie kwestia zbyt wyśrubowanego timingu (jakoś w ghost of tsushima potrafili to ogarnąć) i drewnianego locka to gierka byłaby super. Setting, historia, mechaniki, możliwość skradania się itd - to wszystko jest super. Ocena 7,5.

Komentarz: plejstocen
2025-01-05
23:57

Pitplayer Senator

Pitplayer

Nawet nie wiedziałem że moderzy dodali Gehrmana z Bloodborne, Malenię i Radahna z Eldena, Artoriasa z Dark Souls i innych bossów .
Świetna sprawa na pewno sobie kiedyś wypróbuję.

Gehrman dołącza do łowów:D
https://m.youtube.com/watch?v=UCsTcTQiOX4&pp=ygUOc2VraXJvIGdlaHJtYW4%3D

Komentarz: Pitplayer
2025-03-29
13:26

sanjano Legionista

Ja ją ukończyłem w stylu Dark Souls. Nie było to mega przyjemne raczej męka powiedziałbym. Poźniej grałem jeszcze raz by uzyskać inne zakończenie a także zdobyć wszystkie koraliki. I muszę powiedzieć, że klikanie parry i zbijanie przede wszystkim postury to klucz do przejścia tej gry. Aha i jeszcze ulepszona na maksa proteza robi robotę, no i gra sie od razu przyjemniej. Gra bardzo dobra ogolnie lepsza niz bb bo można blokować ciosy mieczem a także nie trzeba farmić tych cholernych fiolek. Minus za to, że postać robi zwod w kierunku przeciwnika/bossa gdy chcemy szybko uciec.

Komentarz: sanjano
2025-03-29
13:27

Admin Senator

Admin

Sekiro: Shadows Die Twice - recenzje graczy

Komentarz: Admin
2025-10-14
10:49

MangoJam Junior

Najlepszy system walki na rynku.

Komentarz: MangoJam

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl