Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPS4
Okładka Bloodborne (PS4)

Bloodborne PS4

Klasyczne RPG akcji, stanowiące duchową kontynuację bestsellerowej serii Dark Souls oraz jej poprzedniczki, Demon’s Souls. Gra została opracowana przez twórcę wspomnianych produkcji – Hidetakiego Miyazakiego i jego studio From Software.

RPG | TPP | fantasy | horror | multiplayer | kooperacja | RPG akcji | soulslike

Sony PlayStation 4
Okładka Bloodborne (PS4)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PS4:

24marca2015

25marca2015

pudełko PL

Klasyczne RPG akcji japońskiego studia From Software. Tytuł jest autorską produkcją Hidetakiego Miyazakiego, twórcy legendarnego Demon's Souls oraz serii Dark Souls. Według twórców, Bloodborne należy traktować jako duchowego następcę serii Dark Souls oraz poprzednich i mniej znanych gier studia From Software, takich jak King's Field, które ukazały się na konsolach PlayStation i PlayStation 2. Tytuł powstaje w ścisłej współpracy z firmą Sony Computer Entertainment.

W przeciwieństwie do poprzednich dzieł japońskiego dewelopera, rozgrywających się w quasi-średniowiecznych realiach, Bloodborne przenosi graczy do mrocznego świata fantasy, zrealizowanego w XIX-wiecznej wiktoriańskiej stylistyce. Akcja gry rozgrywa się w przytłaczającym i ponurym Yharnam. Mieszkańców tej nieprzyjaznej metropolii dotknęła tajemnicza plaga, zamieniająca ludzi w oszalałe i przerażające bestie. Miasto pełne jest ukrytych ścieżek, skrótów i ślepych uliczek, mogących okazać się dla nas śmiertelnym zagrożeniem. W trakcie rozgrywki będziemy odkrywać kolejne tajemnice Yharnam, starając się dowiedzieć kto lub co odpowiada za zarazę.

Model rozgrywki w Bloodborne wyda się znajomy wszystkim fanom serii Souls. Mamy do czynienia z RPG akcji przedstawionym z perspektywy trzeciej osoby, którego system walki oraz poziom trudności stanowi duże wyzwanie dla wielu graczy. Decyzja o przeniesieniu akcji do dużego miasta i XIX-wiecznych realiów otworzyła twórcom zupełnie nowe możliwości oraz pozwoliła na wprowadzenie nowatorskich rozwiązań w mechanice rozgrywki.

Rozpoczynając przygodę tworzymy od podstaw własną postać. Gracze dysponują dwoma rodzajami uzbrojenia, dzierżonymi w lewej i prawej ręce. W lewej trzymamy broń palną, której duża siła ognia równoważona jest długim czasem ładowania. Prawą ręką dzierżymy broń białą, taką jak np. przypominający piłę ogromny tasak, którego możemy używać na różne sposoby. Ponieważ bohater nie posiada tarczy, naszą główną metodą obrony jest parowanie ciosów, uniki oraz szybkie kontrataki.

Bloodborne napędza nowy silnik, przystosowany do współpracy z PlayStation 4. Dzięki dużej mocy konsoli, autorzy byli w stanie zaimplementować wysokiej jakości efekty graficzne, a także ulepszyć symulację fizyki obiektów oraz zwiększyć rozmiary świata. Gra działa w rozdzielczości 1080p i prędkości 30 klatek na sekundę.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 9.14 / 10 na podstawie 2072 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.8 / 10 na podstawie 598 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 354,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Bloodborne

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.
Recenzja gry Bloodborne - From Software dobre gry ma we krwi

Recenzja 27 marca 2015, 15:07

Można więc rzec, że choć przerabialiśmy to wiele razy, to stare dobre patenty nadal działają – From wciąż potrafi kreować intrygujące postacie, serwować niejednoznaczne moralnie sytuacje i umiejscawiać je na tle pełnego niebezpieczeństw, pradawnego uniwersum. Znowu mamy poczucie, że z mgły wyłania się jakiś moloch, a my dopiero próbujemy dopatrzyć się jego kształtu i znaczenia. No właśnie... zapytacie o moją interpretację Bloodborne’a? Proszę, nie pytajcie, minie jeszcze wiele tygodni, zanim będę w stanie coś powiedzieć. Na powierzchni przewija się motyw tego, co odróżnia człowieka od bestii: każdy z nas jest bestią, a może w każdym z nas drzemie bestia – mówi From Software i chichocze we właściwym sobie stylu. Dobra, niech będzie. Jestem bestią uzbrojoną w bicz i łykającą fiolki z krwią na potęgę.