Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCGCNXBOXGBAPS2
Okładka Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events (PC)

Lemony Snicket: Seria niefortunnych zdarzeń

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

Gra komputerowa stworzona w oparciu bardzo popularną serię książek dla dzieci "A Series of Unfortunate Events", a także filmową adaptację trzech pierwszych części tegoż cyklu (The Bad Beginning; The Reptile Room; The Wide Window).

Akcji

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events to gra komputerowa stworzona w oparciu bardzo popularną serię książek dla dzieci A Series of Unfortunate Events, a także filmową adaptację trzech pierwszych części tegoż cyklu (The Bad Beginning; The Reptile Room; The Wide Window). Premiera filmu miała miejsce w 2004 roku, a wystąpiły w niej takie gwiazdy Hollywoodu jak: Jim Carrey, Meryl Streep i Jude Law.

Akcja gry opowiada o trzech sierotach (Violet, Klaus i Sunny), które po tym jak straciły swych rodziców w pożarze, zmuszone zostały do zamieszkania z niegodziwym wujkiem Olafem. Osobnik ten przygarnął je z zamiarem doprowadzenia do ich nagłej śmierci i zagarnięcia ich pokaźnego spadku. Gracz obejmuje pieczę nad trojgiem dziećmi, i jak łatwo się domyśleć, musi pomóc im przeszkodzić Olafowi w jego okrutnych planach.

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events to przygodowa gra akcji zrealizowana w całkowicie trójwymiarowej grafice. Rozgrywka przypomina inne konkurencyjne produkcje tego gatunku, tzn. nasi bohaterowie przemierzają kolejne poziomy pokonując zlokalizowane na nich pułapki, przeszkody oraz napotkanych przeciwników. Co jakiś czas muszą stawić czoła zagadkom i zadaniom wymagającym pewnej dozy wysiłku intelektualnego, na przykład w postaci skonstruowania jakiegoś wynalazku (m.in.: automatyczna rękawica bokserska, szczudła, plecak rakietowy). Każde z dzieci posiada pewne indywidualne zdolności, których wykorzystanie jest niezbędne do ukończenia gry. Czternastoletnia Violet jest bystra i ma talent do wymyślania różnych rzeczy i urządzeń, dwunastoletni Klaus to typowy mól książkowy, bardzo inteligentny i z bardzo dużym zasobem wiedzy, a Sunny jako niemowlę, posiada jeden istotny plus – potrafi dotkliwie gryźć.

W sumie akcja gry poprowadzi nas przez ponad 17 misji, których przebieg bazuje na wydarzeniach jakie przedstawiono w filmie i trzech pierwszych książkach z serii A Series of Unfortunate Events. Miedzy innymi eksplorujemy tajemniczą posiadłość wujka Olafa, przechodzimy przez labirynt żywopłotów wujka Monty’ego, a także uciekamy z posiadłości ciotki Josephiny, tuż przed tym, gdy pogrąży się w odmętach jeziora Lachrymose.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7,2 / 10 na podstawie 206 ocen czytelników.

Gry podobne do Lemony Snicket: Seria niefortunnych zdarzeń

Klasyfikacja PEGI Lemony Snicket: Seria niefortunnych zdarzeń

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Lemony Snicket: Seria niefortunnych zdarzeń

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 600MHz, 128MB RAM, karta grafiki 32MB, 798 MB HDD

Lemony Snicket: Seria niefortunnych zdarzeń - recenzja gry

Recenzja 10 marca 2005, 09:07

Jednym z niewielu elementów przemawiających za oryginalnością opisywanej platformówki jest samo rodzeństwo Baudelaire. Każda z trzech głównych postaci wyróżnia się czymś szczególnym. Violet jest ekspertem od wynalazków. Niczym serialowy MacGyver potrafi stworzyć przydatne narzędzia z pozornie nieistotnych przedmiotów. Odnoszę wrażenie, iż potencjał drzemiący w możliwościach tej postaci nie został odpowiednio wykorzystany. Teoretycznie mogliśmy mieć do czynienia z zadaniami z pogranicza zabaw logicznych. Śmiem twierdzić, iż wymyślanie nowych gadżetów mogłoby spodobać się młodszym graczom. A jak to wygląda we właściwej grze? Po dotarciu do określonego przez producentów miejsca (na przykład zamkniętych drzwi w posiadłości Olafa) Violet ustala, jakich przedmiotów potrzebuje do skonstruowania wymyślonego przez siebie narzędzia. Nasza rola ogranicza się jedynie do odnalezienia niezbędnych obiektów. Żeby było jeszcze nudniej, gra na bieżąco pokazuje, za jakimi przedmiotami powinniśmy się rozglądać. Po zebraniu niezbędnych obiektów wyświetlana jest scenka obrazująca proces konstruowania wynalazku. Jedynym pocieszeniem są same gadżety, z których korzysta się wyjątkowo często. Podobnie jak wcześniej, wyraźnie wyczuwa się jednak sztuczny przebieg rozgrywki. Przykładowo, do pomieszczenia zabezpieczonego stalowymi drzwiami można przedostać się wyłącznie na jeden sposób. Same wynalazki są dość zróżnicowane. Dzięki skonstruowanym przez Violet narzędziom możemy na przykład niszczyć określone przedmioty (głównie skrzynie), pociągać za różnorakie dźwignie (także z większej odległości) czy też radzić sobie z napotykanymi przeciwnikami (o nich nieco później). Warto też dodać, iż raz zdobytego wynalazku nigdy się już nie traci.

PC
GBA
GCN
XBOX
PS2