Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS2PS1GBAXBOXGCN
Okładka Harry Potter and the Chamber of Secrets (PC)

Harry Potter i Komnata Tajemnic

Harry Potter and the Chamber of Secrets

Druga część przygód Harry’ego Pottera, małego czarodzieja, który uczy się w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Tytuł bazuje na licencji filmu i przedstawia drugi rok nauki chłopca.

Akcji | TPP | książki | widok izometryczny | Harry Potter | filmy

Okładka Harry Potter and the Chamber of Secrets (PC)

data premiery gry:

14lis2002

GBA GCN PS2 XBOX PS1

15lis2002

PC

Przygotowana przez Argonaut Games druga część serii o przygodach małego czarodzieja Harry’ego Pottera. Tytuł jest trójwymiarową grą przygodową, w której obok wyzwań logicznych i zręcznościowych, gracze mogą wykazać się też w kilku mini-grach.

Fabuła

Harry Potter rozpoczyna drugi rok nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa. Niespodziewanie zostaje wplątany w mroczną intrygę dotyczącą Domu Slitherin. Wraz z przyjaciółmi musi rozwiązać tajemnicę i raz jeszcze zapobiec katastrofie, która mogłaby zakłócić funkcjonowanie całego Hogwartu.

Mechanika

Harry Potter i Komnata Tajemnic to gra przygodowa, która bazuje na założeniach znanych z poprzedniej części serii, Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Gracze ponownie zwiedzają Hogwart i inne znane z kart książki i filmowej ekranizacji obszary, zbierając przedmioty, wykonując powierzone zadania i mierząc się z przeciwnikami. Z tymi ostatnimi mały Harry walczy za pomocą czarów, które zdobywa i rozwija podczas kolejnych lekcji. W Komnacie Tajemnic powracają sprawdzone mini-gry, w tym specyficzna odmiana piłki nożnej, Quidditch, a także zabawa rytmiczna, polegająca na wciskaniu przycisków we wskazanej kolejności we właściwym czasie. Dodatkowe urozmaicenie stanowią nowe poboczne aktywności, w rodzaju magicznych pojedynków, łapania przedmiotów czy jazdy zaczarowanym samochodem. Produkcję cechuje niski poziom trudności oraz obecność charakterystycznego dla platformówek 3D zbieractwa znajdziek. W grze ich rolę pełnią fasolki, które mogą być wymieniane u braci Weasleyów na karty czarodziejów.

Kwestie techniczne

Produkcja wykorzystuje grafikę trójwymiarową. Wszystkie postacie w grze zostały zaprojektowane w taki sposób, by jak najbardziej przypominały swoje odpowiedniki z filmowej ekranizacji. Zabawie towarzyszy ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Jeremy’ego Soula, który wcześniej pracował m.in. przy Icewind Dale i Baldur's Gate: Dark Alliance.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8,3 / 10 na podstawie 2435 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Gry podobne do Harry Potter i Komnata Tajemnic

Wymagania wiekowe Harry Potter and the Chamber of Secrets

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Harry Potter i Komnata Tajemnic

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 500MHz, 128MB RAM, 16MB akcelerator 3D, 600 MB HDD

Game Boy Advance

Wykorzystuje: GCN-GBA Link

Nintendo GameCube

Wykorzystuje: GCN-GBA Link

Harry Potter i Komnata Tajemnic - recenzja gry

Recenzja 2 grudnia 2002, 13:39

Sama gra jest niczym innym, jak platformówką TPP. Możemy biegać, skakać i wspinać się – pozostałe czynności dostępne dla innych bohaterów tego typu gier tu są zastępowane przez zaklęcia. Jest ich kilka. Flipendo to pewnego rodzaju kinetyczny pocisk, do przesuwania przedmiotów i naciskania zamieszczonych w niedostępnych miejscach przycisków. Rictusempra ogłusza wrogów, Alahamora służy do otwierania drzwi i skrzyń – także ukrytych, Difindo przecina liny, pajęczyny i pnącza, Spongify pozwala skakać w niektórych miejscach bardzo wysoko, dalej – Skurge służy do pozbywania się kałuż pozostawionej przez duchy substancji – ektoplazmy, jak i pozbywania się samych duchów, a Lumos do oświetlania ciemnych zakamarków, jak i odkrywania iluzorycznych ścian i podłóg. Jest jeszcze kilka dodatkowych zaklęć w pojedynkach magów. Wszystkich czarów – oprócz tych, które znaliśmy z pierwszej części – musimy się nauczyć. I tak, np. Rictusempry i Spongify uczymy się u profesora Lockharta (odpowiedzialny za nauczanie zaklęć obronnych), Difindo u profesor Sprout („sorka” od wszelkiego zielstwa)... Nauka zaklęcia składa się z dwóch etapów. Najpierw musimy w odpowiednim momencie powciskać strzałki w czasie, gdy różdżka obchodzić będzie symbol czaru (składa się to z trzech części, każde trudniejsze, lecz wyżej punktowane – a punkty przydają się dla domu, do którego uczeń należy – Harry na przykład jest Gryfonem). Potem należy przejść przez poziom specjalnie przeznaczony do „ćwiczenia” zaklęcia... Ładny mi poziom, gdzie można zostać zabitym przez jakieś potworki czy wpaść do sadzawki wypełnionej ektoplazmą albo bezdenną otchłań przepaści... Poziomy te – jak i inne (np. lochy, czy Zakazany Las) – musimy oczywiście przejść. Sprowadza się to do skakania z różnych miejsc w inne, rozwiązywania prostych zagadek logicznych, unieszkodliwiania „bestii” oraz używania zaklęć. Ale żeby gra nie była za trudna, autorzy w pewnych miejscach zostawili książki – jeśli na taką wejdziemy, to zapiszemy grę. Poza tym automatyczny zapis jest robiony na początku każdego levelu. Oprócz wymienionych czynności autorzy zamieścili w grze dodatkowe atrakcje – po pierwsze, możemy rozgrywać mecze Quidditcha, a po drugie – w każdej chwili zmierzyć się z innym uczniem w sali pojedynków na czary.

PC
GBA
GCN
PS2
XBOX
PS1