Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3X360
Okładka Call of Duty (PC)

Call of Duty

Call of Duty Classic

Pierwsza odsłona jednej z najpopularniejszych serii strzelanin pierwszoosobowych, stworzona przez studio Infinity Ward. Akcja Call of Duty rozgrywa się na kilku różnych frontach drugiej wojny światowej.

Akcji | FPP | II wojna światowa | Call of Duty | FPS | wojenne | wojskowe | multiplayer | strzelanki

Po kilku latach od premiery i sukcesach, jakie seria odniosła na światowych rynkach, koncern Activision postanowił przypomnieć graczom pierwszą część Call of Duty, której dodano podtytuł Classic i udostępniono w usługach Xbox Live i PlayStation Network.

Call of Duty to pierwsza gra ekipy Infinity Ward, zespołu doświadczonych profesjonalistów, którzy zanim założyli własną firmę, brali między innymi udział w procesie tworzenia jednej z ciekawszych i popularniejszych gier wideo (FPS) z akcją umiejscowioną w okresie II Wojny Światowej - Medal of Honor: Allied Assault.

Kontynuując modę na wojenne strzelaniny, Call of Duty udało się przebić sukces poprzedników i stać się najlepszą i najbardziej wciągającą z gier podejmujących tę tematykę. W ciągu czterech kampanii podzielonych na 24 misje gracz ma okazję wcielić się zarówno w czerwonoarmistę, jak i brytyjskiego komandosa i amerykańskiego spadochroniarza biorącego udział w operacji na terenie Normandii.

Autorzy gry starali się jak najwierniej odwzorować umundurowanie i broń ówczesnych żołnierzy, a także maksymalnie zintensyfikować klimat zagrożenia i wojny. Walczące duże grupy żołnierzy, potężne, ogłuszające wybuchy, zadania wymagające dyskrecji czy też możliwość przejażdżki czołgiem to tylko część atrakcji przygotowanych przez studio Infinity Ward.

Wizualny poziom co prawda nie przystaje już do dzisiaj obecnych standardów, niemniej jednak gra oferuje całkiem udany tryb multiplayer, który może stanowić konkurencję nawet dla nieco nowszych gier z tego gatunku.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-32  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8,3 / 10 na podstawie 6107 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149 PLN

Klasyfikacja PEGI Call of Duty

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Call of Duty Classic

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.6GHz, 256MB RAM, karta grafiki 32 MB, 1.2 GB HDD

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Call of Duty - recenzja gry

Recenzja 11 grudnia 2003, 17:30

Niemalże wszystko w tej grze wzorowane jest na obrazach wojennych. Głównie Stevena Spilberga - wspomnianym już Szeregowcu Ryanie oraz Kompanii Braci (przypomnijmy, że Tom Hanks był współtwórcą tego serialu). Absolutnie nie można pominąć tu także filmu „Wróg u bram”, z którego developerzy niewątpliwie czerpali inspiracje. Co z tego wynikło? Powiem na własnym przykładzie… Wręcz zatkało mnie, kiedy biegnąc podczas jednej z misji przez jakieś stare zabudowania, usłyszałem nagle wystrzał z czołgu i sekundę po tym leżałem na ziemi ogłuszony przez impet uderzenia. Gdy wstałem, wszystko toczyło się jakby w zwolnionym tempie, obraz był zamglony, a w uszach słyszałem tylko straszliwy szum. Na ziemię sprowadził mnie jakiś głośny wybuch innego pocisku. Takich smaczków jest więcej, ale nie wymienię ich, żeby nie psuć Wam zabawy. W tej grze zabija przede wszystkim realizm. Oczywiście, musiał on być niejako troszeczkę naciągnięty dla potrzeb gry, lecz autorzy sprowadzili to do kwestii naprawdę marginalnej. Dwie, trzy kulki i bramy krainy wiecznego szczęścia stoją przed nami otworem. Tu nie istnieje bezstresowe hasanie po terenie bitewnym. Na treningu nauczą Cię trzech podstawowych metod poruszania się: będąc wyprostowanym, lekko pochylonym (najczęściej używana postawa), oraz „całkowicie przyklejonym do ziemi” (czołganie). Nareszcie! W końcu autorzy uwzględnili fundamentalny element ruchu żołnierza jako pierwszorzędną reakcję obronną podczas batalii. W grze nie jest inaczej. Kiedy twój oddział będzie musiał sforsować jakiś ważny cel strategiczny, a jedyna droga do niego wiedzie przez otwartą przestrzeń, to normalne, że Szkopy będą mogli do nas walić jak do kaczek. Pierwszy rozkaz, jaki wyda twój dowódca brzmi mniej więcej tak: „wszyscy na ziemię!”. W tym momencie, jeśli jeszcze żyjesz, musisz czym prędzej przylgnąć do ziemi i przemieszczać się wykorzystując każde wgłębienie w rzeźbie terenu (możesz również chować się za zdechłym bydłem, itp.). Pozostanie w jednym miejscu nie wchodzi w rachubę, bowiem możemy dostać z moździerza. To samo tyczy się wszelkich wybuchów (w szczególności tych z granatów). Jeśli nie chcesz oberwać odłamkiem, to musisz paść na ziemię! Kolejna sprawa to umiejętność posługiwania się bronią. Wyróżniamy dwa systemy celowania: bezpośredni i pośredni. Ten pierwszy pozwala nam oddać skuteczny strzał z bardzo dużych odległości.

PC
X360
PS3