Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3X360NDS
Okładka 007: Blood Stone (PC)

007: Blood Stone

James Bond 007: Blood Stone

Gra akcji z widokiem zza pleców bohatera łącząca różne elementy najbardziej znanych gatunków i traktująca o przygodach Jamesa Bonda. W przeciwieństwie do większości produkcji cyklu, ta nie jest oparta na żadnym z filmów.

Akcji | TPP

James Bond 007: Blood Stone jest kolejną propozycją dla fanów jednego z najbardziej znanych agentów w historii światowego kina - Jamesa Bonda. Grę stworzyło studio Bizarre Creations znane przede wszystkim z produkcji bardzo dobrych wyścigów (Blur, seria Project Gotham Racing).

Opowiadana historia w żaden sposób nie nawiązuje do któregoś filmu z Bondem w roli głównej. W wyniku międzynarodowej konspiracji jedna z najbardziej tajnych broni biologiczno-chemicznych Wielkiej Brytanii wpadła w ręce organizacji mającej na celu zrobić z niej odpowiedni użytek, zagrażając tym samym bezpieczeństwu kraju. Najlepszy agent Jej Królewskiej Mości ma za zadanie powstrzymać przestępców, a żeby to uczynić, trafia między innymi do takich miejsc jak Ateny, Istambuł, Syberia, Monako czy Bangkok. Scenariusz napisał sam Bruce Feirstein, autor trzech filmów o Bondzie (Golden Eye, Jutro nie umiera nigdy i Świat to za mało).

Akcję gry obserwujemy zza pleców głównego bohatera i tak naprawdę łączy ona w sobie wiele elementów różnych gatunków. Oprócz strzelanin z systemem chowania się za osłonami mamy tu też walki wręcz, widowiskowe sceny pościgów oraz możliwość korzystania ze specjalnego telefonu, który posiada wiele interesujących funkcji (m.in. śledzenie ruchów przeciwników, lokalizowanie pobliskich broni oraz wskazywanie drogi gdybyśmy się zgubili). Nie zabrakło również sporego arsenału składającego się z 16 typów broni, takich jak pistolet z tłumikiem, nieśmiertelny AK74, strzelby, a nawet paralizator.

Postacie w grze mówią głosami aktorów znanych z wersji filmowych. W Bonda wciela się więc Daniel Craig (który użyczył również swojego wizerunku), a rola M (szefowej agenta) przypadła Judi Dench. Dziewczyną naszego bohatera (Nico) tym razem została Joss Stone - angielska piosenkarka, która zaśpiewała utwór przewodni „I'll Take it All” napisany przez Dave'a Stewarta z zespołu Eurythmics.

Oprócz rozgrywki solowej autorzy przygotowali również 16-osobowy multiplayer, w którym w szeregu różnych trybów zmagamy się z graczami z całego świata. Środowisko gry przedstawiono za pomocą trójwymiarowej grafiki, której trochę brakuje do najwyższych standardów, ale twórcy zamiast dopieszczać techniczną stronę oprawy, postanowili skupić się na jak największej widowiskowości. Dzięki temu mamy do czynienia ze spektakularnością równą tej, jaką znamy z filmów z Bondem w roli głównej.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-16  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,8 / 10 na podstawie 1435 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,4 / 10 na podstawie 114 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,99 PLN

Klasyfikacja PEGI 007: Blood Stone

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe 007: Blood Stone

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 1.8 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 12 GB HDD, Windows XP/Vista/7

007: Blood Stone - recenzja gry

Recenzja 8 listopada 2010, 12:00

James Bond słynie między innymi z wykorzystywania ciekawych gadżetów i z przykrością zawiadamiam, że do gry przemycony został jedynie jego telefon. Niewielkim pocieszeniem jest to, że producent znalazł kilka zastosowań dla smartphone’a, umożliwiając przede wszystkim skanowanie nim przedmiotów (znajdźki) oraz włamywanie się do lokalnych systemów bezpieczeństwa. W tym drugim przypadku konieczne jest przejście prymitywnej minigry, która potrafi się niestety szybko znudzić. Szkoda, że ciekawsze sytuacje wymagające dość niecodziennego zastosowania tego gadżetu (na przykład włączenie alarmu w aucie celem odwrócenia uwagi strażników czy ułożenie fragmentów nagrania) zdarzają się bardzo rzadko. Z kolei niepotrzebną w moim przekonaniu funkcją jest możliwość zastosowania specjalnego trybu telefonu (coś a’la widok detektywa w grze Arkham Asylum) do pokazywania pozycji wszystkich przeciwników (!), a nawet używanej przez nich broni (!!). Ze swej strony polecam ignorowanie tego ułatwienia, gdyż w przeciwnym wypadku „polowanie” na wrogów może okazać się dziecinnie proste.

PC
X360
PS3
NDS