Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS3X360
Okładka Dead to Rights: Retribution (PS3)

Dead to Rights: Retribution

Kontynuacja przygód Jacka Slate’a i jego wiernego psa Shadowa, którzy ponownie muszą zmierzyć się z przeciwnościami losu w realiach mrocznego miasta, aby ukrócić działalność niebezpiecznych przestępców.

Akcji | TPP

Okładka Dead to Rights: Retribution (PS3)

data premiery gry:

23kwi2010

X360 PS3

Dead to Rights: Retribution to gra akcji TPP utrzymana w mrocznym klimacie noir. Jest to także kolejna odsłona serii Dead to Rights, opowiadającej o przygodach Jacka Slate’a i jego wiernego psa. Za stworzenie tego dzieła odpowiada firma Volatile Games. Wydawcą jest natomiast Namco Bandai. Poprzednie części sagi to: Dead to Rights (2002), Dead to Rights II: Hell to Pay (2005) oraz wydana na konsolę PSP Dead to Rights: Reckoning (2005).

W grze powracamy do mrocznego Grant City, staczającego się na samo dno wobec panoszącej się wokół korupcji, chciwości i przestępczości. Ponownie wcielamy się w nieugiętego Jacka Slate’a, który musi rozwikłać trudną i skomplikowaną sprawę, aby ujawnić działalność tajemniczych postaci, działających na szkodę metropolii. Tytuł przedstawia wydarzenia, które uformowały osobowość i charakter Slate’a oraz jego spotkanie z wiernym kompanem, czyli psem Shadowem.

Podstawowym zajęciem w grze jest oczywiście walka z licznymi i twardymi przestępcami. Główny bohater to wyszkolony policjant, który nie zamierza przebierać w środkach i jest gotów na wszystko. Do naszej dyspozycji oddano pokaźny zasób arsenału, w tym przede wszystkim broń palną. Przemierzając ulicę Grant City napotykamy wiele różnych gangów. Przedstawiciele każdego z nich charakteryzują się pewnymi unikalnymi umiejętnościami i stylem walki.

Twórcy przygotowali wiele nowych mechanizmów rozgrywki urozmaicających zabawę. Jednym z głównych elementów jest system chowania się za przeszkodami, dzięki któremu możemy między innymi strzelać na ślepo z ukrycia. Ponadto, nic nie stoi na przeszkodzie żeby użyć przeciwnika w formie żywej tarczy, rozbroić go dzięki systemowi przejmowania broni lub wykończyć w efektowny i bardzo brutalny sposób. Bohater otrzymał również mnóstwo kombinacji i sekwencji ciosów w walce wręcz. Oprócz wyprowadzania uderzeń możemy również kontratakować i rozbrajać wrogów.

Pomoc w pokonywaniu przeciwników i rozwiązywaniu łamigłówek oferuje także wspomniany Shadow, czyli pies głównego bohatera. W kilku miejscach gry otrzymujemy nad nim pełną kontrolę, dzięki czemu możemy dotrzeć do miejsc niedostępnych Jackowi. Czworonożny przyjaciel potrafi również całkiem skutecznie unieszkodliwiać przeciwników oraz przydaje się do wypłaszania ich z kryjówek. Tytuł został wykonany w dość poważnej i mrocznej stylistyce, operując przede wszystkim brunatno-szarą kolorystyką i przedstawiając sporo scen przemocy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 BD

Ocena czytelników: 6,5 / 10 na podstawie 160 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,3 / 10 na podstawie 80 głosów czytelników.

Gry podobne do Dead to Rights: Retribution

Klasyfikacja PEGI Dead to Rights: Retribution

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. W grze pojawiają się nawiązania do narkotyków lub jest pokazane zażywanie narkotyków. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Dead to Rights: Retribution

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Dead to Rights: Retribution - przed premierą
Dead to Rights: Retribution - przed premierą

Przed premierą 17 grudnia 2009, 14:32

Slate ma być typem boksera. Pokaźne muskuły i chęć jak najszybszej likwidacji zagrożenia spowodują, że starcia nie będą efektowne, a efektywne i przepełnione mocą oraz wściekłością. W każdym uderzeniu i kopnięciu Jacka da się wyczuć włożoną weń siłę. W grze znajdzie zastosowanie system 360-stopniowej walki – niemal zawsze będziemy otoczeni przez wrogów, więc aby ich pokonać, zostaniemy zmuszeni do zadawania ciosów w każdym kierunku (blokując te wyprowadzane w naszą stronę). Przydatna będzie tu możliwość przytrzymania jednego przeciwnika, by móc kopnąć kolejnego, a także wykonywanie rzutu, powodującego utratę równowagi adwersarzy stojących na jego linii. Niezwykle ważna ma być też możliwość kontrowania. Kontry w zdecydowanej większości przybiorą postać niezwykle brutalnych wykończeń, w trakcie których Jack ma łamać kończyny, strzelać wrogom w twarz bądź też skręcać im karki. W chwilach zagrożenia pochwycimy zakładników, wykorzystując ich jako żywe tarcze i wycofamy się na bezpieczną pozycję lub też ku ich wielkiemu zaskoczeniu przechwycimy ich broń.

X360
PS3