Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3X360
Okładka Max Payne 3 (PS3)

Max Payne 3

Trzecia część cyklu widowiskowych strzelanin TPP w stylistyce kina noir. Dewelopingiem Max Payne 3 zajęła się firma Rockstar Games, która przejęła prawa do marki od studia Remedy Entertainment. Akcja gry osadzona została kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w „dwójce”.

Akcji | TPP | gangsterskie | multiplayer | TPS | kooperacja | strzelanki

Max Payne 3 to kolejna odsłona serii, którą zapoczątkowało studio Remedy (znane także z Alan Wake). Tym razem grę przygotował jeden z oddziałów firmy Rockstar, czyli twórców takich marek jak Grand Theft Auto, Red Dead Redemption, czy Bully. Producent starał się zachować charakterystyczny klimat pierwowzoru, a jednocześnie rozwinąć uniwersum Maksa Payne’a.

Trzecie przygody tytułowego byłego policjanta rozgrywają się w kilka lat po wydarzeniach z poprzednich gier. Max, gliniarz po przejściach, spędza wolny czas na włóczeniu się po barach i unikaniu kłopotów. Niestety, tego bohatera problemy znajdują same. Na skutek pewnych nowojorskich perypetii, Payne wyrusza do brazylijskiego miasta Sao Paulo, aby przyjąć posadę ochroniarza wyjątkowo bogatej rodziny. Okazuje się, że ta pozornie niezobowiązująca posadka będzie wymagała od Maksa skorzystania ze wszystkich jego umiejętności.

Fabuła Max Payne 3 została podana za pomocą dynamicznych scenek, które nawiązują jednak do komiksowych wstawek z pierwszej i drugiej części serii. Nowa przygoda to także mieszanka aktualnych zdarzeń z Sao Paulo oraz wspomnień Maksa z Nowego Jorku. Dzięki temu Rockstar był w stanie dać fanom namiastkę klimatu z gier studia Remedy, a jednocześnie pokazać nowe środowisko: południowoamerykańskie miasto opanowane przez korupcję i przestępczość. W tym starciu Max zmaga się z brutalnymi gangami i organizacjami paramilitarnymi.

Na potrzeby trzecich przygód Payne’a firma Rockstar podrasowała swoje technologie RAGE i Euphoria, aby stworzyć wierny obraz tego jak wyglądają strzelaniny. Postacie uczestniczące w walce, w tym sam Max, reagują dynamicznie i realistycznie na to, co się dzieje. Jest to o tyle ważne, że podstawową mechaniką rozgrywki pozostaje tryb bullet-time – niezwykłe spowolnienie czasu, które daje graczowi przewagę w trudnych sytuacjach. Zabawa wzbogaciła się też o system chowania się za zasłonami i parę innych ciekawych rozwiązań.

Max Payne 3 to nie tylko kampania dla pojedynczego gracza, ale także rozbudowane tryby multiplayer. Jedna z opcji w rozgrywce wieloosobowej pozwala stworzyć kilkuosobowy gang i czerpać wymierne korzyści z grania ze znajomymi. Gra Rockstara nie jest może rewolucją graficzną, ale robi olbrzymie wrażenie dzięki dokładnym animacjom i dbałości o detale. Warto dodać, że postaci Maksa głosu i wyglądu użyczył James McCaffrey.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-16  

Nośnik: 1 BD

Ocena gry 8,7 / 10 na podstawie 5021 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,6 / 10 na podstawie 5355 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Max Payne 3

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Max Payne 3

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core i7 2.8 GHz, 2 GB RAM (3 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce 480 lub lepsza), 35 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Wielki powrót upadłego gliny – recenzja gry Max Payne 3

Recenzja 19 maja 2012, 15:03

Od czasu wydania drugiej części Maxa Payne’a najpoważniejszą innowacją w strzelaninach stał się system osłon, w związku z czym nie mogło go zabraknąć i trzeciej odsłonie cyklu. Niestety, jego ostateczna forma pozostawia nieco do życzenia. Zabawa dzięki osłonom staje się przede wszystkim znacznie prostsza, bo w niektórych sytuacjach o wiele bezpieczniej jest ostrzelać wrogów zza ściany niż zaryzykować otwartą walkę. Sam mechanizm cechuje się też dość topornym działaniem, w rezultacie czego „przyklejanie się” do osłon jest mało intuicyjne, a płynne przemieszczanie się pomiędzy nimi utrudnione. Domyślam się, że autorzy chcieli w ten sposób zachęcić do bardziej agresywnego stylu rozgrywki, ale mimo wszystko całość należało lepiej przygotować i wyważyć.

PS3
X360
PC