
Data wydania: 26 listopada 1998
SIN to gra akcji FPS w której wcielamy się w postać pułkownika John’a R. Blade’a i stajemy przed zadaniem powstrzymania przedsiębiorstwa SIN-TEK oraz szalonej Elexis Sinclaire przed rozprowadzaniem narkotyku zmieniającego ludzkie DNA.
GRYOnline
Gracze
Steam
SIN to gra akcji FPS w której gracze wcielają się w postać pułkownika John’a R. Blade’a, szefa dobrze prosperującej agencji ochrony we Freeport. Otrzymuje on niezwykle ważne zadanie, którego celem jest powstrzymanie dystrybucji narkotyku zmieniającego ludzkie DNA. Narkotyk ten produkowany jest przez przedsiębiorstwo SIN-TEK, a osobą bezpośrednio odpowiedzialną za jego powstanie jest szalona Elexis Sinclaire.
Stoi przed nami długa droga, pełna niebezpiecznych miejsc, opuszczonych budynków i tajnych laboratoriów, w których stawimy czoła zastępom mutantów, zwariowanych biochemików i groźnych morderców. W naszej wędrówce pomogą nam oczywiście różne śmiercionośne zabawki, między innymi: karabiny snajperskie, zdalnie sterowane ładunki wybuchowe i różnego typu broń eksperymentalna.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Ritual Entertainment
Wydawca: Activision Blizzard
Polski wydawca: Licomp Empirical Multimedia
Gry podobne:
Firma 3D Realms ogłosiła, że powstaje remake gry SiN, czyli FPS-a z 1998 roku autorstwa studia Ritual Entertainment. Nad nową wersją pracuje zespół Nightdive.
gry
Adrian Werner
24 marca 2020 10:02
Studio Ritual Entertainment, które fanom elektronicznej rozrywki powinno być znane z serii SiN, nie jest już niezależnym producentem gier komputerowych. Z opublikowanego wczoraj oświadczenia prasowego wynika, że firma pod kierownictwem Kena Harwarda została kupiona przez MumboJumbo.
pozostałe
Krystian Smoszna
25 stycznia 2007 09:41
Jak można wyczytać na oficjalnej stronie „odcinkowej” kontynuacji gry SiN z 1998 roku, zatytułowanej SiN: Episodes, przypuszczalna data premiery tejże produkcji przesunięta została z pierwotnie podawanego końca 2005 roku, na początek roku 2006.
gry
Piotr Doroń
17 grudnia 2005 10:31
Do tej pory wszystko wskazywało na to, że SiN Episodes – następca pierwszoosobowej strzelaniny z 1998 roku – nie umożliwi graczom potyczek w trybie multiplayer. Ostatnie doniesienia z obozu Ritual Entertainment wskazują jednak, że taki wariant rozgrywki jest brany pod uwagę, tyle, że osobno. Mało tego, przedstawiciele firmy są już po jego pierwszych testach.
gry
Krystian Smoszna
22 listopada 2005 08:55
Niecały miesiąc minął od oficjalnej zapowiedzi sequela (a w zasadzie serii sequeli) SiN o podtytule Episodes, a w Internecie można znaleźć już całą masę wszelkich "za i przeciw" generowanych zarówno przez przeciwników jak i fanów gry. Podgrzewając jeszcze bardziej tę atmosferę przedstawiciele developera SiN Episodes stwierdzili, iż pierwsza jego część będzie kosztować grubo poniżej 19.99 USD.
gry
Maciej Myrcha
3 sierpnia 2005 09:14
SiN Episodes: Emergence – tak właśnie nazywać się będzie pierwsza część swoistego wirtualnego serialu, mającego być de facto kontynuacją pamiętnej gry z gatunku FPS pt. SiN. Wiemy o tym od ubiegłego piątku, gdyż wtedy firma Ritual Entertainmet oficjalnie ujawniła swój nowy projekt. Dziś mamy dla Szanownych Czytelników trzy debiutanckie zrzuty ekranowe, ukazujące trójwymiarową oprawę wizualną.
gry
Radosław Grabowski
11 lipca 2005 08:08
W ostatnich tygodniach bardzo intensywnie eksploatowaliśmy temat sequela gry SiN – pierwszoosobowej strzelaniny, która zadebiutowała na rynku elektronicznej rozrywki 12 listopada 1998 roku. Wsteczne odliczanie zostało zakończone, w sieci pojawiła się oficjalna strona gry, co ostatecznie potwierdza plany firmy Ritual Entertainment związane z kontynuacją przeboju.
gry
Krystian Smoszna
8 lipca 2005 08:01
Duża biała jedynka na szarym polu zwiastuje, iż tylko jeden dzień dzieli nas od zakończenia odliczania wstecznego, prowadzonego przez korporację Ritual Entertainment na stronie http://www.ritual.com/splash/. Wiemy już, że chodzi o drugą część gry typu FPS pt. SiN – wczoraj powiadomiliśmy Was nawet o wykorzystaniu w sequelu „silnika” Source i systemu Steam. Dziś mamy kilka informacji nt. rozgrywki.
gry
Radosław Grabowski
7 lipca 2005 15:15
W najnowszym numerze brytyjskiego magazynu PC Gamer pojawi się ekskluzywny, ośmiostronicowy artykuł na temat drugiej części SiN – gry, o której informujemy Was od dłuższego czasu na łamach naszego serwisu. Wieści z niego płynące są niezwykle ciekawe. Jak się bowiem okazuje, druga odsłona cyklu (opracowywana przez Ritual Entertainment) będzie mieć dużo wspólnego z Half-Life 2.
gry
Krystian Smoszna
5 lipca 2005 07:52
Już tylko sześć dni pozostało do końca wstecznego odliczania, któremu patronuje firma Ritual Entertainment. Przy okazji ów zespół developerski serwuje nam rozmaite zagadki za pośrednictwem strony http://www.legionpharma.com/, a sprytni Internauci głowią się nad ich rozwiązywaniem.
gry
Radosław Grabowski
29 czerwca 2005 09:09
Popularne pliki do pobrania do gry SIN.
Wymagania sprzętowe gry SIN:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 300MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 180 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 442 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
MadtPL
Ekspert
2018.12.25
Solidny fps, ale nic więcej. Nie dziwi mnie to, że został zapomniany skoro w tym samym roku wyszedł rewelacyjny Half-Life.
Codename 23
Gracz
2025.10.25
SiN to strzelanina pierwszoosobowa, która otoczona jest niemałym kultem. Choć szczerze powiedziawszy ja o tej grze dowiedziałem się dopiero w momencie, gdy dostałem swój egzemplarz w CD-Action. Jako miłośnik FPS-ów od razu ją zainstalowałem. Nie przeszedłem nawet pierwszego etapu i ją usunąłem z dysku. Teraz, po ponad 20 latach od pierwszego kontaktu, postanowiłem dać grze drugą szansę. W końcu do niektórych gier trzeba dojrzeć, by uchwycić jej zalety. Lub wady.Gra działa na silniku idTech2. Może to ze względu na świat przedstawiony, ale wydaje mi się, że Quake 2 wygląda znacznie lepiej od SiN. Nie zrozumcie mnie źle, SiN nie wygląda kiepsko, ale brudna estetyka świata Strogg’ów lepiej maskuje przestarzałość engine’u.I w odróżnieniu od produkcji idSoftware, bohater SiN, płk John Blade, czyli główny bohater gry, jest straszną gadułą. Ogólnie pod względem audio, SiN wypada całkiem miło dla ucha.Niestety, nawet po tylu latach, nie jestem w stanie zrozumieć kultowości tej produkcji. Dla mnie ta gra to co najwyżej odrobinę ponad przeciętna produkcja. Strzelanka, jak strzelanka, jakich wiele.To czym gra może się za to wywyższyć na tle innych bardzo podobnych produkcji, to klimat utrzymany w stylu filmów akcji z przełomu lat 80/90. Bohaterowie są mocno przerysowani i stereotypowi. John rzuca „oneliner’ami” niczym znani i lubiani Arni i Sylwek. Jego pomocnik, okularnik-nerd, zza komputera puszcza docinki. A „aspektów” kobiecych głównego złola, panny Elexis Sinclair, pozazdrościłaby nie jedna aktorka filmów dla dorosłych (zresztą spójrzcie na okładkę gry!). Do tego fabuła gry również przywodzi na myśl kino pokroju „Uciekiniera”, „Szklanej pułapki” lub „Sędzi Dredd’a”.Podsumowując, SiN to nienajgorsza strzelanka z dobrym audio i niezgorszą grafiką (nawet jak na dzisiejsze czasy – dobrze się broni). Ma niezły klimat filmowych akcyjniaków z samcami alfa w roli głównej. Rewolucją bym jej nie nazwał. Ale do śmietnika też jej nie wyrzucę.PLUSY:+ Klimat filmów akcji z lat 80/90.+ Strona audiowizualna dobrze się zestarzała.MINUSY:- Nic nadzwyczajnego.
Michał_K
Ekspert
2019.11.25