Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS2GCNXBOX
Okładka True Crime: New York City (PC)

True Crime 2

True Crime: New York City

Kontynuacja słynnej gry akcji z 2003 roku. Wcielamy się w postać czarnoskórnego policjanta Marcusa i wyruszamy na ulice tytułowego "Wielkiego Jabłka". Gracz może wykonywać zadania związane z głównym wątkiem lub liczne misje dodatkowe.

Akcji | TPP | policyjne | TPS

Okładka True Crime: New York City (PC)

producent: Luxoflux

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

15lis2005

PS2 XBOX GCN

24mar2006

PC

True Crime: New York City to kontynuacja słynnej gry akcji z 2003 roku, w której głównego bohatera obserwowaliśmy z perspektywy trzeciej osoby. Podobnie jak wcześniej, mamy tu do czynienia z tytułem wzorowanym na ostatnich odsłonach hitowej serii Grand Theft Auto. Za produkcję omawianego sequela odpowiedzialne jest studio Luxoflux, które opracowało również pierwszą część gry.

Podstawowym elementem odróżniającym opisywaną kontynuację od pierwszej części gry jest miejsce akcji. Tym razem jest to tytułowy Nowy Jork. Warto dodać, iż miasto jest znacznie większe od znanego z pierwszej odsłony serii Los Angeles. Autorzy gry zadbali również o odpowiedni poziom interaktywności otoczenia. Przykładowo, sterowana przez gracza postać może podnosić znajdujące się w okolicy przedmioty (kije, kosze na śmieci itp.), tak aby wykorzystać je w kolejnych walkach. W opisywanym sequelu ponownie wcielamy się w postać policjanta. Tym razem nie jest to jednak Nick Kang, tylko czarnoskóry Marcus Reed. Wspomniany bohater aktualnie działa pod przykrywką, próbując dopaść osobników odpowiedzialnych za dokonanie pewnego morderstwa.

W True Crime 2, podobnie jak w pierwszej części, możemy przystąpić do misji związanych z głównym wątkiem fabularnym gry bądź też wykonywać liczne zadania dodatkowe, np. łapać kieszonkowców czy też patrolować ulice miasta za kierownicą radiowozu. Podobnie jak w przypadku pierwszej części True Crime, gracz może „pożyczać” okoliczne samochody. Co ciekawe, w kontynuacji pojawiają się znane ze wspomnianej serii GTA motocykle. Na uwagę zasługuje również poszerzony wachlarz zachowań głównego bohatera. Jeden z nowych elementów związany jest z możliwością brutalnego przesłuchiwania złapanych przestępców. Motyw ten powinien być świetnie znany sympatykom gry The Punisher.

Oprawa wizualna True Crime 2 prezentuje dość wysoki poziom. Na uwagę zasługuje przede wszystkim model tytułowego miasta. Co ciekawe, autorzy gry zawarli w niej wiele interesujących miejsc, z których słynie „Wielkie Jabłko”, między innymi Time’s Square, czy Hell’s Kitchen.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,3 / 10 na podstawie 2893 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,4 / 10 na podstawie 62 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Klasyfikacja PEGI True Crime 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. W grze pojawiają się nawiązania do narkotyków lub jest pokazane zażywanie narkotyków. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe True Crime 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce FX5700 lub lepsza), 2.7 GB HDD, Windows XP SP2

True Crime: New York City - recenzja gry

Recenzja 21 kwietnia 2006, 12:28

Polem działania naszego Mareczka jest, jak łatwo się domyślić, Nowy Jork. Na grę składa się około 30 misji głównych oscylujących wokół niezbyt oryginalnej fabuły dotyczącej rozwiązania zagadki pt.: „kto stuknął partnera-mentora Reeda?” (ten był zszedł z tego świata po wprowadzeniu bohatera w tajniki nowego zawodu). Do tego dochodzą misje poboczne wykonywane dla informatorów naszego czarnoskórego gliniarza (w tym dla jego ojczulka przebywającego aktualnie za kratkami) i luźne zadania, czyli przeciwdziałanie przestępstwom, w których tonie nowojorska metropolia, a także nielegalne wyścigi samochodowe i areny walk. Jednak wszystkie te misje są trochę zbyt łatwe (większość da się wykonać przy pierwszym podejściu), za krótkie i często (szczególnie zadania z wątku głównego) monotonne oraz schematyczne, sprowadzające się do wejścia do budynku, wystrzelania wszystkich przed sobą i dopadnięcia a potem przesłuchania bossa. Scenarzystom chyba nie starczyło weny...

PS2
PC
XBOX
GCN