True Crime 2: Dobry - zły gliniarz
Aktualizacja:
W "True Crime: New York City" wcielasz się w czarnoskórego gliniarza (o nieciekawej przeszłości) nazwiskiem Marcus Reed. Twoim głównym zadaniem w grze jest wykrycie zabójcy swojego partnera, detektywa Terrence'a Higginsa. Po drodze do tego celu walczysz z przestępczością, w której tonie tytułowy Nowy Jork, zdobywając trzy rodzaje punktów: dobrego (good cop points) i złego gliniarza (bad cop points) oraz punkty kariery (career points). Pierwsze (niebieskie cyfry pojawiające się nad Twoją postacią w prawym dolnym rogu ekranu) otrzymujesz m.in. za aresztowania przestępców zgodnie z literą prawa czy zwracanie na Policji dowodów przestępstwa znalezionych w licznych melinach i przy oprychach. Drugie (czerwone cyfry nad postacią) dostajesz za zabijanie wszystkiego co się rusza i na drzewo nie ucieka, sprzedawanie dowodów u pasera (w lombardach) na mieście. Pula Twoich punktów kariery (białe cyfry nad postacią w prawym dolnym rogu ekranu) rośnie z kolei niezależnie od tego jakim jesteś gliniarzem, złym czy dobrym, ale jednak szybciej gdy starasz się być tym drugim. Trzeba sobie jasno powiedzieć, iż trzymanie się "ciemnej strony mocy" (czyt. dążenie do stania się najbardziej podłym gliniarzem w mieście) nie sprawia większych trudności, prawdziwym wyzwaniem jest dopiero gra z nastawieniem na bycie dobrym policjantem. Zarobione punkty kariery umożliwiają awans w policyjnej hierarchii z najniższego, 5-go stopnia policyjnego, aż do najwyższego, 4-go. Twój aktualny stopień to cyfra w prawym dolnym rogu ekranu, w ikonie odznaki. Ikona ta wypełnia się wraz z rosnącą liczbą punktów kariery, a gdy wypełni się całkowicie otrzymujesz nowy, wyższy stopień. A wraz z nim możliwość nabycia przewidzianych tylko dla policjantów nowych modeli broni, umiejętności strzeleckich czy w prowadzeniu pojazdów - dostęp do nich otrzymujesz kolejno na policyjnej strzelnicy i w garażu. Z każdym stopniem rośnie także Twoja płaca.
Dobry glina
Oto garść porad jak szybko i skutecznie zarabiać punkty dobrego gliniarza i kariery:
- Zawsze, w każdej sytuacji pamiętaj o przykazaniu "nie zabijaj !".
- Aresztuj wszystkich podejrzanych, w tym tych najgroźniejszych, uzbrojonych w broń palną.
- Strzelając z broni palnej unikaj "headshotów" (strzałów głowę), celuj w kończyny oddając strzały neutralizujące, obezwładniając w ten sposób bandytów.
- Bandytę uzbrojonego w broń (czy to palną czy białą) możesz spróbować obezwładnić w walce wręcz. Najlepiej jest wcześniej "zaaplikować" weń trochę ołowiu aby nadszarpnąć jego zdrówko (symbolizuje je pasek nad głową oprycha) - potem łatwiej Ci go będzie pobić (i szybciej tego dokonasz).
- Jeśli nie chcesz zabić zbira staraj się nie używać broni o ostrych krawędziach jak noże, maczety, toporki a nawet butelki.
- Postaraj się szybko zdobyć "nieśmiercionośną" broń policyjną - miotacz pieprzu, paralizator czy pałkę elektryczną, tranquilizer (karabin wyborowy strzelający strzałkami obezwładniającymi), strzelbę obezwładniającą (beanbag shotgun) czy granaty błyskowo-hukowe. Wszystkie te bronie (poza pierwszą) możesz dostać tylko na policyjnej strzelnicy, (nie kupisz ich na mieście), a umożliwiają Ci one obezwładnienie przestępcy nie podchodząc do niego, z pewnej odległości. Jako najskuteczniejsze i najprostsze w użyciu polecam paralizator, strzelbę i tranquilizer.
- Uzbrojonego oprycha możesz łatwo rozbroić rzucając się na niego czy chwytając go - wypuści wówczas z ręki swoją broń.
- Jednym z szybszych sposobów neutralizacji bandziora jest pochwycenie go, wyjęcie pistoletu i walnięcie go nim w łeb - chyba zawsze kończy się natychmiastowym znokautowaniem zbira. Uważaj jednak jakiego kalibru przestępcę załatwiasz tym sposobem bo za nokaut płotki (gościa z żółtym paskiem nad głową możesz zarobić punkty złego gliny).
- Pamiętaj o pomachaniu przestępcy przed oczyma swoją odznaką policyjną albo oddaniu strzału ostrzegawczego w powietrze - często bandyta wówczas poddaje się, rezygnując ze stawiania oporu. Również wyjęcie przez Ciebie większego "gnata" niż ten posiadany przez bandytę może skłonić zbira do zaniechania stawiania oporu.
- Kiedy męt podniesie łapki do góry, jak najszybciej aresztuj go - nie znęcaj się nad nim i nie pozwól mu uciec. Tyczy się ta porada również oprychów znokautowanych, leżących na ziemi i czekających na aresztowanie (symbol niebieskich kajdanków nad nimi) - jeśli będziesz zbyt długo zwlekał z założeniem im "obrączek" znikną i zostaną policzeni jako tacy, którym udało się uciec.
- Kiedy ścigasz bandziora uciekającego samochodem strzelaj w opony lub wykonaj "manewr stopujący" uderzając przednim zderzakiem w tylne koło wozu oprycha - zmusisz w ten sposób bandytę do opuszczenia fury i kontynuowania ucieczki pieszo, a wtedy powinno Ci być łatwiej go dopaść. Alternatywnie możesz tylko trzymać się blisko uciekającego samochodu a po pewnym czasie bandyta również powinien spróbować zmykać na piechotę widząc, iż nie może Cię zgubić.
- Unikaj powodowania wypadków drogowych i rozjeżdżania przechodniów ! Opanuj jazdę samochodem - pomocne mogą być umiejętności w prowadzeniu pojazdów, które zdobędziesz w policyjnym garażu, szczególnie "skill" wykonywania perfekcyjnych skrętów o 90 stopni (insta-turn).
- Przeszukuj lokale, w których doszło do przestępstw na "okoliczność występowania" kontrabandy. Trefny towar znajdziesz także przy niektórych przestępcach (pojawi się w Twojej "kieszeni" w momencie ich aresztowania). Przeszukuj również zwykłych, szarych obywateli i bagażniki zmotoryzowanych nowojorczyków - nigdy nie wiadomo czy nie znajdziesz przy nich jakiegoś lipnego stuffu. Lokale typu sex-shop czy nocne kluby są dobrymi miejscami do dokonania "nalotu" - często (nawet częściej niż na ulicy) trafisz w nich na klientów, którzy mają przy sobie coś nielegalnego (szczególnie w dzielnicach o dużej przestępczości).
- Wszystkie dowody znalezione na miejscu przestępstwa czy przy oprychach zwracaj przy policyjnych budkach, które znajdziesz na mieście albo zanoś na Komendę Główną (Twoja baza operacyjna) i oddawaj w okienku z napisem "Evidence". Nie sprzedawaj kontrabandy w nowojorskich lombardach (pawn shops) ! Za zwróconą na Policji kontrabandę otrzymujesz punkty kariery, a te z kolei wymieniasz obok (w okienku z napisem "Payroll") na żywą gotówkę.
- Staraj się oczyścić miasto (każdy z jego 20 okręgów - precincts) z przestępczości - każdy wyczyszczony z przestępców okręg to dodatkowe punkty kariery. Poziom przestępczości w danym okręgu wskazuje jego kolor na mapie - czerwony oznacza wysoką przestępczość, żółty - średni poziom, zaś zielony - dany rejon został teoretycznie uwolniony od przestępstw (w praktyce jeszcze jakieś pojedyncze się zdarzają). W okręgach, w których nie rozwiązałeś problemu przestępczości do końca jej poziom po pewnym czasie znowu wzrośnie.
Zły glina
A oto garść porad luźno związanych z grą po "ciemnej stronie mocy" (jako zły "pies"):
Zostało jeszcze 44% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
- True Crime: New York City - poradnik do gry
- True Crime: New York City - poradnik do gry
- True Crime 2: Misje główne
- True Crime 2: Mapa miasta
- True Crime 2: Dobry - zły gliniarz
- True Crime 2: Rozdział Intro Act
- True Crime 2: Vengeance
- True Crime 2: Precinct Test - Test 1
- True Crime 2: Precinct Test - Test 2
- True Crime 2: Precinct Test - Test 3
- True Crime 2: Locker & Garage
- True Crime 2: Navigating Traffic
- True Crime 2: Street Test
- True Crime 2: Terry's Agenda
- True Crime 2: Rozdział Magdalena Cartel
- True Crime 2: Teresa's Dare
- True Crime 2: The Messenger
- True Crime 2: Safe House
- True Crime 2: Zuma Museum
- True Crime 2: Escape Crazy
- True Crime 2: After Teresa
- True Crime 2: Bullet Opera
- True Crime 2: Rozdział Palermo Mob
- True Crime 2: Ristorante
- True Crime 2: Morbid Antics
- True Crime 2: Mortician's Flight
- True Crime 2: Sour Candy
- True Crime 2: Bad Accounting
- True Crime 2: Vertigo
- True Crime 2: Rozdział President's Club
- True Crime 2: Drug Den
- True Crime 2: Club Tadow
- True Crime 2: Meeting Kobi
- True Crime 2: Factory Rush
- True Crime 2: Print Factory
- True Crime 2: Benjamin's Studios
- True Crime 2: Zen Gardens
- True Crime 2: Rozdział Shadow Tong
- True Crime 2: A Bad Crowd
- True Crime 2: Homeward Bound
- True Crime 2: Hard Sell
- True Crime 2: Workshop Rumble
- True Crime 2: Human Cargo
- True Crime 2: The Rat Race
- True Crime 2: Sesame
- True Crime 2: Rozdział Conclusion
- True Crime 2: Prime suspect
- True Crime 2: Way of honor - dobre zakończenie
- True Crime 2: Hustler's exit - złe zakończenie
- True Crime 2: Ten-code (policyjny żargon radiowy)
- True Crime 2: Misje główne
- True Crime: New York City - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany56818 Generał
Ech, następnym razem trzeba będzie opanować te skurcze palca trzymanego na klawiszu odpowiedzialnym za trzaskanie screenshotów :-/.
zanonimizowany333267 Senator
Nie wiem jak z tej gry można było napisać poradnik :| Musi być straszne lanie wody, albo super przydatne porady w stylu "by strzelić naciśnij LPM ( opis skrótu LPM w rozdziale "przydatne skróty" )". Ta gra jest banalna!!!
Ace_2005 Legend
Może i gra jest banala, ale kasę trzeba wyciągnąć, a zawsze znajdzie się ktoś, kto to ściągnie... Poza tym nikt nie zmusza Was do pobrania poradnika, więc po co narzekacie?
W poradniku spodobał mi się poniższy opis:
Drug-related car chase – pościg za dwoma samochodami, których pasażerowie powiązani są z biznesem narkotykowym.
Liczba przestępców/kluczowi: 4/nie.
Uzbrojenie oprychów: jest wysoce prawdopodobne, iż mogą być uzbrojeni w broń, w tym palną.
Stopień trudności: 5.
Przydatna broń: paralizator, pistolet, strzelba obezwładniająca.
Wózek dobry do pościgu: szybki, klasy Coupe.
Proponowany sposób rozwiązania: nie wiem czy to my ich ścigamy czy to oni ścigają się nawzajem. W każdym bądź razie nie ma pośród podejrzanych żadnego kluczowego więc możesz wszystkich zabić ;-D. Jeśli jednak koniecznie chcesz ich wszystkich wziąć żywcem (co może okazać się niełatwe), zmuś dwóch oprychów w pierwszym wozie do opuszczenia go (przestrzeliwując w nim opony bądź ostukując zderzakiem), a potem (nie zatrzymując się i nie wysiadając) dogoń drugi pojazd i postąp podobnie. Wtedy dopiero wysiądź i szybko (posiłkując się np. paralizatorem) aresztuj zbirów, którzy wyskoczyli na ulicę z tego wozu. Piorunem wróć do poprzedniego i ścigaj samochodem dwóch pierwszych mętów, licząc, że nie porwali z ulicy kolejnego samochodu lecz uciekają pieszo. Dlatego może Ci się przydać szybka furka – do przemieszczania się pomiędzy jednymi a drugimi bandziorami.
Zwłaszcza to:
Proponowany sposób rozwiązania: nie wiem czy to my ich ścigamy czy to oni ścigają się nawzajem.
zanonimizowany392104 Junior
Hej ludzie ustawiłem klawke jak kolega kazał ale nie moge wyjmowac innych broni niz moj sluzbowy pistolet. I probowalem juz wyjac z bagaznika. 0 efektu
Onomatopeter Generał
Nawet fajny poradnik ale gra faktycznie prosta.
zanonimizowany692854 Junior
Hej jak zrobić tą misję z prezydentem chyba Lincolnem. Co trzeba go rozbroić, a on ma działo obrotowe coś na po dobę CKM. Pomóżcie mi.Z góry dzięki.
snejker Junior
Pomocy niewiem jak przejsc trzeci worek w tru crime new york city
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
