Dodatek do gry Quake II (1997)
Data wydania: 31 maja 1998
Opracowane przez ekipę sudia Xatrix Entertainment oficjalne rozszerzenie do kultowej pierwszoosobowej strzelaniny Quake II firmy id Software. W dodatku zatytułowanym The Reckoning wcielamy się w członka elitarnego oddziału zwiadowczego, który został zrzucony na planetę Stroggów celem zbadania jednego z tamtejszych miast.
Gracze
Steam
The Reckoning jest pierwszym oficjalnym rozszerzeniem popularnej strzelanki pierwszoosobowej o nazwie Quake II. Wcielamy się tutaj w postać członka elitarnego oddziału zwiadowczego, który został zrzucany na planetę obcych Stroggów w celu wybadania jednego z tamtejszych miast. Podczas lądowania pojazd naszego bohatera rozbija się w dosyć sporej odległości od metropolii, dlatego pierwsze zadanie polega na przedarciu się przez skalne labirynty. Kiedy już wejdziemy do miasta i usuniemy z niego większość przeciwników, przyjdzie nam potajemnie wykraść statek obcych i zniszczyć ich bazę księżycową.
Wędrówce towarzyszą niezliczone pojedynki przy użyciu broni palnej. Aby uatrakcyjnić oryginalnego Quake'a II, autorzy ze studia Xatrix zaimplementowali w dodatku dwóch zupełnie nowych przeciwników (Gekk, Repair Bot), jak również trzy unikatowe rodzaje broni (Phalynx Particle Cannon, Ion Ripper, Trap). Modyfikacji ulegli dotychczasowi rywale (zazwyczaj posiadają lepsze uzbrojenie), zaś wśród dostępnych power-upów pojawił się nowy, po przejęciu którego siła ognia zwiększa się czterokrotnie.
Quake II: The Reckoning zawiera także szereg nowych map, dedykowanych rywalizacji w trybie rozgrywki wieloosobowej oraz dynamiczną ścieżkę dźwiękową, zapisaną w formacie Audio-CD.
Autor opisu gry: Krzysztof Bartnik
Platformy:
PC Windows
Producent: Gray Matter / Xatrix Entertainment
Wydawca: Activision Blizzard
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
12GRY
Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów), wykreowana przez studio id Software jako rozwinięcie pomysłów z gier Doom i Doom II. Cykl zyskał uznanie wśród graczy przede wszystkim ze względu na znakomitą oprawę wizualną oraz rozbudowany tryb multiplayer.
W sobotni poranek, w siedzibie Activision przedstawiono prezentację, dotyczącą przyszłych planów firmy. Sięgała ona głównie roku fiskalnego 2006 i ujawniła kilka tytułów, które mają się wówczas ukazać.
gry
Krystian Smoszna
23 lutego 2004 08:44
Pax Imperia to nowy, nieoficjalny dodatek do nieco już zapomnianego Quake II. Jego autor, Mark Shan, przygotował żądnym krwi graczom, prawdziwie rzeźnicze dzieło – krótką, składającą się z zaledwie ośmiu etapów kampanię, w której należy wyeliminować aż 2522 przeciwników...
gry
Krystian Smoszna
12 grudnia 2003 11:39
Wymagania sprzętowe gry Quake II: The Reckoning:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 90 MHz, 16MB RAM, CD-ROMx4.
Średnie Oceny:
Średnia z 171 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 170 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Codename 23
Gracz
2025.09.05
Quake 2 był ogromnym sukcesem firmy id Software (moim zdaniem znacznie przewyższającym część pierwszą). Kwestią czasu było stworzenie do niej rozszerzeń. Za produkcję pierwszego dodatku odpowiada studio Gray Matter – to samo studio, które w późniejszym czasie stworzyło takie hity jak Kingpin: Life of Crime, Return to Castle Wolfenstein, czy Call of Duty: United Offensive. Z jakim skutkiem?Tak jak zawsze w przypadku dodatków, rozszerzenia nie wprowadzają ogromnych zmian. Nowa kampania dla pojedynczego gracza wprowadza nowego bohatera – Joker’a. Jego kapsuła podczas desantu ulega awarii i ląduje za linią wroga oddzielając się od swojego plutonu. Próbując dotrzeć do oddziału wykonamy szereg zadań i przetrzebimy siły przeciwnika.Szczerze powiedziawszy nie podobała mi się powtórka z rozrywki w postaci awarii desantowca – nawet jeśli to mało ambitna fabularnie strzelanina, to uważam, że scenarzyści mogli się lepiej postarać.Pod względem audiowizualnym dodatek nic nie zmienia. Nadal jest militarnie i klimatycznie, choć pierwsze misje sprowadzają nas w teren otwarty (he-he). A raczej w ciasne kanały i wąwozy nazywane „bagnami”.Doszło za to kilka gadżetów. Godna uwagi jest zwłaszcza broń-pułapka, która w widowiskowy sposób zmienia przeciwników w apteczkę.Szeregi Strogg’ów zasiliło dwóch kolejnych przeciwników, a kilka najsłabszych wrogich jednostek również zmodernizowano, ekwipując je w lepsze bronie. Jeden z nowych przeciwników, Gekk, to bardzo agresywna rasa, zamieszkująca bagna (pierwsze etapy gry). Gekk’i są szybkie, zwinne i niezwykle agresywne, a z wyglądu przypominają Skaarj z Unreal’a. Czyżby twórcy zainspirowali się grą konkurencji?Misje nie odstają poziomem od podstawowej wersji gry. To samo tyczy strzelania – nadal jest przyjemnie, choć mam wrażenie, że przeciwnicy, są nieco wytrzymalsi od tych z podstawki. Ponadto w dodatku znacznie szybciej napotykamy silniejsze wrogie jednostki, co nieznacznie zwiększa poziom trudności dodatku.Podsumowując, Quake 2: The Reckoning to solidny dodatek, do wyśmienitej gry, z lekko podkręconym poziomem trudności i satysfakcjonującym strzelaniem.PLUSY:+ Strona audiowizualna bardzo dobrze się zestarzała (a remaster jeszcze ją odmłodził).+ Dobrze wykonany i dopracowany dodatek.MINUSY:- Sztuczna inteligencja trochę kuleje.
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.12.03
Fokcuf Pretorianin
Dobry dodatek. Więcej wszystkiego i nowe etapy na singleplayer.
laser890 Centurion
Nie jestem jakimś wyjadaczem więc grałem na easy, ale poziom trudności na pewno jest sporo wyższy względem easy z oryginalnego quake 2. Oczywiście na plus.
The_Normal_One Centurion
Trochę męczący ale mimo wszystko z rozpędu skończyłem. Teraz wszystkie "Kłaki" pokończone wraz z dodatkami ;)
Samuraj226 Junior
Coś ktoś? Bo wyskakuje po zaliczeniu poziomu. Tak resetowałem i zrobiłem reinstall.
Codename 23 Chorąży
Quake 2 był ogromnym sukcesem firmy id Software (moim zdaniem znacznie przewyższającym część pierwszą). Kwestią czasu było stworzenie do niej rozszerzeń. Za produkcję pierwszego dodatku odpowiada studio Gray Matter – to samo studio, które w późniejszym czasie stworzyło takie hity jak Kingpin: Life of Crime, Return to Castle Wolfenstein, czy Call of Duty: United Offensive. Z jakim skutkiem?
Tak jak zawsze w przypadku dodatków, rozszerzenia nie wprowadzają ogromnych zmian. Nowa kampania dla pojedynczego gracza wprowadza nowego bohatera – Joker’a. Jego kapsuła podczas desantu ulega awarii i ląduje za linią wroga oddzielając się od swojego plutonu. Próbując dotrzeć do oddziału wykonamy szereg zadań i przetrzebimy siły przeciwnika.
Szczerze powiedziawszy nie podobała mi się powtórka z rozrywki w postaci awarii desantowca – nawet jeśli to mało ambitna fabularnie strzelanina, to uważam, że scenarzyści mogli się lepiej postarać.
Pod względem audiowizualnym dodatek nic nie zmienia. Nadal jest militarnie i klimatycznie, choć pierwsze misje sprowadzają nas w teren otwarty (he-he). A raczej w ciasne kanały i wąwozy nazywane „bagnami”.
Doszło za to kilka gadżetów. Godna uwagi jest zwłaszcza broń-pułapka, która w widowiskowy sposób zmienia przeciwników w apteczkę.
Szeregi Strogg’ów zasiliło dwóch kolejnych przeciwników, a kilka najsłabszych wrogich jednostek również zmodernizowano, ekwipując je w lepsze bronie. Jeden z nowych przeciwników, Gekk, to bardzo agresywna rasa, zamieszkująca bagna (pierwsze etapy gry). Gekk’i są szybkie, zwinne i niezwykle agresywne, a z wyglądu przypominają Skaarj z Unreal’a. Czyżby twórcy zainspirowali się grą konkurencji?
Misje nie odstają poziomem od podstawowej wersji gry. To samo tyczy strzelania – nadal jest przyjemnie, choć mam wrażenie, że przeciwnicy, są nieco wytrzymalsi od tych z podstawki. Ponadto w dodatku znacznie szybciej napotykamy silniejsze wrogie jednostki, co nieznacznie zwiększa poziom trudności dodatku.
Podsumowując, Quake 2: The Reckoning to solidny dodatek, do wyśmienitej gry, z lekko podkręconym poziomem trudności i satysfakcjonującym strzelaniem.
PLUSY:
+ Strona audiowizualna bardzo dobrze się zestarzała (a remaster jeszcze ją odmłodził).
+ Dobrze wykonany i dopracowany dodatek.
MINUSY:
- Sztuczna inteligencja trochę kuleje.