Wyszukiwarka gier
Quake II: Ground Zero

Quake II: Ground Zero

PC

Dodatek do gry Quake II (1997)

po premierze

Data wydania: 31 sierpnia 1998

Akcji, FPP, Science fiction, FPS, Strzelanki, Multiplayer, Singleplayer, Internet, LAN

Drugi oficjalny dodatek do gry Quake II, stworzony przez ekipę Rogue Entertainment – autorów bazującej na silniku Dooma strzelaniny Strife oraz jednego z rozszerzeń do pierwszego Quake’a. Dodatek zatytułowany Ground Zero wykorzystuje do granic możliwości potencjał silnika Quake’a II, oferując czternaście poziomów single player oraz dziesięć map do rozgrywki wieloosobowej.

7.9

Gracze

6.2

Steam

OCEŃ
Oceny

Quake II: Ground Zero to drugie oficjalne rozszerzenie do wydanego w 1997 roku FPS-a pod tytułem Quake II. Add-on został opracowany przez studio Rogue Entertainment; w momencie premiery tego dodatku, w portfolio odpowiedzialnego za niego zespołu można było znaleźć pokrewną gatunkowo grę Strife oraz pakiet misji do pierwszego Quake’a, zatytułowany Dissolution of Eternity.

Fabuła

W Quake II: Ground Zero wcielamy się w jednego z marines, którym udało się przedrzeć na powierzchnię Stroggosa. Ich zadaniem jest zniszczenie studni grawitacyjnej, czyli nowej, potężnej broni Stroggów. Jako że ziemska flota została uwięziona na orbicie, a zdolność do walki wykazuje jedynie niewielki ułamek sił naziemnych, powodzenie misji spoczywa niemal w całości na naszych barkach.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Ograniczenia wiekowe: 16+

Gry z serii

Quake II: Ground Zero
Quake II: Ground Zero
Quake II: Ground Zero

12GRY

Gry z serii Quake

Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów), wykreowana przez studio id Software jako rozwinięcie pomysłów z gier Doom i Doom II. Cykl zyskał uznanie wśród graczy przede wszystkim ze względu na znakomitą oprawę wizualną oraz rozbudowany tryb multiplayer.

Gry z serii Quake
Quake II (1997)

Podstawka dla Quake II: Ground Zero

Quake II (1997)

Quake II (1997)

Publicystyka

Wiadomości

Activision ujawnia przyszłe plany wydawnicze. Quake IV w 2005/06 roku?

W sobotni poranek, w siedzibie Activision przedstawiono prezentację, dotyczącą przyszłych planów firmy. Sięgała ona głównie roku fiskalnego 2006 i ujawniła kilka tytułów, które mają się wówczas ukazać.

gry

Krystian Smoszna

23 lutego 2004 08:44

Activision ujawnia przyszłe plany wydawnicze. Quake IV w 2005/06 roku?

Nowy wymiar rzeźni w Quake II

Pax Imperia to nowy, nieoficjalny dodatek do nieco już zapomnianego Quake II. Jego autor, Mark Shan, przygotował żądnym krwi graczom, prawdziwie rzeźnicze dzieło – krótką, składającą się z zaledwie ośmiu etapów kampanię, w której należy wyeliminować aż 2522 przeciwników...

gry

Krystian Smoszna

12 grudnia 2003 11:39

Nowy wymiar rzeźni w Quake II

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Quake II: Ground Zero:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
CPU 100MHz Intel/AMD, 32MB RAM, 2MB akcelerator 3D.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.9

Ocena Graczy

Średnia z 166 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

6.2

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 222 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.5
Codename 23
PC

Codename 23

Gracz

2025.09.06

Za drugie rozszerzenie do Quake 2 odpowiada studio Rouge Entertainment, to samo, które stworzyło drugi dodatek do pierwszej części przeciętnie im wyszło. Jak sobie poradzą tym razem?Tym razem, jako Stepchild, bierzemy udział w operacji zniszczenia potężnej broni Strogg’ów, tak zwanej „Studni Grawitacyjnej”. Standardowo desant nie udał się zgodnie z planem i rozdzieliło nas z resztą składu. Po wylądowaniu zostaliśmy zmuszeni siłą przebijać się przez armię wroga.Podczas gry bardzo szybko zyskujemy jednak lepszą broń. Zazwyczaj wyposażanie gracza w takich grach w bardziej śmiercionośne pukawki odbywa się stopniowo, a tu praktycznie po kilkudziesięciu sekundach posiadamy już standardowe narzędzia zagłady, takie jak super strzelba, karabin maszynowy i granatnik. Podejrzewam, że deweloperzy chcieli w ten sposób podkręcić dynamikę gry na początkowym etapie rozgrywki. Rzadziej również spotykana jest amunicja, przez co jesteśmy zmuszeni do częstego żonglowania bronią. Oczywiście dodatek wprowadza kilka nowych sztuk broni, w tym drugą odmianę granatnika. Tu jednak twórcy poszli na skróty, bo zamiast zmienić kształt wyrzutni, tylko zmienili jej tekstury. Bardzo szybko również napotykamy silniejszych przeciwników – Rogue Entertain-ment lubi podkręcać poziom trudności.Wprowadzono do gry kilka nowych jednostek, w tym Stalker’ów (mega irytujące robo-pajęczaki) oraz wieżyczki strzelnicze.Pod względem audiowizualnym nic się nie zmieniło. Lokacje to nadal labirynty w militarno-industrialnym stylu. Pierwsze etapy trochę się różnią od pozostałych, bo poruszamy się w większości po jaskiniach wulkanicznych (momentami trzeba uważać, by nie wpaść do lawy).Podsumowując, Quake 2: Ground Zero to dobrze wykonany dodatek, z podkręconym poziomem trudności (tu łatwo zginąć nawet na najłatwiejszym poziomie trudności). Dla fanatyków jest pozycją obowiązkową, choć moim zdaniem, nie jest już tak wciągająca jak podstawka.PLUSY:+ Strona audiowizualna bardzo dobrze się zestarzała (a remaster jeszcze ją odmłodził).+ Dobrze wykonany dodatek.MINUSY:- Sztuczna inteligencja trochę kuleje.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl