
Dodatek do gry Quake II (1997)
Data wydania: 31 sierpnia 1998
Drugi oficjalny dodatek do gry Quake II, stworzony przez ekipę Rogue Entertainment – autorów bazującej na silniku Dooma strzelaniny Strife oraz jednego z rozszerzeń do pierwszego Quake’a. Dodatek zatytułowany Ground Zero wykorzystuje do granic możliwości potencjał silnika Quake’a II, oferując czternaście poziomów single player oraz dziesięć map do rozgrywki wieloosobowej.
Gracze
Steam
Quake II: Ground Zero to drugie oficjalne rozszerzenie do wydanego w 1997 roku FPS-a pod tytułem Quake II. Add-on został opracowany przez studio Rogue Entertainment; w momencie premiery tego dodatku, w portfolio odpowiedzialnego za niego zespołu można było znaleźć pokrewną gatunkowo grę Strife oraz pakiet misji do pierwszego Quake’a, zatytułowany Dissolution of Eternity.
W Quake II: Ground Zero wcielamy się w jednego z marines, którym udało się przedrzeć na powierzchnię Stroggosa. Ich zadaniem jest zniszczenie studni grawitacyjnej, czyli nowej, potężnej broni Stroggów. Jako że ziemska flota została uwięziona na orbicie, a zdolność do walki wykazuje jedynie niewielki ułamek sił naziemnych, powodzenie misji spoczywa niemal w całości na naszych barkach.
Quake II: Ground Zero nie wprowadza rewolucyjnych zmian w mechanice; zamiast tego autorzy skupili się na opracowaniu nowej zawartości. Przygoda wiedzie nas przez klimatyczne lokacje, a eliminując zastępy przeciwników, robimy użytek z nowych giwer, jak karabin maszynowy, działo plazmowe czy granatnik. Poza tym na liście nowych narzędzi mordu znalazła się piła łańcuchowa oraz przydatne gadżety bojowe, na czele z miną Tesli. Autorzy przygotowali również nowych przeciwników, jak pająki potrafiące przemieszczać się po sufitach oraz potężna Czarna Wdowa, która pełni rolę bossa.
Oprócz czternastu misji dla pojedynczego gracza, Quake II: Ground Zero oferuje dziesięć nowych map przeznaczonych dla trybu multiplayer.
Na potrzeby dodatku Quake II: Ground Zero przygotowano dedykowany soundtrack, pod którym podpisał się artysta Sonic Mayhem.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Rogue Entertainment
Wydawca: Activision Blizzard
Ograniczenia wiekowe: 16+



12GRY
Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów), wykreowana przez studio id Software jako rozwinięcie pomysłów z gier Doom i Doom II. Cykl zyskał uznanie wśród graczy przede wszystkim ze względu na znakomitą oprawę wizualną oraz rozbudowany tryb multiplayer.
W sobotni poranek, w siedzibie Activision przedstawiono prezentację, dotyczącą przyszłych planów firmy. Sięgała ona głównie roku fiskalnego 2006 i ujawniła kilka tytułów, które mają się wówczas ukazać.
gry
Krystian Smoszna
23 lutego 2004 08:44
Pax Imperia to nowy, nieoficjalny dodatek do nieco już zapomnianego Quake II. Jego autor, Mark Shan, przygotował żądnym krwi graczom, prawdziwie rzeźnicze dzieło – krótką, składającą się z zaledwie ośmiu etapów kampanię, w której należy wyeliminować aż 2522 przeciwników...
gry
Krystian Smoszna
12 grudnia 2003 11:39
Wymagania sprzętowe gry Quake II: Ground Zero:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
CPU 100MHz Intel/AMD, 32MB RAM, 2MB akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 166 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 222 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Codename 23
Gracz
2025.09.06
Za drugie rozszerzenie do Quake 2 odpowiada studio Rouge Entertainment, to samo, które stworzyło drugi dodatek do pierwszej części przeciętnie im wyszło. Jak sobie poradzą tym razem?Tym razem, jako Stepchild, bierzemy udział w operacji zniszczenia potężnej broni Strogg’ów, tak zwanej „Studni Grawitacyjnej”. Standardowo desant nie udał się zgodnie z planem i rozdzieliło nas z resztą składu. Po wylądowaniu zostaliśmy zmuszeni siłą przebijać się przez armię wroga.Podczas gry bardzo szybko zyskujemy jednak lepszą broń. Zazwyczaj wyposażanie gracza w takich grach w bardziej śmiercionośne pukawki odbywa się stopniowo, a tu praktycznie po kilkudziesięciu sekundach posiadamy już standardowe narzędzia zagłady, takie jak super strzelba, karabin maszynowy i granatnik. Podejrzewam, że deweloperzy chcieli w ten sposób podkręcić dynamikę gry na początkowym etapie rozgrywki. Rzadziej również spotykana jest amunicja, przez co jesteśmy zmuszeni do częstego żonglowania bronią. Oczywiście dodatek wprowadza kilka nowych sztuk broni, w tym drugą odmianę granatnika. Tu jednak twórcy poszli na skróty, bo zamiast zmienić kształt wyrzutni, tylko zmienili jej tekstury. Bardzo szybko również napotykamy silniejszych przeciwników – Rogue Entertain-ment lubi podkręcać poziom trudności.Wprowadzono do gry kilka nowych jednostek, w tym Stalker’ów (mega irytujące robo-pajęczaki) oraz wieżyczki strzelnicze.Pod względem audiowizualnym nic się nie zmieniło. Lokacje to nadal labirynty w militarno-industrialnym stylu. Pierwsze etapy trochę się różnią od pozostałych, bo poruszamy się w większości po jaskiniach wulkanicznych (momentami trzeba uważać, by nie wpaść do lawy).Podsumowując, Quake 2: Ground Zero to dobrze wykonany dodatek, z podkręconym poziomem trudności (tu łatwo zginąć nawet na najłatwiejszym poziomie trudności). Dla fanatyków jest pozycją obowiązkową, choć moim zdaniem, nie jest już tak wciągająca jak podstawka.PLUSY:+ Strona audiowizualna bardzo dobrze się zestarzała (a remaster jeszcze ją odmłodził).+ Dobrze wykonany dodatek.MINUSY:- Sztuczna inteligencja trochę kuleje.