
Dodatek do gry Quake (1996)
Data wydania: 31 marca 1997
Drugi oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Quake autorstwa studia id Software. Opracowane przez ekipę Rogue Entertainment rozszerzenie o nazwie Quake Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity wprowadza do rozgrywki szesnaście szczegółowo dopracowanych map, podzielonych na dwa epizody, które pod względem architektonicznym przebijają nawet poziomy znane z oryginalnego Quake’a.
Gracze
Steam
Drugi, oficjalny dodatek do Quake, przygotowany przez grupę Rogue Entertainment. Tym razem wielbiciele rzeźni w najczystszej postaci, dostają aż szesnaście, wykonanych z ogromną dbałością o szczegóły poziomów, ułożonych w dwa wielkie epizody. Pod względem architektonicznym, dokonania autorów rozszerzenia, biją na głowę zarówno oryginalnego Quake’a, jak i pierwszy dodatek, zatytułowany Scourge of Armagon. Na pierwszy plan wybijają się tu zwłaszcza plansze stylizowane na antyczny Egipt, olśniewające monumentalnym rozmachem.
Biegająca po premierowych poziomach menażeria, została powiększona o dziewięć nowych potworów, przy czym dwie bestie są tylko nieznacznie zmodyfikowane w stosunku do pierwowzoru. Znajdziemy wśród nich niewidzialnych rycerzy, o których istnieniu przekonamy się dopiero wtedy, gdy ich miecz przeora nasze wnętrzności; elektryczne węgorze, utrudniające kąpiel; rozlokowane tu i ówdzie statuy, szyjące w nas dopóty nie wyłączymy ich za pomocą przycisku; miniaturowe wersje Chtona, czyli bossa z pierwszego epizodu Quake; powolne Mumie; niezwykle odpornych na ciosy egipskich Guardianów; potężnego, czterorękiego Overlorda, wysyłającego do walki służalcze Wrathy i coś na deser – Smoka, który zaszczyci nas w finałowej potyczce. Jako, że wymienione wyżej eksponaty są znacznie silniejsze, niż monstra występujące w pierwowzorze, programiści z Rogue Entertainment zaopatrzyli nas w bardziej śmiercionośne środki zagłady. Oprócz standardowych gwoździ, pojawiły się ich ogniste odpowiedniki. Granatnik i rakietnica wyposażone zostały w możliwość wystrzeliwania kilku pocisków naraz. Zaimplementowano także działko plazmowe oraz kilka narzędzi ułatwiających życie w nieprzyjaznym świecie, np. pas antygrawitacyjny, pozwalający wykonywać dłuższe skoki, czy specjalną tarczę, absorbującą część obrażeń zadawanych przez wrogów.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Rogue Entertainment
Wydawca: Activision Blizzard
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń



12GRY
Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów), wykreowana przez studio id Software jako rozwinięcie pomysłów z gier Doom i Doom II. Cykl zyskał uznanie wśród graczy przede wszystkim ze względu na znakomitą oprawę wizualną oraz rozbudowany tryb multiplayer.
W sobotni poranek, w siedzibie Activision przedstawiono prezentację, dotyczącą przyszłych planów firmy. Sięgała ona głównie roku fiskalnego 2006 i ujawniła kilka tytułów, które mają się wówczas ukazać.
gry
Krystian Smoszna
23 lutego 2004 08:44
Wymagania sprzętowe gry Quake Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Pentium 100, 16 MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 112 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 336 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Codename 23
Gracz
2024.11.25
Ktoś zamawiał kotlet mielony trzeciej kategorii? Potrójnie zmielony, potrójnie smażony! Drugi dodatek do Quake’a to trzeci raz to samo i gdy zabierałem się do serii w dość krótkich odstępach czasowych, to zaczynała już mnie zgaga łapać, jak po tanim fast food’zie.Pod względem technologicznym i fabularnym nie ma różnic w porównaniu do poprzedniczek. I o ile w poprzednich częściach coś tam wiedzieliśmy, że Shub Niggurath, że Armagon i w ogóle, tak tutaj już kompletnie nie wiadomo o co chodzi. Naszą misją jest „zabijać i nie pytać o szczegóły”. No, ale cóż, o to zawsze w id Software’owych FPS-ach chodziło, co nie? Więc Rogue Entertainment dobrze przypilnował, by fabuła była bardziej niż skromna.Do dyspozycji dostaliśmy kilka nowych broni (a raczej alternatyw znanych nam wcześniej broni) i mam wrażenie, że znowu podkręcono poziom trudności. Choć możliwe, że to tylko efekt znużenia się tematyką Quake’a, gdyż ogrywałem grę i dodatki w dość krótkich odstępach czasowych. Na pewno „autocelowanie” działa gorzej niż w poprzednich częściach.Dodatek wprowadza 16 nowych poziomów podzielonych na 2 epizody. Większość misji została naszpikowana pułapkami, więc wczytywanie stanu gry jest tutaj na porządku dziennym. Zauważyłem również mankament, który towarzyszył mi przy Doom 2, czyli bieganie po planszy i ciągłe szukanie przycisków i kluczy. I tak, wiem, że w poprzednich częściach również tak się działo, ale nie było to tak uciążliwe jak w Dissolution of Eternity. I szczerze mówiąc, nie lubię takiego kombinatorstwa w grach, które mają się opierać na czystej rozwałce. Szukanie przycisków i kluczy wraz z unikaniem pułapek bardziej mi się kojarzy z przygodowymi grami akcji pokroju Tomb Raider, a nie z rasowym FPS-em.Moja wersja Dissolution of Eternity pochodzi z pudełkowej wersji Premium Games – „The Quake Collection” instalowanej na Steam i tak samo jak w poprzednich częściach tu również istnieje problem odtwarzania ścieżki dźwiękowej (w wersji klasycznej). W zremasterowanej wersji Quake’a drugi dodatek również jest dodany i w nim nie ma problemu z odtwarzaniem ścieżki dźwiękowej.Podsumowując, Quake Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity jest tym samym, co poprzednie części, w tym, że najeżono ją przyciskami i pułapkami, a samych poziomów jest znacznie mniej. Dla Kłejkowiczów to łakomy kąsek, dla pozostałych zwykły recykling. Dodatek nie jest, ani zły, ani dobry – rzekłbym, że jest po prostu przeciętny.PLUSY:+ Ciężki i mroczny klimat.+ Oprawa graficzna dobrze się zestarzała.+ Przyjemnie się strzela.MINUSY:- Strona wizualna może w obecnych czasach odrzucić niektórych graczy.- Problem ze ścieżką dźwiękową w klasycznej wersji gry.- To samo co poprzednio, tylko bardziej skomplikowane.