Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGX360PC
Okładka Kingdom Under Fire: Circle of Doom (X360)

Kingdom Under Fire: Circle of Doom

Zręcznościowe RPG osadzone w świecie fantasy znanym ze strategicznej serii Kingdom Under Fire. Zabawa sprowadza się głównie do mordowania hord potworów. Do wyboru mamy sześciu bohaterów, każdy obdarzony własną historią i umiejętnością władania innymi rodzajami broni.

RPG | RPG akcji

Okładka Kingdom Under Fire: Circle of Doom (X360)

data premiery gry:

anulowana

PC

8sty2008

X360

Stworzona przez Blueside gra Kingdom Under Fire: Circle of Doom to typowy action/RPG osadzony w znanym z serii uniwersum fantasy. Warto dodać, że pierwsza część tego cyklu reprezentowała gatunek popularnych RTS-ów, kolejne zaś to mieszanki elementów cRPG, akcji i strategicznych.

Przed nami liczne, wypełnione różnorodnymi przeciwnikami, losowo generowane poziomy. W swojej podróży trafimy do wielu wymiarów, między innymi do wnętrzności olbrzymiego potwora czy też do gigantycznej wieży wypełnionej lawą.

Do wyboru mamy sześciu bohaterów, każdy obdarzony własną historią i umiejętnością władania innymi rodzajami broni (5-6 typów na postać). W trakcie rozgrywki zdobywamy doświadczenie, które możemy wykorzystać do poznania nowych umiejętności i czarów, a jest z czego wybierać, ponieważ w grze zawarto ponad sześćdziesiąt zaklęć i przeszło pięćdziesiąt zdolności. W połączeniu z danym rodzajem broni daje nam to potężną liczbę kombinacji rozwoju postaci.

Równie ważną funkcję pełni ekwipunek. Podczas naszych przygód znajdziemy, a także sami stworzymy, wiele różnorodnych przedmiotów, które nieraz pomogą nam wydostać się z tarapatów.

Czekają nas niezliczone starcia z ponad siedemdziesięcioma rodzajami potworów, od niewielkich goblinów począwszy, a na olbrzymich potworach skończywszy. Walki są niezwykle dynamiczne. Opierają się na stosowaniu odpowiednich kombinacji ciosów i czarów oraz łączeniu ich w druzgoczące combosy. W bitewnym szale nie tylko zabijamy kolejnych przeciwników, ale przy okazji demolujemy elementy otoczenia.

W grze nie ma odrębnego trybu multiplayer. Nie znaczy to jednak, że nie można bawić się w większym gronie znajomych. Kingdom Under Fire: Circle of Doom pozwala bowiem na zaproszenie do współpracy innych graczy w dowolnym momencie i w stworzonej w ten sposób czteroosobowej drużynie kontynuować rozgrywkę (rozwiązanie podobne do tego z LEGO Star Wars). Jeżeli nie chcemy do tego celu wykorzystać wybranej przez nas postaci, możemy na czas kooperacji stworzyć nowego bohatera, swoimi umiejętnościami uzupełniającego się z resztą drużyny. W gronie naszych towarzyszy możemy dowolnie wymieniać się bronią i ekwipunkiem. Ponadto w świecie gry autorzy zamieścili specjalne przedmioty niedostępne dla pojedynczego gracza.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / wspólny ekran    

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8 / 10 na podstawie 202 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,1 / 10 na podstawie 128 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 259,90 PLN

Gry podobne do Kingdom Under Fire: Circle of Doom

Klasyfikacja PEGI Kingdom Under Fire: Circle of Doom

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Kingdom Under Fire: Circle of Doom

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Kingdom Under Fire: Circle of Doom - recenzja gry
Kingdom Under Fire: Circle of Doom - recenzja gry

Recenzja 27 lutego 2008, 13:18

Dobrze chociaż, że jest czym naparzać. Oręża jest niemało, podobnie zresztą jak różnego rodzaju zbroi czy płaszczyków. No bo wiadomo, tłuc czymś trzeba, a że gra stara się momentami udawać erpega, to powinno być dużo fajowych przedmiotów, które są nagrodą za całe to siekanie. No i faktycznie – im dalej, tym lepsze zabawki, zadające więcej obrażeń. Jest ich naprawdę od groma albo i więcej. Ale wiecie, jak to jest. Maczuga to maczuga, miecz to miecz, a łuk to łuk. Tyle trzeba wiedzieć i wybierać zawsze najpotężniejszą dostępną odmianę. A każda postać ma pod ręką dwa rodzaje broni, podpięte pod konkretne przyciski na padzie i w każdej chwili może zamienić na inne dostępne w ekwipunku. Ale nie ma potrzeby – w tej grze naprawdę nie trzeba się wysilać.

PC
X360