Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360
Okładka Fable: The Journey (X360)

Fable: The Journey X360

Poboczna odsłona legendarnej serii RPG studia Lionhead przygotowana specjalnie z myślą o konsoli Xbox 360 i kontrolerze ruchu Kinect. Akcja gry toczy się w dobrze znanej fanom cyklu krainie Albionu, choć ze względu na specyfikę Kinecta mechanika zabawy została mocno uproszczona.

Akcji | FPP | fantasy | Kinect | tytuły ekskluzywne Xbox

Microsoft Xbox 360
Okładka Fable: The Journey (X360)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji X360:

9października2012

12października2012

pudełko PL

Fable: The Journey to gra z popularnej serii Fable przygotowana z myślą o kontrolerze Kinect, który jest wymagany do jej uruchomienia. Produkcję stworzyło studio Lionhead, czyli autorzy całej marki. W odróżnieniu od poprzednich części Fable, The Journey ukazuje akcję z pierwszej osoby i nie oferuje tak rozbudowanych opcji, skłaniając się ku liniowej rozgrywce.

W Fable: The Journey wcielamy się w niejakiego Gabriela, młodego woźnicę, który przemierza krainę Albion ze swoim ludem. Gapiowaty Gabriel niechcący oddziela się od reszty plemienia i musi dotrzeć do celu okrężną drogą. Bardzo szybko chłopak trafia na tajemniczą osobę – wieszczkę Teresę. To spotkanie inicjuje podróż, w toku której Gabriel stanie się bohaterem i zmierzy się ze złymi siłami zagrażającymi całemu Albionowi. Pokonanie ich może wymagać najwyższych poświęceń.

Rozgrywka w The Journey składa się z trzech zasadniczych elementów. Przez większość czasu prowadzimy wóz Gabriela przez mniej lub bardziej kręte ścieżki Albionu. Podczas przeprawy często trafiamy na zagrożenia – bandy Hobbsów, czy niebezpieczne urwiska. Drugim elementem zabawy są postoje w bezpiecznych obozowiskach. Tutaj możemy rozejrzeć się po okolicy, czy wyleczyć konia. Najbardziej widowiskowe sceny rozgrywają się jednak, gdy Gabriel musi stanąć do walki z przeciwnikami, odwiedzając krypty, podziemia i inne lokacje.

Fable: The Journey w pełni wykorzystuje możliwości Kinecta – całą grę obsługujemy przy pomocy gestów i ruchów. Jadąc wozem musimy więc imitować, że trzymamy wodze i ciągnąć je w odpowiedni sposobów, aby skręcać, zwalniać lub przyspieszać. Rękoma obsługujemy też system magii, który pozwala korzystać z kilku rodzajów czarów ofensywnych i defensywnych. Przykładowe rzucenie kuli ognia wymaga uniesienia dłoni i wykonania wymachu w kierunku przeciwnika. Ten system daje sporo radości z gry, ale przynosi ograniczenia – The Journey jest liniowym doświadczeniem i rzadko kiedy gracz może dokonywać wyborów.

Produkcja studia Lionhead działa na silniku Unreal Engine 3, dzięki czemu wygląda naprawdę ładnie. Ograniczenie rozgrywki do z góry wyznaczonej ścieżki pozwoliło twórcom opracować naprawdę ładne krajobrazy, lokacje i efekty specjalne.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 5.235 / 10 na podstawie 117 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 5.8 / 10 na podstawie 134 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 189,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Fable: The Journey

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Fable: The Journey

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Kinect

Recenzja gry Fable: The Journey - bajka na Kinecta schodzi na złą drogę

Recenzja 22 października 2012, 15:18

Kinect w tej grze działa. Oczywiście tylko wówczas, gdy siedzimy wyprostowani jak manekin w laboratoryjnych warunkach. Spróbujcie odchylić się do tyłu, sięgnąć po przekąskę lub – nie daj Boże – założyć nogę na nogę. Przed rozpoczęciem zabawy warto też ostrzec domowników, aby nie zbliżali się do nas i pod żadnym pozorem nie wchodzili przed kamerę. Technologia wtedy głupieje, musi na nowo odszukiwać użytkownika, myli prawą rękę z lewą albo nawet rękę z nogą. W połączeniu z topornością i opóźnieniami Kinecta sprawia to, że walka z interfejsem The Journey jest pełnoprawną częścią doświadczenia. Najgorsze jest to, że nawet jak wszystko już zadziała, rozgrywka potrafi wysypać się w kluczowym momencie.