Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360
Okładka Kinect Star Wars (X360)

Kinect Star Wars X360

Kinect Star Wars to stworzona z myślą o możliwościach innowacyjnego kontrolera konsoli Xbox 360 gra akcji, w której gracze wcielają się w rycerzy Jedi. Rozgrywka oferuje kilka wariantów zabawy, w tym możliwość walki na miecze świetlne, pilotowania X-Winga oraz używania Mocy.

Akcji | science fiction | Star Wars | Kinect | filmy | tytuły ekskluzywne Xbox

Microsoft Xbox 360
Okładka Kinect Star Wars (X360)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji X360:

3kwietnia2012

6kwietnia2012

pudełko PL

Kinect Star Wars to produkcja rozgrywająca się w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Gra została przygotowana z myślą o urządzeniu Kinect, czyli bezdotykowym kontrolerze dla konsoli Xbox 360. Za opracowanie tytułu odpowiada firma LucasArts, znana z wielu innych hitów o rycerzach Jedi i wojownikach Sith (np. Star Wars: The Force Unleashed).

W grze wcielamy się w rycerzy Jedi i inne postacie znane z Gwiezdnych Wojen. Rozgrywka została podzielona na różne tryby zabawy, podczas których walczymy z przeciwnikami przy użyciu miecza świetlnego, zasiadamy za sterami X-Winga i używamy mocy. Postaciami i pojazdami sterujemy za pomocą odpowiednich gestów oraz ruchów, wychwytywanych i interpretowanych przez czujniki Kinecta.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.095 / 10 na podstawie 250 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.7 / 10 na podstawie 117 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 179,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Kinect Star Wars

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.
Taniec z gwiazdami śmierci - recenzja gry Kinect Star Wars
Taniec z gwiazdami śmierci - recenzja gry Kinect Star Wars

Recenzja 17 kwietnia 2012, 12:43

Przyjrzyjmy się mechanice tej części rozgrywki, w szczególności zaś – walce mieczem świetlnym. Kinect daje niezrównaną możliwość bezpośredniego, dość precyzyjnego przełożenia naszych ruchów na płaszczyznę gry. Można by się więc spodziewać, że szermierka ikoniczną bronią Jedi będzie pełna dynamizmu i swobody. Okazuje się jednak, że nie. Zamiast nieograniczonego wywijania mieczem mamy system gestów, odpowiadający za wyprowadzanie ciosów, parad i stawianie bloków z prawej i z lewej, z góry i z dołu. Nasze ruchy nie są więc bezpośrednio odzwierciedlane przez postać na ekranie. Co więcej – w przypadku bardziej wymagających przeciwników walka nie toczy się naturalnym tempem, lecz zostaje podzielona na fazę obrony i ataku. Im sprawniej blokujemy ciosy, tym szybciej przechodzimy do ofensywy. Przy sieczeniu pospolitych wrogów z kategorii „mięso armatnie” nie musimy się na szczęście męczyć z turami. Jednak o swobodnych potyczkach trudno tu mówić. Mimo wszystko do tego systemu można się w miarę szybko przyzwyczaić. Po godzinie gry posługujemy się nim już całkiem odruchowo. Szkoda jednak, że autorzy nie przewidzieli możliwości walki w stylu dowolnym a’la pojedynki z Fruit Ninja – wiele osób z pewnością na to liczyło. Wszystkie te z góry zaprojektowane ruchy nie dają wystarczającego poczucia mocy…