
Data wydania: 1 kwietnia 2000
Połączenie symulatora kosmicznego ze strategią czasu rzeczywistego, opracowana z myślą o rozgrywce wieloosobowej. Istotą rozgrywki w Allegiance są kosmiczne bitwy pomiędzy dwiema drużynami. Każdy z zespołów posiada lidera, którego zadaniem jest wydawanie rozkazów podległym mu jednostkom, przy czym tymi ostatnimi sterują inni gracze.
Gracze
Steam
Allegiance jest unikalną hybrydą symulatora kosmicznego i strategii czasu rzeczywistego, opracowaną z myślą o multiplayerowych zmaganiach. Produkcja została stworzona przez firmę Microsoft, a trafiła na platformę PC.
Istotą rozgrywki w Allegiance są kosmiczne bitwy pomiędzy dwiema drużynami. Każdy z zespołów posiada lidera, którego obowiązki przywodzą na myśl zadania stawiane przed nami w klasycznych RTS-ach; z tym jednak zastrzeżeniem, że kontroli nad posyłanymi do boju statkami kosmicznymi nie sprawuje Sztuczna Inteligencja, a pozostali gracze.
Rozgrywka zasadza się więc na dwóch filarach, z których pierwszym jest bezpośredni udział w bitwach. System lotu został oparty na prawach fizyki, a oddane w nasze ręce okręty zróżnicowano pod kątem możliwości bojowych – podczas gdy Scout i Stealth Fighter są przeznaczone do zwiadów i działania w ukryciu, Interceptor oraz Fighter najlepiej sprawdzą się w bliskich spotkaniach z siłami nieprzyjaciela; ich dopełnieniem są potężne bombowce, których działa trzeba obsadzić operatorami oraz tak zwane Capital Ships siejące spustoszenie w szeregach wroga.
Fundamentem modułu strategicznego jest natomiast ekspansja, pozyskiwanie surowców oraz rozbudowa bazy. Oprócz tego z czasem otrzymujemy dostęp do kolejnych pozycji na drzewie technologicznym, których opracowywanie zwiększa nasz potencjał bojowy. Zabawa toczy się na rozległych mapach podzielonych na sektory połączone ze sobą przy pomocy tuneli czasoprzestrzennych – kluczem do sukcesu jest zatem przejmowanie kolejnych obszarów, eksploatacja dostępnych tam zasobów i opracowanie skutecznej taktyki działania, w oparciu o obserwację ruchów wojsk nieprzyjaciela.
Oprawa graficzna Allegiance w momencie premiery nie prezentowała najwyższego poziomu wykonania, zwłaszcza w porównaniu ze sferą wizualną starszego niemal o rok Homeworlda.
Allegiance zadebiutowało w 2000 roku – by cieszyć się pełnią możliwości, gracze musieli opłacić miesięczny abonament; bawiąc się za darmo można było otrzymać dostęp do ograniczonych opcji. Z uwagi na fakt, że pozycja nie odniosła sukcesu, jej oficjalne serwery zostały zamknięte po dwóch latach od premiery. Niemniej fani nadal czuwali nad rozwojem tego projektu, do czego w 2004 roku przyczyniło się udostępnienie przez wydawcę jego kodu w formie open source. Po latach produkcja została przywrócona do życia i udostępniona w modelu free-to-play pozbawionym mikrotransakcji.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Xbox Game Studios / Microsoft Studios
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Allegiance, czyli klasyczna hybryda RTS-a i kosmicznego symulatora, doczekała się po latach nowego debiutu jako produkcja stuprocentowo darmowa. Jej pobranie nic nie kosztuje i nie uświadczymy w niej żadnych mikropłatności.
gry
Adrian Werner
1 października 2017 12:09
Już wkrótce wszyscy, którzy zawsze mieli ochotę na wieloosobowe walki kosmicznymi myśliwcami w świecie Allegiance, będą mogli za darmo skorzystać z usług Microsoft Zone.
gry
Tomasz Pyzioł
2 czerwca 2001 08:36
GameSpot ogłosił zwycięzców na Najlepszą i Najgorszą Grę Roku 2000. Tytuł Game of The Year (GOTY) przypadł temu tytułowi, który zdobył najwyższe oceny recenzentów w 20 różnych kategoriach.
gry
Tomasz Pyzioł
30 grudnia 2000 18:57
Wymagania sprzętowe gry Allegiance:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 500MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D, podłączenie do Internetu + wykorzystuje joystick.
Średnie Oceny:
Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 184 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.