Data wydania: 7 listopada 2017
Trójwymiarowa gra platformowa stworzona przez studio Playful Corporation, będąca kontynuacją Lucky's Tale z marca 2016 roku. Podczas zabawy wcielamy się w tytułowego lisa Lucky’ego, który wraz ze swoją siostrą próbuje odzyskać skradzioną przez złego Jinksa Book of Ages. Super Lucky's Tale pod wieloma względami przypomina inne trójwymiarowe platformówki, jak np. niektóre odsłony serii Rayman czy Yooka-Laylee.
Gracze
Super Lucky's Tale to trójwymiarowa platformówka wydana na platformę PC i XONE. Za projekt odpowiada firma Playful Corporation – twórca poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej po prostu Lucky's Tale. Produkcja należy do grona tytułów wydanych w ramach programu Xbox Play Anywhere – kupując w cyfrowej dystrybucji wersję na Xboksa One, otrzymuje się za darmo edycję na Windowsa 10 (i na odwrót).
Podczas zabawy wcielamy się w tytułowego lisa Lucky’ego, który stara się wraz ze swoją siostrą odzyskać Księgę Wieków od złego Jinksa. Z niewiadomych powodów niegodziwiec chce zmienić świat, a pomaga mu w tym banda młodych złoczyńców zwana Kitty Litter. Na szczęście i główny bohater może liczyć na swoich przyjaciół, w tym chociażby Yeti i duszki Kooky Spookies.
Super Lucky's Tale to klasyczna platformówka na PC i XONE. Deweloperzy ze studia Playful Corporation wykorzystali patenty znane z innych produkcji tego typu, spinając je w jedną zgrabną całość. Rozgrywka polega więc głównie na eksplorowaniu poszczególnych lokacji, w tym np. wioski robaków i moczarów z krokodylami. Lucky to zręczny lisek potrafiący skakać, przenosić przedmioty, wspinać się, a nawet ryć w ziemi. Zdolności te wykorzystujemy podczas zabawy, pokonując kolejne platformy, omijając przeszkody, rozwiązując proste zagadki i zbierając złote monety.
Rozgrywka obserwowana jest w perspektywie TPP, choć twórcy przygotowali też specjalne poziomy z wyzwaniami, które zrealizowano w konwencji side-scroll. Kamera ukazuje wtedy poczynania bohatera z boku, nawiązując tym samym do klasycznych dwuwymiarowych platformówek.
Super Lucky's Tale cechuje się przyjemną, pełną kolorów oprawą graficzną. Tytuł jest jedną z gier oznaczonych symbolem Xbox One X Enhanced, co oznacza, że posiadacze mocniejszej konsoli Microsoftu mogą liczyć na nieco ładniejszą oprawę graficzną, działającą w natywnej rozdzielczości 4K.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Wybrane tytuły z katalogu wydawniczego firmy Microsoft doczekają się pudełkowych wydań oraz trafią na platformę Steam. Jest to zasługa umowy, jaką gigant z Redmond podpisał z firmą THQ Nordic, która została dystrybutorem tych produkcji. Dotyczy to m.in. gier ReCore, Super Lucky's Tale i Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection.
gry
Krystian Pieniążek
21 sierpnia 2018 11:21
Popularne pliki do pobrania do gry Super Lucky's Tale.
Wymagania sprzętowe gry Super Lucky's Tale:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3550 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon R7 370 lub lepsza, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4570 3.2 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780/Radeon R9 290X lub lepsza, Windows 10.
Średnie Oceny:
Średnia z 110 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
m4tekt
Ekspert
2019.10.11
zvr
Ekspert
2018.06.30
Browarski Junior
Grałem w ramach abonamentu Game pass wspólnie z 5 letnim synem na jednym padzie (ja ruch on skakanie i uderzenia). Gierka fajna, ale do Spyro jej troszkę brakuje :P
metweo1992 Legionista
mimo że mam 28 lat to sam w to gram powiem gra jest świetna polecam tylko gra jest krótka ale wymagająca gra ma również zawartość DLC co wykupiłem oczywiście jeden już zrobiłem wyspa niewolników
a teraz ostatni Guardian trials bez znaczenia na wiek polecam każdemu
metweo1992 Legionista
polecam każdemu fanom platformówek że się nie zawiedzie jeśli zagra ja ograłem grę teraz zawartość DLC i dobrze się bawię przy tej grze na 100 % wszystko zrobiłem
teraz Guardian trials kończę powoli
Maxley Konsul
Super Saga o Szczęściarzu, platformówka 3D, 2,5D a także 2D - zaszaleli; choć zabrakło etapów z ucieczkami.
Na pierwszy rzut oka gra wygląda jak gra dla dzieci; i jest wysoce prawdopodobnym iż postronny przechodzień rzucający swe podejrzliwe spojrzenie przez nasze ramie, oskarży nas o granie w grę... właśnie dla dzieci. A już z pewnikiem zrobi to - a my razem z nim - gdy ujrzy fabularny wstęp - ech, okropność. Zresztą zostawmy fabułę; nie dla niej się w to gra.
(A jak teraz o tym myślę, to uświadomiłem sobie, że nie znam żadnej platformówki, w której fabuła gra istotną rolę ;mam tu na myśli czysto gatunkowego platformera, nie metroidvanię!;)
Gra w warstwie wizaulnej nie co zbyt przypomina bajkę dla sześciolatków (choć co może wiedzieć facet z ćwierćwieczem na karku o tym co oglądają dzieciaki), ale nie można jej odmówić uroku. Gra jest ładna i posiada przeważnie przyjemną ścieżkę dźwiękową, która miejscami jest więcej niż dobra.
Ale ale! Mamy to przecież do czynienia z platformerem, a tutaj najistotniejsze jest sterowanie!! Jest zrobione ono przyzwoicie, niestety nie perfekcyjnie; co niekiedy czuć, kiedy ma się problemy z kamerą. A kamerą nie można swobodnie obracać; jedynie o 30 stopni w lewo lub prawo... a i nie zawsze, bo nie w każdym etapie. Ale gra nie jest na tyle trudna, aby nieperfekcyjne sterowanie i różnie prowadzona kamera zepsuły przyjemność. Podsumowując: co gra ma robić dobrze, robi dobrze.
Reasumując: powiedziałbym, że Bombowa Powiastka dla dzieci W czepku urodzonego (chyba już przesadzam z tymi synonimami) to taki surogat dla Wąsacza. Człowiek nie ma żadnej konsoli Nintendo (Pegazus to nie ich konsola!), nie posiada żadnego Mariana oraz nie nabył perka znajomości języka Szekspira, a trzeba sobie jakoś radzić. Nic to, gra jest dobra i przyjemna, choć krótka. Osobiście darowałem sobie zebranie wszystkich symbolów szczęścia (AKA znajdziek), więc z grą spędziłem zaledwie 6h.