
Data wydania: 20 maja 2009
Zręcznościowa gra logiczna, łącząca ideę tetrisa z układaniem puzzli, autorstwa Gastronaut Studios. Rozgrywka polega na składaniu kolorowych klocków względem odpowiednich barw na danej planszy. Prosta i kolorowa grafika ładnie uatrakcyjnia poziomy o różnorodnym klimacie. Tryb multiplayer pozwoli nam zagrać z innymi graczami w trybie kooperacji.
Gel: Set & Match to zabawna gra logiczno-zręcznościowa bazująca na klasycznych pomysłach. Grę opracowała firma Gastronaut Studios znane między innymi z produkcji Small Arms. Gel: Set & Match jest duchowym następcą innej, mniej znanej gry studia - Fuzzee Fever – wydanej w 2004 roku na Xboksa..
Tytuł łączy puzzle i łamigłówki wymagające zaangażowania szarych komórek z szybką, niezwykle dynamiczną akcją. W grze przejmujemy kontrolę nad dziwacznymi, roztrzepanymi postaciami przypominającymi skrzyżowanie słonia z mrówkojadem, na których wygląd możemy wpływać wybierając wiele przedmiotów z wbudowanego sklepu. Podczas zabawy otrzymujemy opcję zmierzenia się z innymi graczami lub działania wspólnie w trybie kooperacji.
Sama gra polega przede wszystkim na układaniu różnokolorowych klocków zgodnie z kolorystyką. Ułożenie czterech lub więcej kwadratów tej samej barwy koło siebie oczywiście powoduje wybuch i naliczenie nam punktów. Najwięcej zyskujemy naturalnie przez tworzenie skomplikowanych reakcji łańcuchowych i eliminowanie dużych partii klocków w jednym ruchu.
Gel: Set & Match oferuje trzy odrębne tryby zabawy. W pierwszym z nich, zwanym Puzzle Mode, podejmujemy się pokonania przygotowanych przez twórców wyzwań dla naszego umysłu. W drugim, czyli Action Mode, musimy uratować czołg, usuwając śmieci i gruz z pola gry. Ostatnia dostępna forma zabawy to Battle Mode, polegająca naturalnie na walce z innymi graczami na arenie, przy użyciu wybuchających, żelatynowych bomb. W każdym z trybów możemy zarówno współpracować i współzawodniczyć z użytkownikami z całego świata.
Twórcy przygotowali prostą, aczkolwiek niezwykle kolorową grafikę, przedstawiającą różnorodne plansze, na których toczy się rozgrywka. Puzzle układamy więc w wielu dziwnych miejscach – na plaży, cmentarzu, dziwacznym statku, pędzącej po torach kładce, górskim ośnieżonym szczycie lub pośrodku wielkiego miasta.
Autor opisu gry: Szymon Liebert