
Data wydania: 10 maja 2006
SiN: Episodes to sequel pierwszoosobowego, leciwego już shootera, wydanego w 1998 SIN autorstwa studia Ritual. Świat znany nam z poprzedniej części gry przeszedł sporą metamorfozę aby sprostać zarówno wymaganiom graczy jak i sprzętu obecnej generacji.
GRYOnline
Gracze
Steam
SiN: Episodes to sequel pierwszoosobowego, leciwego już shootera, wydanego w 1998 SIN autorstwa studia Ritual. Świat znany nam z poprzedniej części gry przeszedł sporą metamorfozę aby sprostać zarówno wymaganiom graczy jak i sprzętu obecnej generacji. Pewnym novum w stosunku do protoplasty jak i innych gier tego gatunku, jest podzielenie gry na serię epizodów, zapoczątkowaną przez rozdział nazwany Emergence. Każdy z epizodów oferuje od 3 do 6 godzin naładowanej akcją rozgrywki, a dodatkowo ich zawartość jest częściowo uzależniona od odbioru przez graczy poprzednich części.
W SiN: Episodes ponownie mamy okazję wcielenia się w postać pułkownika Johna R. Blade, weterana wojennego, dowodzącego organizacją HardCorps - elitarnymi siłami szybkiego reagowania. Najbardziej spektakularne akcje tej agencji związane są z niezwykle prężnie działającym, multimiliardowym imperium SinTEK, na którego czele stoi nasza "stara" znajoma - Elexis Sinclaire - piękna, inteligentna i bezwzględna kobieta-naukowiec usiłująca zmienić oblicze ludzkości na swój własny, pokręcony sposób. Nasz bohater, Blade, nie działa jednak sam, towarzyszą mu bowiem JC, hacker skrywający pewną tajemnicę i zatrudniany również przez HardCorps oraz Jessica Cannon, paląca się do akcji kadetka, która swoje niewielkie doświadczenie nadrabia ogromnym zaangażowaniem.
Akcja przenosi nas do Freeport City, futurystycznego połączenia Nowego Jorku, San Francisco i Tokio. Środowiska, w których przychodzi nam działać, są bardzo zróżnicowane, począwszy od zaniedbanych "wnętrzności" miasta - slumsów, a skończywszy na olśniewających drapaczach chmur zamieszkiwanych przez bogate elity. Oczywiście wszystkie te otoczenia tętnią życiem - niestety, przeważnie wrogim, ponieważ Freeport City jest coraz bardziej zagrożone przez mutanty powstałe w wyniku działań SinTEK. Algorytmy sztucznej inteligencji naszych przeciwników stoją na wysokim poziomie, powodując, iż walka staje się sporym wyzwaniem. Wrogowie osłaniają się nawzajem, współpracują ze sobą, a co gorsza dostosowują taktykę i strategię walki do naszych działań. Nasi oponenci nie padają także od jednego strzału, a zachowują się odpowiednio w zależności od miejsca, w które zostali trafieni. Oczywiście, strzał w głowę jest śmiertelny w przeważającej ilości przypadków, jednak już trafienie w nogę powoduje, iż przeciwnik upada na podłogę nie przestając strzelać, a jego kompanii usiłują odciągnąć rannego.
Interaktywność otoczenia sprawia jednak, iż otwierają się przed nami nowe sposoby ich unicestwienia - oprócz wykorzystania np. deski jako broni, możemy użyć elementów rozsianych wokół do zbudowania śmiertelnej pułapki. Arsenał broni został poszerzony o nowe egzemplarze, aczkolwiek powraca również znane z poprzedniej części, stare, dobre Magnum, które możemy załadować pociskami ze zubożonym uranem, pozwalającym na przebicie niektórych powierzchni, przykładowo drzwi. Wspomniana wcześniej interakcja przejawia się również w inny sposób - twórcy gry stworzyli system nazwany Context Look, który pozwala na większą integrację ze światem gry. Osoby przebywające w naszym otoczeniu reagują praktycznie na wszelkie nasze działania, zwracając nawet uwagę na to, na co w danej chwili patrzymy i opatrując całą sytuację stosownym komentarzem.
Niewątpliwą zaletą SiN: Episodes jest jej bliski "kontakt" z Valve - gra nie tylko korzysta z wszelkich dobrodziejstw i funkcjonalności znakomitego silnika Source, ale także jest rozprowadzana poprzez technologię Steam (plus tradycyjna, pudełkowa wersja). Oprócz kampanii dla jednego gracza, gra oferuje możliwości rozgrywek wieloosobowych.
Autor opisu gry: Maciej Myrcha
Platformy:
PC Windows 10 maja 2006Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360 AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
Producent: Ritual Entertainment
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Polski wydawca: Electronic Arts Polska
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
SiN, jako znak handlowy, nie wywołuje wielu emocji wśród graczy. Sam tytuł nie powoduje gęsiej skórki na ciele miłośników wirtualnej rozgrywki, jak choćby Quake, Unreal czy HL. Co gorsza, jego kampania promocyjna jeszcze bardziej pogłębiła to wrażenie.
22 grudnia 2005
O dr Sinlaire nie wystarczy powiedzieć, że to zła kobieta była, należałoby dodać – genialna. Ponadprzeciętnie uzdolniona biochemik i genetyk, która już w wieku pięciu lat, kiedy jej rówieśnicy bawili się w przedszkolu, klonowała żaby z ludzkimi oczyma.
W piątek w „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: Bungie Day, tani Grzech, lista wydawnicza Oxygen Games, klasyka Taito, co dalej z trofeami, 2K Games na E3 i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Przemysław Zamęcki
4 lipca 2008 09:58
Na łamach serwisu Ritualistic pojawił się interesujący wywiad, w którym jeden z pracowników Ritual Entertainment – Richard „Levelord” Gray – komentuje ostatnie wydarzenia związane z przejęciem studia przez firmę MumboJumbo. Legendarny twórca poziomów do pierwszoosobowych strzelanin wypowiada się również na temat dalszych losów cyklu SiN Episodes.
gry
Krystian Smoszna
31 stycznia 2007 08:56
Studio Ritual Entertainment, które fanom elektronicznej rozrywki powinno być znane z serii SiN, nie jest już niezależnym producentem gier komputerowych. Z opublikowanego wczoraj oświadczenia prasowego wynika, że firma pod kierownictwem Kena Harwarda została kupiona przez MumboJumbo.
pozostałe
Krystian Smoszna
25 stycznia 2007 09:41
Pod dużym znakiem zapytania stoi produkcja kolejnych gier z cyklu SiN Episodes. Co prawda od premiery pierwszego odcinka najnowszych przygód Johna Blade’a minęło dopiero pół roku, ale skomplikowana sytuacja w szeregach zespołu Ritual Entertainment nie napawa optymizmem w kwestii przyszłości tego projektu.
gry
Krystian Smoszna
18 grudnia 2006 11:49
Niezbyt optymistyczne wiadomości dochodzą do naszych uszu z obozu firmy Ritual Entertainment, odpowiedzialnej m.in. za wprowadzenie na rynek SiN Episodes: Emergence. Po odejściu dyrektora generalnego, Steve'a Nixa, firmę opuścił również Michael Russel, odpowiedzialny za jakość produkcji. Nowym szefem studia został Ken Harwood, który zajmował dotychczas stanowisko ... głównego programisty.
gry
Maciej Myrcha
7 grudnia 2006 17:03
Według najnowszych danych zbieranych przez firmę Valve Corporation, pierwszy dodatek do gry Half-Life 2 ukończyło niewiele ponad 34% użytkowników. Wynik ten co prawda nie napawa optymizmem, ale twórcy Episode One nie mogą mieć powodów do narzekań, zwłaszcza, jeśli porównamy go do „osiągnięć” fanów SiN Episodes: Emergence.
gry
Krystian Smoszna
21 lipca 2006 09:29
Jeszcze w tym tygodniu firma Ritual Entertainment opublikuje nową łatę do gry SiN Episodes: Emergence. Patch nie tylko wyeliminuje irytujące błędy, ale wprowadzi również trzy premierowe mapy do trybu Arena.
gry
Krystian Smoszna
19 lipca 2006 10:21
Po kilku tygodniach ciszy, Shawn Ketcherside z firmy Ritual Entertainment opublikował nowe informacje dotyczące przyszłości cyklu SiN Episodes, którego pierwszy rozdział o nazwie Emergence ukazał się na rynku 10 maja bieżącego roku.
gry
Krystian Smoszna
23 czerwca 2006 08:50
Oddaję w Wasze ręce poradnik do pierwszej części gry SiN Episodes, zatytułowanej Emergence. Oprócz drobiazgowej solucji, okraszonej dużą liczbą zdjęć, znajdziecie tutaj również odrębną, pełną listę wszystkich ukrytych lokacji, opis broni oraz kilka poród ogólnych, związanych z najistotniejszymi aspektami rozgrywki: działaniem mutagenów, leczeniem i walką.
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
21 czerwca 2006 18:30
Może i Emergence – pierwsza odsłona gry SiN Episodes – nie jest najwybitniejszą strzelaniną, jaka ostatnio zadebiutowała na rynku, ale jej twórcy ze studia Ritual Entertainment intensywnie pracują, aby ten stan rzeczy zmienić. W przygotowaniu jest nie tylko nowa łatka eliminująca błędy, ale także darmowe rozszerzenia oraz oczywiście kolejny, drugi już epizod.
gry
Krystian Smoszna
12 czerwca 2006 15:19
Popularne pliki do pobrania do gry SiN Episodes: Emergence.
Wymagania sprzętowe gry SiN Episodes: Emergence:
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 242 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1345 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Daniel Sodkiewicz
Recenzent GRYOnline.pl
2006.06.09
SiN, jako znak handlowy, nie wywołuje wielu emocji wśród graczy. Sam tytuł nie powoduje gęsiej skórki na ciele miłośników wirtualnej rozgrywki, jak choćby Quake, Unreal czy HL. Co gorsza, jego kampania promocyjna jeszcze bardziej pogłębiła to wrażenie.
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (1 345)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,