Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS2XBOX
Okładka Project: Snowblind (PC)

Project: Snowblind

Project: Snowblind jest pierwszoosobową strzelaniną (FPS) w realiach science-fiction, za której stworzenie odpowiada ekipa deweloperska studia Crystal Dynamics.

Akcji | FPP | TPP | science fiction | strzelanki

Dynamiczna gra akcji, która w pierwotnych zamierzeniach miała stanowić zręcznościową kontynuację obu części „Deus Ex”, w trakcie produkcji wykreował się jednak samodzielny produkt. Tytuł gry został zaczerpnięty z wojskowego żargonu i oznacza całkowite unieszkodliwienie wrogich systemów, powstałe na przykład w wyniku użyciu ładunku z impulsem elektromagnetycznym. Sam przebieg rozgrywki jest natomiast bardzo zbliżony do tego znanego z „Freedom Fighters”, tzn. gracz wciela się w postać dowódcy drużyny specjalistów, jednakże w przeciwieństwie do hitu EA ma jednak o wiele większą swobodę działania.

Akcja „Snowblind” została osadzona w odległej przyszłości, a sam gracz wciela się w jednego z superżołnierzy nowej generacji, którzy właśnie zaczęli schodzić z taśm produkcyjnych. Map nie przemierza jednak samodzielnie, gdyż dowodzi oddziałem, w skład którego wchodzi jeszcze kilku innych komandosów. Warto dodać, iż można wydawać im różnorakie polecenia. Do dyspozycji drużyny oddano najnowocześniejszy arsenał broni. W sumie mamy 24 modele do wyboru, a każdy z nich można poddawać licznym udoskonaleniom (na przykład poprzez dodanie nowej wyrzutni). Gracz może również korzystać z pojazdów, wśród których nie zabrakło futurystycznych mechów. Wehikuły mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie bitew jak i podczas wykonywania właściwych zadań, w trakcie których ujawniają się ich dodatkowe atuty (np. możliwości ukrycia zakładników wewnątrz opancerzonego pojazdu). Wzorem wspomnianego już „Deus Ex’a” gracz może wszczepiać swoim żołnierzom biokomponenty, które mogą zwiększyć ich zwinność czy umożliwić im obserwowanie otoczenia w podczerwieni. Warto dodać, iż świat gry jest wysoce interaktywny, wybrane obiekty można całkowicie zniszczyć. Gracz może także zwalniać upływ czasu, na przykład w celu ułatwienia sobie niektórych starć (specjalny tryb wzorowany na słynnym „Bullet Time”).

Kampania dla pojedynczego gracza opowiada o wojnie domowej, która wybuchła w Chinach. Gracz ma do wykonania jedenaście rozbudowanych misji o wzrastającym poziomie trudności. Zostały one osadzone na sporej wielkości mapach, których jest w sumie szesnaście (można je dowolnie eksplorować). W zależności od typu zadania gracz musi włamywać się do baz wojskowych w celu pozyskania cennych danych, ochraniać ważne obiekty (np. lokalne świątynie i wioski) czy brać udział w ogromnych bitwach, w trakcie których musi sobie poradzić z przeważającymi siłami wroga. Musi się przy tym ustalić czy jest zdecydowany na otwartą walkę czy woli zaatakować przeciwników z zaskoczenia. Multiplayer pozwala natomiast spotkać się maksymalnie szesnastu osobom (możliwość komunikacji głosowej), do dyspozycji których oddano kilka standardowych trybów zabawy (deathmatch, kooperacja itd.).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 16  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,8 / 10 na podstawie 621 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Project: Snowblind

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Project: Snowblind

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 256MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 2 GB HDD

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: Network Adaptor, headset

Microsoft Xbox

Wykorzystuje: Xbox Live, headset

Project: Snowblind - recenzja gry

Recenzja 29 czerwca 2005, 12:09

Twórcy gry przygotowali dla nas 18 misji, zróżnicowanych zarówno pod względem lokacji jak i celów. Znajdziemy tutaj zadania polegające na infiltracji baz przeciwnika, odbijaniu więźniów, osłaniania ewakuacji wojsk czy też typowe, militarne konfrontacje obu stron konfliktu. Mimo, iż misje niestety są liniowe aż do bólu, twórcy starali się „zatrzeć” ten aspekt rozgrywki i moim zdaniem znakomicie im się to udało. Przykładowo w jednej z misji naszym celem jest odnalezienie wejścia do bazy opanowanej przez przeciwnika. Celem pobocznym, jest niepostrzeżone przekradnięcie się pomiędzy strażnikami. I to właśnie od nas zależy, czy przez wszystkie lokacje przemkniemy jak huragan, siejąc zniszczenie w szeregach wroga, czy też korzystając z dostępnych umiejętności, nie wzbudzając niczyjego podejrzenia, dotrzemy do celu. Inny przykład, to możliwość wyboru sposobu dotarcia do celu. W większości misji znajdziemy alternatywne trasy, dzięki którym możemy np. obejść bokiem drzwi, za którymi czają się na nas przeciwnicy i przejść kanałem wentylacyjnym, aby zaatakować ich od tyłu. W innej misji natomiast, nasz kolega w pewnym momencie zawiadamia nas, iż niedaleko znajduje się wielki mech. Jeżeli się pospieszymy, możemy zasiąść za jego sterami, jeśli natomiast przeciwnik będzie szybszy, no cóż, obraz bitwy zmieni się diametralnie.

PC
PS2
XBOX