
Data wydania: 23 lutego 2005
Project: Snowblind jest pierwszoosobową strzelaniną (FPS) w realiach science-fiction, za której stworzenie odpowiada ekipa deweloperska studia Crystal Dynamics. Tło fabularne kampanii głównej stanowi wojna domowa w Chinach, a gracz wciela się w jednego z futurystycznych super-żołnierzy biorących udział w tym konflikcie. Poza trybem rozgrywki solowej twórcy przewidzieli możliwość potyczek multiplayer z udziałem maksymalnie 16 uczestników.
GRYOnline
Gracze
Steam
Dynamiczna gra akcji, która w pierwotnych zamierzeniach miała stanowić zręcznościową kontynuację obu części „Deus Ex”, w trakcie produkcji wykreował się jednak samodzielny produkt. Tytuł gry został zaczerpnięty z wojskowego żargonu i oznacza całkowite unieszkodliwienie wrogich systemów, powstałe na przykład w wyniku użyciu ładunku z impulsem elektromagnetycznym. Sam przebieg rozgrywki jest natomiast bardzo zbliżony do tego znanego z „Freedom Fighters”, tzn. gracz wciela się w postać dowódcy drużyny specjalistów, jednakże w przeciwieństwie do hitu EA ma jednak o wiele większą swobodę działania.
Akcja „Snowblind” została osadzona w odległej przyszłości, a sam gracz wciela się w jednego z superżołnierzy nowej generacji, którzy właśnie zaczęli schodzić z taśm produkcyjnych. Map nie przemierza jednak samodzielnie, gdyż dowodzi oddziałem, w skład którego wchodzi jeszcze kilku innych komandosów. Warto dodać, iż można wydawać im różnorakie polecenia. Do dyspozycji drużyny oddano najnowocześniejszy arsenał broni. W sumie mamy 24 modele do wyboru, a każdy z nich można poddawać licznym udoskonaleniom (na przykład poprzez dodanie nowej wyrzutni). Gracz może również korzystać z pojazdów, wśród których nie zabrakło futurystycznych mechów. Wehikuły mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie bitew jak i podczas wykonywania właściwych zadań, w trakcie których ujawniają się ich dodatkowe atuty (np. możliwości ukrycia zakładników wewnątrz opancerzonego pojazdu). Wzorem wspomnianego już „Deus Ex’a” gracz może wszczepiać swoim żołnierzom biokomponenty, które mogą zwiększyć ich zwinność czy umożliwić im obserwowanie otoczenia w podczerwieni. Warto dodać, iż świat gry jest wysoce interaktywny, wybrane obiekty można całkowicie zniszczyć. Gracz może także zwalniać upływ czasu, na przykład w celu ułatwienia sobie niektórych starć (specjalny tryb wzorowany na słynnym „Bullet Time”).
Kampania dla pojedynczego gracza opowiada o wojnie domowej, która wybuchła w Chinach. Gracz ma do wykonania jedenaście rozbudowanych misji o wzrastającym poziomie trudności. Zostały one osadzone na sporej wielkości mapach, których jest w sumie szesnaście (można je dowolnie eksplorować). W zależności od typu zadania gracz musi włamywać się do baz wojskowych w celu pozyskania cennych danych, ochraniać ważne obiekty (np. lokalne świątynie i wioski) czy brać udział w ogromnych bitwach, w trakcie których musi sobie poradzić z przeważającymi siłami wroga. Musi się przy tym ustalić czy jest zdecydowany na otwartą walkę czy woli zaatakować przeciwników z zaskoczenia. Multiplayer pozwala natomiast spotkać się maksymalnie szesnastu osobom (możliwość komunikacji głosowej), do dyspozycji których oddano kilka standardowych trybów zabawy (deathmatch, kooperacja itd.).
Autor opisu gry: Krzysztof Bartnik
Platformy:
PlayStation 2Angielskie napisy i dialogi
PC WindowsPolskie napisy
XboxAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
W zamierzeniach „Project: Snowblind” miał być ideowym spadkobiercą obu części „Deus Ex”. W efekcie prac powstał futurystyczny FPS, który zapożyczył część elementów z serii „Deus Ex”, ale wykształcił własny styl.
28 października 2004
„Project: Snowblind” przeniesie nas do Hong Kongu z roku 2065, kiedy to organizacja znana jako Republika niszczy doszczętnie wiązką EMP całe miasto. Do walki z nią staje oddział żołnierzy Koalicji Wolności z Nathanem Frostem na czele.
15 października 2004
Wszyscy zachwycali się tym tytułem na E3 nie tylko ze względu na jego wykonanie, ale również kapitalną rozgrywkę. W prasie zagranicznej pojawiały się nawet takie nagłówki: „Prawdziwy Halo killer?”; „Snowblind uczyni świat FPS`ów lepszym.”
15 października 2004
Wszyscy zachwycali się tym tytułem na E3 nie tylko ze względu na jego wykonanie, ale również kapitalną rozgrywkę. W prasie zagranicznej pojawiały się nawet takie nagłówki: „Prawdziwy Halo killer?”; „Snowblind uczyni świat FPS`ów lepszym.”
Mało brakowało, a seria Deus Ex doczekałaby się trzeciej odsłony na długie lata przed premierą Buntu Ludzkości. Ostatecznie jednak dzieło Crystal Dynamics poszło własną drogą, zmieniając się w cyberpunkową strzelankę pod tytułem Project: Snowblind.
opinie
Krystian Pieniążek
24 maja 2025 20:00
Eidos zafundował użytkownikom systemu Steam znakomitą okazję, aby uzupełnić kolekcję gier oferowanych przez tego wydawcę. Za jedyne sto dolarów ($99.99) możemy stać się właścicielami dwudziestu gier, których koszt, w przypadku gdybyśmy zdecydowali się je kupować oddzielnie wyniósłby aż 389.80 dolarów. Poniżej znajdziecie listę tytułów oferowanych w zestawie Eidos Everything Pack.
gry
Przemysław Zamęcki
25 maja 2008 12:46
Z okazji świąt Bożego Narodzenia, firma Eidos Interactive przygotowała miłą niespodziankę dla użytkowników systemu elektronicznej dystrybucji Steam. Jest nią zestaw sześciu gier wydanych przez wspomniany wyżej koncern, który można kupić w bardzo atrakcyjnej cenie.
gry
Krystian Smoszna
24 grudnia 2007 11:34
Poradnik do gry Project: Snowblind zawiera opis przejścia wszystkich lokacji uwzględniający wykonanie misji głównych i pobocznych, zastosowanie konkretnych rodzajów broni czy taktyki oraz umiejscowienia przydatnych przedmiotów.
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
15 czerwca 2005 20:55
Kilka dni temu (via news z 15 lutego) konsolowa edycja gry pt. „Project: Snowblind” powędrowała do tłoczni. Przypuszczano wówczas, iż wersja na komputery osobiste ukaże się z pewnym opóźnieniem. Na szczęście tak się nie stanie. Z oficjalnego oświadczenia koncernu Eidos wynika, jakoby gra miała ukazać się na terenie Ameryki Północnej już dziś, jednocześnie na platformy PS2, Xbox i PC.
gry
Daniel Sodkiewicz
23 lutego 2005 09:26
Koncern Eidos Interactive udzielił wreszcie konkretnych informacji na temat gry Project: Snowblind, którą w wielkich bólach produkowała firma Crystal Dynamics. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami program osiągnął „złoty” status, a co za tym idzie, powędrował do tłoczni. Mowa tu jednak tylko i wyłącznie o konsolowej edycji produktu. PeCetowy będą musieli najwyraźniej jeszcze trochę poczekać.
gry
Krystian Smoszna
15 lutego 2005 09:48
Czasami mam wrażenie, iż producenci gier traktują swoje gry nieco po macoszemu. Pojawia się zapowiedź danego tytułu, szumne wiadomości, że gra będzie super, hiper i w ogóle a potem ... długa cisza. Do takich gier można zaliczyć Project: Snowblind, dynamiczną grę akcji, która z kontynuacji Deus Ex przekształciła się w samodzielny produkt. Eidos jednak ocknął się z marazmu, i „zasypał” informacjami.
gry
Maciej Myrcha
16 grudnia 2004 12:08
Popularne pliki do pobrania do gry Project: Snowblind.
Wymagania sprzętowe gry Project: Snowblind:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.5 GHz, 256MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 2 GB HDD.
PlayStation 2
Wspiera:
Network Adaptor, headset
Xbox
Wspiera:
Xbox Live, headset
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 677 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 704 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Myrcha
Recenzent GRYOnline.pl
2005.06.29
W zamierzeniach „Project: Snowblind” miał być ideowym spadkobiercą obu części „Deus Ex”. W efekcie prac powstał futurystyczny FPS, który zapożyczył część elementów z serii „Deus Ex”, ale wykształcił własny styl.
Szugob
Ekspert
2018.03.22
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
Ocena STEAM
W większości pozytywne (704)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,