Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS2GCNXBOX
Okładka Freedom Fighters (PC)

Freedom Fighters

W alternatywnej historii Związek Radziecki wygrywa Zimną Wojnę z Zachodem i Armia Czerwona dokonuje inwazji na Stany Zjednoczone. Gracz staje się członkiem ruchu oporu walczącym z siłami okupacyjnymi.

Akcji | TPP | TPS | alternatywna historia | strzelanki

Okładka Freedom Fighters (PC)

data premiery gry:

29wrz2003

GCN PS2 XBOX

1paź2003

PC

Alternatywny przebieg historii: Rosjanie wygrywają zimna wojnę i przystępują do ataku na Nowy Jork. Zaskoczeni amerykanie próbują się bronić, ale brak przygotowań na tego typu atak w rezultacie doprowadza do przejęcia ważniejszych ośrodków władzy przez Rosjan. W takich warunkach w różnych miejscach w kraju powstają bojówki partyzanckie, które stawiają czynny opór okupantom. Jak się okazuje za przykładem historii z „Freedom Fighters”, bojownikami o wolność zostają także zupełnie przypadkowe osoby...

Nazywasz się Christopher Stone i jesteś zwykłym robotnikiem. Zupełnie przypadkiem musisz walczyć o swoje życie i ratować niewinnych ludzi. Wychodzi przy tym, ze wykazujesz się spora charyzmą i zdolnościami przywódczymi. Szybko się uczysz, także władania bronią palna. „Freedom Fighters” to taktyczna strzelanina, w której przyjdzie nam dowodzić ekipą partyzantów w walkach o strategiczne miejsca Nowego Jorku oraz o ważnych dla rozwoju przyszłych wypadków ludzi.

Ciekawie prezentuje się proces przemiany naszego bohatera – po kolejnych misjach działa coraz bardziej profesjonalnie, inaczej wygląda, na ciele pojawiają się szramy itp. Nasz bohater podnosi z każda misja poziom swej charyzmy, a dzięki jej wzrostowi łatwiej nam podczas walk werbować ochotników. Możemy dowodzić maksymalnie 12-osobowym oddziałem. System wydawania komend jest bardzo dobrze przemyślany i dobrze został także „obłożony” na padzie. Możemy wydawać polecenia całej grupie, jak i pojedynczym jej członkom. Nas podopieczni (podobnie jak i przeciwnicy) mogą pochwalić się dosyć wysokim poziomem sztucznej inteligencji – dobrze asekurują wskazany przez nas teren, potrafią solidnie nas wesprzeć, udanie wykorzystują zasłony terenowe.

Dość pokaźny jest arsenał broni, choć z wyłączeniem klucza francuskiego – raczej niczym nowym nie zaskakuje; są koktajle mołotowa, różne odmiany karabinów, wyrzutnie rakiet itp. Silnik graficzny to nieco poprawiony „Glacier” znany z „Hitman 2”. Nowy Jork wygląda sugestywnie, a postaciom tez nie można odmówić solidnego wykończenia. Tekstury starają się nie powtarzać zbyt często, tak wiec w sumie mamy do czynienia z gra dobrze opracowana graficznie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-8  

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 1269 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Freedom Fighters

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Freedom Fighters

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Pentium 4 1.5 GHz / AMD Athlon XP
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 256 MB GeForce 8600 lub lepsza
  • 800 MB HDD
  • Windows 10
  • Rekomendowane:
  • Intel Pentium 4 2.4 GHz / AMD Athlon XP
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza
  • 1 GB HDD
  • Windows 10
Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

  • Wykorzystuje:
  • multitap
Freedom Fighters - recenzja gry
Freedom Fighters - recenzja gry

Recenzja 16 grudnia 2003, 16:48

Rozgrywka nie polega na szturmowaniu każdej grupy przeciwników bez żadnego namysłu. Dlatego też gracz może (a nawet musi) wydawać polecenia swoim podopiecznym. Trzy komendy to naprawdę niewiele i czasami aż prosi się, aby polecenie było bardziej sprecyzowane, niż tylko: podążaj za mną, broń pozycji czy penetruj teren. Umiejętnie wydając rozkazy towarzyszom możliwe jest przejście pewnych odcinków bez najmniejszego uszczerbku na zdrowiu, a w razie czego, rannego uzdrowi zawartość podręcznej apteczki (kiedy ginie główny bohater pozostaje jedynie opcja „load”). Precyzyjne wydawanie poleceń dostępne jest z wyższego poziomu, np. stojąc na jakimś kontenerze albo samochodzie, ale wtedy też gracz staje się bardzo łatwym celem (że o snajperach nie wspomnę). W takim wypadku najlepiej rozkazywać z perspektywy „celowania”, czyli z kamery umieszczonej na ramieniu bohatera. Z tego samego widoku znacznie łatwiej (czyt. dokładniej) celuje się – wówczas rozgrywka przypomina nieco Virtua Cop. Brakuje jedynie podręcznego menu wydawania poleceń każdemu z osobna...

PC
GCN
PS2
XBOX