Io-Interactive straciło prawa do marki Kane & Lynch

W wyniku rozstania ze Square Enix – dotychczasowym wydawcą i właścicielem – studio Io-Interactive straciło prawa do marek Kane & Lynch oraz Mini Ninjas. Twórcy Hitmana zachowali jednak kontrolę nad serią o łysym zabójcy, a także mniej znanym Freedom Fighters.

Bartosz Świątek

Kane & Lynch 2: Dog Days ukazało się w 2010 roku - Io-Interactive straciło prawa do marki Kane & Lynch - wiadomość - 2017-11-14
Kane & Lynch 2: Dog Days ukazało się w 2010 roku

O Kane & Lynch:

Pierwsza część strzelanki Kane & Lynch, z podtytułem „Dead Men”, pojawiła się na rynku w listopadzie 2007 roku, zaś w drugą – Kane & Lynch: Dog Days – mieliśmy okazję zagrać niecałe trzy lata później (sierpień 2010). Obydwie gry ukazały się na komputerach PC oraz konsolach poprzedniej generacji (Xboksie 360 oraz PS3). Omawiane produkcje zwracały uwagę graczy i branżowych mediów m.in. dzięki nietypowym bohaterom oraz kontrowersjom związanym z wysokim poziomem pokazywanej na ekranie przemocy.

O bardzo prawdopodobnym rozstaniu Square Enix z Io-Interactive, po 8 spędzonych wspólnie latach, pisaliśmy w maju. W czerwcu okazało się, że w związku z zaistniałą sytuacją studio postanowiło samo wykupić się od dotychczasowego właściciela i tym samym odzyskać niezależność. Już wtedy było jasne, że twórcy Hitmana zachowają prawo do tworzenia kontynuacji przygód Agenta 47. Teraz wiemy, że w negocjacjach udało im się wywalczyć również markę Freedom Fighters. Z kolei Square Enix przejęło kontrolę nad seriami Kane & Lynch oraz Mini Ninjas.

Pierwsza część strzelanki Kane & Lynch, z podtytułem „Dead Men” pojawiła się na rynku w listopadzie 2007 roku, zaś w drugą – Kane & Lynch: Dog Days – mieliśmy okazję zagrać niecałe trzy lata później (sierpień 2010). Obydwie gry ukazały się na komputerach PC oraz konsolach poprzedniej generacji (Xboksie 360 oraz PS3). Omawiane produkcje zwracały uwagę graczy i branżowych mediów m.in. dzięki nietypowym bohaterom oraz kontrowersjom związanym z wysokim poziomem pokazywanej na ekranie przemocy.

Informacje o tak równym „podziale łupów” mogą być nieco zaskakujące, szczególnie, że rozstanie z japońskim wydawcą było dla dewelopera naprawdę trudnym momentem. Szefostwo studia jest jednak pewne, że sięgnięcie po niezależność było właściwym ruchem.

Byliśmy naprawdę w szoku, jeśli chodzi o skalę zainteresowania, zarówno ze strony wydawców, jak i inwestorów. Zdecydowaliśmy o wykupieniu się, ponieważ w głębi serca wiemy, że musimy odczuwać, oddychać i działać swobodnie. (…) Musimy być wolni, by móc naprawdę zaangażować się w bezpośredni kontakt z naszymi fanami i społecznością i by mieć możliwość podejmowania fundamentalnych decyzji dotyczących naszego studia i gier – powiedział w wywiadzie dla portalu GamesIndustry Hakan Abrak, CEO studia Io-Interactive.

Obecnie duński deweloper pracuje nad kontynuacją swojej najsłynniejszej serii, czyli nowym Hitmanem. Więcej o tej grze dowiemy się w 2018 roku. Warto też przypomnieć, że zawierające wszystkie dodatki wydanie GOTY ostatniej części przygód Agenta 47 wylądowało na rynku 7 listopada, w wersjach na PlayStation 4, Xboksa One oraz PC.

  1. Recenzja gry Hitman – kapitalna rozgrywka, bardzo słaby serial
  2. Hitman – kompendium wiedzy
  3. Gamesindustry – wywiad z Hakanem Abrakiem, CEO Io-Interactive
Kane & Lynch: Dead Men

Kane & Lynch: Dead Men

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2007

Informacje o Grze
6.7

GRYOnline

8.0

Gracze

6.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

listopad
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2017-11-14
19:52

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Mimo ze gry wyszly dosc srednio, polubilem tych dwoch gosci i nieco skopana mechanike gry.
Rowniez jestem fanem dwojki, fajnie sie prezentowala. Licze ze powroci w przemyslany sposob badz spin off z gra Hitman ;)

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2017-11-14
17:37

zanonimizowany425280 Legend

nikogo

Komentarz: zanonimizowany425280
2017-11-14
16:47

zanonimizowany1101535 Generał

Technicznie te gry to nic specjalnego, ot generyczny, sredniacki shooter zza oslon.
Za to po przyswojeniu fabuly czulem sie po prostu brudny. Nie przepadam za graniem przestepcami w grach, ale jesli sa to ludzie w stylu bohaterow z Gta 4, postawieni przed trudna sytuacja, czy zmuszeni do czegos, czy zwyczajnie w porzadku, smieszni albo sympatyczni goscie to jeszcze, ale granie takim psychopatycznym smieciem jak Lynch czy Trevor z Gta5 (na szczescie to tylko 1/3 gry i mozna ubic tego pajaca na koncu) to ponad moje sily.
Plakac nie bede jesli nie wyjdzie kolejna czesc tego syfnego K&L.

Komentarz: zanonimizowany1101535
2017-11-14
16:02

zanonimizowany714315 Legend

Jedynka miała fajny scenariusz tylko mechanika była toporna.
Dwójka miała fajny pomysł i lepszą mechanikę, ale pod każdym innym względem poległa.

Na kontynuacje na pewno bym się nie obraził, bo mało gier singlowych w tych czasach

Komentarz: zanonimizowany714315
2017-11-14
15:42

zanonimizowany1166976 Pretorianin

A może być uśmieszek? :D

Komentarz: zanonimizowany1166976

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl