Czarne chmury nad serią Hitman - zwolnienia w Io-Interactive
Wygląda na to, że studio odpowiedzialne za serię Hitman nie ma się najlepiej. Zespół poinformował za pośrednictwem swojego profilu w serwisie Twitter, że niektórzy jego członkowie muszą pożegnać się z pracą.
Smutna wiadomość dla miłośników serii Hitman. Odpowiedzialne za jej rozwój studio Io-Interactive podało dzisiaj do wiadomości, że niektórzy jego pracownicy muszą pożegnać się z dotychczasową posadą. Jak można wyczytać w oficjalnym komunikacie, jaki pojawił się na oficjalnym, twitterowym profilu ekipy:
Dzisiaj w IOI musieliśmy wprowadzić pewne zmiany (...), które pozwolą nam lepiej się przygotować na przyszłe przygody. Jest nam smutno, że uzdolnieni i dobrzy przyjaciele będą musieli opuścić studio. Robimy co tylko możemy, by zadbać o wszystkich, których to dotknęło. Dziękujemy za Wasze wsparcie i zrozumienie.

Bez wątpienia jest to pokłosie wydarzeń, jakie miały miejsce niemal dwa tygodnie temu. 11 maja informowaliśmy Was o tym, że firma-matka studia, czyli Square Enix, przestała inwestować w jego rozwój i rozpoczęła poszukiwanie chętnych na jego ewentualny zakup. Jak wynikało z załącznika do raportu finansowego wydawcy, wówczas trwały już negocjacje z potencjalnymi nabywcami, a w przypadku niepowodzenia... zespół miałby zostać rozwiązany.
Po dwóch dniach dowiedzieliśmy się natomiast, że w przypadku ewentualnej zmiany właściciela, deweloperzy mieliby zachować prawa do marki, a co więcej – zapowiedziany w listopadzie 2016 roku drugi sezon Hitmana miałby zadebiutować w 2018 roku.

Wygląda jednak na to, że nad serią zaczęły zbierać się czarne chmury. Miejmy nadzieję, że przymusowa restrukturyzacja, jaka spotkała studio, odniesie pozytywny skutek, a Agent 47 jeszcze nieraz zagości na naszych ekranach. Zwłaszcza że najnowsza odsłona jego przygód prezentowała wysoki poziom wykonania, co najwyraźniej nie przełożyło się na wyniki sprzedaży tej pozycji.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Hitman (marka)
- zwolnienia / zatrudnienia
- IO Interactive
- Hitman 2 (2018)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Sid67 Generał

Szatkowanie gry się nie sprawdziło? W czasach preorderów i DLC? Niemożliwe.
Ogólnie to szkoda - dla mnie studio legenda, najlepszy był H2, przeszedłem wszystkie misje z "osiągnięciem" Silent Assassin. Bardzo podobało mi się też niemal zupełnie zapomniane Freedom Fighters. K&L był ok.
Irek22 Legend

Jeden z przykładów na to, że to nie zawsze jakość gry, lecz debilna polityka wydawnicza może daną grę zabić. A wraz z grą być może i serię oraz producenta...
jaro1986 Generał

Wszystko fajnie co tu wypisujecie, ale mam wrażenie że decyzja o epizodycznej formie dystrybucji nie wyszła od dewelopera, tylko wydawcy, czyli Square Enix. Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby IO na tym zależało, raczej SE miało już dość czekania i inwestowania hajsu, więc wymyśliło taką a nie inną formę dystrybucji. Być może się mylę, nie śledziłem tematu bardzo dokładnie, ale czynnik ekonomiczny był tu raczej decydujący.
hinson Generał
Powinni odstawić na jakiś czas Hitmana i zrobić Kane & Lynch 3!
zanonimizowany1183921 Senator
Hitman to nie gra typu The Walking Dead czy Life is Strange, aby ją dzielić na epizody. Hitman 2. To był dla mnie hit i ta muzyka...