
Data wydania: 14 listopada 2007
Zrealizowana w konwencji trzecioosobowej oryginalna gra akcji, za której powstanie odpowiadają twórcy z duńskiego IO Interactive – studia znanego głównie za sprawą serii Hitman. Fabuła gry koncentruje się na losach byłego najemnika Kane’a, który wymordował kolegów po fachu, przywłaszczając sobie drogocenne diamenty, oraz Lyncha, który w ataku schizofrenii zabił swoją żonę.
GRYOnline
Gracze
Steam
Kane & Lynch: Dead Men to gra akcji typu TPP, wyprodukowana przez doświadczony team z IO Interactive, znany między innymi ze stworzenia takich tytułów, jak Freedom Fighters czy Hitman: Blood Money. Twórcy pod wieloma względami czerpali inspirację ze swoich poprzednich, zupełnie udanych pozycji, dodając przy tym bardzo wiele nowatorskich i ciekawych rozwiązań.
Jednym z najważniejszych elementów Kane & Lynch jest fabuła. Kane i Lynch to imiona głównych bohaterów, obaj są osobnikami nietuzinkowymi i mają za sobą barwną przeszłość. Pierwszy jest eks-najemnikiem o mocno nadwątlonej reputacji (podejrzany o wymordowanie całej drużyny kolegów po fachu z organizacji The 7 i przywłaszczenie sobie wartych fortunę diamentów), drugi choruje na schizofrenię i prawdopodobnie zabił swoją żonę w czasie jednego z napadów choroby (leżała obok niego martwa, gdy odzyskał świadomość). Łączą ich także identyczne sentencje wyroku, zostali bowiem skazani na karę śmierci, a spotykają się w więziennym autobusie, wiozącym ich prosto na tamten świat. Całe szczęście, pojazd ze skazańcami zostaje w międzyczasie uprowadzony przez ludzi z The 7 i nigdy nie dociera do wyznaczonego celu. Wydarzenie to zostało oczywiście doskonale zaplanowane przez grupę „Siódemek”, która chce za wszelką cenę odzyskać skradzione przez Kane'a klejnoty. Lynch zostaje przez owych podejrzanych typków zaangażowany do pilnowania kolegi oraz udzielania mu wszelkiej pomocy. Aby dodatkowo zmotywować byłego najemnika, grupa porwała jego żonę i córkę. Nie mając wielkiego wyboru, pasujący jak pięść do oka duet zabiera się do brudnej roboty.
Gracz kieruje losami tytułowych dwóch nieszczęśników oraz wynajętych przez nich najemników i wypełnia szereg zleconych odgórnie zadań, wymagających zarówno sprawnego dowodzenia całą grupą (maksymalnie ośmiu), jak i zręcznego działania w pojedynkę. Kontrolę nad naszymi pomocnikami sprawujemy za sprawą intuicyjnego i prostego interfejsu. Ponadto, wykazują się oni bardzo wysokim poziomem sztucznej inteligencji – w ogniu walki sami chowają się za przeszkodami i w racjonalny sposób prowadzą ogień, wszakże w większości są zahartowanymi w boju najemnikami, którzy mają za sobą niejedną potyczkę. Oczywiście, w skład naszej grupy wypadowej mogą wchodzić ludzie o przeróżnych umiejętnościach i doświadczeniu. Istotną rolę na polu bitwy ogrywa również zaufanie, jakim darzą nas podkomendni – początkowo nasza fama nie przysparza nam wielkiego poklasku wśród kumpli i trudno będzie ich przekonać, by w kluczowym momencie np. pożyczyli nam swoją broń (co ma dosyć duże znacznie, gdyż postacie mają ograniczony udźwig i nie mogą nosić zbyt wiele ekwipunku). Nie zawsze też możemy liczyć na pełne posłuszeństwo z ich strony – często nasi towarzysze mają własne zdanie, a ich cel niekoniecznie pokrywa się z naszym, zdarza się więc, że odmawiają wykonania poleceń czy wręcz działają na własną rękę.
Program pod wieloma względami odznacza się dużą innowacyjnością. Wszelkie przeszkody terenowe czy konstrukcje architektoniczne charakteryzują się ograniczoną wytrzymałością na trafienia – beton z filarów z czasem zostaje odstrzelony i zaczyna się kruszyć, oferując coraz gorszą ochronę; samochody zaś po kilku seriach z broni ostrej zapalają się i eksplodują, w oczywisty sposób zagrażając sprytnie chowającym się za nim osobnikom. Także żywe przeszkody (w postaci np. tłumu bawiącego się w nocnym klubie) prezentują zupełnie nowy poziom interakcji z bohaterami sterowanymi przez graczy - nie da się już przejść przez ludzi jak przez powietrze, tak, jakbyśmy byli głową włoskiej mafii. Zawsze możemy oczywiście wyciągnąć broń i strzelić kilka razy, wtedy gawiedź zacznie w panice chować się po kątach i na pewno zrobi się znacznie więcej miejsca, jeśli jednak zależy nam na dyskrecji, musimy zrobić użytek ze swoich barków i cierpliwie przepychać się między bawiącymi się w lokalu gośćmi lub też po prostu znaleźć nieco mniej obleganą ścieżkę. Ma to swoje bardzo wymierne konsekwencje – nasi przeciwnicy lubią wmieszać się w tłum, a potem siać zagrożenie w najmniej oczekiwanym momencie. Gracz też może oczywiście korzystać z tego typu zagrań, myląc sterowanych przez procesor przyjemniaczków.
Ponadto, autorzy starali się możliwie najdyskretniej wyposażyć nas w informacje techniczne, dotyczące rozgrywki. Wskaźnik zdrowia został całkowicie wyeliminowany, w zamian wprowadzono różnego rodzaju „stany przedśmiertne”, objawiające się m.in. czerwienieniem się ekranu, zakrzywieniem kątów widzenia czy wizjami reminiscencyjnymi (obrazami z przeszłości). Jeśli tylko doświadczymy któregokolwiek z powyższych dolegliwości, lepiej szybko oddalić się w bezpieczne miejsce, celem zregenerowania zdrowia. W takich momentach przydają się dobre stosunki z kolegami po fachu – to od nich zależy, czy nas osłonią przed ogniem lub uratują z tarapatów. Twórcy dopilnowali również, by zminimalizować sztuczność wszelkiego rodzaju komputerowych dodatków: statystyk, menusów czy briefingów przed misjami. W efekcie HUD ogranicza się w zasadzie tylko do prostego menu (obsługiwanego kółkiem myszy i odpowiedzialnego m.in. za wybór uzbrojenia), momentami uzupełnianego dodatkowym mini-ekranem w rogu, monitorującym poczynania naszych towarzyszy. Ponadto, warto zwrócić uwagę na interesujący tryb cooperative, w którym dwóch graczy przejmuje kontrolę nad tytułowymi postaciami i pracuje w duecie.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 20 listopada 2007Polskie napisy
Xbox 360 14 listopada 2007Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 14 listopada 2007Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Kane & Lynch: Dead Men wypadł poniżej oczekiwań. Widać, że autorzy w największym stopniu skupili się na przygotowaniu ciekawego duetu oraz wątku fabularnego.
8 października 2007
Kane to ten z plastrem na nosie. Jest starszy i podobno bardziej dojrzały. Ma spojrzenie prawdziwego skurczybyka i gigantyczną bliznę potwierdzającą, że zapewne nim jest. Lynch, gdyby tylko odrobinę przytył, pewnie byłby mylony z wikingiem.
11 września 2007
Jeżeli twórcy serii Hitman biorą się za produkcję gry, przy której, jak sami mówią, przygody łysego zabójcy będą niczym zabawa dla przedszkolaków, bez wątpienia można spodziewać się tytułu co najmniej intrygującego.
11 stycznia 2007
Transport przewożący więźniów do więzienia o zaostrzonym rygorze zostaje zaatakowany przez grupę najemników. Z opancerzonego autobusu wywleczony zostaje pokryty bliznami, starzejący się typ oraz jego sąsiad z naprzeciwka...
W wyniku rozstania ze Square Enix – dotychczasowym wydawcą i właścicielem – studio Io-Interactive straciło prawa do marek Kane & Lynch oraz Mini Ninjas. Twórcy Hitmana zachowali jednak kontrolę nad serią o łysym zabójcy, a także mniej znanym Freedom Fighters.
gry
Bartosz Świątek
14 listopada 2017 12:00
Twórcy serii Hitman ze studia IO Interactive zajmą się tworzeniem nowej marki po ukończeniu prac nad grą Hitman: Absolution. Deweloper podzieli się na dwie ekipy – jedna pomoże w dalszym rozwoju przygód agenta 47, a druga poświęci się następnemu projektowi.
gry
Szymon Liebert
1 grudnia 2011 11:55
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o potencjalnej dacie premiery Nintendo 3DS, nowym kontrolerze do Wii, a także problemach z filmową adaptacją przygód Kane’a i Lyncha. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
27 września 2010 12:35
Jeśli nie jesteście zwolennikami usługi Games for Windows Live, to mamy dla was dobrą wiadomość. Twórcy Kane & Lynch 2: Dog Days postanowili porzucić rozwiązanie Microsoftu na rzecz znacznie lepszego systemu Steamworks.
gry
Adrian Werner
23 czerwca 2010 11:59
Dotychczasowe filmowe adaptacje gier trudno zaliczyć do udanych. Mimo to, producenci nie poddają się i co rusz próbują odwrócić ten trend. Ekranizacje Kane & Lynch oraz Lost Planet natrafiły jednak na spore problemy.
pozostałe
Adrian Werner
30 maja 2010 11:06
Kyle Ward, scenarzysta biorący udział w tworzeniu filmowej wersji przygód Kane’a i Lyncha ujawił dziś na swoim Twitterze, że w ekranizacji gry u boku Bruce’a Willisa zagra znany z Solisty i Prawa zemsty Jamie Foxx. Wcieli się on w rolę brutalnego Jamesa Lyncha.
gry
Jacek Kielak
18 marca 2010 19:35
Firma IO Interactive oficjalnie zapowiedziała drugą odsłonę Kane & Lynch: Dead Man. Produkcji nadano tytuł Kane & Lynch 2: Dog Days. Zostanie wydana w przyszłym roku, w wersjach na komputery osobiste oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.
gry
Piotr Doroń
18 listopada 2009 17:15
Serwis CVG dowiedział się, że firma IO Interactive pracuje nad nieujawnionym i podobno bardzo ambitnym projektem. Studio zajmuje się obecnie oczywiście drugą odsłoną Kane & Lynch oraz Hitmanem 5, ale oprócz tych dwóch oczekiwanych gier ma jeszcze trzecią w zanadrzu. Wygląda na to, że będzie ona czymś oryginalnym i niepodobnym do reszty tytułów na rynku.
gry
Szymon Liebert
11 listopada 2009 11:16
O tym, że Eidos ma w planach drugą część gry akcji Kane & Lynch, było wiadomo co najmniej od dwóch miesięcy. Jednak dopiero przed paroma dniami wydawca przeszedł do czynów i w minioną środę złożył do Amerykańskiego Urzędu Patentowego wniosek o zarejestrowanie nowej pozycji.
gry
Marek Grochowski
14 lipca 2009 15:19
Oj, jak my lubimy, gdy wysoko postawiona figura dzieli się z ludem informacjami wprost z bebechów firmy. Po przejęciu Eidosa przez Square Enix szefem tego pierwszego został Brytyjczyk Ian Livingstone i to właśnie on w obszernym wywiadzie dla serwisu GamingIndians podzielił się kilkoma rewelacjami.
gry
Filip Grabski
9 maja 2009 10:30
Popularne pliki do pobrania do gry Kane & Lynch: Dead Men.
trainer Kane & Lynch: Dead Men - +6 Trainer - 20 lutego 2008
trainer Kane & Lynch: Dead Men - Unlocker - 28 stycznia 2008
mod Kane & Lynch: Dead Men - Windows 10 Crash Fix (GFWL Fix) - 2 grudnia 2020
demo Kane & Lynch: Dead Men - PL - 19 lutego 2008
mod Kane & Lynch: Dead Men - Fake xlive.dll - 2 października 2020
mod Kane & Lynch: Dead Men - HDR ReShade - 4 grudnia 2020
mod Kane & Lynch: Dead Men - Kane & Lynch DirectInput FPS Fix v.1.0 - 20 lipca 2019
Wymagania sprzętowe gry Kane & Lynch: Dead Men:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP SP2/Vista.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2329 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 3375 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2007.11.14
Kane & Lynch: Dead Men wypadł poniżej oczekiwań. Widać, że autorzy w największym stopniu skupili się na przygotowaniu ciekawego duetu oraz wątku fabularnego.
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.04.22
Oczko wyżej za świetnie napisanych protagonistów i fabułę. Reszta trochę niedomaga, choć graficznie prezentuje się dobrze. Przeszkadza jednak nieco toporne strzelanie, choć nie jest na tyle źle, żeby szczególnie narzekać. Większym problemem jest inteligencja sztuczna, bo towarzysze potrafią wbiec w sam środek akcji, by następnie czekać na ratunek. No ale dla tych popaprańców i emocjonujących akcji warto zagrać. To prawie jak "Heat The Game"!
Charson
Ekspert
2020.10.15
Kane & Lynch: Dead Men PC 6,5/10Siemanko, grę przeszedłem aż cztery razy, raz w 2015 roku, potem w 2016 i w 2017. Dziś po trzech latach po raz czwarty, gdyż po prostu nie mam w co grać, a mam nie za dobry sprzęt. Jak zwykle poziom trudności "Morfina", gdyż gra jest krótka - można przejść ją w zaledwie 3,5h.Graficznie jak na 2007 rok to nie jest tak źle, a wręcz przeciwnie bardzo dobrze. Dobrze wykonane postacie, bronie, samochody, otoczenie, budynki, itd. Grałem w FHD na max ustawieniach plus 8x MSAA. Wszystko chodziło bardzo płynnie, tekstury ostre jak brzytwa.Co do muzyki w grze, w menu jest ona smętna, w niektórych misjach średnio mi się podobała muzyka, jedynie w przed ostatnich misjach, gdy jedziemy Jeepem wojskowym.Co do systemu strzelania, strzela się dość dobrze takie 7/10. Rozrzut w broniach średni, trzeba go opanować - pomimo tego wrogów zabijało się przyjemnie. Ze wszystkich broni strzelało się dobrze. Sam system walki wręcz nie powala, podchodzimy wciskamy "E" i załatwia się wroga bardzo łatwo. Co do granatów to ogólnie lipa, ciężko trafić granatem we wrogów, granat wybucha nie daleko ich i nic im nie robi, musi być na prawdę bardzo blisko aby ich zabić.(Uwaga Spoilery)Sama fabuła polega na tym, że mamy zapłacić za swoje błędy, mają nas zawieźć na karę śmierci, siódemka odbija nas i każe nam spłacić swój dług, oddać walizki a w zamian za to, zabiją tylko jego a córke i jego żonę puszczą wolno. Kane'owi nie udaje się to, gra na zwłoke. Łapią go, zabijają mu żonę, córkę udaje się odzyskać. Lynch z którym był wcześniej widział, że układ z Siódemką nie wypalił, również chcieli go zabić. Kane puszcza córkę wolno, zbiera ekipe z więzienia i rusza zabić Siódemkę. Tak też czyni, lecą na hawane, jak się okazuje siódemka porywa tam też jego córkę, Kane zabija ich, odzyskuje córkę i mamy wybór końcowy. Odlecieć helikopterem z córką i zostawić ekipę, albo ocalić ekipę. Gdy próbujemy ocalić ekipę, córka ginie - więc nie jest to przyjemne zakończenie, tym bardziej że z całej ekipy przetrwał tylko Shelly. Ogólnie fabularnie nie powala, fabuła jest prosta i polega tylko na zabijaniu, strzelaniu, są też elementy strzelania z cichego pistoletu, snajpy z tłumnikiem, ale krótkie. Bugów nie napotkałem w grze co jest plusem. Gierka na raz, góra dwa razy. Pomimo plusów i minusów polecam każdemu tą grę, na pewno lepsza jak druga część Dog Day's. - Do uszłyszenia. Trzymajcie się!
Robosss
Gracz
2020.04.14
W Kane and Lynch 1 wg mnie najlepsza jest fabula. Ogolnie opowiadanie tej historii zrobiony jest w dobry sposob.. Dzwiek w miare.Grafika cienka, ale za to gra ma niskie wymagania. Po dostosowaniu odpowiednio ustawien (tekstury ogolne medium, reszta low - [ale nawet na full detalach gra jest brzydka]), mozna pograc nawet na integrze w duzej ilosci fps (60+). Ja postawilem na plynnosc, a roznice w grafice nie sa az tak duze. Wszelkie rozmycia ekranu w wiekszosci gier zazwyczaj wylaczam.Uczucie ze strzelania do wrogow takie srednie, ale oni w tej grze sa tylko pionkami.Dodam, ze nasza postac moglaby byc rownie niesmiertelna, zamiast podawania jej leku w strzykawce, ktory mozna przedawkowac. W grze mozna tez umrzec. Nic dziwnegoPo chwili grania przeszedlem 4 misje, a wszystkich chyba jest 14, jesli sie nie myle. Wychodzi na to, ze gra jest krotka (na gry-online o dwojce pisza to samo).
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.10.02
MadtPL
Ekspert
2018.08.12
Szugob
Ekspert
2018.03.23
Butryk89
Ekspert
2016.03.24
kęsik
Ekspert
2016.03.18
Ocena STEAM
Mieszane (3 375)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,