Wyszukiwarka gier
Hitman: Codename 47

Hitman: Codename 47

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2000

Akcji, TPP, Skradanki, TPS, Strzelanki, Singleplayer

Przygotowana przez twórców z duńskiego studia Io-Interactive trzecioosobowa gra akcji z elementami skradanki. Bohaterem Hitmana jest tajemniczy płatny morderca o kryptonimie 47, który po ucieczce z kompleksu badawczego na Ukrainie opuszcza kraj i znajduje zatrudnienie w szeregach tajnej organizacji zwanej Agencją, zajmującej się zlecaniem morderstw wysoko postawionych ludzi.

6.7

GRYOnline

7.5

Gracze

7.1

Steam

OCEŃ
Oceny

Hitman to gra z gatunku akcji i przygody, łącząca w sobie elementy strategii i strzelania. Jako zawodowy zabójca, poruszasz się w niesamowicie dokładnie dopracowanym środowisku 3D. Z początku wydaje się, że jak zwykle wykonujesz rozkazy pochodzące od szefów, wielkich bossów podziemia. Historia okazuje się być jednak bardziej zakręconą, gdyż jesteś częścią większego spisku, ocierającego się o badania genetyczne. W czasie swoich przygód i w miarę wykonywania kolejnych zadań, powoli zaczynasz odkrywać kurtynę, która zakrywa twoją przeszłość. Wkrótce dowiadujesz się, że Ty jesteś następnym celem.

  • Zaawansowany graficznie engine gry pozwala na wytworzenie bardzo szczegółowego i realistycznego otoczenia.
  • Ponad 80 niezależnie modelowanych postaci.
  • Nowy tryb sterowania, oddziaływania i manipulowania postaciami i obiektami - także w sferze emocjonalnej.
  • Zaawansowana inteligencja wroga: przeciwnicy widzą, słyszą, mówią i reagują w zmieniającym się otoczeniu, współdziałając z innymi postaciami.
  • Ponad 20 realistycznie modelowanych i teksturowanych lokacji.
  • Przestrzenny dźwięk, interaktywna muzyka.

Autor opisu gry: Mariusz Klamra

Platformy:

PC Windows

PC Windows

Producent: IO Interactive

Wydawca: Square Enix

Ograniczenia wiekowe: 16+

Gry z serii

Hitman: Codename 47
Hitman: Codename 47
Hitman: Codename 47

19GIER

Gry z serii Hitman

Ciesząca się dużą popularnością seria łącząca elementy gier akcji i skradanek, opowiadająca o przygodach płatnego zabójcy – Agenta 47. Cykl został wykreowany przez duńskie studio deweloperskie IO Interactive.

Gry z serii Hitman

Publicystyka

7.0
dobra

Recenzja GRYOnline

Hitman: Codename 47

HITMAN to rewelacyjna gra, gdzie jako płatny zabójca likwidujemy na zlecenie największych szefów przestępczego świata. Jednak zanim naciśniemy na spust i wykonamy wyrok, czeka nas solidna dawka planowania i wytężania szarych komórek...

Hitman: Codename 47 - recenzja gry
Recenzujący:
mass(a
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
3 stycznia 2001
Opinie

14 października 2024

Simowe życie Alicji we Wrotach Baldura - 12 najlepszych gier 2000 roku

Nasze wspominanie gier retro wkracza w nową dekadę – chyba znacznie bliższą większej rzeszy graczy. Rok 2000 okazał się przebogaty w świetne tytuły. Niektóre przeszły do historii, inne wspomina się rzadziej – koniecznie sprawdźcie honorowe wzmianki!

Simowe życie Alicji we Wrotach Baldura - 12 najlepszych gier 2000 roku
Simowe życie Alicji we Wrotach Baldura - 12 najlepszych gier 2000 roku
Opinie

8 grudnia 2019

Skradanki, które stworzyły gatunek – historia szpiegów, zabójców i złodziei

Nawet Death Stranding, gra o byciu kurierem, czerpie z mechaniki skradanek. To pokazuje, jak długą drogę przebył ten gatunek. Dziś przyjrzymy się najważniejszym punktom zwrotnym w jego historii.

Skradanki, które stworzyły gatunek – historia szpiegów, zabójców i złodziei
Skradanki, które stworzyły gatunek – historia szpiegów, zabójców i złodziei
Opinie

15 listopada 2015

Jak zaczynać, to z przytupem - najlepsze deweloperskie debiuty w branży gier wideo

Niektórzy deweloperzy potrzebują lat, inni dekad, by przebić się na sam szczyt branży. Innym zaś wystarcza jedna gra: taka, która ustanawia nowe trendy, odnosi sukces komercyjny lub artystyczny, i nawet po latach może się pochwalić statusem kultowej.

Jak zaczynać, to z przytupem - najlepsze deweloperskie debiuty w branży gier wideo
Jak zaczynać, to z przytupem - najlepsze deweloperskie debiuty w branży gier wideo
Opinie

20 listopada 2012

Akta zabójcy - kto jest kim w serii Hitman? Agent 47, ICA, The Saints

Seria Hitman ma już ponad dziesięcioletnią tradycję. W dniu premiery jej piątej odsłony, przyglądamy się poprzednim odcinkom i przybliżamy najważniejsze postaci oraz wydarzenia.

Akta zabójcy - kto jest kim w serii Hitman? Agent 47, ICA, The Saints
Akta zabójcy - kto jest kim w serii Hitman? Agent 47, ICA, The Saints
Opinie

20 października 2012

Hitman: Potępienie, Najdłuższy tydzień i Cel snajpera - październikowa Gra na słowa

Najbardziej subtelny płatny morderca, najskuteczniejszy amerykański snajper, najcięższy trening jednostek specjalnych - w październikowej Grze na słowa męskie, bezpardonowe lektury.

Hitman: Potępienie, Najdłuższy tydzień i Cel snajpera - październikowa Gra na słowa
Hitman: Potępienie, Najdłuższy tydzień i Cel snajpera - październikowa Gra na słowa

Wiadomości

Twórcy gier Hitman i Kane & Lynch stworzą nową markę

Twórcy serii Hitman ze studia IO Interactive zajmą się tworzeniem nowej marki po ukończeniu prac nad grą Hitman: Absolution. Deweloper podzieli się na dwie ekipy – jedna pomoże w dalszym rozwoju przygód agenta 47, a druga poświęci się następnemu projektowi.

gry

Szymon Liebert

1 grudnia 2011 11:55

Twórcy gier Hitman i Kane & Lynch stworzą nową markę

Koncern Square-Enix aplikuje o rejestrację nazwy Hitman: Absolution

Kilka dni temu do unijnego Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM) napłynął wniosek koncernu Square-Enix o zastrzeżenie praw do znaku towarowego Hitman: Absolution. Dotyczy on klasyfikacji o numerach 9, 16 i 41, obejmujących m.in. gry wideo oraz materiały drukowane. Wydaje się bardzo prawdopodobne, że chodzi o kolejną odsłonę serii Hitman, o której pogłoski krążą już od dawna.

gry

Aleksander Kaczmarek

23 kwietnia 2011 12:45

Koncern Square-Enix aplikuje o rejestrację nazwy Hitman: Absolution

Kampania reklamowa Hitman 5 rozpoczęta?

Wygląda na to, że kolejna część serii Hitman zostanie wkrótce ujawniona. Kilka zdjęć, które pojawiły się ostatnio w sieci dosyć jasno wskazują na piątą odsłonę przygód Agenta 47.

gry

Mateusz Kądziołka

17 marca 2011 11:10

Kampania reklamowa Hitman 5 rozpoczęta?

Nastepny Hitman restartem serii?

Już od pewnego czasu krążą plotki o kolejnej odsłonie cyklu Hitman. Jeśli opublikowane właśnie informacje okażą się prawdziwe to fani łysego zabójcy powinni przygotować się na spore zmiany.

gry

Adrian Werner

31 października 2010 12:15

Nastepny Hitman restartem serii?

Aktor użyczający głosu agentowi 47 mówi o Hitmanie 5

Plotki o kontynuacji Hitmana towarzyszą nam od kilku miesięcy. W ostatnich dniach kilka groszy dołożył David Bateson, czyli aktor wcielający się w głównego bohatera gry. Głos agenta i zabójcy 47 potwierdził, że ma przyjemność pracować nad piątą odsłoną serii ze studiem IO Interactive, ale na razie nie może mówić nic na jej temat.

gry

Szymon Liebert

23 października 2010 13:14

Aktor użyczający głosu agentowi 47 mówi o Hitmanie 5

Hitman 5 najwcześniej w grudniu przyszłego roku?

Sytuacja wokoło ewentualnej kontynuacji serii Hitman robi się coraz bardziej pogmatwana. W ostatnich dniach docierały do nas przeróżnego sortu informacje, a najnowsza ich partia niesie wieści, które powinny ucieszyć wszystkich fanów.

gry

Adrian Werner

24 lipca 2010 16:30

Hitman 5 najwcześniej w grudniu przyszłego roku?

Tajemnicze obrazki na temat serii Hitman

Wczoraj w nocy na stronie firmy Great Graphics dostrzeżono plakaty najwyraźniej związane z serią Hitman. Na grafikach widnieją nazwy firm Square Enix, Eidos i IO Interactive, charakterystyczne logo cyklu i data wskazująca na rok 2011. Wydawało się, że poznaliśmy datę premiery nowej gry, ale przedstawiciel studia zdążył zdementować taką możliwość.

gry

Szymon Liebert

21 lipca 2010 12:58

Tajemnicze obrazki na temat serii Hitman

Tydzień ze Square Enix i Eidos na Steamie

Platforma cyfrowej dystrybucji Steam oferuje swoim użytkownikom kolejne cenowe promocje. Przez cały bieżący tydzień zniżkami będą obejmowane pozycje z katalogów wydawniczych firm Square Enix oraz Eidos.

gry

Maciej Śliwiński

9 marca 2010 11:15

Tydzień ze Square Enix i Eidos na Steamie

Studio odpowiedzialne za Hitmana pracuje nad nieujawnionym projektem

Serwis CVG dowiedział się, że firma IO Interactive pracuje nad nieujawnionym i podobno bardzo ambitnym projektem. Studio zajmuje się obecnie oczywiście drugą odsłoną Kane & Lynch oraz Hitmanem 5, ale oprócz tych dwóch oczekiwanych gier ma jeszcze trzecią w zanadrzu. Wygląda na to, że będzie ona czymś oryginalnym i niepodobnym do reszty tytułów na rynku.

gry

Szymon Liebert

11 listopada 2009 11:16

Studio odpowiedzialne za Hitmana pracuje nad nieujawnionym projektem

Hitman 5 ciągle w rękach IO Interactive

Okazuje się, że informacje, jakoby produkcją piątej odsłony przygód Hitmana miało zająć się studio Rocksteady (Urban Chaos: Riot Response, Batman: Arkham Asylum), nie miały zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Kategorycznie zaprzeczył im Ian Livingston, kreatywny dyrektor firmy Eidos. Dokonał tego za pośrednictwem Q&A zrealizowanego dla magazynu Prey’s Game World.

gry

Piotr Doroń

17 sierpnia 2009 08:09

Hitman 5 ciągle w rękach IO Interactive

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Hitman: Codename 47.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.7

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 10 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.5

Ocena Graczy

Średnia z 2937 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.1

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 3768 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
PC

mass(a

Recenzent GRYOnline.pl

2001.01.03

HITMAN to rewelacyjna gra, gdzie jako płatny zabójca likwidujemy na zlecenie największych szefów przestępczego świata. Jednak zanim naciśniemy na spust i wykonamy wyrok, czeka nas solidna dawka planowania i wytężania szarych komórek...

8.0
Seba01
PC

Seba01

Ekspert

2023.02.22

Pierwszy Hitman bardzo źle się zestarzał ze względu na niewygodne menu ekwipunku oraz przełączania się między tym, co wziąć z jednej kupki, a co zostawić, nieczytelna mapa, no i jeszcze to SI, znikąd alarmują, jak coś się stało za ścianą. Ale za to w tamtych czasach był to jeden z najważniejszych skradanek, rozpoczynająca całą serię. To całe wychylanie się i luźne celowanie, sposoby eliminacji, duży arsenał, kamuflowanie się - jest, co robić. Same misje są pomysłowe, głównie są to mniejsze lokacje z celem do zrobienia, ale: przegrywasz - zaczynasz od nowa, bez zapisów.

6.5
HETRIX22
PC

HETRIX22

Ekspert

2015.07.07

Przeszedłem wszystkie części od contrast w góre i musze stwierdzić, że w tą część grałem z lekkim niesmakiem.Plusy:-Prekursor ciekawego, wyjątkowego stylu rozgrywki-Niektóre misje całkiem fajnie zaprojektowane-Niektóre mapy całkiem fajnie zaprojektowaneMinusy:-Średnia grafika, nawet jak na tamte czasy-Gra jest strasznie zabugowana i nie raz musimy powtarzać przez to misje nie z naszej winy-Niektóre mapy (seria w jungli) są fatalnie zaprojektowane-AI przeciwników potwornie zbugowaneNo niestety, ale nigdy nie powiem żeby ta pierwsza część była jakąś wybitna dla tej serii, ale od czegoś trzeba zacząć, bo potem jest już tylko lepiej.

7.5
xKoweKx [stalker.pl]
PC

xKoweKx [stalker.pl]

Ekspert

2023.03.06

5.0
Karol Laska
PC

Karol Laska

GRYOnline.pl Team

2020.04.27

6.5
Orzech
PC

Orzech

Ekspert

2019.01.12

7.0
1up
PC

1up

Ekspert

2017.12.31

8.0
Maciej Żulpo
PC

Maciej Żulpo

GRYOnline.pl Team

2016.03.29

5.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2016.03.25

7.0
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2016.03.18

Ocena STEAM

7.1

W większości pozytywne (3 768)

[title]

Główne zalety gry

  • Znaczenie historyczne: Wielu użytkowników docenia grę jako oryginalny tytuł w serii Hitman, zauważając jej rolę w kształtowaniu gatunku skradanek oraz krajobrazu gier wideo.
  • Mechanika rozgrywki: Gracze cenią sobie swobodę wyboru w podejściu do misji, w tym korzystanie z przebrań, skradania się oraz różnych taktyk eliminacji celów.
  • Wyzwanie: Niektórzy użytkownicy uważają, że gra jest przyjemna ze względu na swoją trudność i złożoność, szczególnie dla tych, którzy cenią sobie rozgrywkę opartą na próbach i błędach.
  • Czynnik nostalgii: Dla fanów serii istnieje poczucie nostalgii i uznania dla vintage'owego uroku gry oraz jej miejsca w historii gier.

Główne wady gry

  • Problemy techniczne: Wielu graczy zgłasza trudności w uruchomieniu gry na nowoczesnych komputerach, w tym problemy z rozdzielczością oraz konieczność przeprowadzenia rozbudowanej konfiguracji, aby gra działała poprawnie.
  • Okropne sterowanie: Domyślne sterowanie za pomocą klawiatury jest szeroko krytykowane, a wielu użytkowników uważa je za mylące i źle zaprojektowane. Brak wsparcia dla kontrolerów to również istotna wada.
  • Brak funkcji zapisu: Nieobecność szybkich zapisów oraz konieczność restartowania całych misji po niepowodzeniu to poważna frustracja dla graczy, prowadząca do nużącego doświadczenia.
  • Starzejąca się grafika i dźwięk: Użytkownicy zauważają, że grafika i dźwięk nie zestarzały się dobrze, co wpływa negatywnie na ogólne wrażenia.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Nowoczesne funkcje poprawiające komfort gry: Gracze wyrażają pragnienie posiadania funkcji powszechnie spotykanych w nowoczesnych grach, takich jak lepsze systemy zapisu, poprawiona sztuczna inteligencja i bardziej intuicyjne sterowanie.
  • Remake lub remaster: Wiele recenzji sugeruje, że gra zyskałaby znacząco na wartości dzięki pełnemu remake'owi, który rozwiązałby jej techniczne niedociągnięcia i poprawiłby rozgrywkę.
  • Lepszy samouczek lub wskazówki: Użytkownicy wspominają o braku jasnych instrukcji lub wskazówek w grze, co utrudnia zrozumienie celów misji i sterowania.
  • Bardziej angażujące misje w środku gry: Niektóre recenzje szczególnie wspominają, że misje w środku gry są często nudne lub frustrujące, co wskazuje na potrzebę bardziej angażującej treści w całej grze.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Hitman: Codename 47 zajmuje szczególne miejsce w historii gier, jego ograniczenia techniczne i przestarzały design sprawiają, że jest to wyzwanie dla współczesnych graczy.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-04-10
18:38

Chriso25 Generał

Chriso25
😁

Przymierzam sie do grania w pierwsza czesc Hitmana ktora nigdy nie gralem. Na razie posciagalem kilka malych modyfikacji ktore ulatwia zycie.
Mod na widescreen ktory uruchamia gre w 3840x2160 czyli pelnym 4K, maly fix ktory podmienia sterowanie na WASD, i jeszcze jeden mod ktory potrafi usunac mgle ograniczajaca widocznosc.
Jestem troche za stary juz aby kombinowac i bede korzystal z poradnikow zwlaszcza na Youtube. Zobaczymy czy bedzie bardziej wymagajaca niz Silent Assassin ktorego ogrywalem za mlodziaka w 2002 roku na rozne sposoby.
Wtedy bylem mlody i mialem wiecej czasu ale dzisiaj bez poradnikow sie jednak nie obedzie.

Komentarz: Chriso25
2022-05-22
10:54

Chriso25 Generał

Chriso25
😁

Gra zaliczona. Z poradnikami nie jest trudna ale niektore misje i tak potrafia byc upierdliwe np Say Hello to My Little Friend gdzie sztuczna inteligencja wydaje sie byc troche zbugowana. Przeciwnicy czasami sa slepi a czasami tak wrazliwii ze widza przez sciany.
W tej misji najlepiej wsciasc z snajperke z poprzednich misji i zlikwidowac cel przez okno z daleka. Co ciekawe snajperke tez mozna znalesc w jednej z wiezyczek wartowniczych ale moim zdaniem nie jest mozliwe zdobycie jej bez wszczecia alarmu. Probowalem i kombinowalem na wiele sposobow ale zawsze konczylo sie zaalarmowaniem przeciwnikow.
Kolejna misja ktora uwazam za przekombinowana jest Plutanium Runs Loose, gdzie zeby przejsc przez brame trzeba zsychronizowac sie z innym straznikiem i przebiec w odpowiednim momencie zeby tamci nie zatrzymali Hitmana.
Niewyglada to realistycznie ale dziwnie bo normalnie nas zatrzymuja i nie pozwalaja przejsc ale jak przebiegamy z innym straznikiem to nie reaguja i jest to w porzadku.
Na szczescie reszta misji zostala bardziej przemyslanie zaprojektowana i daje duza frajde w cichym likwidowaniu przeciwnikow i poczucia ze faktycznie wcielamy sie w zawodowca w swoim fachu a nie Rambo.
Graficznie gra nie jest juz szczegolnie piekna ale z modami na widescreen i likwidacja mgly wyglada bardzo solidnie i potrafi cieszyc oko.
Z ograniczeniem mgly trzeba uwazac zwlaszcza w misjach w Kolumbii i na calkowitym jej usunieciu potrafi mocno klatkowac ale na szczescie mozna regulowac to sobie w czasie rzeczywistym, wiec mozna dostosowac tak ze mamy plynnosc i nadal dalekie pole widzenia.
Pierwszy oryginalny Hitman moze jest slabszy niz Silent Assassin ale warto sie z ta gra zapoznac zeby zobaczyc jak to sie wszystko zaczelo.

Komentarz: Chriso25
2023-12-07
08:45

zanonimizowany1387945 Centurion

😃

super, jak sie strzela do trupów to fajnie pociski sie wbijają w ciało, jak do szmacianej lalki, i zostają ślady, fajny realizm z tym, szkoda że nie ma dodatków do tak świetnych gier, więcej misji, xd, mało mi było xd, dużo broni, fajne misje. Pamiętam jak grałem 1x, to w ostatniej misji nie mogłem sie domyśleć że musi sie sczytać kod klona na czytniku i dopiero sie otwierają drzwi na wprost, do finału xd

Komentarz: zanonimizowany1387945
2024-09-18
00:09

Humalien Pretorianin

Humalien
👍

Wróciłem do Codename47 po ograniu nowej trylogii. Gra się nadal dobrze, Misja w Hotelu to nadal majstersztyk. Wkurza troche brak zapisów w trakcie misji ale że znam gre na pamięć to da się w to miło grać. Zakończenie nadal satysfakcjonuje a klimat nadal jest najlepszy z całej serii (chociaż surrealistyczne wizje z Contracts też dają rade). Rozumiem że osoby, które nigdy nie miały styczności z ta gra... może wydawać się archaiczna i na maxa frustrująca. Mimo to warto docenić bo po pierwsze nigdy przed rokiem 2000 nie było podobnej gry, jest tu ragdoll, trupy nie znikają, 47 reaguje na nierówności terenu stopami (w 2000 roku a wy sie podniecacie ze w GTA5 i RDR2 są takie szczegóły), krawat sobie fryka na prawo i lewo, w zależności od ruchu postaci, niektóre rośliny też reagują z postacią a nie tylko 47 przez nie przenika, targany trup wydaje się mieć odpowiedni ciężar, kule które trafiły w cel zostawiają ślad na nim i tak samo jest z dziurami na obiektach, odbicia w lustrach też działają idealnie... po porostu technologiczne WOW jak na tamte czasy.

Komentarz: Humalien
2024-09-18
00:10

Admin Senator

Admin

Hitman: Codename 47 - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl