Data wydania: 23 listopada 2000
Przygotowana przez twórców z duńskiego studia Io-Interactive trzecioosobowa gra akcji z elementami skradanki. Bohaterem Hitmana jest tajemniczy płatny morderca o kryptonimie 47, który po ucieczce z kompleksu badawczego na Ukrainie opuszcza kraj i znajduje zatrudnienie w szeregach tajnej organizacji zwanej Agencją, zajmującej się zlecaniem morderstw wysoko postawionych ludzi.
GRYOnline
Gracze
Steam
Hitman to gra z gatunku akcji i przygody, łącząca w sobie elementy strategii i strzelania. Jako zawodowy zabójca, poruszasz się w niesamowicie dokładnie dopracowanym środowisku 3D. Z początku wydaje się, że jak zwykle wykonujesz rozkazy pochodzące od szefów, wielkich bossów podziemia. Historia okazuje się być jednak bardziej zakręconą, gdyż jesteś częścią większego spisku, ocierającego się o badania genetyczne. W czasie swoich przygód i w miarę wykonywania kolejnych zadań, powoli zaczynasz odkrywać kurtynę, która zakrywa twoją przeszłość. Wkrótce dowiadujesz się, że Ty jesteś następnym celem.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: IO Interactive
Wydawca: Square Enix
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
19GIER
Ciesząca się dużą popularnością seria łącząca elementy gier akcji i skradanek, opowiadająca o przygodach płatnego zabójcy – Agenta 47. Cykl został wykreowany przez duńskie studio deweloperskie IO Interactive.
Recenzja GRYOnline
HITMAN to rewelacyjna gra, gdzie jako płatny zabójca likwidujemy na zlecenie największych szefów przestępczego świata. Jednak zanim naciśniemy na spust i wykonamy wyrok, czeka nas solidna dawka planowania i wytężania szarych komórek...
14 października 2024
Nasze wspominanie gier retro wkracza w nową dekadę – chyba znacznie bliższą większej rzeszy graczy. Rok 2000 okazał się przebogaty w świetne tytuły. Niektóre przeszły do historii, inne wspomina się rzadziej – koniecznie sprawdźcie honorowe wzmianki!
8 grudnia 2019
Nawet Death Stranding, gra o byciu kurierem, czerpie z mechaniki skradanek. To pokazuje, jak długą drogę przebył ten gatunek. Dziś przyjrzymy się najważniejszym punktom zwrotnym w jego historii.
15 listopada 2015
Niektórzy deweloperzy potrzebują lat, inni dekad, by przebić się na sam szczyt branży. Innym zaś wystarcza jedna gra: taka, która ustanawia nowe trendy, odnosi sukces komercyjny lub artystyczny, i nawet po latach może się pochwalić statusem kultowej.
20 listopada 2012
Seria Hitman ma już ponad dziesięcioletnią tradycję. W dniu premiery jej piątej odsłony, przyglądamy się poprzednim odcinkom i przybliżamy najważniejsze postaci oraz wydarzenia.
20 października 2012
Najbardziej subtelny płatny morderca, najskuteczniejszy amerykański snajper, najcięższy trening jednostek specjalnych - w październikowej Grze na słowa męskie, bezpardonowe lektury.
Twórcy serii Hitman ze studia IO Interactive zajmą się tworzeniem nowej marki po ukończeniu prac nad grą Hitman: Absolution. Deweloper podzieli się na dwie ekipy – jedna pomoże w dalszym rozwoju przygód agenta 47, a druga poświęci się następnemu projektowi.
gry
Szymon Liebert
1 grudnia 2011 11:55
Kilka dni temu do unijnego Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM) napłynął wniosek koncernu Square-Enix o zastrzeżenie praw do znaku towarowego Hitman: Absolution. Dotyczy on klasyfikacji o numerach 9, 16 i 41, obejmujących m.in. gry wideo oraz materiały drukowane. Wydaje się bardzo prawdopodobne, że chodzi o kolejną odsłonę serii Hitman, o której pogłoski krążą już od dawna.
gry
Aleksander Kaczmarek
23 kwietnia 2011 12:45
Wygląda na to, że kolejna część serii Hitman zostanie wkrótce ujawniona. Kilka zdjęć, które pojawiły się ostatnio w sieci dosyć jasno wskazują na piątą odsłonę przygód Agenta 47.
gry
Mateusz Kądziołka
17 marca 2011 11:10
Już od pewnego czasu krążą plotki o kolejnej odsłonie cyklu Hitman. Jeśli opublikowane właśnie informacje okażą się prawdziwe to fani łysego zabójcy powinni przygotować się na spore zmiany.
gry
Adrian Werner
31 października 2010 12:15
Plotki o kontynuacji Hitmana towarzyszą nam od kilku miesięcy. W ostatnich dniach kilka groszy dołożył David Bateson, czyli aktor wcielający się w głównego bohatera gry. Głos agenta i zabójcy 47 potwierdził, że ma przyjemność pracować nad piątą odsłoną serii ze studiem IO Interactive, ale na razie nie może mówić nic na jej temat.
gry
Szymon Liebert
23 października 2010 13:14
Sytuacja wokoło ewentualnej kontynuacji serii Hitman robi się coraz bardziej pogmatwana. W ostatnich dniach docierały do nas przeróżnego sortu informacje, a najnowsza ich partia niesie wieści, które powinny ucieszyć wszystkich fanów.
gry
Adrian Werner
24 lipca 2010 16:30
Wczoraj w nocy na stronie firmy Great Graphics dostrzeżono plakaty najwyraźniej związane z serią Hitman. Na grafikach widnieją nazwy firm Square Enix, Eidos i IO Interactive, charakterystyczne logo cyklu i data wskazująca na rok 2011. Wydawało się, że poznaliśmy datę premiery nowej gry, ale przedstawiciel studia zdążył zdementować taką możliwość.
gry
Szymon Liebert
21 lipca 2010 12:58
Platforma cyfrowej dystrybucji Steam oferuje swoim użytkownikom kolejne cenowe promocje. Przez cały bieżący tydzień zniżkami będą obejmowane pozycje z katalogów wydawniczych firm Square Enix oraz Eidos.
gry
Maciej Śliwiński
9 marca 2010 11:15
Serwis CVG dowiedział się, że firma IO Interactive pracuje nad nieujawnionym i podobno bardzo ambitnym projektem. Studio zajmuje się obecnie oczywiście drugą odsłoną Kane & Lynch oraz Hitmanem 5, ale oprócz tych dwóch oczekiwanych gier ma jeszcze trzecią w zanadrzu. Wygląda na to, że będzie ona czymś oryginalnym i niepodobnym do reszty tytułów na rynku.
gry
Szymon Liebert
11 listopada 2009 11:16
Okazuje się, że informacje, jakoby produkcją piątej odsłony przygód Hitmana miało zająć się studio Rocksteady (Urban Chaos: Riot Response, Batman: Arkham Asylum), nie miały zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Kategorycznie zaprzeczył im Ian Livingston, kreatywny dyrektor firmy Eidos. Dokonał tego za pośrednictwem Q&A zrealizowanego dla magazynu Prey’s Game World.
gry
Piotr Doroń
17 sierpnia 2009 08:09
Popularne pliki do pobrania do gry Hitman: Codename 47.
demo Hitman: Codename 47 - - 24 grudnia 2000
patch Hitman: Codename 47 - Service Pack 1a - 31 grudnia 2000
mod Hitman: Codename 47 - Hitman: Codename 47 Widescreen Fix - 20 stycznia 2019
mod Hitman: Codename 47 - Hitman Draw Distance Unlocker v.1.0 - 19 stycznia 2019
mod Hitman: Codename 47 - Hitman: Codename 47 Windows 8/8.1 DDRAW FPS Fix - 19 stycznia 2019
mod Hitman: Codename 47 - Hitman C47 - Controller Support - 19 lipca 2021
Średnie Oceny:
Średnia z 10 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2937 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 3768 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
mass(a
Recenzent GRYOnline.pl
2001.01.03
HITMAN to rewelacyjna gra, gdzie jako płatny zabójca likwidujemy na zlecenie największych szefów przestępczego świata. Jednak zanim naciśniemy na spust i wykonamy wyrok, czeka nas solidna dawka planowania i wytężania szarych komórek...
Seba01
Ekspert
2023.02.22
Pierwszy Hitman bardzo źle się zestarzał ze względu na niewygodne menu ekwipunku oraz przełączania się między tym, co wziąć z jednej kupki, a co zostawić, nieczytelna mapa, no i jeszcze to SI, znikąd alarmują, jak coś się stało za ścianą. Ale za to w tamtych czasach był to jeden z najważniejszych skradanek, rozpoczynająca całą serię. To całe wychylanie się i luźne celowanie, sposoby eliminacji, duży arsenał, kamuflowanie się - jest, co robić. Same misje są pomysłowe, głównie są to mniejsze lokacje z celem do zrobienia, ale: przegrywasz - zaczynasz od nowa, bez zapisów.
HETRIX22
Ekspert
2015.07.07
Przeszedłem wszystkie części od contrast w góre i musze stwierdzić, że w tą część grałem z lekkim niesmakiem.Plusy:-Prekursor ciekawego, wyjątkowego stylu rozgrywki-Niektóre misje całkiem fajnie zaprojektowane-Niektóre mapy całkiem fajnie zaprojektowaneMinusy:-Średnia grafika, nawet jak na tamte czasy-Gra jest strasznie zabugowana i nie raz musimy powtarzać przez to misje nie z naszej winy-Niektóre mapy (seria w jungli) są fatalnie zaprojektowane-AI przeciwników potwornie zbugowaneNo niestety, ale nigdy nie powiem żeby ta pierwsza część była jakąś wybitna dla tej serii, ale od czegoś trzeba zacząć, bo potem jest już tylko lepiej.
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.03.06
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.04.27
Orzech
Ekspert
2019.01.12
1up
Ekspert
2017.12.31
Maciej Żulpo
GRYOnline.pl Team
2016.03.29
Butryk89
Ekspert
2016.03.25
kęsik
Ekspert
2016.03.18
Ocena STEAM
W większości pozytywne (3 768)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Chriso25 Generał
Przymierzam sie do grania w pierwsza czesc Hitmana ktora nigdy nie gralem. Na razie posciagalem kilka malych modyfikacji ktore ulatwia zycie.
Mod na widescreen ktory uruchamia gre w 3840x2160 czyli pelnym 4K, maly fix ktory podmienia sterowanie na WASD, i jeszcze jeden mod ktory potrafi usunac mgle ograniczajaca widocznosc.
Jestem troche za stary juz aby kombinowac i bede korzystal z poradnikow zwlaszcza na Youtube. Zobaczymy czy bedzie bardziej wymagajaca niz Silent Assassin ktorego ogrywalem za mlodziaka w 2002 roku na rozne sposoby.
Wtedy bylem mlody i mialem wiecej czasu ale dzisiaj bez poradnikow sie jednak nie obedzie.
Chriso25 Generał
Gra zaliczona. Z poradnikami nie jest trudna ale niektore misje i tak potrafia byc upierdliwe np Say Hello to My Little Friend gdzie sztuczna inteligencja wydaje sie byc troche zbugowana. Przeciwnicy czasami sa slepi a czasami tak wrazliwii ze widza przez sciany.
W tej misji najlepiej wsciasc z snajperke z poprzednich misji i zlikwidowac cel przez okno z daleka. Co ciekawe snajperke tez mozna znalesc w jednej z wiezyczek wartowniczych ale moim zdaniem nie jest mozliwe zdobycie jej bez wszczecia alarmu. Probowalem i kombinowalem na wiele sposobow ale zawsze konczylo sie zaalarmowaniem przeciwnikow.
Kolejna misja ktora uwazam za przekombinowana jest Plutanium Runs Loose, gdzie zeby przejsc przez brame trzeba zsychronizowac sie z innym straznikiem i przebiec w odpowiednim momencie zeby tamci nie zatrzymali Hitmana.
Niewyglada to realistycznie ale dziwnie bo normalnie nas zatrzymuja i nie pozwalaja przejsc ale jak przebiegamy z innym straznikiem to nie reaguja i jest to w porzadku.
Na szczescie reszta misji zostala bardziej przemyslanie zaprojektowana i daje duza frajde w cichym likwidowaniu przeciwnikow i poczucia ze faktycznie wcielamy sie w zawodowca w swoim fachu a nie Rambo.
Graficznie gra nie jest juz szczegolnie piekna ale z modami na widescreen i likwidacja mgly wyglada bardzo solidnie i potrafi cieszyc oko.
Z ograniczeniem mgly trzeba uwazac zwlaszcza w misjach w Kolumbii i na calkowitym jej usunieciu potrafi mocno klatkowac ale na szczescie mozna regulowac to sobie w czasie rzeczywistym, wiec mozna dostosowac tak ze mamy plynnosc i nadal dalekie pole widzenia.
Pierwszy oryginalny Hitman moze jest slabszy niz Silent Assassin ale warto sie z ta gra zapoznac zeby zobaczyc jak to sie wszystko zaczelo.
zanonimizowany1387945 Centurion
super, jak sie strzela do trupów to fajnie pociski sie wbijają w ciało, jak do szmacianej lalki, i zostają ślady, fajny realizm z tym, szkoda że nie ma dodatków do tak świetnych gier, więcej misji, xd, mało mi było xd, dużo broni, fajne misje. Pamiętam jak grałem 1x, to w ostatniej misji nie mogłem sie domyśleć że musi sie sczytać kod klona na czytniku i dopiero sie otwierają drzwi na wprost, do finału xd
Humalien Pretorianin
Wróciłem do Codename47 po ograniu nowej trylogii. Gra się nadal dobrze, Misja w Hotelu to nadal majstersztyk. Wkurza troche brak zapisów w trakcie misji ale że znam gre na pamięć to da się w to miło grać. Zakończenie nadal satysfakcjonuje a klimat nadal jest najlepszy z całej serii (chociaż surrealistyczne wizje z Contracts też dają rade). Rozumiem że osoby, które nigdy nie miały styczności z ta gra... może wydawać się archaiczna i na maxa frustrująca. Mimo to warto docenić bo po pierwsze nigdy przed rokiem 2000 nie było podobnej gry, jest tu ragdoll, trupy nie znikają, 47 reaguje na nierówności terenu stopami (w 2000 roku a wy sie podniecacie ze w GTA5 i RDR2 są takie szczegóły), krawat sobie fryka na prawo i lewo, w zależności od ruchu postaci, niektóre rośliny też reagują z postacią a nie tylko 47 przez nie przenika, targany trup wydaje się mieć odpowiedni ciężar, kule które trafiły w cel zostawiają ślad na nim i tak samo jest z dziurami na obiektach, odbicia w lustrach też działają idealnie... po porostu technologiczne WOW jak na tamte czasy.