Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS2XBOX
Okładka Star Wars: Battlefront (2004) (PC)

Star Wars: Battlefront (2004)

Star Wars: Battlefront to taktyczna gra akcji, inspirowana popularnymi produktami spod znaku Battlefield 1942 i Operation Flashpoint.

Akcji | FPP | TPP | science fiction | Star Wars | filmy | sieciowe | multiplayer | strzelanki

Okładka Star Wars: Battlefront (2004) (PC)

data premiery gry:

20wrz2004

PC PS2 XBOX

Star Wars: Battlefront to taktyczna gra akcji, inspirowana popularnymi produktami spod znaku Battlefield 1942 i Operation Flashpoint. Developing programu powierzono ludziom, odpowiedzialnym w przeszłości chociażby za Full Spectrum Warrior i cykl Battlezone. Generalnie zabawa traktuje o zespołowych walkach na wielką skalę w realiach uniwersum Gwiezdnych Wojen, wykreowanego w umyśle słynnego filmowca George'a Lucasa. Użytkownicy biorą zatem udział w dwóch niezależnych rywalizacjach zbrojnych, zaczerpniętych z kinowych epizodów I-III (Separatyści versus Stara Republika) oraz IV-VI (Sojusz kontra Imperium Galaktyczne).

Wszystkie cztery wspomniane frakcje dysponują sześcioma podstawowymi typami żołnierzy do wyboru, z których każdy stanowi indywidualność pod względem aparycji i zdolności ofensywno-defensywnych. Przykładowo samotni klonowani snajperzy atakują głównie z dystansu, szeregowe roboty są ogromnym zagrożeniem w grupie, a rebelianckich szpiegów demaskują tylko nieprzyjacielscy oficerowie i często wzywają wsparcie (np. bombardowanie orbitalne). Ponadto postaci wykorzystują rozmaite modele broni ręcznej, jak również kilkanaście rodzajów wehikułów bojowych (maszyny kroczące AT-ST, statki powietrzne klasy X-wing, wieżyczki strzelnicze itp.).

Starcia odbywają się w szesnastu przepastnych lokacjach (odmienne warunki klimatyczne i topografia), umiejscowionych w ramach dziesięciu ciał niebieskich - m.in. księżyce Endor i Yavin 4 (wilgotne lasy) oraz planety Hoth (jałowy lodowiec), Tatooine (piaszczysta pustynia) i Naboo (skomplikowane architektonicznie miasta). Warto podkreślić, że oprócz uczestników zmagań militarnych (maksymalnie ponad sześćdziesiąt jednostek żywych lub sterowanych przez Sztuczną Inteligencję) funkcjonują także nieinteraktywne istoty o charakterze cywilnym.

Zarówno tryb jednoosobowy, jak i multiplayer, oferuje szereg interesujących wariantów prowadzenia rozgrywki. Szczególną uwagę zwraca quasi strategiczna opcja podbijania kolejnych terytoriów - sukcesy owocują przyznawaniem różnorodnych nagród (odblokowywanie ukrytych bohaterów pokroju Luke'a Skywalkera i Darth'a Vadera etc.). Dodatkowo autorzy zaimplementowali sprawnie działający system komunikacji głosowej. Natomiast trójwymiarowa oprawa wizualna demonstruje mnóstwo nowoczesnych i spektakularnych efektów specjalnych, a przebieg wydarzeń ukazuje dynamiczna wirtualna kamera (widok FPP albo TPP).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-64  

Nośnik: 3 CD

Ocena czytelników: 8,6 / 10 na podstawie 1377 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 169 PLN

Klasyfikacja PEGI Star Wars: Battlefront (2004)

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Star Wars: Battlefront (2004)

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 2.7 GB HDD

Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: Network Adaptor, headset

Microsoft Xbox

Microsoft Xbox

Wykorzystuje: Xbox Live, headset

Star Wars: Battlefront - przed premierą
Star Wars: Battlefront - przed premierą

Przed premierą 24 lutego 2004, 15:07

Ale „Star Wars: Battlefront” wzrasta nie tylko w świetle szeroko otwartych w oczekiwaniu oczu graczy, lecz również w rozbłyskach ciepłej bo ciepłej ale ironii – a wszystko przez nie dające się przeoczyć podobieństwo do innego hitu multiplayerowego – „Battlefield 1942”. Z jednej strony podobieństwo to kazało ukuć zamienny tytuł dla SWB – „Lucasfield” – z drugiej strony ciężko sobie obecnie wyobrazić lepszy schemat gry osadzającej graczy na polach wielkich bitew. Zresztą jeśli spojrzeć wstecz na zainteresowania samego George'a Lucasa oraz na źródła trzymających w napięciu gwiezdnych walk z jego trylogii sprzed dwudziestu lat, nawet pełniejsze przezwisko – „Lucasfield 1942” – znajduje uzasadnienie. Wtedy, zanim powołał do służby szwadrony X-wingów czy imperialną piechotę, wiele uwagi poświęcił analizie archiwalnych materiałów z walk z czasów II Wojny Światowej. Jeśli Pandemic Studios zdołają cisnąć graczy w podobnie trzymające w napięciu sytuacje, koło czasu zostanie w sympatyczny sposób zamknięte.

PC
PS2
XBOX