Firmy

Pandemic Studios

Pandemic Studios to producent gier.

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Pandemic Studios

The Lord of the Rings: Conquest

The Lord of the Rings: Conquest

13 stycznia 2009

Akcji

The Lord of the Rings: Conquest
The Saboteur

The Saboteur

4 grudnia 2009

Akcji

The Saboteur
Mercenaries 2: World in Flames

Mercenaries 2: World in Flames

31 sierpnia 2008

Akcji

Mercenaries 2: World in Flames
Star Wars: Battlefront II (2005)

Star Wars: Battlefront II (2005)

31 października 2005

Akcji

Star Wars: Battlefront II (2005)
Mercenaries: Playground of Destruction

Mercenaries: Playground of Destruction

11 stycznia 2005

Akcji

Mercenaries: Playground of Destruction
Full Spectrum Warrior

Full Spectrum Warrior

1 kwietnia 2004

Strategiczne

Full Spectrum Warrior

Amerykańskie studio deweloperskie, którego siedziba główna mieściła się w Los Angeles. Pandemic Studios tworzyło gry na komputery osobiste i konsole, a do jego najważniejszych dzieł należały: Full Spectrum Warrior, Destroy All Humans!, Star Wars: Battlefront, Mercenaries: Playground of Destruction oraz The Saboteur.

Historia Pandemic Studios

Korzenie zespołu sięgają 1998 roku. Po odejściu z firmy Activision, ale dzięki inwestycji kapitałowej z jej strony, Josh Resnick i Andrew Goldman założyli własne studio deweloperskie, które ostatecznie zdecydowali się nazwać Pandemic Studios (choć brano pod uwagę inne pomysły, jak chociażby Seismic).

Początek działalności

Na potrzeby swoich projektów autorzy przygotowali autorski silnik Zero, który udoskonalali na przestrzeni kolejnych lat. Co zaś tyczy się tworzonych przez nich gier – ich listę otworzyło Battlezone II: Combat Commander, czyli poświęcona futurystycznym czołgom hybryda strzelanki i strategii, wypuszczona w 1999 roku. W 2000 roku w jego ślady poszła strategia Dark Reign 2, a dwa lata później światło dzienne ujrzał kolejny RTS w portfolio Pandemic Studios, czyli Army Men: RTS. W międzyczasie pojawiło się jeszcze poświęcone baseballowi Triple Play 2002, jednak szybko okazało się, że był to jednorazowy „skok w bok” na poletko gier sportowych.

Gwiezdnowojenna przygoda

W 2002 roku Pandemic Studios rozpoczęło udany „romans” z uniwersum Gwiezdnych wojen, przygotowując opartą na tej licencji grę akcji pod tytułem Star Wars: The Clone Wars. Na prawdziwy hit osadzony w uniwersum rozdartym przez konflikt między Jedi i Sithami trzeba omawiane studio musiało zaczekać do premiery Star Wars: Battlefront, który ukazał się dwa lata później. Poza tym rok 2004 przyniósł debiut taktycznego Full Spectrum Warrior.

W 2005 roku Pandemic Studios oddało w nasze ręce trzy tytuły. Pierwszym z nich było Mercenaries: Playground of Destruction, do którego przypięto łatkę „GTA na wojnie”. Drugi to humorystyczna gra akcji pod tytułem Destroy All Humans!, pozwalająca nam wcielić się w kosmitę nieumyślnie dokonującego inwazji na Ziemię. Trzecie miejsce na liście zajął Star Wars: Battlefront II.

Nowy właściciel

W listopadzie 2005 roku Pandemic Studios znalazło się pod skrzydłami funduszu Elevation Partners, wraz z zespołem BioWare. W styczniu 2008 roku został on oficjalnie przejęty przez Electronic Arts, wraz z należącymi do niego ekipami. W międzyczasie jednak omawiane studio oddało nam do dyspozycji sequele swoich ostatnich dzieł, czyli Full Spectrum Warrior: Ten Hammers i Destroy All Humans! 2: Make War Not Love (obydwa tytuły wypuszczono w 2006 roku).

W 2006 roku Pandemic Studios zaczęło pracować nad grą Batman: The Dark Knight, jednak ze względu na fakt, że projekt napotkał poważne problemy techniczne, ostatecznie w październiku 2008 roku zdecydowano o jego anulowaniu.

Równia pochyła i zamknięcie studia

Rok 2008 przyniósł premierę Mercenaries 2: World in Flames. W styczniu 2009 roku Pandemic Studios udostępniło multiplayerowego Władcę Pierścieni: Podbój, jednak już w lutym EA zdecydowało o zlikwidowaniu jego oddziału w Brisbane. W listopadzie 2009 przez opisywaną firmę przeszła fala zwolnień, a niedługo później gruchnęła wiadomość o całkowitym zamknięciu Pandemic Studios. Grudzień przyniósł premierę jego ostatniego projektu, czyli osadzonej podczas II wojny światowej gry The Saboteur.

Deweloperzy zwolnieni z Pandemic Studios znaleźli zatrudnienie w różnych firmach. Część zasiliła szeregi EA Los Angeles, zaś inni przeszli między innymi do 343 Industries, Infinity Ward, Treyarch i Respawn Entertainment.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Pandemic Studios.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl