Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePS2XBOX
Okładka Destroy All Humans! 2: Make War Not Love (PS2)

Destroy All Humans! 2: Make War Not Love

Destroy All Humans! 2: Make War Not Love to sequel znakomitej gry akcji Destroy All Humans!, stawiającej nas w obliczu konfliktu między ludzkością a przybyszami z Kosmosu. Jednak, w przeciwieństwie do większości tego typu sytuacji, tym razem stajemy po stronie Obcych.

Przygodowe | TPP | science fiction | humorystyczne | TPS | przygodowe gry akcji | lata 60. i 70. XX wieku

Destroy All Humans! 2: Make War Not Love to sequel znakomitej gry akcji Destroy All Humans!, stawiającej nas w obliczu konfliktu między ludzkością a przybyszami z Kosmosu. Jednak, w przeciwieństwie do większości tego typu sytuacji, tym razem stajemy po stronie Obcych.

Tytuł nie wprowadza rewolucji w stosunku do oryginału, gdyż działa tutaj schemat, bardzo często stosowany w przypadkach kontynuacji – dajmy to, co się sprawdziło, tylko ulepszone i więcej. Po raz kolejny wcielamy się w postać Crypto 137, który wraca na Ziemię, by dokończyć misję rozpoczętą w pierwszej części – zlikwidować wszystkich ludzi. Tym razem protagonista trafia w okres lat sześćdziesiątych XX wieku, epokę wolnej miłości, długowłosych hippisów, a także Zimnej Wojny.

Twórcy gry przygotowali kilka misji, toczących się na całej kuli ziemskiej. Mamy okazję dokonywać zniszczeń na terenach między innymi: Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Japonii i Związku Radzieckiego. Czoła stawia nam cała rzesza przeciwników, na czele z takimi „rodzynkami”, jak specjalni agenci, szpiedzy, genetycznie modyfikowani żołnierze czy ninja. Crypto 137 dysponuje pokaźnym arsenałem, pozwalającym burzyć, palić, bombardować i zabijać zarówno z ziemi, jak i z powietrza (cóż to był by za Obcy bez statku kosmicznego?). Część starych broni (np. Zap-o-matic) uległa podrasowaniu, pojawia się też nowy zestaw śmiercionośnych narzędzi: The Meteor Strike, Disclocator i Gastro Gun. Więcej zabawek możemy odblokować, osiągając dobre wyniki na poszczególnych etapach. Nasz bohater posiada jeszcze szereg umiejętności psychokinetycznych, pozwalających podporządkowywać i kontrolować ludzi. Podobnie, jak w przypadku arsenału, do starych (PK, Cortex Scan, Hybno Blast), dołączyły nowe zdolności: Transmogrify, Mindflash, Body Snatching. Wszystko razem czyni z głównego bohatera prawdziwą maszynę bojową. Oprócz trybu single player jest możliwość rozgrywki dla dwóch graczy. Bawimy się wtedy na podzielonym ekranie, na zasadzie współpracy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   podzielony ekran     Liczba graczy: 1-2  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,2 / 10 na podstawie 116 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,2 / 10 na podstawie 14 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 189,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Destroy All Humans! 2: Make War Not Love

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Destroy All Humans! 2: Make War Not Love

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci 8 MB

Destroy All Humans! 2: Make War Not Love - zapowiedź

Przed premierą 13 czerwca 2006, 11:42

Wspomniany przed chwilą (anty)bohater będzie również mógł korzystać z wielu nowych narzędzi zagłady. Przewiduje się, iż w końcowym produkcie pojawi się osiem giwer, które będziemy mogli poddawać kolejnym modyfikacjom. Warto byłoby w tym miejscu przedstawić bliżej te obiekty, które pojawią się po raz pierwszy. Mnie osobiście najbardziej spodobał się ogromny meteor, przy użyciu którego będziemy mogli likwidować większe lub lepiej uzbrojone grupy przeciwników. Na opublikowanych już materiałach broń ta prezentuje się doprawdy wyśmienicie. Wykorzystywanie jej będzie oczywiście bardzo ograniczone. Podobnie jak w klasycznych strzelankach, będziemy musieli ponadto poświęcić kilka sekund na dokładne namierzenie celu. Broń grawitacyjna przywodzi słuszne skojarzenia z drugą częścią kultowego Half-Life’a. W tym wypadku na żadną rewolucję nie ma co raczej liczyć. Giwera ta pozwoli sterowanej przez nas postaci podnosić wybrane przedmioty, a następnie ciskać nimi w stronę znajdujących się w okolicy przeciwników. Bardzo ciekawie zapowiada się miotacz pocisków plazmy. Broń ta nie będzie wykorzystywana do oddawania precyzyjnych strzałów, gdyż za każdym razem wystrzelony przez nas „dysk” zachowa się w inny sposób. Odnoszę jednak wrażenie, iż właśnie dzięki swojej nieprzewidywalności obiekt ten powinien cieszyć się dużą popularnością wśród graczy, tym bardziej iż pociski będą obdarzone dość dużą siłą rażenia. Niewiele wiadomo jeszcze na temat latającego spodka, z którego Crypto ponownie będzie mógł skorzystać. Być może doczeka się on jakichś usprawnień w dalszej fazie developingu gry.

PS2
XBOX