Data wydania: 31 sierpnia 2008
Mercenaries 2: World in Flames to sequel jednej z największych elektroniczno-rozrywkowych niespodzianek 2005 roku. Początkowo utalentowani developerzy z firmy Pandemic Studios postanowili skupić się tylko na jednej konsoli (PlayStation 3), ale po podpisaniu umowy wydawniczej z korporacją Electronic Arts zapowiedziano jeszcze wersję dla Xboxa 360, PlayStation 2 oraz PeCetów.
GRYOnline
Gracze
Mercenaries 2: World in Flames to sequel jednej z największych elektroniczno-rozrywkowych niespodzianek 2005 roku. Początkowo utalentowani developerzy z firmy Pandemic Studios postanowili skupić się tylko na jednej konsoli (PlayStation 3), ale po podpisaniu umowy wydawniczej z korporacją Electronic Arts zapowiedziano jeszcze wersję dla Xboxa 360, PlayStation 2 oraz PeCetów.
Tym razem nie trafiamy do Korei Północnej, lecz wykonujemy misje na terytorium Wenezueli. Operujemy zarówno w głębi lądu (np. w dżungli), jak i na przybrzeżnych wodach, odwiedzając chociażby platformę wiertniczą. Przebieg akcji obserwujemy oczywiście z perspektywy trzeciej osoby, aczkolwiek przykładowo w trakcie precyzyjnego celowania włącza się widok FPP. Kampanię w trybie single player podzielono na szereg trudnych zadań, traktujących o różnych akcjach militarnych (m.in. wysadzanie w powietrze określonych budowli i uprowadzenie konkretnej osoby).
Naszymi reprezentantami w wirtualnej rzeczywistości są naturalnie postaci tytułowych najemników (łącznie trójka awanturników), wśród których ponownie obecny jest np. widowiskowo działający Mattias Nilsson rodem ze Szwecji. Każdy bohater może używać bogatego arsenału broni ręcznej (karabiny, granatniki etc.) i narzędzi dodatkowych oraz kierować rozmaitymi wehikułami (czołgi, ciężarówki, transportery opancerzone, śmigłowce, samochody terenowe itp.). Warto zauważyć, iż teraz przejęcie maszyny bojowej od przeciwnika nie sprowadza się de facto do uaktywnienia jednego przycisku, ponieważ autorzy zaimplementowali specjalną zręcznościową mini-grę. Dopiero zwycięstwo w tej ostatniej pozwala na usadowienie się za sterami danego urządzenia militarnego.
Na polu walki, oprócz wspomnianych protagonistów, obecne są przeróżne stronnictwa. Lewicowa partyzantka ukrywa się w leśnych ostępach, rządowe wojska rezydują w pilnie strzeżonych bazach itd. Nie musimy jednak wcale poruszać się wśród tych frakcji samotnie, albowiem developerzy wprowadzili opcję dwuosobowej kooperacji na podzielonym ekranie (drugi użytkownik może dołączyć do zabawy w dowolnym momencie kampanii single player).
Twórcy zaprojektowali środowisko o bardzo wysokim stopniu interaktywności. Nie ma zatem chociażby problemu ze staranowaniem lichego domu za pomocą rozpędzonego pojazdu pancernego lub podpaleniem uschniętych drzew, od których zajmują się stojące w pobliżu cysterny z benzyną. Realistycznie prezentuje się też model fizyczny (engine Havok 4.5).
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
PC Windows 3 września 2008
Xbox 360 31 sierpnia 2008
PlayStation 3 31 sierpnia 2008
PlayStation 2 31 sierpnia 2008
Producent: Pandemic Studios
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Gra wzorowana na serii Grand Theft Auto z najemnikiem w roli głównej. Brzmi interesująco, lecz – jak to bywa z naśladowcami – Mercenaries 2 nie uniknęło kilku irytujących błędów.
14 marca 2007
Najróżniejsze zadania umieszczone w najróżniejszych sceneriach wraz z dostępnym najróżniejszym uzbrojeniem oraz najróżniejszymi pojazdami no i różnymi najemnikami. :-)
Oddział Electronic Arts mający siedzibę w Los Angeles prawdopodobnie prowadzi prace nad niezapowiedzianym dotychczas trzecioosobowym shooterem. A przynajmniej takie wnioski można wysnuć z ogłoszeń na liście ofert pracy, które dostrzegł serwis GamerZines.
gry
Tomasz Czajka
24 marca 2011
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o filmie ze skasowanego Mercenaries 3: No Limits, zapowiedzi Marvel Pinball, trzecim DLC do Trials HD, nowych grach Epic Games, Osiągnięciach i Trofeach w Battlefield: Bad Company 2 – Vietnam, a także ścieżce dźwiękowej do Michael Jackson: The Experience. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
16 listopada 2010
Polski oddział firmy Electronic Arts przygotował specjalną promocję dla wszystkich fanów strzelanin z widokiem pierwszoosobowym. Przez tydzień wybrane tytuły dystrybuowane przez firmę w naszym kraju będzie można kupić po odpowiednio niższej cenie za pośrednictwem serwisu EA Store.
gry
Jakub Wencel
16 listopada 2010
Studio Pandemic potwierdziło wczorajsze informacje na temat Mercs Inc. (tytuł roboczy), nowej odsłony marki Mercenaries. Deweloping gry przeprowadzony zostanie w siedzibie EA Los Angeles, zlokalizowanej w Playa Vista.
gry
Piotr Doroń
25 listopada 2009
Zamknięte w tym tygodniu Pandemic Studios pracowało nad kontynuacją serii Mercenaries - informację na ten temat przedstawiono na blogu superannuation. Tytuł Mercenaries Inc. pojawił się między innymi w CV jednego z byłych pracowników studia, który zresztą opublikował w sieci pierwszy film prezentujący grę w akcji. Podobno nie poszła ona na straty i nadal jest w produkcji.
gry
Szymon Liebert
24 listopada 2009
Wczorajsze nieoficjalne wieści na temat likwidacji Pandemic Studios zostały potwierdzone w późnych godzinach wieczornych przez Electronic Arts. Wypowiedzenia otrzymało około 200 pracowników firmy. Pozostali – tworzący tzw. rdzeń – zostali przeniesieni do studia EA Los Angeles (wczoraj mówiono jeszcze o EA Montreal), w którym będą kontynuować pracę nad dotychczasowymi grami i markami Pandemic.
pozostałe
Piotr Doroń
18 listopada 2009
Zachodni serwis Kotaku doniósł, że koncern Electronic Arts jeszcze dzisiaj przeprowadzi likwidację studia deweloperskiego Pandemic, mającego w swym dorobku m.in. takie pozycje, jak Star Wars: Battlefront i dwie odsłony Mercenaries. Wieść przekazali dziennikarzom serwisu anonimowi informatorzy, mający powiązania z obydwoma firmami.
pozostałe
Piotr Doroń
17 listopada 2009
Electronic Arts udostępnia narzędzie pozwalające na usunięcie kontrowersyjnego zabezpieczenia DRM - cyfrowego zarządzaniami prawami - z gier wydanych od maja 2008.
gry
Piotr Doroń
1 kwietnia 2009
Plebiscyt na Grę Roku 2008 trwa w najlepsze, a teraz przedstawiamy filmowe prezentacje nominowanych tytułów. Każdego dnia pojawiać się będzie jeden zestaw kilku filmików z serii Gramy! oraz ze zbiorów GOL Video pokazujących wyróżnione przez nas gry w akcji. Od dzisiaj będziemy pokazywać zestawy trzech tytułów. Zapraszamy.
pozostałe
Filip Grabski
5 marca 2009
„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich wiadomość. Dzisiaj w menu: Trofea w Fallout 3, Time Warner inwestuje w Eidos, Michael Phelps z własną grą, otwarto oficjalne polskie forum dyskusyjne na serwisie PlayStation, Mercenaries 2 z dodatkiem i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
16 grudnia 2008
Popularne pliki do pobrania do gry Mercenaries 2: World in Flames.
trainer Mercenaries 2: World in Flames - v1.1 +14 Trainer - 1 grudnia 2008
demo Mercenaries 2: World in Flames - - 28 września 2008
patch Mercenaries 2: World in Flames - v.1.1 US - 23 września 2008
mod Mercenaries 2: World in Flames - Mercenaries 2 Resolution Changer - 16 lipca 2019
trainer Mercenaries 2: World in Flames - v1.1 +9 Trainer - 3 marca 2009
trainer Mercenaries 2: World in Flames - +9 Trainer - 10 października 2008
patch Mercenaries 2: World in Flames - v.1.1 UK - 23 września 2008
trainer Mercenaries 2: World in Flames - +1 Trainer - 12 września 2008
trainer Mercenaries 2: World in Flames - 12.03.2019 +8 Trainer - 18 marca 2019
mod Mercenaries 2: World in Flames - Venezuela Edition (PS2) v.0.8.3.1 - 5 czerwca 2023
Wymagania sprzętowe gry Mercenaries 2: World in Flames:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.66 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB
Lista małych dodatków do gry Mercenaries 2: World in Flames:
DLC Blow It Up Again 15 grudnia 2008
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1192 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Jałowiec
Recenzent GRYOnline.pl
2008.09.15
Gra wzorowana na serii Grand Theft Auto z najemnikiem w roli głównej. Brzmi interesująco, lecz – jak to bywa z naśladowcami – Mercenaries 2 nie uniknęło kilku irytujących błędów.
MaXXii Generał
coloss a co to za niszczenie miasta jak do tych budynków nie da się wejść ??. NO właśnie żadne, jakaś tam frajda jest no ale bez przesady model zniszczeń jest taki sobie. W Red Faction: Guerrilla jest ok destrukcja. Do każdego budynku możesz wejść no i to jest OK i tam destrukcja jest połaczona z fizyką, a nie ze skryptami jak Battlefield 3 czy właśnie w tej grze.
zanonimizowany771614 Pretorianin
A i jeszcze jedno: denerwujący jest brak optymalizacji na każdym kroku i kosmiczne wymagania sprzętowe, przynajmniej nie te oficjalne podawane przez producenta, a praktyczne, bo widziałem już jak ten tytuł chodzi na niejednym sprzęcie który teoretycznie spełnia sprzętowe wymogi i na pewno nie można powiedzieć że animacja była płynna :/ gdyby poprawili te kilka rzeczy to oceny i grywalność na pewniaku by podskoczyły ;)
Rafol20 Legionista
Grafika nie zadowala ogólnie gra nie jest zła ocena 7/10
TopsonXD Legionista
Jeden z najgorszych portów w historii PS2. Framerate na poziomie 15 fps. Wszystko rozmyte, brzydkie i kanciaste. Gra została na siłę wciśnięta na drugie PlayStation, pomimo że ewidentnie konsola nie radzi sobie z tak dużą produkcją. Nie daję oceny gry, bo recenzuję ten konkretny port. Chcę przestrzec retro gamerów przed dotykaniem tej niegrywalnej kupy, z tego co widziałem na YT wersja na PS3 i X360 wygląda i działa o niebo lepiej