Electronic Arts potwierdza zwolnienia w Pandemic Studios

Wczorajsze nieoficjalne wieści na temat likwidacji Pandemic Studios zostały potwierdzone w późnych godzinach wieczornych przez Electronic Arts. Wypowiedzenia otrzymało około 200 pracowników firmy. Pozostali – tworzący tzw. rdzeń – zostali przeniesieni do studia EA Los Angeles (wczoraj mówiono jeszcze o EA Montreal), w którym będą kontynuować pracę nad dotychczasowymi grami i markami Pandemic.

Piotr Doroń

Wczorajsze nieoficjalne wieści na temat likwidacji Pandemic Studios zostały potwierdzone w późnych godzinach wieczornych przez Electronic Arts. Wypowiedzenia otrzymało około 200 pracowników firmy. Pozostali – tworzący tzw. rdzeń – zostali przeniesieni do studia EA Los Angeles (wczoraj mówiono jeszcze o EA Montreal), w którym będą kontynuować pracę nad dotychczasowymi grami i markami Pandemic Studios.

Z informacji zawartych w wewnętrznej notatce firmowej sporządzonej przez wicedyrektora EA Nicka Earla wynika, że wśród zwolnionych znaleźli się dotychczasowy prezes studia Andrew Goldman, dyrektor Josh Resnick oraz wicedyrektor do spraw rozwoju Greg Borrud. Dowiadujemy się z niej również, że ruch ten przyniesie przede wszystkich efekty strukturalne – spadek kosztów, wzrost jakości produkcji oraz integrację.

Earl zapewnia, że wręczenie wypowiedzeń kadrze kierowniczej nie wpłynie w żaden sposób na potencjalny rozwój marek, którymi zajmowało się dotąd Pandemic Studios. Przypominamy, że są wśród nich m.in. serie Full Spectrum Warrior, Star Wars: Battlefront, Mercenaries oraz The Saboteur. W tym ostatnim przypadku premiera „jedynki” w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 przewidziana jest na początek grudnia. Co więcej, w kolejnych miesiącach Electronic Arts przedstawi plany związane z kolejnymi ich odsłonami.

Więcej informacji na temat Pandemic Studios – w tym krótki rys historyczny firmy – znajdziecie w naszej wczorajszej wiadomości.

Zwolnienia w Pandemic Studios to jeden z etapów restrukturyzacji Electronic Arts, jaką wdrożono w związku z osiągnięciem niezadowalających wyników finansowych w trzymiesięcznym okresie zakończonym 30 września (blisko 400 milionów dolarów strat). W sumie koncern zrezygnuje z 1500 pracowników, czyli 17% ogółu zatrudnionych. Spekuluje się, że decyzja dotknie przede wszystkim twórców z Redwood Shores (Dead Space), Black Box (Skate), Tiburon (Madden NFL) oraz Mythic (Warhammer Online). W nieoficjalnych informacjach przewija się również Maxis (Spore, The Sims) oraz EA Los Angeles, w którym wypowiedzenia mają otrzymać producenci Command & Conquer 4: Tiberian Twilight.

Earl we wspomnianej notce podjął również temat przyszłości cyklu Command & Conquer. Otóż, do ekipy mającej przywrócić świetność zasłużonej marce dołączył właśnie Jon Van Caneghem, twórca Might & Magic. Wicedyrektor Electronic Arts oznajmił ponadto, że zapowiadana od kilkunastu dni nowa forma serii Medal of Honorjest po prostu zachwycająca ”. Plotkuje się, że wzorem Call of Duty akcja kolejnego MoH zostanie osadzona w czasach współczesnych.

Mercenaries 2: World in Flames

Mercenaries 2: World in Flames

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 31 sierpnia 2008

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

6.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
  • EA / Electronic Arts
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-11-18
09:31

zanonimizowany632037 Generał

No cóż kryzys.

Komentarz: zanonimizowany632037
2009-11-18
09:38

Demetrius Junior

Hmmm , Medal of Honor w czasach współczesnych może być ciekawe

Komentarz: Demetrius
2009-11-18
09:41

Belor Pretorianin

Nie ma Kryzysu - jest tak realny jak swinska grypa. To typowe zagranie EA wobec firm ktorym sie noga podwinela , badz sa zbedne . Ciekawe kiedy Bioware dosiegnie reka EA . Bo jak widac na Maxisa juz sie szykuja.

Komentarz: Belor
2009-11-18
09:46

zanonimizowany47980 Generał

O ile się nie mylę to Maxis jest w chwili obecnej skupiony tylko i wyłącznie na Spore. Gra nie zrobiła takiej kariery jak Simsy więc nie dziwne, że pojawiają się zwolnienia.

Komentarz: zanonimizowany47980
2009-11-22
23:37

zanonimizowany652707 Generał

Kryzys w braży nadal trwa

Komentarz: zanonimizowany652707

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl