Data wydania: 11 stycznia 2005
Mercenaries to dynamiczna gra akcji/TPP zawdzięczająca swe powstanie firmie LucasArts oraz zespołowi developerskiemu Pandemic Studios, który zasłynął na rynku rozrywki komputerowej takimi tytułami jak Full Spectrum Warrior i Star Wars Battlefront.
Gracze
Mercenaries to rozbudowana gra akcji/TPP, przenosząca miłośników wymiany ognia na obszar Północnej Korei w niedalekiej przyszłości. Tamtejszy generał doprowadził do przewrotu wojskowego i zaczął zagrażać światu użyciem bomby atomowej. Jako, że międzynarodowe siły pokojowe nie mogły w pełni poradzić sobie z zaistniałą sytuacją, wyznaczono olbrzymią nagrodę pieniężną (100 milionów dolarów) za schwytanie szaleńca oraz podległych mu dowódców militarnych oraz doradców naukowych (w sumie 52 osoby).
Poszczególne scenariusze umiejscowione zostały w pełni interaktywnych lokacjach. Autorzy postawili na otwartą budowę programu - kolejność wykonywania zadań jest zupełnie dowolna, nie spotkamy się także z jakimikolwiek nakazami. Do wyboru oddano graczom trzech najemników (skupionych w prywatnej firmie „Executive Operations”), z czego każdy dysponuje różnymi cechami i unikalnymi umiejętnościami. Są to: Chris Jacobs (były żołnierz armii amerykańskiej), Jennifer Mui (ex-agentka brytyjskiego MI6) oraz Matthias Nilsson (szwedzki snajper). Każde pomyślnie wykonane zadanie oznacza finansowy zastrzyk dla firmy (kupujemy nową broń, pojazdy, etc.) oraz punkty reputacji. Te ostatnie pozwalają na nawiązywanie stosunków z trzema, rywalizującymi w Północnej Korei, frakcjami: Południowym Wietnamem, Chinami oraz rosyjską mafią.
Podczas wirtualnych zmagań korzystamy z arsenału około 30 autentycznych typów broni (granaty, snajperki, wyrzutnie rakiet, karabiny maszynowe, itp.). Na kolejnych mapach rozmieszczono 30 typów różnych pojazdów (jeepy, samochody osobowe, śmigłowce, a nawet czołgi). W dowolnym momencie możemy również wezwać wsparcie lotnicze.
Oprawa wizualna Mercenaries odznacza się m.in. płynną animacją, bogactwem szczegółów, świetnymi modelami postaci oraz dobrze oddanymi efektami wystrzałów czy wybuchów. Bardzo dobrze wypada także ścieżka dźwiękowa, skomponowana przez Michaela Giacchino (jego pracę możemy podziwiać m.in. w kinowym filmie "The Incredibles").
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows Anulowana
Xbox 11 stycznia 2005
PlayStation 2 11 stycznia 2005
Producent: Pandemic Studios
Wydawca: Lucasfilm Games / LucasArts
2 lutego 2005
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że na Mercenaries wypada czekać z uśmiechem na twarzy. Zapowiada nam się smakowity kąsek, przygotowany z rozmachem, przyprawiony wolnością wyboru i oprawą na miarę 2005 roku.
25 stycznia 2005
Mercenaries to gra akcji w trzeciej osobie, będąca skrzyżowaniem Battlefront 1942 i Grand Theft Auto. Brzmi to z pozoru absurdalnie, ale efekt może okazać się piorunujący i bardzo, ale to bardzo wybuchowy.
Firma Microsoft ujawniła tytuły, które w grudniu trafią do abonentów Xbox Live Gold. Posiadacze Xboksów 360 otrzymają Dragon Age II i Mercenaries rodem z pierwszego Xboxa, z kolei gracze bawiący się na Xboksie One dostaną Never Alone oraz drugą część serii Q.U.B.E.
gry
Krystian Pieniążek
27 listopada 2018 18:15
Oddział Electronic Arts mający siedzibę w Los Angeles prawdopodobnie prowadzi prace nad niezapowiedzianym dotychczas trzecioosobowym shooterem. A przynajmniej takie wnioski można wysnuć z ogłoszeń na liście ofert pracy, które dostrzegł serwis GamerZines.
gry
Tomasz Czajka
24 marca 2011 08:04
Studio Pandemic potwierdziło wczorajsze informacje na temat Mercs Inc. (tytuł roboczy), nowej odsłony marki Mercenaries. Deweloping gry przeprowadzony zostanie w siedzibie EA Los Angeles, zlokalizowanej w Playa Vista.
gry
Piotr Doroń
25 listopada 2009 09:45
Zamknięte w tym tygodniu Pandemic Studios pracowało nad kontynuacją serii Mercenaries - informację na ten temat przedstawiono na blogu superannuation. Tytuł Mercenaries Inc. pojawił się między innymi w CV jednego z byłych pracowników studia, który zresztą opublikował w sieci pierwszy film prezentujący grę w akcji. Podobno nie poszła ona na straty i nadal jest w produkcji.
gry
Szymon Liebert
24 listopada 2009 13:57
Wczorajsze nieoficjalne wieści na temat likwidacji Pandemic Studios zostały potwierdzone w późnych godzinach wieczornych przez Electronic Arts. Wypowiedzenia otrzymało około 200 pracowników firmy. Pozostali – tworzący tzw. rdzeń – zostali przeniesieni do studia EA Los Angeles (wczoraj mówiono jeszcze o EA Montreal), w którym będą kontynuować pracę nad dotychczasowymi grami i markami Pandemic.
pozostałe
Piotr Doroń
18 listopada 2009 09:15
Zachodni serwis Kotaku doniósł, że koncern Electronic Arts jeszcze dzisiaj przeprowadzi likwidację studia deweloperskiego Pandemic, mającego w swym dorobku m.in. takie pozycje, jak Star Wars: Battlefront i dwie odsłony Mercenaries. Wieść przekazali dziennikarzom serwisu anonimowi informatorzy, mający powiązania z obydwoma firmami.
pozostałe
Piotr Doroń
17 listopada 2009 14:49
Electronic Arts bardzo lubi sequele. Nawet świeżutkie marki już mają zapowiedziane kolejne części (Dead Space, Mirror’s Edge), więc nic dziwnego, że Mercenaries - tytuł o trzyletnim stażu - również będzie kontynuowany.
gry
Filip Grabski
31 października 2008 11:07
Pisząc pod koniec minionego miesiąca o pięciu nowych grach ze stajni Pandemic Studios wspominaliśmy, iż pod kryptonimem Project Q kryje się najwyraźniej sequel pozycji o nazwie Mercenaries. Pracownicy owej firmy postanowili wreszcie potwierdzić zakulisowe domysły i zapowiedzieli właśnie produkt pt. Mercenaries 2: World in Flames.
gry
Radosław Grabowski
4 maja 2006 07:23
W listopadzie zeszłego roku, świat branżowy obiegła wiadomość o połączeniu sił studiów developerskich Pandemic oraz BioWare (informowaliśmy o tym fakcie również na łamach naszego serwisu), które skupione pod skrzydłami Elevation Partners postanowiły "wydać wojnę" dużym korporacjom wydawniczym. I wygląda na to, iż ich plan całkiem nieźle wciela się w życie.
gry
Maciej Myrcha
8 marca 2006 14:01
Nadspodziewanie udany komercyjny debiut zanotowała przed dwunastoma miesiącami trójwymiarowa gra akcji, nosząca nazwę Mercenaries. Wspólne dzieło Pandemic Studios (vide np. seria Full Spectrum Warrior) i LucasArts przysporzyło autorom tak dużo powodów do zadowolenia, że zapewne nie mieli oni trudności z podjęciem ujawnionej właśnie decyzji o opracowaniu kontynuacji.
gry
Radosław Grabowski
11 stycznia 2006 08:23
Wymagania sprzętowe gry Mercenaries: Playground of Destruction:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB
Średnie Oceny:
Średnia z 396 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany542964 Centurion
OMG... wydali dwójkę a jedynki nie dokończyli xD
zanonimizowany612726 Legend
KodekxD ---------> Gra została wydana na XBX i PS2 to tak jak z Call of Duty 3.
FanMenOFWar Legionista
Ludzie pomocy ! Pobrałem raz wersję piracką i zacina się zawsze w tym samym momencie podczas ładowania.
Zamierzam kupić oryginała ,ale boję się ,że będzie to samo .
szejk18 Konsul
w dalszym ciagu nie zrobili nic lepszego w tym temacie :)
cswthomas93pl Legend
Spodziewałem się czegoś lepszego i ciekawszego, w końcu to 2005 roku, mieliśmy już takie GTA San Andreas, a Mercenaries wydaje się jakieś takie nijakie. Co z tego, że mamy dużo możliwości, skoro sama gra jest drewniana, dosyć brzydka, powtarzalna, biedna w otoczeniu (nie wiem kto projektował te drogi) pojazdów nie ma za dużo, szczególnie po ulicach jeździ kilka modeli aut na krzyż. Do tego jak jeszcze zauważyłem motyw, że wrogowie stoją z dziwnie rozwniętymi rękoma albo po prostu nieruchomo i dopiero jak się do nich zbliżę to wykazują jakiś ruch, to straciłem chęci na dalszą rozgrywkę. Cóż, nie wystawiam oceny, spodziewałem się czegoś lepszego i ciekawszego, może dalej by się to jakoś rozwinęło w co wątpię, bo przegrałem parę godzin. Jednym słowem meh