Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 17 listopada 2009, 14:49

autor: Jiker

Żegnaj Pandemic Studios?

Zachodni serwis Kotaku doniósł, że koncern Electronic Arts jeszcze dzisiaj przeprowadzi likwidację studia deweloperskiego Pandemic, mającego w swym dorobku m.in. takie pozycje, jak Star Wars: Battlefront i dwie odsłony Mercenaries. Wieść przekazali dziennikarzom serwisu anonimowi informatorzy, mający powiązania z obydwoma firmami.

Zachodni serwis Kotaku doniósł, że koncern Electronic Arts jeszcze dzisiaj przeprowadzi likwidację studia deweloperskiego Pandemic, mającego w swym dorobku m.in. takie pozycje, jak Star Wars: Battlefront i dwie odsłony Mercenaries. Wieść przekazali dziennikarzom serwisu anonimowi informatorzy, mający powiązania z obiema firmami.

Wypowiedzenia ma otrzymać zdecydowana większość osób zatrudnionych w Pandemic Studios. Informatorzy mówią tu nawet o grupie 200 pracowników. Twierdzą również, że niewielkie grono niedobitków zostanie automatycznie przeniesione do pozostałych studiów deweloperskich działających pod egidą Electronic Arts. Oczekuje się, że wiadomość zostanie przekazana załodze Pandemic jeszcze dzisiaj, w późnych godzinach wieczornych polskiego czasu.

Pierwsze informacje o zwolnieniach w Pandemic Studios pojawiły się w zeszłym tygodniu. Już wtedy spekulowano, że mogą one objąć tak dużą liczbę zatrudnionych, że studio praktycznie rzecz biorąc przestanie istnieć. Dowiedzieliśmy się wówczas, że podobny los spotka najprawdopodobniej firmę Maxis (The Sims) oraz wewnętrzny team EA Los Angeles zajmujący się aktualnie dokończeniem prac nad Command & Conquer 4: Tiberian Twilight. Ta ostatnia informacja została już oficjalnie potwierdzona przez EA. W sumie jeden z największych wydawców gier planuje zwolnić około 1500 osób.

Firma Pandemic Studios została oficjalnie uruchomiona w 1998 roku. Wówczas wszyscy sądzili, że będzie to ekipa zdolna do osiągnięcia najwyższych celów. W swej jedenastoletniej historii studio wypuściło na rynek kilka dobrze przyjętych produkcji. Zasłynęło m.in. z wyprodukowania taktycznej strzelaniny Full Spectrum Warrior, bezkompromisowej gry akcji Mercenaries, a także sieciowego Star Wars: Battlefront (jednej z najpopularniejszych gier online wśród użytkowników PS2). W 2007 roku Pandemic zostało wykupione przez Electronic Arts.

Początkiem końca było uruchomienie australijskiego oddziału firmy, który miał opracować grę opartą na licencji Mrocznego Rycerza (drugiego filmu o Batmanie z Christianem Balem w roli głównej). Trudności związane z dewelopingiem gry doprowadziły do jej kasacji, a studio zlokalizowane w Brisbane zamknięto. W międzyczasie Pandemic wprowadziło do sprzedaży fatalną kontynuację Mercenaries.

Informatorzy Kotaku sugerują, że The Sabotuer – ostatnie dzieło firmy, mające trafić na światowe rynki na początku grudnia bieżącego roku – zostanie przekazane studiu EA Montreal (twórcom marki Army of Two), które dokończy deweloping przygód Irlandczyka Seana walczącego w Paryżu z niemieckimi okupantami. Nie wiadomo, czy potencjalne zamknięcie Pandemic Studios wpłynie na zmianę terminu premiery gry. Najprawdopodobniej dowiemy się o tym już za kilka godzin.