Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka Warhammer Online: Age of Reckoning (PC)

Warhammer Online: Age of Reckoning PC

Warhammer Online: Age of Reckoning to pierwsza próba stworzenia gry MMO osadzonej w świecie wzorowanym na uniwersum fantasy Warhammer, rozwijanym już od 1983 roku przez firmę Games Workshop.

RPG | fantasy | PvP | PvE | MMORPG | Games Workshop | sieciowe

Gra przestała działać 18 grudnia 2013

PC Windows
Okładka Warhammer Online: Age of Reckoning (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

18września2008

pudełko PL

18września2008

premiera światowa

Gra Warhammer Online: Age of Reckoning na PC przestała działać

18grudnia2013

Uwaga: 18 grudnia 2013 roku zostały zamknięte serwery gry i zaprzestano jej dalszego rozwoju.

Warhammer Online: Age of Reckoning to pierwsza próba stworzenia gry MMO osadzonej w świecie wzorowanym na uniwersum fantasy Warhammer, rozwijanym już od 1983 roku przez firmę Games Workshop. Zatem produkt ten zdecydowanie powinien zainteresować zarówno miłośników komputerowych MMO, jak i wszelakiej maści figurek, komiksów lub gier fabularnych związanych z Warhammerem.

Firma Mythic Entertainment, odpowiadająca ze developing i ciągły postęp Warhammer Online, w porozumieniu z Games Workshop, zdecydowała się nie osadzać gry w żadnym znanym dotychczas okresie historycznym. Decyzja ta dała jej programistom i projektantom sporą swobodę w budowaniu wirtualnego uniwersum, zaś jednymi z głównych źródeł inspiracji były: słynna gra fabularna Warhammer Fantasy Role-play oraz figurkowa gra bitewna Warhammer Fantasy Battle. W wyniku otrzymaliśmy coś całkiem nowego, zupełnie nową otoczkę i nieznane dotąd wydarzenia rozgrywające się w tym słynnym świecie fantasy. Jednakże wszystko trzyma specyficzny klimat Warhammera.

Podobnie jak w Dark Age of Camelot, poprzednim produkcie Mythic Entertainment z gatunku MMOcRPG, tak i tutaj, kwintesencją rozgrywki jest gigantyczna wojna poszczególnych światów i nacji, określana pojęciem Realm versus Realm. W konflikcie biorą udział przedstawiciele następująych ras: Humans, Chaos Humans, High Elves, Dark Elves, Dwarves, Orcs, Goblins. Jak łatwo się domyśleć, wszyscy diametralnie różnią się od siebie zarówno pod względem wizualnym, jak i charakterystycznych zdolności jakie mogą rozwinąć i z jakich mogą korzystać podczas walki. Ogólnie rzecz biorąc, struktura gry do pewnego stopnia przypomina tą znaną z DAoCa - każda strona konfliktu posiada swój ląd ojczysty, gdzie można w spokoju rozwijać prowadzone postacie (PvE), a do walki poszczególnych armii wydzielony został specjalny obszar graniczny (analogiczny do frontierów znanych z DAoC).

Jednak w stosunku do Dark Age of Camelot znacznie rozwinięto ideę RvR. Przede wszystkim, grający toczą nieustanne batalie nie tylko o budowle wojskowe (np. zamki) lecz również o kontrolę nad źródłami surowców kluczowych dla egzystencji każdego z królestw. Są nimi np. tartaki czy wszelakiego rodzaju świątynie. Ponadto w Warhammer Online: Age of Reckoning pod pojęciem RvR kryją się też specjalnie wydzielone pola bitew (tzw. Battlefieldy lub Skirmishe). Spektakularne zwycięstwa w tych arenach mogą otworzyć drogę tryumfującej frakcji do najazdu na obszary ojczyste przeciwnika, w tym i do splądrowania jego stolicy.

Proces kreacji i rozwoju postaci został podzielony na kilka stopni, tudzież faz. Na samym początku gracz może wybrać jeden z podstawowych archetypów dla swojego bohatera, a w marę postępów, decydować się na jego ewolucję w kolejne, bardziej wyspecjalizowane profesje. Ciekawym elementem są także zmiany wizualne awatarów, m.in. z czasem Orkowie stają się wyżsi i bardziej muskularni, a Krasnale bardziej owłosieni i przysadziści.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.07 / 10 na podstawie 580 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.6 / 10 na podstawie 393 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139 PLN

Gry podobne do Warhammer Online: Age of Reckoning

Klasyfikacja PEGI Warhammer Online: Age of Reckoning

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Warhammer Online: Age of Reckoning

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 15 GB HDD, Windows XP/Vista

Warhammer Online: Age of Reckoning - recenzja gry

Recenzja 30 grudnia 2008, 11:54

To jeszcze nie wszystko. Kluczową cechą Wahammera Online jest system walki Realm vs. Realm, podobnie zresztą jak to miało miejsce w Dark Age of Camlot, poprzedniej grze studia Mythic. W odróżnieniu jednak od niej tu nie musimy czekać, aż osiągniemy wysoki poziom doświadczenia, by uczestniczyć w globalnej wojnie. Tiery są tak skonstruowane, że część z nich zajmują lokacje PvE Destruction, część PvE Orderu, a część właśnie RvR, gdzie praktycznie od pierwszego poziomu możemy zmagać się z graczami strony przeciwnej. Ba, w skrajnym przypadku możemy w ten sposób nie tylko zdobywać punkty sławy, ale i po prostu levelować, niemal całkowicie pomijając questy i walkę z potworami. Jak łatwo się domyślić, im wyższy osiągamy poziom naszą postacią, a tym samym i Tierem, tym większą część map zajmują obszary RvR.