Wyszukiwarka gier
EverQuest

EverQuest

PC
po premierze

Data wydania: 16 marca 1999

RPG, Zagraj za darmo, MMO, Internet

Jedna z pierwszych gier typu MMORPG, która zdobyła olbrzymią popularność na całym świecie. Debiut tej produkcji datowany jest na rok 1999, a przez kilkanaście lat od premiery doczekała się ona ponad dwudziestu oficjalnych rozszerzeń.

7.2

Gracze

7.9

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń
PC Windows

PC Windows

16 marca 1999

Angielskie napisy i dialogi.

Statystyki graczy z Moje Gry

6graczy grało w tę grę.

1gracz ukończył tę grę.

3 graczy dodało tę grę do Ulubionych.

Oceny i Recenzje

Gdy producenci gier zauważyli ogromny sukces komercyjny pierwszego massive multiplayera, jakim była Ultima Online, nie trzeba było długo czekać na ich reakcję. Następna na ten obiecujący rynek wkroczyła firma Sony z wysokobudżetową produkcją Everquest.

O ile Ultima Online jest przykładem pierwszej generacji takich gier, a Asheron's Call to zdecydowanie druga generacja, Everquest należałoby zakwalifikować do generacji "jeden i pół". Mając możliwość obserwacji błędów Ultimy Online producentom Everquesta udało się uniknąć większości z nich, jednak popełnili przy tym wiele nowych, np. problemy ze zbalansowaniem różnych ras i klas postaci.

Pomimo to gra nadal cieszy się dużą popularnością, a wysoko rozwinięte postacie z niej można kupić na internetowych aukcjach za ceny przekraczające nieraz 1000 USD. Może to szokować, ale trzeba pamiętać, że na stworzenie takiej postaci potrzeba wielu miesięcy gry co najmniej po kilka godzin dziennie, zaś za grę trzeba płacić 10 USD miesięcznie.

Czytaj więcej

Gry z serii

EverQuest
EverQuest
EverQuest

6GIER

Gry z serii EverQuest

Gry z serii EverQuest

Publicystyka

Opinie

6 września 2019

Nie tylko World of Warcraft Classic - 10 najtrudniejszych gier MMORPG na rynku

Gry MMORPG uchodzą na domenę hardkorowych graczy – żeby coś w nich osiągnąć, trzeba nie tylko świetnie się na nich znać, ale też spędzać setki godzin w wirtualnych światach. Oto nasza lista najbardziej hardkorowych tytułów, w której można teraz zagrać.

Nie tylko World of Warcraft Classic - 10 najtrudniejszych gier MMORPG na rynku
71
Nie tylko World of Warcraft Classic - 10 najtrudniejszych gier MMORPG na rynku
Opinie

24 grudnia 2007

Świąteczne granie

Mamy święta. Doda śpiewa kolędy, fast foody serwują wigilijne dania, hostessy ubrane w mikołajowe czapki rozdają ulotki reklamujące kredyty. Święta.

Świąteczne granie
Opinie

23 sierpnia 2002

Massively Multiplayer Online - Świt nowej ery w grach komputerowych

Artykuł ten przeznaczony jest zarówno dla ludzi zupełnie świeżych w „tych klimatach” jak i dla starych wyjadaczy, którzy chcieliby zobaczyć jak na dzień dzisiejszy kształtuje się rynek gier MMO.

Massively Multiplayer Online - Świt nowej ery w grach komputerowych

Wiadomości

Gracze nie chcą łatwej gry, bo „wyzwanie daje poczucie spełnienia”. Jeden z twórców EverQuest o wysokim poziomie trudności kultowego MMORPG

Gracze nie chcą łatwej gry, bo „wyzwanie daje poczucie spełnienia”. Jeden z twórców EverQuest o wysokim poziomie trudności kultowego MMORPG

Zdaniem kierownika ds. projektowania w studiu Daybreak Game, wysoki poziom trudności MMORPG EverQuest jest jednym z powodów, przez które 25-letnia gra wciąż cieszy się popularnością wśród graczy.

gry

Kamil Kleszyk

25 czerwca 2024 10:33

Gracze nie chcą łatwej gry, bo „wyzwanie daje poczucie spełnienia”. Jeden z twórców EverQuest o wysokim poziomie trudności kultowego MMORPG
Jest starsze niż WoW i RuneScape. Kultowe MMORPG ma już 25 lat, lecz plany jego twórców wciąż są ambitne

Jest starsze niż WoW i RuneScape. Kultowe MMORPG ma już 25 lat, lecz plany jego twórców wciąż są ambitne

Dwie gry studia Darkpaw Games obchodzą w tym roku rocznice, których może im pozazdrościć niejedna produkcja MMO. Mimo upływu lat deweloperzy nie przestają wspierać swoich dzieł.

gry

Zuzanna Domeradzka

18 stycznia 2024 19:58

Jest starsze niż WoW i RuneScape. Kultowe MMORPG ma już 25 lat, lecz plany jego twórców wciąż są ambitne
Gildia w MMO obudziła 22-letniego smoka i obróciła cały serwer przeciwko sobie
16

Gildia w MMO obudziła 22-letniego smoka i obróciła cały serwer przeciwko sobie

W EverQuest miało miejsce historyczne wydarzenie. Na jednym z serwerów przebudzono smoka, którego dodano do gry ponad 20 lat temu.

gry

Przemysław Dygas

18 maja 2022 14:14

Gildia w MMO obudziła 22-letniego smoka i obróciła cały serwer przeciwko sobie

Wieści ze świata (Titanfall 2, Killer7, Rocket League, EverQuest, Sonic Mania) 5/9/2016

Dziś piszemy o braku Titanfall 2 w subskrypcjach EA i Origin Access, możliwym remake’u Killer7, szczegółach aktualizacji Rumble do Rocket League (data premiery, mikropłatności etc.), 23. dodatku do EverQuest i o gameplayu z gry Sonic Mania. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Krzysztof Mysiak

5 września 2016 14:35

Wieści ze świata (Titanfall 2, Killer7, Rocket League, EverQuest, Sonic Mania) 5/9/2016

Wieści ze świata (Shenmue III, EverQuest, Age of Wonders III, Star Fox Zero, Unreal Engine 4) 18/9/2015

Dziś piszemy m.in. o przedłużonej zbiórce pieniędzy na Shenmue III, kolejnym dodatku do EverQuest, wypuszczeniu patcha 1.7 i narzędzi moderskich do Age of Wonders III, opóźnieniu premiery gry Star Fox Zero oraz udostępnieniu dema Infiltrator użytkownikom silnika Unreal Engine 4. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Krzysztof Mysiak

18 września 2015 14:30

Wieści ze świata (Shenmue III, EverQuest, Age of Wonders III, Star Fox Zero, Unreal Engine 4) 18/9/2015

Wieści ze świata (2K Games, Lords of the Fallen, SOMA) 26/5/15

Dziś piszemy m.in. o nieujawnionym projekcie 2K Games pt. Advent, zapowiedzi Lords of the Fallen: Game of the Year Edition oraz nowym zwiastunie gry SOMA. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Łukasz Szliselman

26 maja 2015 14:54

Wieści ze świata (2K Games, Lords of the Fallen, SOMA) 26/5/15

EverQuest oraz EverQuest II otrzymają nowe rozszerzenia

EverQuest oraz EverQuest II, a więc jedne z najstarszych funkcjonujących do dziś MMO na rynku, otrzymają nowe dodatki, które są odpowiednio 21 i 11 rozszerzeniem w ich historii. Add-ony zwiększą maksymalny poziom postaci, zaoferują nowe lokacje oraz szereg innych nowości.

gry

Michał Kułakowski

16 sierpnia 2014 18:21

EverQuest oraz EverQuest II otrzymają nowe rozszerzenia

Przegląd MMO (17/03/2014) – m.in. ArcheAge, WildStar, World of Warcraft

W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. zapowiedź europejskiej edycji ArcheAge, nadchodzącą premierę WildStar oraz najnowsze doniesienia ze świata World of Warcraft.

gry

Michał Marian

17 marca 2014 20:30

Przegląd MMO (17/03/2014) – m.in. ArcheAge, WildStar, World of Warcraft

EverQuest obchodzi 15-lecie

Aż trudno uwierzyć, że EverQuest, popularny MMORPG w klimacie fantasy, istnieje już od piętnastu lat. Właśnie 16 marca 1999 roku gra ukazała się na rynku, zdobywając wielu wiernych do dzisiaj fanów. Z tej okazji firma Sony Online Entertainment przygotowała specjalną infografikę oraz materiał wideo, w którym gracze dziękują za spędzone lata w wirtualnym świecie.

gry

Bartosz Woldański

16 marca 2014 14:14

EverQuest obchodzi 15-lecie

SOE Live – podsumowanie imprezy Sony Online Entertainment w Las Vegas

Przeprowadzana w dniach 1 - 4 sierpnia impreza SOE Live organizowana przez firmę Sony Online Entertainment dobiegła już końca. W trakcie jej trwania amerykański deweloper zapowiedział oficjalnie swoją najnowszą produkcję zatytułowaną EverQuest Next. Niniejsza wiadomość stanowi podsumowanie całego wydarzenia.

gry

Michał Marian

5 sierpnia 2013 20:28

SOE Live – podsumowanie imprezy Sony Online Entertainment w Las Vegas
Wszystkie wiadomości

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry EverQuest:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Pentium 4 / AMD Athlon 64, 2 GB RAM, karta grafiki 128 MB GeForce 4 Ti 4800 / Radeon 9800 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 7.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo / AMD Phenom II X2, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 6800 / Radeon X1800 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 7.

Dodatki

Lista dodatków do gry EverQuest:

EverQuest: The Burning Lands

EverQuest: The Burning Lands

PC

Dodatek

11 grudnia 2018

RPG

Dwudzieste piąte rozszerzenie do gry MMORPG zatytułowanej EverQuest. Gracze trafiają do Planes of Power, gdzie czekają na nich zarówno nowe zadania i raidy, jak i niedostępne wcześniej lokacje i przedmioty oraz niewidziani dotąd przeciwnicy (na czele z przerośniętymi ślimakami).

EverQuest: The Burning Lands
EverQuest: Ring of Scale

EverQuest: Ring of Scale

PC

Dodatek

12 grudnia 2017

RPG

Kolejne rozszerzenie do popularnego EverQuesta, w którym gracze wracają do Kunark, by stawić czoła zagrożeniu ze strony Imperium Sarnak. Dodatek wprowadza nowe strefy do podbicia i zadania do wykonania, a także zestaw zaklęć i umiejętności bojowych oraz możliwość awansu na 110 poziom doświadczenia.

EverQuest: Ring of Scale
EverQuest: Empires of Kunark

EverQuest: Empires of Kunark

PC

Dodatek

16 listopada 2016

RPG

Dwudzieste trzecie rozszerzenie do EverQuest — gry MMORPG, której debiut datowany jest na 1999 rok. Za stworzenie DLC odpowiada zespół Daybreak Game Company, a fabuła tym razem koncentruje się na wojnie, jakiej widmo zawisło nad krainą Norrath po przeprowadzeniu niezbędnych reform przez Imperatora Tsapha Kattę. Dodatek nie wprowadza rewolucyjnych zmian w schemacie rozgrywki, stawiając na sprawdzone rozwiązania. Na jego potrzeby deweloperzy przygotowali siedem nowych stref do podbicia, zestaw dodatkowych misji, osiem nowych rajdów, a także całkowicie nowe rodzaje przeciwników i czekające na zebranie elementy ekwipunku. Ponadto, autorzy zdecydowali się na wprowadzenie tak zwanego Kręgu Znajomych — w ten sposób każda z postaci otrzymuje szybki dostęp do maksymalnie dziesięciu sojuszników. EveQuest: Empires of Kunark działa w oparciu o technologię stworzoną na potrzeby podstawowej wersji gry, więc pod względem oprawy nie różni się w znaczący sposób od oryginału.

EverQuest: Empires of Kunark
EverQuest: The Broken Mirror
2

EverQuest: The Broken Mirror

PC

Dodatek

18 listopada 2015

RPG

Dwudzieste drugie rozszerzenie do wydanej w 1999 roku gry studia Daybreak Game Company, EverQuest, będącej jedną z najdłużej rozwijanych gier MMORPG w historii tego gatunku. Fabuła The Broken Mirror osnuta jest wokół postaci upadłej bogini Anashti Sul, która, kierowana niepohamowaną żądzą władzy, zapragnęła podbić znaną użytkownikom EverQuesta krainę Norrath. Zadaniem graczy będzie zaś rzecz jasna zapobieżenie szerzącemu się chaosowi i stawienie czoła potężnej bogini. Mimo że dodatek nie wnosi żadnych istotnych zmian w mechanice rozgrywki, oferuje on graczom całą masę niedostępnej wcześniej zawartości. Zabawa toczy się w 7 kluczowych lokacjach, z których 4 to miejsca całkiem nowe, zaś 3 pozostałe stanowią odświeżone wersje znanych wcześniej lokacji. Wraz z nimi w grze pojawiają się oczywiście nowe czary i przedmioty oraz nowe questy fabularne i rajdy wieloosobowe, których stopień trudności skalowany jest do najbardziej rozwiniętego gracza biorącego udział w wyprawie.

EverQuest: The Broken Mirror
EverQuest: The Darkened Sea

EverQuest: The Darkened Sea

PC

Dodatek

11 listopada 2014

RPG

Dwudziesty pierwszy dodatek do gry typu MMORPG zatytułowanej EverQuest. Produkcja cieszy się popularnością od datowanego na 1999 rok debiutu, niesłabnącą nawet pomimo premier innych reprezentantów gatunku, a także drugiej odsłony cyklu. Wydane z okazji piętnastych urodzin marki rozszerzenie przynosi osiem nowych lokacji (Arx Mentis, Caverns of Endless Song, Combine Dredge, Tempest Temple, The Lost Castle oraz Thyliasaur Island) i nowe rodzaje przeciwników, wśród których znalazło się miejsce choćby na dinozaury. Ponadto, odpowiedzialny za stworzenie EverQuest: The Darkened Sea zespół Daybreak Game Company zdecydował się na podniesienie limitu doświadczenia — prowadzona przez nas postać może teraz osiągnąć 105 poziom. Deweloperzy wprowadzili również nowe aktywności poboczne oraz dodatkowe elementy ekwipunku, zaklęcia i umiejętności. Oprócz tego, poprzez wprowadzenie breloku na klucze częściowo uporano się z problemem niewystarczającej pojemności ekwipunku. Dodatek działa w oparciu o technologię, jaka napędzała mający kilkanaście lat na karku pierwowzór, jednak charakteryzuje się nieco bardziej szczegółową oprawą graficzną.

EverQuest: The Darkened Sea
EverQuest: Call of the Forsaken
1

EverQuest: Call of the Forsaken

PC

Dodatek

8 października 2013

RPG

Dwudziesty dodatek do gry MMORPG zatytułowanej EverQuest, którego premiera niemal zbiegła się z piętnastymi urodzinami marki. Tym razem opowiedziana przez zespół Daybreak Game Company historia nawiązuje do wydarzeń z drugiej odsłony cyklu — zabawę rozpoczynamy w North Karana, gdzie pojawiła się tajemnicza Lady Lindenaria. Przybycie smoczycy stanowiło bezpośredni powód powstania międzywymiarowej wyrwy, niosącej ze sobą zagrożenie dla całej krainy Ethernere. Gracz staje przed koniecznością spotkania z bestią i sprawdzenia jej nastawienia do miejscowej ludności. EverQuest: Call of the Forsaken przynosi szereg nowych lokacji, takich jak choćby Dead Hills, czy Neriak 4th Gate. Oprócz tego, dodatek pozwala na zdobycie nowych elementów ekwipunku, wśród których debiutują pancerze oraz broń, zaprojektowane przez skupioną wokół gry społeczność. Ponadto, pojawiają się tajemnicze artefakty, jakie mogą okazać się pomocne w konfrontacji ze skrzydlatym stworem. Ostatnią nowością jest system Heroic Adventures, czuwający nad tym, by jakość losowanych przez grę przedmiotów i liczebność przeciwników były dostosowane do poziomu odwiedzających konkretną lokację graczy — dzięki temu każdorazowa wizyta w danym miejscu może zaowocować zdobyciem odmiennego łupu.

EverQuest: Call of the Forsaken
EverQuest: Rain of Fear

EverQuest: Rain of Fear

PC

Dodatek

28 listopada 2012

RPG

Dziewiętnaste rozszerzenie do gry MMORPG zatytułowanej EverQuest, cieszącej się niesłabnącą popularnością od 1999 roku — za jego stworzenie odpowiada zespół Daybreak Game Company. Gracze wracają krainy Norrath, której grozi kolejne niebezpieczeństwo. Eksplozja, jaka towarzyszyła śmierci Triumwiratu, wyzwoliła tajemniczą Moc Strachu — jej fragmenty spadają na powierzchnię w formie kryształów, stanowiąc, z uwagi na swój magiczny potencjał, łakomy kąsek dla rozmaitych ugrupowań. To właśnie dlatego jedna z frakcji rozpoczęła nabór śmiałków chętnych do zebrania wszystkich artefaktów, nim trafią do niepowołanych osób. EverQuest: Rain of Fear niesie ze sobą nie tylko nowy wątek fabularny, lecz także dziewięć dodatkowych lokacji oraz ponad 1800 zaklęć i 3000 umiejętności dla prowadzonego przez nas bohatera. Oprócz tego, na zdobycie czeka tutaj 3500 nowych elementów ekwipunku, a wśród nowych przedmiotów pojawiają się fragmenty większych zestawów — ich wartość zwiększa się po zebraniu wszystkich elementów. Zmiany i usprawnienia nie ominęły również schematu rozgrywki — gracze mają teraz większą swobodę w zarządzaniu ekwipunkiem, a specjalny system polowań gwarantuje nagrody przyznawane za zabijanie dużych grup przeciwników.

EverQuest: Rain of Fear
EverQuest: Veil of Alaris

EverQuest: Veil of Alaris

PC

Dodatek

15 listopada 2011

RPG

Osiemnaste rozszerzenie do gry MMORPG zatytułowanej EverQuest. Tym razem do dyspozycji graczy oddano nowy kontynent — Alaris. Ukryte za magiczną barierą miejsce stanowiło przez setki lat kryjówkę dla bóstw, które opuściły je w celu unicestwienia Boga Strachu. Ich działania doprowadziły jednak do zniszczenia tytułowej „osłony”, przez co niezbadana dotąd kraina stanęła otworem dla żądnych przygód bohaterów z całego świata. EverQuest: Veil of Alaris to ponad 110 nowych zadań i 20 misji, jakie czekają na wykonanie, a także 13 nowych rajdów. Dodatek podnosi również limit doświadczenia, dzięki czemu prowadzona przez nas postać może teraz osiągnąć 95 poziom. Ponadto, zespół Daybreak Game Company zdecydował się na implementację bardziej nowoczesnego interfejsu — największą nowością jest tak zwany Hotbar System, pozwalający na dostosowanie okien wyboru opcji i przedmiotów do własnych preferencji. Poza tym, otrzymujemy możliwość upiększania siedzib gildii, dbając o ich umeblowanie i dekoracje, a także nadawania ich poszczególnym członkom rang i tytułów oraz nagradzania ich trofeami. Należy również wspomnieć, że DLC przynosi możliwość dzielenia się przedmiotami i monetami z niezalogowanymi w danym momencie graczami.

EverQuest: Veil of Alaris
EverQuest: House of Thule
2

EverQuest: House of Thule

PC

Dodatek

12 października 2010

RPG

Kolejne rozszerzenie do wydanej w 1999 roku gry MMORPG, zatytułowanej EverQuest. Pieczę nad marką nieprzerwanie sprawuje zespół Daybreak Game Company, a tym razem gracze mogą prześledzić historię tajemniczej choroby, jaka nawiedziła krainę Norrath. Zaraza powoduje, że osoby z wyższych sfer zapadają w sen, z którego nie są w stanie wybudzić ich nawet naukowcy i medycy. Na domiar złego, w wyniku starcia trzech potężnych bóstw, świat rzeczywisty został wymieszany z sennymi marami, przez co do Norrath przeniknęły pochodzące z koszmarów istoty. EverQuest: House of Thule to dwanaście nowych lokacji, 17 zadań fabularnych i 120 misji pobocznych. Ponadto, dodatek oferuje wzięcie udziału w 18 nowych rajdach i wypróbowanie ponad 450 nowych zaklęć w starciach z oponentami. Deweloperzy zdecydowali się podnieść limit doświadczenia, czego efektem jest możliwość osiągnięcia 90 poziomu, co przyniosło ze sobą ponad 800 nieobecnych wcześniej umiejętności. Oprócz tego, w porównaniu z podstawową wersją gry, DLC może pochwalić się bardziej szczegółową oprawą wizualną.

EverQuest: House of Thule
EverQuest: Underfoot
1

EverQuest: Underfoot

PC

Dodatek

15 grudnia 2009

RPG

Szesnaste rozszerzenie do cieszącej się niesłabnącą popularnością gry MMORPG pod tytułem EverQuest, której debiut odbył się w 1999 roku. Za stworzenie dodatku odpowiada nieustannie czuwający nad rozwojem marki zespół Daybreak Game Company. Gracze mają tym razem okazję wybrać się w podróż do podziemnej krainy, zarządzanej przez twórcę krasnoludów — istotę zwaną Brella Serilisa. EverQuest: Underfoot to przede wszystkim kilkanaście nowych lokacji, nowe elementy ekwipunku, w jakie możemy zaopatrzyć prowadzoną przez nas postać (samego oręża jest dwa razy więcej, aniżeli we wcześniejszych rozszerzeniach) oraz dodatkowe zdolności. Add-on wprowadza również liczne zmiany i usprawnienia w mechanice rozgrywki — śledzenie postępu w zmaganiach zapewnia ekran Expansion Progression, z kolei implementacja opcji Focus Target umożliwia lepsze rozeznanie w sytuacji panującej na polu bitwy, gdyż dostarcza komplet informacji na temat stanu zdrowia uczestniczących w potyczce jednostek.

EverQuest: Underfoot
EverQuest: Seeds of Destruction
4

EverQuest: Seeds of Destruction

PC

Dodatek

21 października 2008

RPG

Piętnaste rozszerzenie do gry MMORPG pod tytułem EverQuest, której premiera odbyła się w 1999 roku — za jego produkcję odpowiedzialny jest zespół Daybreak Game Company. Tym razem gracze mają okazję odbyć podróż w czasie — Riftseekerom udało się bowiem doprowadzić do nagięcia czasoprzestrzeni przy pomocy Planu Czasu. W efekcie świat rozpadł się na fragmenty, w tym jeden zamieszkany przez upadłego boga — Zeboxoruka. Chcąc powstrzymać mroczne siły i nie dopuścić do owego kataklizmu, gracze muszą wziąć udział w wielu historycznych wydarzeniach, jakie ukształtowały krainę Norrath i zadbać o ich właściwy przebieg. EverQuest: Seeds of Destruction daje nam dostęp do dwudziestu nowych lokacji, dodatkowych elementów ekwipunku oraz umiejętności dla prowadzonych przez nas bohaterów, a także niesie ze sobą możliwość zatrudnienia najemnika, zapewniającego wsparcie w starciach z oponentami. Ponadto, twórcy zdecydowali się na podniesienie limitu doświadczenia — obecnie nasza postać może osiągnąć maksymalnie 85 poziom.

EverQuest: Seeds of Destruction
EverQuest: Secrets of Faydwer
1

EverQuest: Secrets of Faydwer

PC

Dodatek

13 listopada 2007

RPG

Czternasty dodatek do gry MMORPG pod tytułem EverQuest, której popularność nie słabnie od 1999 roku. Za stworzenie dodatku odpowiada zespół Daybreak Game Company. Tym razem zadaniem gracza jest stawienie czoła siłom nekromanty Meldratha, który przygotowuje się do inwazji na królestwo Ak’Anon. Na potrzeby EverQuest: Secrets of Faydwer deweloperzy przygotowali piętnaście nowych lokacji, wśród których znalazła się latająca forteca Meldratha, czy choćby Kryształowa Pieczara, gdzie rezyduje smok Kerafym. Add-on podnosi również limit doświadczenia — obecnie nasza postać może osiągnąć maksymalnie 80 poziom. Oczywiście w rozszerzeniu nie mogło zabraknąć nowych zadań fabularnych i misji pobocznych, a także dodatkowych elementów ekwipunku i umiejętności oraz czarów dla naszego bohatera. Gracze mogący pochwalić się wysokopoziomowymi postaciami z pewnością docenią aż 28 bonusowych rajdów.

EverQuest: Secrets of Faydwer
EverQuest: The Buried Sea
3

EverQuest: The Buried Sea

PC

Dodatek

13 lutego 2007

RPG

Trzynasty add-on do gry MMORPG pod tytułem EverQuest, której premiera odbyła się w 1999 roku. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku podstawowej wersji i wydanych do tej pory dodatków, za jego stworzenie odpowiada zespół Daybreak Game Company. Akcja EverQuest: The Buried Sea rozgrywa się na terenie podwodnego miasta Katta Castrum — miejsca spoczynku zatrutego przywódcy Imperium Combine. Kiedy moc artefaktu chroniącego metropolię przed zalaniem zaczęła słabnąć, jej mieszkańcy postanowili poprosić o pomoc norrathiańskich bohaterów. Rozszerzenie niesie ze sobą nie tylko nowe zadania fabularne i misje poboczne oraz dodatkowe przedmioty, umiejętności i czary dla bohatera, lecz również zmiany i usprawnienia w schemacie rozgrywki. Przede wszystkim wprowadzono możliwość zakładania bractw, których poszczególni członkowie mogą swobodnie rozmawiać w osobnych kanałach czatowych i przemieszczać się tam, gdzie przebywają pozostali. Ponadto, gildie możemy wyposażać w unikalne sztandary, działające jako punkty docelowe szybkich podróży. Standardowo, dodatek działa w oparciu o podrasowaną technologię, jaka napędzała pierwszego EverQuesta.

EverQuest: The Buried Sea
EverQuest: The Serpent's Spine

EverQuest: The Serpent's Spine

PC

Dodatek

19 września 2006

RPG

Kolejne rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, które trafiło do sprzedaży po siedmiu latach od premiery podstawowej wersji gry. Nad jego powstaniem czuwał zespół Daybreak Game Company, który sprawuje pieczę nad rozwojem marki. Add-on stworzono z myślą zarówno o nowicjuszach, jak i weteranach — ze względu na nich podniesiono limit doświadczenia na wystarczający do osiągnięcia 75 poziomu. Tym razem fabuła koncentruje się na nowej rasie — Drakkinach, będących połączeniem ludzi i smoków. Ci starają się dotrzeć do Crescent Reach, legendarnego miasta jaszczurzych przodków, zapominając o swoich ludzkich korzeniach. Dodatek pozwala na stworzenie nowego bohatera, będącego reprezentantem debiutującej w nim rasy — do naszej dyspozycji oddano szeroki wachlarz rodzajów i kolorów łusek oraz rogów. Akcja EverQuest: The Serpent's Spine rozgrywa się na terenie wspomnianego Crescent Reach, będącego samowystarczalną metropolią — to tutaj możemy sprzedawać bezużyteczne przedmioty i zaopatrywać się w potężniejszy ekwipunek, podejmować się rozmaitych zadań fabularnych i misji pobocznych, a także zdobywać nowe umiejętności bojowe. Rozszerzenie działa w oparciu o technologię, jaka napędzała oryginalnego EverQuesta, jednak twórcy pokusili się o implementację nowych efektów, takich jak choćby zmienne warunki pogodowe.

EverQuest: The Serpent's Spine
EverQuest: Prophecy of Ro

EverQuest: Prophecy of Ro

PC

Dodatek

21 lutego 2006

RPG

Jedenaste już rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, które zadebiutowało siedem lat po premierze podstawowej wersji gry. Jego przygotowanie wzięło na swoje barki studio Daybreak Game Company, sprawujące pieczę nad rozwojem całej marki. Fabuła EverQuest: Prophecy of Ro koncentruje się wokół powrotu bóstw do świata śmiertelników. Zrodzona z ludzkiej głupoty mroczna siła stara się za wszelką cenę zająć miejsce bogów, a jedyną nadzieją na jej powstrzymanie są zamieszkujący krainę Norrath bohaterowie. Add-on przynosi ze sobą 30 nowych zadań fabularnych, które wykonujemy w siedmiu nowych, zróżnicowanych lokacjach. Na naszej drodze staje 25 rodzajów przeciwników, nieobecnych w oryginalnym EverQuest, a na zdobycie czeka szereg dodatkowych elementów ekwipunku, zdolności i czarów. Rozszerzenie wprowadza również artefakty, dające posiadaczom przewagę na polu bitwy, oraz możliwość zastawiania na adwersarzy wymyślnych pułapek. Tytuł działa w oparciu o technologię, która napędzała podstawową wersję gry, lecz deweloperzy zaimplementowali tu szereg nowych rozwiązań, takich jak choćby możliwość destrukcji wybranych elementów środowiska.

EverQuest: Prophecy of Ro
EverQuest: Depths of Darkhollow

EverQuest: Depths of Darkhollow

PC

Dodatek

14 września 2005

RPG

Dziewiąte rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, które zadebiutowało sześć lat po premierze podstawowej wersji gry. Nad jego stworzeniem czuwał zespół Daybreak Game Company, odpowiedzialny za rozwój całej marki. Tym razem gracze trafiają do mrocznego, podziemnego świata, w którym muszą stawić czoła nowemu złu. Oprócz kolejnej linii fabularnej i sześćdziesięciu nowych zadań, add-on zawiera siedem dodatkowych lokacji, a także szereg umiejętności i czarów dla prowadzonego przez gracza bohatera. W EverQuest: Depths of Darkhollow pojawiają się również nowe przedmioty — co ciekawe, niektóre, niczym główny bohater, rosną w siłę w miarę postępów w grze, a nawet posiadają własną wolę. Ponadto, rozszerzenie oferuje możliwość przeobrażenia się w potwora, co zostało wykorzystane w wielu misjach. Standardowo, dodatek wprowadza całą gamę poprawek i usprawnień w sferze technicznej i audiowizualnej.

EverQuest: Depths of Darkhollow
EverQuest: Dragons of Norrath

EverQuest: Dragons of Norrath

PC

Dodatek

14 lutego 2005

RPG

Ósme już rozszerzenie do gry MMORPG pod tytułem EverQuest, cieszącej się niesłabnącą popularnością od premiery w 1999 roku. Stworzeniem dodatku zajęło się studio Daybreak Game Company, które sprawuje pieczę nad rozwojem marki. W EverQuest: Dragons of Norrath gracze mają okazję prześledzić historię konfliktu, jaki rozgrywa się pomiędzy Firioną Vie oraz Lanys T'Vyl, zwiastującego rozpoczęcie nadciągającej nad krainę Norrath Ery Wojny. Naszym zadaniem jest wzięcie udziału w wyniszczającym starciu dobra i zła, co przekłada się na wykonywanie licznych zadań fabularnych i misji pobocznych, eksplorację dodatkowych lokacji oraz walkę z nieobecnymi w podstawowej wersji gry i wcześniejszych dodatkach przeciwnikami, takimi jak choćby tytułowe smoki. Zmiany i usprawnienia nie ominęły również schematu rozgrywki — do naszej dyspozycji oddano między innymi interaktywną mapę świata, czy choćby specjalny pas, dający szybszy dostęp do wybranych przedmiotów i mikstur. Ponadto, rozbudowie uległ system gildii — wprowadzone w add-onie siedziby cechów umożliwiają nie tylko przechowywanie cennych przedmiotów, lecz także mogą stanowić swoistą bazę wypadową dla naszego awatara. Standardowo, względem oryginalnego EverQuesta, lekko podrasowano warstwę wizualną.

EverQuest: Dragons of Norrath
EverQuest: Omens of War

EverQuest: Omens of War

PC

Dodatek

13 września 2004

RPG

Siódme już rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest, nad którym pieczę sprawował zespół Daybreak Game Company. Akcja dodatku rozgrywa się na zniszczonych wojną ziemiach Discord, z kolei fabuła koncentruje się na przygotowaniach do inwazji na Norrath i resztę krain, czynionych przez przywódcę Miramitów. Gracze, wraz z frakcją Wayfarers Brotherhood, podejmują próbę pokrzyżowania jego planów. EverQuest: Omens of War wprowadza wiele zmian i usprawnień zarówno w sferze technicznej, jak i w schemacie rozgrywki. Przede wszystkim, add-on oferuje specjalny system zadań przeznaczonych dla nowicjuszy, a także szereg „epickich misji”, w zamian za które oferowane są wartościowe nagrody. Ponadto, limit doświadczenia został podniesiony (możemy teraz osiągnąć 65 poziom), a na sprawdzenie czekają dziesiątki nowych przedmiotów, umiejętności i czarów. Dodatek działa w oparciu o technologię stworzoną na potrzeby podstawowej wersji gry, jednak przestarzały silnik został poddany rozmaitym zabiegom kosmetycznym — zwiększono szczegółowość tekstur, udoskonalono efekty pogodowe i cząsteczkowe oraz znacznie ulepszono cieniowanie i oświetlenie.

EverQuest: Omens of War
EverQuest: Gates of Discord
3

EverQuest: Gates of Discord

PC

Dodatek

9 lutego 2004

RPG

Szóste rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest. Jego stworzeniem zajęło się studio Daybreak Game Company, sprawujące pieczę nad rozwojem marki. Akcja omawianego dodatku rozgrywa się na nowo odkrytym kontynencie Taelosia, pustoszonym przez siły zła w postaci Legionu Mata Muram. Oczywiście stawienie mu czoła i zatrzymanie jego morderczego pochodu spoczywa na barkach graczy. EverQuest: Gates of Discord to 20 nowych lokacji, wśród których znalazło się miejsce zarówno na kamienne miasto, jak i świątynie oraz katakumby. Ponadto, w add-onie debiutuje nowa klasa postaci — Berserker — a także 100 nowych umiejętności oraz dziesiątki dodatkowych elementów ekwipunku. Listę nowości zamykają zadania fabularne i misje poboczne, przeznaczone zarówno dla nowych graczy, jak i doświadczonych herosów.

EverQuest: Gates of Discord
EverQuest: Lost Dungeons of Norrath

EverQuest: Lost Dungeons of Norrath

PC

Dodatek

8 września 2003

RPG

Kolejne rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest, stworzone przez sprawujący pieczę nad marką zespół Daybreak Game Company. Akcja add-onu rozgrywa się w podziemiach krainy Norrath, w których, jeśli wierzyć legendom, ma być ukryty starożytny artefakt, zapewniający posiadaczowi nadprzyrodzone zdolności. W EverQuest: Lost Dungeons of Norrath na odwiedzenie czeka czterdzieści lokacji, takich jak choćby Deepest Guk, Takish-Hiz, czy Mistmoore Catacombs, ulokowanych w pięciu nowych środowiskach. Ponadto, do dyspozycji graczy oddano dziesiątki nowych elementów ekwipunku, zdolności bojowych i czarów, a w starciach może teraz uczestniczyć maksymalnie 36 osób. Kolejne przygody generowane są przez zaimplementowany w rozszerzeniu, unikatowy system, a ilość przyznawanych punktów doświadczenia różni się, w zależności od postępów w rozgrywce. Listę nowości zamykają nieobecni w podstawowej wersji gry i wcześniejszych dodatkach wrogowie, napędzani przez usprawnioną sztuczną inteligencję.

EverQuest: Lost Dungeons of Norrath
EverQuest: The Legacy of Ykesha

EverQuest: The Legacy of Ykesha

PC

Dodatek

24 lutego 2003

RPG

Kolejne rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest, nad którym pieczę sprawowało studio Daybreak Game Company. Tym razem akcja rozgrywa się na terenie wyspy Broken Skull Rock, z kolei fabuła przybliża historię wojny domowej, jaką toczyły między sobą zwaśnione klany trolli. EverQuest: The Legacy of Ykesha wprowadza nową, grywalną rasę — Froglogs. Ponadto, add-on oferuje odmieniony dziennik, gdzie zapisywane są wszystkie rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi, rozbudowane możliwości zarządzania gildią i dostosowania wyglądu uzbrojenia do własnych preferencji oraz unikalny system tworzenia map. Standardowo, nabywcy dodatku znajdą w nim szereg fabularnych zadań i opcjonalnych misji, a także dziesiątki nowych przedmiotów, zaklęć i zdolności.

EverQuest: The Legacy of Ykesha
EverQuest: The Planes of Power

EverQuest: The Planes of Power

PC

Dodatek

22 października 2002

RPG

Czwarte z kolei rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, wydanego w 1999 roku. Przygotowaniem add-onu zajęło się studio Daybreak Game Company, sprawujące pieczę nad marką od momentu jej narodzin. EverQuest: The Planes of Power wnosi ponad dwadzieścia nowych lokacji, wśród których debiutują dwa miasta — dostęp do poszczególnych stref uzależniony jest jednak od poziomu doświadczenia prowadzonej przez nas postaci. Ponadto, rozszerzenie oferuje dziesiątki zadań fabularnych, powiązanych z opowiedzianą w nim historią, dodatkowe zadania poboczne, a także pakiet bonusowych elementów ekwipunku, umiejętności i zaklęć, jakie możemy wykorzystać w trakcie starć z ponad 50 nowymi rodzajami przeciwników. Listę nowości zamyka udoskonalony system rajdów — od teraz może w nich brać udział nawet 60 graczy jednocześnie, a przyznawane w ich trakcie punkty doświadczenia dzielone są pomiędzy poszczególnych członków drużyny.

EverQuest: The Planes of Power
EverQuest: Shadows of Luclin

EverQuest: Shadows of Luclin

PC

Dodatek

4 grudnia 2001

RPG

Trzecie rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, wydanego w 1999 roku przez Sony Online Entertainment. Za jego stworzenie odpowiada zespół Daybreak Game Company, czuwający nad rozwojem marki od momentu jej narodzin. Akcja EverQuest: Shadows of Luclin rozgrywa się na naturalnym satelicie Norrath — tytułowym Luclinie. Odkrycie księżyca dało olbrzymie pole do popisu żądnym przygód bohaterom. Add-on oferuje ponad 25 zupełnie nowych lokacji, wśród których debiutuje nowe miasto startowe, a także dziesiątki zadań fabularnych i misji pobocznych. Oprócz tego, na liście nowości pojawia się kolejna rasa, czyli The Vah Shir — Kerrans, a także klasa postaci, zwana The Beastlord. Dodatek działa w oparciu o technologię, jaka napędzała podstawową wersję gry, jednak doczekała się ona licznych zmian, poprawek i nowych efektów.

EverQuest: Shadows of Luclin
EverQuest: The Scars of Velious

EverQuest: The Scars of Velious

PC

Dodatek

5 grudnia 2000

RPG

Drugie rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, wydanego w 1999 roku przez Sony Online Entertainment. W przeciwieństwie do podstawowej wersji gry, jego stworzenie wzięła na swoje barki grupa Verant Interactive. EverQuest: The Scars of Velious zabiera graczy do zupełnie nowej krainy — pokrytej wieczną zmarzliną, tytułowej Velious, powstałej w wyniku bliskiego spotkania z Veeshanem — gigantycznym smokiem, którego pazur oddzielił ją od reszty kontynentu Norrath. Na potrzeby add-onu twórcy przygotowali 19 nowych lokacji, takich jak choćby lodowe jaskinie, podziemne krypty i groty, a także lodowe wieże. Ponadto, dodatek wprowadza zestaw zupełnie nowych zadań fabularnych i misji pobocznych, setki elementów ekwipunku, umiejętności i zaklęć oraz całkowicie nowe rodzaje przeciwników, wśród których debiutują lodowe smoki, niedźwiedzie jaskiniowe, czy też mroźne giganty.

EverQuest: The Scars of Velious
EverQuest: The Ruins of Kunark
2

EverQuest: The Ruins of Kunark

PC

Dodatek

25 kwietnia 2000

RPG

Pierwsze rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku podstawowej wersji gry, stworzeniem EverQuest: The Ruins of Kunark zajął się zespół Daybreak Game Company. Add-on zabiera graczy w podróż na zupełnie nowy kontynent — tytułowy Kunark, na który składa się ponad 20 nowych lokacji. Deweloperzy mieli na uwadze zarówno debiutujących graczy — etap tworzenia postaci został wzbogacony o nową rasę jaszczuropodobnych Iksar, jak i doświadczonych poszukiwaczy przygód — z myślą o nich przygotowano specjalne lokacje, pokroju smoczych legowisk, gdzie mogą rozwinąć swoich herosów nawet do 50 poziomu doświadczenia. Ponadto, nowe rodzaje statków pozwalają na wygodne podróżowanie drogą morską, z kolei w starciach z oponentami można wykorzystać dziesiątki nowych przedmiotów, umiejętności oraz czarów. Twórcy pochylili się również nad oprawą graficzną — tekstury mają teraz wyższą rozdzielczość, a poszczególne modele zaprojektowano przy użyciu większej liczby polygonów.

EverQuest: The Ruins of Kunark

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.2

Ocena Graczy

Średnia z 221 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.9

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 2554 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

7.9

W większości pozytywne (2 554)

[title]

Główne zalety gry

  • Nostalgia i dziedzictwo: Wiele osób uważa EverQuest za swoje pierwsze MMO, podkreślając jego znaczącą rolę w kształtowaniu gatunku. Poczucie przygody, społeczności i głębia fabuły są często chwalone.
  • Zawartość i dodatki: Gra oferuje ogromną ilość treści, z 29 dodatkami oraz dużą różnorodnością obszarów i przeciwników do napotkania. Ta rozbudowana fabuła i głębia rozgrywki zapewniają bogate doświadczenie dla graczy.
  • Społeczność: Wiele recenzji wspomina o przyjaznej i pomocnej społeczności graczy, szczególnie dla nowicjuszy, co wzbogaca doświadczenie gry.
  • Unikalne mechaniki rozgrywki: Gracze doceniają wymagające mechaniki, takie jak kara za śmierć i potrzeba współpracy w zadaniach, które tworzą poczucie osiągnięcia.
  • Dostępność free-to-play: Gra jest dostępna za darmo, co pozwala nowym graczom na doświadczenie dużej części treści bez kosztów wstępnych.

Główne wady gry

  • Chciwość korporacyjna i monetyzacja: Wiele recenzji krytykuje Daybreak Games za agresywne strategie monetyzacji, w tym elementy pay-to-win, które psują ogólne wrażenia.
  • Przestarzała grafika i interfejs użytkownika: Grafika gry i interfejs użytkownika są uważane za przestarzałe, co czyni je mniej atrakcyjnymi dla nowych graczy przyzwyczajonych do nowoczesnych standardów.
  • Trudności dla nowych graczy: Kilku użytkowników zauważa, że krzywa uczenia się jest stroma, z brakiem jasnych wskazówek i wsparcia dla nowych graczy, co utrudnia rozpoczęcie i postęp.
  • Boty i toksyczność: Obecność botów i toksyczna baza graczy są poważnymi problemami, z wieloma graczami zgłaszającymi problemy z oszustwami i negatywną atmosferą w społeczności.
  • Ograniczone zaangażowanie: Gracze często czują, że gra wymaga znacznego zaangażowania czasowego, a gra solo nie jest wykonalna, co prowadzi do poczucia przytłoczenia lub wyprzedzenia przez innych.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Ulepszenia jakości życia: Użytkownicy wyrażają chęć posiadania lepszych opcji dostosowywania interfejsu użytkownika oraz nowocześniejszych mechanik rozgrywki, które poprawiłyby doświadczenie.
  • Innowacyjna zawartość: Wiele osób uważa, że gra utknęła w martwym punkcie pod obecnym zarządem, domagając się nowych klas lub świeżych pomysłów, aby ożywić rozgrywkę.
  • Wsparcie dla prywatnych serwerów: Istnieje silne poczucie potrzeby wsparcia serwerów stworzonych przez fanów lub alternatywnych doświadczeń rozgrywkowych, które uchwycą oryginalny urok EverQuest.
  • Lepsze doświadczenie dla nowych graczy: Użytkownicy sugerują, że gra powinna zapewnić bardziej przyjazne środowisko dla nowicjuszy, w tym ulepszone samouczki i wskazówki, które pomogą im zintegrować się ze społecznością i rozgrywką.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż EverQuest ma lojalną bazę fanów i oferuje bogactwo treści, jego obecny stan jest szkodzony przez korporacyjne złe zarządzanie, przestarzałe mechaniki i trudne środowisko dla nowych graczy.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl