Dwie gry studia Darkpaw Games obchodzą w tym roku rocznice, których może im pozazdrościć niejedna produkcja MMO. Mimo upływu lat deweloperzy nie przestają wspierać swoich dzieł.
Najbardziej znanymi grami z gatunku MMO są m.in. World of Warcraft, EVE Online, RuneScape oraz Final Fantasy XIV. Chociaż pierwsze trzy z tych produkcji ukazały się na rynku blisko 20 lat temu, wciąż są rozwijane i cieszą się zainteresowaniem graczy. Nie inaczej rzecz się ma z serią od studia Darkpaw Games, która jest jeszcze starsza niż wymienione tytuły.
EverQuest i EverQuest II – bo o tych darmowych produkcjach mowa – będą niedługo obchodzić odpowiednio 25. i 20. rocznicę. Twórcy postanowili uczcić fakt, że ich gry po tylu latach wciąż „żyją”.
Deweloperzy nie ograniczyli się jednak do jednorazowego rozdawnictwa prezentów dla wiernych fanów (jak to często ma miejsce w przypadku tego typu celebracji w innych grach sieciowych). Zamiast tego cały rok 2024 ogłosili „Rokiem Darkpaw”. Oznacza to, że przez 12 miesięcy gracze mogą spodziewać się różnych nowinek i bonusów.
Serwis PC Gamer otrzymał od twórców informacje na temat tzw. „mapy drogowej” na ten okres. Dowiadujemy się z niej m.in. tego, że:
Oprócz tego twórcy planują wprowadzić poprawki w oprogramowaniu anti-cheat i zwiększyć wydajność serwerów „jedynki”.
Jeżeli jesteście ciekawi, co dokładnie ukaże się każdego konkretnego miesiąca, to rzućcie okiem na poniższe grafiki, przedstawiające plany rozwoju EverQuesta i EverQuesta II.
Warto zaznaczyć, że mimo tak długiej obecności na rynku – a być może właśnie ze względu na nią – EverQuest nie cieszy się dużą popularnością na Steamie. Zarówno w „jedynkę” jak i w drugą część w najlepszym momencie danego dnia gra średnio po 100–500 osób (via SteamDB). Dla porównania: w nieco młodszym RuneScape regularnie bawi się znacznie więcej użytkowników platformy firmy Valve (do 3 tys. jednocześnie).
Trzeba przy tym dodać, że – podobnie jak RuneScape – produkcje studia Darkpaw Games są dostępne do pobrania z zewnętrznego klienta, dlatego w rzeczywistości w EverQuesta i EverQuesta II może grać nieco więcej osób.
To, że obie te gry wciąż funkcjonują, jest nie lada osiągnięciem. Los osadzonego w tym samym uniwersum MMO Landmark okazał się znacznie gorszy – jego serwery zostały zamknięte rok po premierze.
Samo studio odpowiedzialne za omawiane MMORPG-i wydaje się być pełne pasji, o czym świadczy chęć dalszego rozwoju tych gier. Zapytana o kierowanie projektem z tak długą historią, szefowa Darkpaw Games, Jennifer Chan, powiedziała w rozmowie z serwisem PC Gamer:
To cała masa emocji, a pierwsza, która mi przychodzi na myśl, to pokora. Częścią pokory jest branie udziału w czymś, co poruszyło tak wielu ludzi w ciągu ich życia.
Gracze
Steam
4

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).