Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka EverQuest II (PC)

EverQuest II PC

Kontynuacja niezwykle popularnego MMORPG-a, wydana pięć lat po premierze pierwowzoru. Za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Daybreak Game Company, które czuwa nad rozwojem marki od momentu jej narodzin.

RPG | TPP | fantasy | zagraj za darmo | PvP | PvE | MMORPG

EverQuest II to druga cześć gry firmy Sony Computer Entertainment, jednego z najpopularniejszych MMOcRPG. Akcja gry toczy się w tym samym fantastycznym świecie Norrath, co część pierwsza, lecz znacznie ulepszonym i oferującym graczom więcej możliwości. W sumie gracze mogą przemierzać trzy kontynenty składające się w połowie z obszarów znanych z pierwszego EverQuesta, a reszta z całkiem nowych lokacji.

Zmianie uległy podstawy ekonomii, m.in. banki nie są już rzeczą globalną i każda miejscowość ma swój własny, odrębny bank. Zmienił się proces kreacji postaci, który polega teraz tylko na wyborze rasy, płci i wyglądu, a popularne statsy pojawiają się dopiero podczas późniejszej gry. Oprócz wszystkich starych ras i klas postaci można wybrać zupełnie nowe. Zwiększono możliwości personifikacji postaci umożliwiając wybór odpowiedniej twarzy, włosów czy sylwetki. Na 2 poziome gracz może wybrać klasę bazową swej postaci (fighter, priest, mage, rogue lub tradesmen), a następnie na kolejno 10 i 20 poziomie zawężać wybraną specjalizację. Do wyboru są trzy podstawowe skille, które można rozwijać, tj. Knowledge, Technique oraz Arts.

Gracze mogą posiadać własne domy, uczestniczyć w specjalnych wydarzeniach, jak walki gladiatorów czy przedstawieniach teatralnych. Można dowolnie korzystać z różnorodnych środków transportu, na lądzie jeżdżąc konno, a po morzach pływając statkami. Przybyły nowe umiejętności rzemieślnicze i kupieckie, a gracze mogą wybrać pokojową drogę rozwoju postaci, która nie musi zdobywać doświadczenia na polu boju. Za to dla wojowników przygotowano nowy system walki, czarów oraz umiejętności wojennych. Gra wykorzystuje ten sam silnik graficzny co Star Wars Galaxies.

W grudniu 2011 roku wydawca gry zdecydował się na rezygnację z systemu subskrypcji na rzecz modelu Free to Play. Oznacza to, że rozgrywka jest darmowa, aczkolwiek aby uzyskać specjalne bonusy musimy skorzystać z wbudowanego systemu mikrotransakcji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 10 CD / 2 DVD

Ocena gry 7.8 / 10 na podstawie 363 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139 PLN

Klasyfikacja PEGI EverQuest II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe EverQuest II

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core 2 Duo E6850 3.0 GHz / AMD Phenom II X2 250 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 260 / 1 GB Radeon HD 4870 lub lepsza, 17 GB HDD, Windows 7/8/10
Minimalne: Intel Core 2 Duo E4400 2.0 GHz / AMD Athlon X2 4050e 2.1 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 / Radeon HD 2600 XT lub lepsza, 17 GB HDD, Windows 7

EverQuest II - zapowiedź

Przed premierą 28 maja 2003, 10:37

A czy Everquest 2 zmienia coś we wspomnianej warstwie interakcji między graczami? Otóż (przynajmniej według słów twórców gry) tak. I to właśnie ma zapewnić grze sukces jeszcze większy, niż odniosła pierwsza część. Nie oszukujmy się – to właśnie społeczność graczy, jaka zostaje ukształtowana dzięki takiej grze sprawia, że po prostu chce się nam grać. I nie mam tu na myśli różnych gildii czy zakonów przygotowanych przez twórców gry i zapraszających nas do członkostwa. Chodzi tu raczej o spontanicznie tworzące się zbiorowości, posiadające własną, wewnętrzną organizację i hierarchię. Takie niewielkie grupy w naturalny sposób wypełnią świat gry (przecież nie sposób znać wszystkich graczy biorących udział w zabawie), a ich członkowie będą wchodzić w interakcję z członkami innych grup, tworząc sieć wzajemnych powiązań, utrzymujących jedność i spoistość świata, w którym rozgrywać się będzie gra. Na pewno znajdzie się sporo samotnych wojowników, walczących o sobie tylko wiadome ideały, jednak to działania dla klanu wypełnią większość czasu przeciętnego bohatera. W końcu trzeba z jakąś grupą się identyfikować, komuś pomagać i na czyjąś pomoc liczyć.