
Data wydania: 8 listopada 2004
Kontynuacja niezwykle popularnego MMORPG-a, wydana pięć lat po premierze pierwowzoru. Za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Daybreak Game Company, które czuwa nad rozwojem marki od momentu jej narodzin. Akcja tego tytułu rozgrywa się w doskonale znanej graczom krainie Norrath, aczkolwiek obok znanych z pierwszej odsłony cyklu lokacji pojawiają się zupełnie nowe.
Gracze
Steam
EverQuest II to druga cześć gry firmy Sony Computer Entertainment, jednego z najpopularniejszych MMOcRPG. Akcja gry toczy się w tym samym fantastycznym świecie Norrath, co część pierwsza, lecz znacznie ulepszonym i oferującym graczom więcej możliwości. W sumie gracze mogą przemierzać trzy kontynenty składające się w połowie z obszarów znanych z pierwszego EverQuesta, a reszta z całkiem nowych lokacji.
Zmianie uległy podstawy ekonomii, m.in. banki nie są już rzeczą globalną i każda miejscowość ma swój własny, odrębny bank. Zmienił się proces kreacji postaci, który polega teraz tylko na wyborze rasy, płci i wyglądu, a popularne statsy pojawiają się dopiero podczas późniejszej gry. Oprócz wszystkich starych ras i klas postaci można wybrać zupełnie nowe. Zwiększono możliwości personifikacji postaci umożliwiając wybór odpowiedniej twarzy, włosów czy sylwetki. Na 2 poziome gracz może wybrać klasę bazową swej postaci (fighter, priest, mage, rogue lub tradesmen), a następnie na kolejno 10 i 20 poziomie zawężać wybraną specjalizację. Do wyboru są trzy podstawowe skille, które można rozwijać, tj. Knowledge, Technique oraz Arts.
Gracze mogą posiadać własne domy, uczestniczyć w specjalnych wydarzeniach, jak walki gladiatorów czy przedstawieniach teatralnych. Można dowolnie korzystać z różnorodnych środków transportu, na lądzie jeżdżąc konno, a po morzach pływając statkami. Przybyły nowe umiejętności rzemieślnicze i kupieckie, a gracze mogą wybrać pokojową drogę rozwoju postaci, która nie musi zdobywać doświadczenia na polu boju. Za to dla wojowników przygotowano nowy system walki, czarów oraz umiejętności wojennych. Gra wykorzystuje ten sam silnik graficzny co Star Wars Galaxies.
W grudniu 2011 roku wydawca gry zdecydował się na rezygnację z systemu subskrypcji na rzecz modelu Free to Play. Oznacza to, że rozgrywka jest darmowa, aczkolwiek aby uzyskać specjalne bonusy musimy skorzystać z wbudowanego systemu mikrotransakcji.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Daybreak Game Company / Sony Online Entertainment
Wydawca: Daybreak Game Company / Sony Online Entertainment
Polski wydawca: Cenega S.A.
17 listopada 2020
Czasem gracze zdobywają się na prawdziwie bezinteresowne czyny, które pokazują, że wirtualne przyjaźnie czy nawet nieznające się bliżej społeczności potrafią w potrzebie celująco zdać test ze szlachetności.
19 lipca 2020
Kontynuacje gier nie są niczym zadziwiającym. Świat gier zna sporo produkcji, których kolejne części były lepsze od pierwowzoru. Jak to jednak wygląda w przypadku MMO? Tutaj sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana.
4 sierpnia 2016
Widok konających gier sieciowych chwyta za serce. Na szczęście jest pewna metoda, pozwalająca wydłużyć żywot skazanym na niebyt tytułom, a czasem wręcz ofiarować im drugą młodość. Słowo klucz: free-to-play.
28 maja 2003
EverQuest II to druga cześć gry firmy Sony Computer Entertainment, jednego z najpopularniejszych MMOcRPG. Akcja gry toczy się w tym samym fantastycznym świecie Norrath, co część pierwsza, lecz znacznie ulepszonym i oferującym graczom więcej możliwości.
23 sierpnia 2002
Artykuł ten przeznaczony jest zarówno dla ludzi zupełnie świeżych w „tych klimatach” jak i dla starych wyjadaczy, którzy chcieliby zobaczyć jak na dzień dzisiejszy kształtuje się rynek gier MMO.
Reżyser kreatywny EverQuesta 2 na konwencie krytycznie wyraził się o obecnym kierunku rozwoju gatunku MMORPG. Przeszkadza mu to, że gry tego typu nie budują już społeczności i w wiele z nich da się grać niemalże jak w produkcje singleplayer.
gry
Adrian Werner
26 czerwca 2024 12:56
Zdaniem kierownika ds. projektowania w studiu Daybreak Game, wysoki poziom trudności MMORPG EverQuest jest jednym z powodów, przez które 25-letnia gra wciąż cieszy się popularnością wśród graczy.
gry
Kamil Kleszyk
25 czerwca 2024 10:33
Dwie gry studia Darkpaw Games obchodzą w tym roku rocznice, których może im pozazdrościć niejedna produkcja MMO. Mimo upływu lat deweloperzy nie przestają wspierać swoich dzieł.
gry
Zuzanna Domeradzka
18 stycznia 2024 19:58
EverQuest 2 prawie padł ofiarą systemu pay-to-win. Reakcja graczy powstrzymała deweloperów i doprowadziła do znacznych zmian w procesie aktualizacji gry.
gry
Sonia Selerska
4 kwietnia 2023 13:19
W EQ2 zamknięto serwer Drunder. Twórcy gry zrobili to bez uprzedniego powiadomienia graczy, co wywołało niemałe kontrowersje.
gry
Miriam Moszczyńska
4 lipca 2022 10:08
Dzisiaj piszemy m.in. o atakach DDoS na serwery Blizzarda i ich przykrych konsekwencjach, dodatku Kunark Ascending do kultowego EverQuesta II i wyborach Miss i Mistera Lineage II. Nie zapomnieliśmy również o fenomenalnym trailerze dodatku Knights of the Eternal Throne do Star Wars: The Old Republic.
gry
Michał Marian
10 października 2016 14:44
Studio Daybreak Game Company (niegdyś Sony Online Entertainment) podzieliło się ciekawym pomysłem odnośnie gry EverQuest II. Niedługo w tym popularnym MMORPG otwarty zostanie swoisty serwer więzienny, na który będą zsyłani wszyscy gracze łamiący regulamin.
gry
Krzysztof Mysiak
20 sierpnia 2015 10:35
EverQuest oraz EverQuest II, a więc jedne z najstarszych funkcjonujących do dziś MMO na rynku, otrzymają nowe dodatki, które są odpowiednio 21 i 11 rozszerzeniem w ich historii. Add-ony zwiększą maksymalny poziom postaci, zaoferują nowe lokacje oraz szereg innych nowości.
gry
Michał Kułakowski
16 sierpnia 2014 18:21
W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. kolejny dodatek do EVE Online, nadchodzącą aktualizację i darmowy tydzień w Guild Wars 2 oraz najnowszą akcję "promocyjną" w EverQuest II.
gry
Michał Marian
28 września 2013 14:00
Przeprowadzana w dniach 1 - 4 sierpnia impreza SOE Live organizowana przez firmę Sony Online Entertainment dobiegła już końca. W trakcie jej trwania amerykański deweloper zapowiedział oficjalnie swoją najnowszą produkcję zatytułowaną EverQuest Next. Niniejsza wiadomość stanowi podsumowanie całego wydarzenia.
gry
Michał Marian
5 sierpnia 2013 20:28
Popularne pliki do pobrania do gry EverQuest II.
Wymagania sprzętowe gry EverQuest II:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core 2 Duo E4400 2.0 GHz / AMD Athlon X2 4050e 2.1 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 / Radeon HD 2600 XT lub lepsza, 17 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Intel Core 2 Duo E6850 3.0 GHz / AMD Phenom II X2 250 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 260 / 1 GB Radeon HD 4870 lub lepsza, 17 GB HDD, Windows 7/8/10.
Lista dodatków do gry EverQuest II:

Dodatek
13 listopada 2018
RPG
Piętnasty dodatek do gry EverQuest II, w którym gracze trafiają do Planes of Power, starając się przywrócić równowagę w Planach Ognia, Wody, Ziemi i Powietrza. Chaos Descending wprowadza świeże misje, wyzwania i raidy, a także możliwość rozwijania wierzchowca i uzbrojenia go. Rozszerzenie podnosi również limit rozwoju postaci.
Gracze

Dodatek
28 listopada 2016
RPG
EverQuest II: Planes of Prophecy to czternasty dodatek do wydanego w 2004 roku MMORPG EverQuest II, który przynosi ze sobą szereg nowości i usprawnień. Za stworzenie rozszerzenia odpowiada studio Daybreak Game Company.
Gracze

Dodatek
17 listopada 2015
RPG
Dwunasty oficjalny dodatek do wydanego w 2004 roku MMO EverQuest II od studia Daybreak Game Company. Fabuła Terror of Thalumbra przenosi nas do tytułowego podziemnego królestwa, będącego domem dla wielu legendarnych ras – ale i niezwykle groźnego, starożytnego zła. Kiedy za sprawą wskrzeszonej bogini złośliwości T’Vyl wrota do nowego świata zostają otwarte, kraina Norrath staje w obliczu ogromnego niebezpieczeństwa. W role śmiałków, którzy odważą się zstąpić do Thalumbry i stawić czoła złu, wcielają się oczywiście gracze. Wraz z rozszerzeniem w grze pojawia się całkiem nowa lokacja, obliczona pod względem trudności dla postaci z co najmniej 100. poziomem doświadczenia, a także 80 zróżnicowanych questów fabularnych i niedostępne wcześniej wyzwania oraz rajdy wieloosobowe. Nie zabrakło także drobnych zmian w mechanice rozgrywki, wśród których wyróżnić warto nowy system wierzeń, nowe rodzaje przedmiotów Relic i Prestige oraz możliwość ulepszania statystyk posiadanego ekwipunku.
Gracze

Dodatek
11 listopada 2014
RPG
Jedenaste rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest II, cieszącego się popularnością od 2004 roku. Za jego stworzenie odpowiedzialny jest zespół Daybreak Game Company, czuwający nad rozwojem marki, której początki sięgają 1999 roku. EverQuest II: Altar of Malice oddaje w ręce graczy kilkanaście nowych lokacji i podziemi, przeznaczonych dla zaprawionych w bojach postaci — DLC pozwala na osiągnięcie aż setnego poziomu doświadczenia. Ponadto, add-on wnosi nową, grywalną rasę — Areakyn, a także rozbudowany pakiet nowych przedmiotów, umiejętności oraz zaklęć, jakie możemy wykorzystać w starciach z dodatkowymi rodzajami adwersarzy. Oczywiście nie mogło tu zabraknąć także nowych zadań fabularnych i misji pobocznych oraz kosmetycznych poprawek w sferze audiowizualnej.
Gracze

Dodatek
12 listopada 2013
RPG
Dziesiąte rozszerzenie do drugiej odsłony popularnego cyklu MMORPG-ów zatytułowanego EverQuest. Za jego stworzenie odpowiedzialne jest studio Daybreak Game Company, czuwające nad rozwojem marki od momentu jej narodzin w 1999 roku. Dodatek zabiera graczy do nowej krainy — Eternal Broodlands, czyli swoistego smoczego raju, w którym zadaniem bohaterów jest zebranie tytułowych łez Veeshany, będącej matką wszystkich smoków. EverQuest II: Tears of Veeshan to jedna lokacja główna i dziewięć podziemnych stref, a największą z nich można eksplorować na grzbiecie latającego wierzchowca. Na potrzeby omawianego DLC twórcy przygotowali rozbudowany zestaw zadań fabularnych i misji pobocznych, a także pakiet nowych zdolności, na czele z tak zwanymi smoczymi umiejętnościami, odmiennymi w zależności od wybranego przez nas archetypu. Na sprawdzenie czeka również kolejna klasa postaci — Channeler — oraz zaawansowane możliwości zarządzania najemnikami, których teraz można wymieniać niejako "w locie". Członkowie funkcjonujących w świecie gry gildii docenią natomiast obecność domów czwartego poziomu.
Gracze

Dodatek
13 listopada 2012
RPG
Dziewiąte rozszerzenie do drugiej odsłony popularnej serii MMORPG-ów, której początki sięgają 1999 roku. Za jego stworzenie odpowiedzialne jest studio Daybreak Game Company, czuwające nad rozwojem marki od momentu jej narodzin. Fabuła EverQuest II: Chains of Eternity koncentruje się na tajemniczych zgonach mieszkańców krainy Norrath — w celu wyjaśnienia stojącej za tymi wydarzeniami zagadki bohaterowie muszą wyruszyć w podróż do krainy umarłych — Ethernere i poznać los istoty zwanej Drinal, będącej zarządcą tego miejsca. Dodatek wnosi przede wszystkim szereg nowych lokacji, na czele z dżunglą Eidolon, polami Obol, a także z dziewięcioma podziemnymi lochami. Ponadto, dzięki nowym rodzajom przeciwników czy choćby zestawowi elementów ekwipunku (debiutują specjalne przedmioty organiczne, których statystyki rosną w toku rozgrywki), umiejętności i czarów, gracze mogą awansować na 95 poziom doświadczenia. Lista nowości obejmuje również kolejne zadania fabularne i misje poboczne oraz zdolności prestiżowe przypisane do każdej klasy i umiejętności rzemieślnicze.
Gracze

Dodatek
6 grudnia 2011
RPG
Ósme rozszerzenie do drugiej odsłony popularnego cyklu MMORPG-ów, którego początki sięgają 1999 roku. Za jego stworzenie odpowiedzialne jest studio Daybreak Game Company, czuwające nad rozwojem marki od momentu jej narodzin. W przeciwieństwie do większości wcześniejszych add-onów, dodatek nie wprowadza nowych lokacji, koncentrując się na zmianach i usprawnieniach w schemacie rozgrywki. Największą nowością jest specjalny tryb, zwany Dungeon Master, pozwalający na tworzenie własnych podziemi i dzielenie się nimi ze skupioną wokół gry społecznością. Ponadto, powraca jedna z obecnych w pierwszej części serii klas postaci, czyli Beastlord. Oprócz tego, w EverQuest II: Age of Discovery zaimplementowano możliwość przekuwania przedmiotów, dzięki czemu niektóre elementy ekwipunku można wzbogacić o zupełnie nowe właściwości.
Gracze

Dodatek
22 lutego 2011
RPG
Kolejne rozszerzenie do drugiej odsłony popularnego cyklu MMORPG-ów, zapoczątkowanego w 1999 roku. Za jego produkcję odpowiada studio Daybreak Game Company, dbające o rozwój marki od momentu jej narodzin. Historia opowiedziana w EverQuest II: Destiny of Velious koncentruje się na Bliźniaczych Mieczach Przeznaczenia — zanikanie ich mocy oznacza ziszczanie się przepowiedni o tak zwanym Końcu Wieku, czyli wojnie, jaka ma pochłonąć całą krainę Norrath. Zapobiegnięcie takiemu rozwojowi wydarzeń spoczywa oczywiście na barkach graczy. Dodatek wnosi do gry 16 lokacji, w których przychodzi nam wykonywać ponad 300 nowych zadań. Lista nowości obejmuje również 6 kolejnych rajdów, a także środek transportu, jakim są latające wierzchowce. Ponadto, na naszej drodze staje ponad 30 rodzajów przeciwników, w starciach z którymi robimy użytek z nowych elementów ekwipunku oraz umiejętności i zdolności dla naszego bohatera. Zaprawieni w bojach gracze z otwartymi rękoma przywitają możliwość toczenia potyczek z innymi frakcjami o kontrolę nad podziemnymi budowlami.
Gracze

Dodatek
16 lutego 2010
RPG
Szósty dodatek do drugiej odsłony popularnego cyklu EverQuest, zapoczątkowanego w 1999 roku przez zespół Daybreak Game Company. Rozszerzenie wprowadza szereg nowych elementów, na czele z dwoma sporych rozmiarów obszarami — The Sundered Frontier i Stone Brunt Highlands — oraz dwunastoma nowymi lochami. Ponadto, w EverQuest II: Sentinel's Fate przychodzi nam wykonać ponad 400 niedostępnych wcześniej zadań, w trakcie których robimy użytek z ponad 2000 debiutujących elementów ekwipunku. Deweloperzy przygotowali również alternatywne umiejętności ofensywne, jakie wykorzystujemy w walce z nowymi przeciwnikami. Twórcy mieli na uwadze zaprawionych w bojach graczy, toteż zdecydowali się podnieść limit doświadczenia — w efekcie postać może awansować na 90. poziom. Fabuła omawianego DLC koncentruje się z kolei na historii krainy Odus, czyli domu ras Erudite oraz Kerra.
Gracze

Dodatek
18 listopada 2008
RPG
Piąte już rozszerzenie do drugiej odsłony popularnego cyklu MMORPG-ów, którego początki sięgają 1999 roku. Za jego stworzenie odpowiedzialny jest zespół Daybreak Game Company, dbający o rozwój marki od momentu jej narodzin. Dodatek wprowadza ponad dwadzieścia nowych lokacji, wśród których pojawiają się zarówno nigdy wcześniej nieodwiedzane obszary, jak i miejsca znane z pierwszej części serii (Mistmoore, Najena). Oprócz tego, znalazło się tu ponad osiemnaście debiutujących w oryginale podziemi — korzystają one ze specjalnego systemu misji, toteż każdorazowe wejście do danego lochu owocuje odmiennymi wrażeniami. EverQuest II: The Shadow Odyssey to także nowe zadania fabularne i misje poboczne, bogaty zestaw nowych przedmiotów, umiejętności i czarów, dwa nowe bóstwa, czczone przez mieszkańców Norrath oraz nieobecni wcześniej przeciwnicy.
Gracze

Dodatek
13 listopada 2007
RPG
Czwarte już rozszerzenie do drugiej odsłony popularnej serii MMORPG-ów, której początki sięgają 1999 roku. Za jego stworzenie odpowiedzialne jest studio Daybreak Game Company, czuwające nad rozwojem marki od momentu jej narodzin. EverQuest II: Rise of Kunark zabiera graczy do tytułowej krainy Kunark, zamieszkanej przez rasę jaszczuroludzi zwanych Sarnak. Opowiedziana tu historia koncentruje się na konfliktach, jakie toczyły między sobą zwaśnione ugrupowania Sarnaków, Smoków oraz Imperium Iksar. Dodatek wnosi przede wszystkim rozbudowany zestaw lokacji — wśród nich znalazło się miejsce zarówno na zupełnie nowe strefy, jak i na obszary doskonale znane z pierwszej części serii. Ponadto, gracze mają okazję sprawdzić szereg nowych przedmiotów (w tym starożytnych, zapomniane przez mieszkańców Kunark artefaktów), zdolności oraz czarów, a także stawić czoła nowym rodzajom przeciwników. Listę nowości zamyka wierzchowiec — Kunarkiański Nosorożec, dodatkowe bóstwa i setki zróżnicowanych zadań oraz wyzwań, stworzonych zarówno z myślą o nowych graczach, jak i weteranach.
Gracze

Dodatek
14 listopada 2006
RPG
Kolejne rozszerzenie do drugiej odsłony popularnego cyklu MMORPG-ów, którego początki sięgają 1999 roku. Za jego stworzenie odpowiedzialne jest studio Daybreak Game Company, dbające o rozwój marki od momentu jej narodzin. Dodatek skupia się na rasie elfów i wprowadza zupełnie nową nację — Fae. Debiutującą w nim krainę Faydwer zwiedzać możemy zarówno przygotowaną wcześniej postacią, jak i stworzonym od podstaw bohaterem — w tym przypadku zabawę rozpoczynamy w nowym mieście startowym, zwanym Kelethin. W EverQuest II: Echoes of Faydwer na ukończenie czeka ponad 350 nowych zadań fabularnych i misji pobocznych, a także szereg unikalnych elementów ekwipunku, umiejętności i zaklęć. Ponadto, deweloperzy udostępnili dodatkowe możliwości w sferze craftingu, a także podnieśli maksymalny poziom gildii, który obecnie zatrzymał się na wysokości 60. Listę nowości zamykają całkowicie nowe nagrody, jakie czekają na zdobycie w systemie PvP oraz drobne poprawki w oprawie wizualnej.
Gracze

Dodatek
21 lutego 2006
RPG
Kolejny, po Desert of Flames, dodatek do drugiej odsłony serii EverQuest, której początki sięgają 1999 roku. Od momentu narodzin tej MMORPG-owej marki, pieczę nad jej rozwojem sprawuje zespół Daybreak Game Company. Add-on pozwala graczom przenieść się do krainy Overrealm, znajdującej się nad kontynentem Norrath. Miejscem tym zarządzają rozmaite latające istoty, wśród których prym wiodą smoki, starające się zrealizować plan całkowitego zniszczenia ulokowanego pod nimi świata. Chcąc pomieszać im szyki, gracze muszą wykonać szereg zróżnicowanych zadań fabularnych, a także niezliczone misje poboczne. W ich trakcie bohaterom przychodzi odwiedzić dziesięć nowych lokacji, wśród których znalazło się miejsce zarówno na unoszące się w powietrzu wyspy, jak i na rozległe podziemia. EverQuest II: Kingdom of Sky to również setki nowych przedmiotów, umiejętności i czarów, a także 25 rodzajów przeciwników nieobecnych w podstawowej wersji gry i wcześniejszych dodatkach. Oprócz tego, twórcy zdecydowali się podnieść limit doświadczenia (obecnie możemy rozwijać swoją postać do 70. poziomu, z kolei gildie mogą osiągnąć 50. poziom), a nagrodą za heroiczne czyny jest możliwość zapisania swojej postaci w historii uniwersum.
Gracze

Dodatek
12 września 2005
RPG
Pierwsze, oficjalne rozszerzenie do drugiej części serii popularnych MMORPG-ów, której początki sięgają 1999 roku. Nad jego stworzeniem czuwał zespół Daybreak Game Company, odpowiedzialny za rozwój marki od momentu jej narodzin. Tym razem gracze przenoszą się na teren Pustyni Ro, gdzie mają okazję odwiedzić egzotyczne miasto Maj'Dul. Metropolia jest miejscem pojedynków na arenie, pozwalających uczestnikom na przetestowanie możliwości bojowych. EverQuest II: Desert of Flames to przede wszystkim nowe zadania fabularne i misje poboczne, dwanaście premierowych lokacji, 40 typów nieobecnych w podstawowej wersji gry adwersarzy, a także dziesiątki nowych elementów ekwipunku, zdolności i czarów. Wszystko to pociągnęło za sobą możliwość awansowania postaci nawet na 60 poziom doświadczenia. Ponadto, twórcy zdecydowali się na wprowadzenie zmian i usprawnień w mechanice — przykładowo, bohaterowie mogą wspinać się po murach i skałach, choćby w celu odnalezienia wartościowych przedmiotów.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 374 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 2768 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Wojciech Antonowicz
GRYOnline.pl Team
2010.08.05
Czasy kiedy grałem w EverQuest II i dodatki do tej gry prawdopodobnie minęły bezpowrotnie. Co prawda gra cały czas działa, ewoluuje, być może stanie się niedługo doskonałym tytułem free to play z mikro płatnościami lecz dla mnie czas EQ2 skończył się.