
Data wydania: Anulowana
Trzecia odsłona cyklu gier akcji TPP z otwartym światem od Pandemic Studios, która nigdy nie wyszła poza fazę koncepcyjną. Produkcja powstawała pod roboczym tytułem Mercenaries 3: No Limits, a została anulowana wraz z zamknięciem studia pod koniec 2009 roku.
Mercenaries to seria trzecioosobowych gier akcji z otwartym światem, do której przypięto łatkę „GTA na wojnie”. Cykl został zapoczątkowany w 2005 roku przez grę Mercenaries: Playground of Destruction, która w 2008 roku doczekała się kontynuacji w postaci Mercenaries 2: World in Flames.
W dalszej kolejności stojący za nim zespół Pandemic Studios, znany m.in. za sprawą takich gier, jak Full Spectrum Warrior, The Lord of the Rings: Conquest, Destroy All Humans!, Star Wars: Battlefront bądź The Saboteur, przymierzał się do opracowania jego trzeciej odsłony, jednak ostatecznie prace nad nią nigdy nie wyszły poza fazę koncepcyjną. Projekt został bowiem anulowany pod koniec 2009 roku; wówczas podjęto również decyzję o zamknięciu stojącego za nim studia.
Z materiału wideo prezentującego tak zwany vertical slice opisywanego projektu wynikało, że Mercenaries 3: No Limits (tytuł roboczy; nazwa kodowa tego przedsięwzięcia to Project Y) zabierze nas na Kubę z 2017 roku, a w roli głównych antagonistów obsadzi członków frakcji zwanej Blackfire. Choć nie wiadomo dokładnie, jak miała wyglądać rozgrywka w omawianej produkcji, można spodziewać się, że deweloperzy wykorzystaliby w niej schemat wypracowany na potrzeby wcześniejszych pozycji spod tego szyldu, oddając nam do dyspozycji otwarty świat, rozbudowany arsenał oraz szeroki wachlarz pojazdów i maszyn.
Nie wiadomo również, na jakiej technologii miała zostać oparta opisywana gra. Niemniej przed jego anulowaniem Pandemic Studios stworzyło autorski silnik Odin, który powstał z myślą o produkcjach z otwartym światem. Ostatecznie jedyną pozycją, która go wykorzystała, było wspomniane już The Saboteur.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek