
Data wydania: 9 maja 2006
Sequel udanej gry strategicznej, która poruszała temat rozwoju naszej cywilizacji. Tym razem jednak, autorzy Rise of Nations postanowili zerwać ze znaną nam rzeczywistością i stworzyć strategię osadzoną w świecie gdzie magia miesza się z techniką.
GRYOnline
Gracze
Rise of Nations: Rise of Legends to sequel udanej gry strategicznej, która poruszała temat rozwoju naszej cywilizacji. Tym razem jednak, autorzy Rise of Nations postanowili zerwać ze znaną nam rzeczywistością i stworzyć strategię osadzoną w świecie, gdzie magia miesza się z techniką. W świecie tym o prymat walczą cztery całkowicie odmienne nacje. Dwie z nich to: cywilizacja techniczna Vinci (bazująca na machinach i wynalazkach znanych nam ze szkiców legendarnego Leonarda Da Vinci), oraz cywilizacja zwana Alim, czyli lud żywcem wzięty z mitów Arabskich, obeznany z wszelakimi meandrami mocy nadprzyrodzonych. Jego magia skupia się na trzech żywiołach: Damanhur (duch ognia), Dakhla (duch piasku), oraz Sawu (duch ciemnego szkła). Gra zawiera tylko jedną, globalną kampanię, gdzie po kolei, wraz z rozwojem fabuły, obejmujemy pieczę nad każdą ze stron.
Centrum i newralgicznym elementem wszystkich nacji są ich miasta. Na początku rozgrywki zaczynamy z małą aglomeracją, a w miarę postępów możemy ją rozbudowywać o dodatkowe dzielnice (m.in. militarną, gildii, kupiecką czy pałacową) i poziomy (łącznie trzy). Każdy dodatek zwiększa możliwości prowadzonej cywilizacji, np. dzielnica militarna pozwala na wybudowanie lepszych typów wojsk, a kupiecka zwiększa ilość karawan oraz punktów przeznaczonych na rozwój wynalazków. Tu przy okazji warto wspomnieć, iż każda strona konfliktu posiada cztery ścieżki rozwoju, przy czym dwie z nich są wspólne a dwie unikalne.
Wszyscy oponenci dysponują odmiennym asortymentem jednostek bojowych, zarówno tych zwykłych, zwanych „mięsem armatnim”, jak i tych specjalnych. Przykładowo Alimowie mogą pochwalić się dwoma smokami „Piasek” i „Szkło”, z których, ten drugi potrafi skupić swoim ciałem światło, a następnie przy pomocy tej energii wysadzić wszytko w pobliżu. Z kolei cywilizacja Vinci posiada ogromne mechaniczne pająki, przypominające tego widzianego w filmie Wild Wild West. W szeregach wojsk zwaśnionych stron spotykamy też herosów o niemalże boskich mocach. Jedni z nich potrafią zamrażać wszystkie jednostki w okolicy na pewien okres czasu, inni wzywać śmiercionośny szwadron śmigłowców itd.
Rise of Nations: Rise of Legends zawiera w sobie szereg cech znanych z poprzedniczki, jak choćby mapę globalną, gdzie wydajemy rozkazy armiom w trybie turowym, granice narodowe, czy opcję zużycia oddziałów znajdujących się poza granicami własnego kraju. Gra pozwala też na zajmowanie wrogich miast, rejonów neutralnych, kopalń (źródła surowców), oaz, świątyń, i tym samym poszerzanie swoich granic. Dodano też kilka nowych elementów, urozmaicających rozgrywkę, z których najważniejszym jest idea dominacji. Gdy jedna z cywilizacji prześcignie inne w jednej z czterech dziedzin: tj. Capture (ilość terenów będących pod naszą kuratelą), Tactical (ilość punktów zdobytych podczas niszczenia wrogich instalacji), Resources (ilość pozyskanych surowców), Tech Tracks (rozwój naukowy), to wówczas osiąga status dominacji nad resztą i tym samym otrzymuje specjalne bonusy. Oczywiście przeciwnik, może następnie prześcignąć dominanta i odebrać mu jego dodatkowe cechy.
Autor opisu gry: Piotr Bielatowicz
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Producent: 38 Studios / Big Huge Games
Wydawca: Xbox Game Studios / Microsoft Studios
Polski wydawca: CD Projekt SA
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Co otrzymamy łącząc w jednej grze szkice Leonarda da Vinci, baśnie tysiąca i jednej nocy oraz kulturę Majów? Okazuje się, że całkiem niezłą strategię czasu rzeczywistego.
17 stycznia 2006
Aio rządzone jest przez Alimów, czarodziejów, którzy od wieków pilnują ładu i porządku. Tymczasem ich mniej wpływowi pobratymcy Vinci wpadają na pomysł. Co by się stało, gdyby zastosować przekładnię? Dźwignię i wahadło? Zagotować wodę i wytworzyć parę?
Studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za świetną strategię Rise of Nations, zostało uratowane przed zamknięciem przez firmę 38 Studios, należącą do gwiazdy baseballa Curta Shillinga. Drugie przedsiębiorstwo przejęło wszystkie materiały, technologie i marki Big Huge Games, w tym nieukończone produkcje (God: The Game, Ascendant), o których pisaliśmy w kwietniu tego roku.
gry
Szymon Liebert
27 maja 2009 19:24
Problemów THQ ciąg dalszy. Firma ogłosiła wczoraj, że związane z nią studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za przygotowanie świetnej serii gier RTS – Rise of Nations, zostanie wystawione pod młotek.
pozostałe
Maciej Śliwiński
18 marca 2009 10:21
Już wkrótce studio Big Huge Games przestanie być niezależnym producentem gier komputerowych. Amerykańską firmę przejmie koncern THQ, z którym autorzy serii Rise of Nations aktualnie pracują nad nowym produktem z gatunku RPG.
pozostałe
Krystian Smoszna
15 stycznia 2008 09:46
Jedna z ciekawszych i ładniej wykonanych spośród wydanych w tym roku strategii, przywodząca na myśl nieśmiertelnego StarCrafta – Rise of Nations: Rise of Legends – ma dziś polską premierę.
gry
Redakcja GRYOnline.pl
14 lipca 2006 11:40
Wczoraj firma CD Projekt wypuściła polską wersję demonstracyjną gry Rise of Legends. Zbiegło się to z dużo większą inicjatywą związaną z tym tytułem, tym razem zaaranżowaną przez developera i wydawcę gry, jak również przez firmy Intel, ATI i Logitech. Mowa o ogólnoświatowym turnieju „Rise of the Ultimate Champion”.
gry
Przemysław Bartula
12 lipca 2006 11:26
Interesującą wiadomość mamy dla wszystkich użytkowników Rise of Nations: Rise of Legends, szczególnie tych zapatrzonych w rozgrywkę multiplayer. Firma Big Huge Games, postanowiła wspomóc zainteresowanych jej produktem ułatwiając zdobywanie nowych map.
gry
Daniel Kazek
19 czerwca 2006 12:39
Poradnik do gry Rise of Nations: Rise of Legends zawiera opisy wszystkich misji, na które można natrafić się w kampanii. Poradnik po kolei omawia terytoria, które pojawiają się na mapach odpowiednich trzem kolejnym kampaniom: Vinci, Alin oraz Cuotl.
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
27 maja 2006 13:34
Czy magia ma szansę rywalizować z nowoczesną technologią? Na to pytanie już wkrótce spróbuje odpowiedzieć gra Rise of Nations: Rise of Legends, która osiągnęła właśnie „złoty” status. Od debiutu na rynku dzieli ją już tylko wytłoczenie płyt i zapakowanie tych ostatnich do pudełek.
gry
Krystian Smoszna
27 kwietnia 2006 09:18
Rzadko się zdarza, żeby w przeciągu dwóch dni światło dzienne ujrzało tyle ciekawych wersji demonstracyjnych. Nie pozostaje mi nic innego jak zaproszenie Was do ściągania i dzieleniem się wrażeniami z rozgrywki!
gry
Łukasz Malik
1 kwietnia 2006 09:10
Prawdziwa gratka szykuje się dla wszystkich wielbicieli cyklu Rise of Nations. Firma Big Huge Games poinformowała wczoraj, że dzisiejszego wieczoru zostanie udostępnione oficjalne demo najnowszego odcinka serialu, zatytułowanego Rise of Legends.
gry
Krystian Smoszna
31 marca 2006 07:37
Popularne pliki do pobrania do gry Rise of Nations: Rise of Legends.
patch Rise of Nations: Rise of Legends - v.2.5 - 28 lipca 2015
mod Rise of Nations: Rise of Legends - Motter's New Nations v.10102017 - 3 listopada 2017
trainer Rise of Nations: Rise of Legends - + 1 trainer - 29 czerwca 2007
trainer Rise of Nations: Rise of Legends - Unlocker - 3 stycznia 2007
demo Rise of Nations: Rise of Legends - PL - 12 lipca 2006
Wymagania sprzętowe gry Rise of Nations: Rise of Legends:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.4 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 4.5 GB HDD, Windows XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1544 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Gonciarz
Recenzent GRYOnline.pl
2006.06.20
Co otrzymamy łącząc w jednej grze szkice Leonarda da Vinci, baśnie tysiąca i jednej nocy oraz kulturę Majów? Okazuje się, że całkiem niezłą strategię czasu rzeczywistego.