Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 maja 2009, 19:24

autor: Szymon Liebert

Twórcy Rise of Nations uratowani

Studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za świetną strategię Rise of Nations, zostało uratowane przed zamknięciem przez firmę 38 Studios, należącą do gwiazdy baseballa Curta Shillinga. Drugie przedsiębiorstwo przejęło wszystkie materiały, technologie i marki Big Huge Games, w tym nieukończone produkcje (God: The Game, Ascendant), o których pisaliśmy w kwietniu tego roku.

Studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za świetną strategię Rise of Nations, zostało uratowane przed zamknięciem przez firmę 38 Studios, należącą do gwiazdy baseballa Curta Shillinga. Drugie przedsiębiorstwo przejęło wszystkie materiały, technologie i marki Big Huge Games, w tym nieukończone produkcje (God: The Game, Ascendant), o których pisaliśmy w kwietniu tego roku.

Ekipa Big Huge Games zajmie się produkcją gry opartej na marce Copernicus. Została ona stworzona przez 38 Studios, przy współpracy z Toddem McFarlanem (twórcą Spawna) oraz autorem fantasy R. A. Salvatore (znany między innymi z książek opisujących Drizzta, najsłynniejszego mrocznego elfa uniwersum Forgotten Realms). Otrzymamy dzieło w klimatach RPG, które pojawi się na pecety, Xboksa 360 i PlayStation 3. Być może będzie ono wykorzystywało elementy wspomnianego, anulowanego projektu - Ascendant.

Twórcy Rise of Nations uratowani - ilustracja #1

Ponadto, jak powiedział Brett Close z 38 Studios, zakup Big Huge Games wraz z międzyplatformowym silnikiem nadającym się do stworzenia gier RTS i RPG, przyspieszy realizację sieciowej produkcji związanej właśnie z marką Copernicus. Autorzy przewidują zaprezentowanie uniwersum pod wieloma postaciami. O grze MMO wiemy między innymi, że zostanie w niej wykorzystany silnik Unreal Engine 3.

Brett Close dodał, że dzięki nabyciu nowego studia uda się stworzyć wysokiej jakości gry, reprezentujące kilka różnych gatunków, ale dzielące ten sam świat. Zwiększy to znaczenie i wartość zarówno marki Copernicus, jak i projektu MMO. O problemach Big Huge Games wiedzieliśmy już w marcu tego roku - ogłoszono wtedy, że deweloper jest na sprzedaż, w związku z fatalną sytuacją finansową wydawcy THQ.

gry