Twórcy Rise of Nations uratowani

Studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za świetną strategię Rise of Nations, zostało uratowane przed zamknięciem przez firmę 38 Studios, należącą do gwiazdy baseballa Curta Shillinga. Drugie przedsiębiorstwo przejęło wszystkie materiały, technologie i marki Big Huge Games, w tym nieukończone produkcje (God: The Game, Ascendant), o których pisaliśmy w kwietniu tego roku.

Szymon Liebert

Studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za świetną strategię Rise of Nations, zostało uratowane przed zamknięciem przez firmę 38 Studios, należącą do gwiazdy baseballa Curta Shillinga. Drugie przedsiębiorstwo przejęło wszystkie materiały, technologie i marki Big Huge Games, w tym nieukończone produkcje (God: The Game, Ascendant), o których pisaliśmy w kwietniu tego roku.

Ekipa Big Huge Games zajmie się produkcją gry opartej na marce Copernicus. Została ona stworzona przez 38 Studios, przy współpracy z Toddem McFarlanem (twórcą Spawna) oraz autorem fantasy R. A. Salvatore (znany między innymi z książek opisujących Drizzta, najsłynniejszego mrocznego elfa uniwersum Forgotten Realms). Otrzymamy dzieło w klimatach RPG, które pojawi się na pecety, Xboksa 360 i PlayStation 3. Być może będzie ono wykorzystywało elementy wspomnianego, anulowanego projektu - Ascendant.

Twórcy Rise of Nations uratowani - ilustracja #1

Ponadto, jak powiedział Brett Close z 38 Studios, zakup Big Huge Games wraz z międzyplatformowym silnikiem nadającym się do stworzenia gier RTS i RPG, przyspieszy realizację sieciowej produkcji związanej właśnie z marką Copernicus. Autorzy przewidują zaprezentowanie uniwersum pod wieloma postaciami. O grze MMO wiemy między innymi, że zostanie w niej wykorzystany silnik Unreal Engine 3.

Brett Close dodał, że dzięki nabyciu nowego studia uda się stworzyć wysokiej jakości gry, reprezentujące kilka różnych gatunków, ale dzielące ten sam świat. Zwiększy to znaczenie i wartość zarówno marki Copernicus, jak i projektu MMO. O problemach Big Huge Games wiedzieliśmy już w marcu tego roku - ogłoszono wtedy, że deweloper jest na sprzedaż, w związku z fatalną sytuacją finansową wydawcy THQ.

Rise of Nations: Rise of Legends

Rise of Nations: Rise of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 9 maja 2006

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

8.4

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-05-27
19:28

dresX94 Senator

Gra była niespecjalnie dobra ale dobrze że firma będzie istnieć

Komentarz: dresX94
2009-05-27
22:04

zanonimizowany632289 Junior

👍

Dla mnie obie części Rise of Nations były ekstra, więc liczę, że i tym razem się nie zawiodę na Big Huge :D
Nie zapominajmy jeszcze o wyśmienitym dodatku do AoE III - Asian Dynasties :) Do boju, BHG!

Komentarz: zanonimizowany632289
2009-05-28
09:24

andrzej1 Senator

Jak dla mnie seria Rise of Nations była całkiem fajna.

Komentarz: andrzej1
2009-05-28
09:47

Mastyl Legend

Mastyl

Mi sie RotN bardzo podobało, zawsze oczekiwałem jak najbardziej rozbudowanej "Civki" w czasie rzeczywistym.

Komentarz: Mastyl
2009-05-30
11:56

LordVader1 Generał

👍

Dobrze, że 38 Studios uratowało Big Huge Games i ten producent gier nie zbankrutuje, przynajmniej na razie.

Komentarz: LordVader1

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl