Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition (PC)

Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition PC

W nowa edycja sztandarowego symulatora lotu samolotów firmy Microsoft, możemy pilotować prawie wszystkie najpopularniejsze samoloty pasażerskie, a nawet wcielić się w kontrolera ruchu powietrznego w trybie multiplayer.

Symulacje | samoloty

PC Windows
Okładka Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition (PC)

data premiery gry w wersji PC:

7listopada2001

4grudnia2001

pudełko PL

Kolejna część sztandarowego symulatora lotu firmy Microsoft. Gra posiada znacznie poprawioną grafikę w stosunku do poprzedniczki, głównie dzięki zastosowaniu technologii z MS Combat Flight Simulator 2. Możemy pilotować różne modele samolotów, takich jak Leariet, Cesna 172S Skyhawk, Boening 737-300, oraz oczywiście Boening 747-400. Jak zwykle w przypadku symulatorów z Microsoftu architektura gry jest otwarta, umożliwiając łatwy import dodatkowych modeli samolotów wykonanych przez entuzjastów oraz specjalizujące się w tym firmy. Każdy z nich wykonany jest z zaskakującą ilością szczegółów, łącznie z trójwymiarowymi kokpitami, gdzie każdy drążek, przycisk i przełącznik może być poruszony. Oddano nawet ruch cieni w kokpicie, gdy słońce świeci przez szybę.

Bardzo dokładnie odwzorowany został teren, który możemy podziwiać przelatując chociażby nad górzystymi obszarami. Wzgórza i wierzchołki gór rzucają cień na poniższe doliny. Microsoft zaimplementował nową technologię zwaną Auto Gen, która renderuje obiekty tworząc krajobrazy bezpośrednio w otoczeniu lecącego samolotu. Dzięki temu projektanci nie muszą już przygotowywać takich obiektów jak drzewa, domy i budynki. Auto Gen dba o to, aby zwiększać gęstość rozmieszczenia obiektów na bardziej zaludnionych terenach i automatycznie zmniejszać ich liczbę, gdy oddalamy się od miast.

Inną innowacją Flight Simulatora 2002 jest interaktywna kontrola lotu. Przestrzeń powietrzna pełna jest maszyn kontrolowanych przez komputer, przez co zmuszeni jesteśmy często prosić o pozwolenie na zmianę korytarza lotu, pułapu, startu czy lądowania. Gracz może nawet sam zostać kontrolerem lotu i kierować bezpiecznie innych graczy przez powietrzne przestrzenie w trybie wieloosobowym.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 3 CD

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 2421 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199 PLN

Gry podobne do Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition

Klasyfikacja PEGI Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 500MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D + wykorzystuje joystick

Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - recenzja gry
Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - recenzja gry

Recenzja 28 stycznia 2002, 11:29

Jedną z najpotężniejszych nowych funkcji Flight Simulatora 2002 jest, czego najbardziej brakowało w poprzednich edycjach, czyli kontrola ruchu powietrznego (ATC). Należy przyznać iż wykonane to zostało naprawdę dobrze – teraz nie wystarczy już podkołować na pas, tak jak to było wcześniej i po prostu wystartować. ATC zobowiązuje nas do ciągłego kontaktu radiowego z ziemią. Aby wystartować, musimy teraz otrzymać stosowną zgodę zarówno na samo kołowanie na pas, jak i na start. W związku z wspomnianym wcześniej ruchem na lotniskach, w największych portach świata możemy na takie zezwolenia czekać nawet kilka minut. Tak, tutaj wszystko żyje swoim rytmem i nie jesteśmy już najważniejsi. Podobnie jest w czasie lotu. Po kolei przejmują nas poszczególne centra ruchu powietrznego, zaskakując dobrą wymową nazw nawet najbardziej egzotycznych dla języka angielskiego miast i lotnisk (w tym polskich!). Oczywiście znawcy tematu znajdą tu sporo rażących uproszczeń, np. po starcie z poznańskiej Ławicy otrzymujemy polecenie połączenia się nie z kontrolą obszaru w Warszawie lecz w Berlinie, brak też kilku istotnych dla prawdziwego ATC elementów, takich jak holding („kołowanie” w powietrzu wokół punktu nawigacyjnego). Mimo wszystko jednak nie można narzekać na ATC. Ponadto kiedy Microsoft wypuści na rynek tzw. SDK (Software Development Kit), wielu entuzjastów będzie mogło z większą swobodą tworzyć dodatkowe elementy, także pewnie związane z ATC.