Microsoft Flight Simulator 2002: Przelot
Aktualizacja:
Przelot
Jeśli startowaliśmy z opuszczonymi klapami, wciągamy je. Teraz możemy dla chwili oddechu włączyć sobie pauzę (P), otworzyć panel radia, a następnie u dołu kliknąć przyciski ALT oraz AP. W ten sposób włączyliśmy autopilota i funkcję utrzymywania przez niego wysokości, którą ustaliliśmy wcześniej na 5500 stóp. Wyłączamy pauzę. Teraz samolot sam będzie się wznosił na określony pułap. Zauważmy, że po przekroczeniu 1500 stóp, zaczynamy odbierać sygnały z radiolatarni VOR Jędrzejów. Poznamy to po tym, że wskaźnik odległości do niej (w milach) wskaże 47,4 a igła na wskaźniku VOR odchyli się w prawo.

Teraz włączmy z powrotem pauzę i skupmy się na kwestii nawigacji na tą radiolatarnię. Naszym celem jest lot prosto na radiolatarnię i musimy odszukać kurs bezpośrednio do niej. Aby tego dokonać, ustawiamy kursor na pokrętle OBS znajdującym się na wskaźniku NAV tak, by dymek z podpowiedzią pokazał +. Przyciskamy teraz klawisz myszy. Tarcza odbiornika zacznie się obracać. Obracamy ją tak długo, aż pionowa igła przesunie się w lewo i stanie zupełnie pionowo. Jeśli uciekła nam w lewo, przesuwamy kursor lekko w lewo, aż pokaże się dymek z minusem i pojedynczymi kliknięciami dostrajamy NAV. W momencie, kiedy igła jest pionowo, wskazanie kursu znajdujące się na "godzinie 12" obrotowej tarczy wskaże nam kurs, którym powinniśmy lecieć by trafić do radiolatarni. W moim przypadku obrotowa tarcza wskazała kurs 75 stopni. Nie będziemy teraz prowadzić Cessny ręcznie, lecz wspomożemy się autopilotem. Odnajdujemy główny kompas na środku panelu samolotu i podobnie jak pokrętłem OBS, teraz kręcimy pomarańczowym pokrętłem HDG. Zauważmy, że pomarańczowy znacznik na kompasie zaczyna wędrować po okręgu. Ustawiamy go na odczytany wcześniej kurs, czyli 75 stopni. Teraz należy poinformować autopilota, że ma utrzymywać ten kurs. Otwieramy panel radia i na dole, w sekcji autopilota klikamy przycisk HDG. Zamykamy panel autopilota i wyłączamy pauzę. Zauważymy, że samolot natychmiast zacznie skręcać. Teraz jesteśmy odciążeni od pilnowania zarówno wysokości, jak i kursu. Autopilot sam się o to zatroszczy. Samolot wykona nawrót.
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieMicrosoft Flight Simulator 2002 Professional Edition
7 listopada 2001
Komentarze czytelników
zanonimizowany336 Pretorianin
chlopaki... mam propozycje... sgloscie sie do Microsoftu i zaoferujcie im pomoc w opracowywaniu instrukcji, poradników i tutoriali bo to co pokazaliscie przy okazji tego poradnika to naprawde mistrzostwo. :)) gratuluje! tak profesjonalnej roboty nie znajde nawet na najlepszych sajtach na swiecie!
zanonimizowany214 Generał
Świetna robota!
BTW: Kto to pisał nie ma podpisu?
Solnica Konsul
autor jest wymieniony w panelu na górze strony - Red Scorpion
zanonimizowany2315 Centurion
Jak dla mnie to mistrzostwo swiata,chyba skusze sie na ta gre do tej pory nie latalem bo nie widzialem tego poradnika.
zanonimizowany5129 Junior
Dziękuję Wam za te słowa, starałem się!
Soulcatcher Legend
Sama gra jest trudna, instrukcja w wersji PL słaba, ale z takim poradnikiem zabawa może być fajna
zanonimizowany1609 Konsul
Faktycznie, co jak co ale swietna robota.
Co do trudnosci tu nie zgodzilbym sie z Soulem. Jak dla mnie FS jest po prostu kolejnym symulatorem z ktorym poradzi sobie srednio zaprawiony w symulatorach gracz. Tu wszystko mozna przemyslec, zastanowic sie czy na pewno wypuscic klapy podczas startu czy moze wystarczy w ich obecnej pozycji sily nosnej do oderwania sie od ziemi.
Zycie jest duzo prostsze kiedy nikt nie chce cie zestrzelic ;-))
zanonimizowany3347 Legend
moi przedmowcy chyba powiedzieli juz wszystko... Dzieki Skorpioniku
zanonimizowany12733 Junior
Dziękuję Tobie, Red Scorpion.
Wyczerpująco, rzeczowo i z uczuciem... To się widzi, to się czuję, tym się naprawdę oddycha.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
