Microsoft Flight Simulator 2002: Start (1)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Start

Po uruchomieniu FS2002 przechodzimy do opcji tworzenia lotu (Create Flight), wybieramy Cessnę 182S jako nasz samolot, a następnie przechodzimy do planera lotu (Flight Planner). Wybieramy lotnisko początkowe (Katowice Pyrzowice) oraz docelowe (Rzeszów Jasionka), posługując się licznymi pomocami w wyszukiwaniu (np. szukamy miasta Katowice na liście z miastami). W momencie wybierania Katowic, w rozwijanej liście w lewym, dolnym rogu ekranu wybieramy pozycję startową Parking 5 - ramp GA small. Domyślnie jest tam ustawione Active Runway (pas aktywny), ale nie chcemy rozpoczynać przygody, ustawieni już na pasie.

Teraz program wyszuka trasę lotu między tymi lotniskami. Mamy do wyboru cztery możliwości:

  • Direct - komputer ustawi trasę jako prosty odcinek między lotniskami z możliwością samodzielnego "dostrajania" trasy
  • Low Altitude Airways - trasa wyznaczona trasami niskich pułapów
  • High Altitude Airways - trasa wyznaczona trasami wysokich pułapów
  • VOR to VOR - od radiolatarni do radiolatarni

Osobiście jestem zwolennikiem wybierania Direct a następnie tworzenia samodzielnie trasy. Wybranie innej opcji na obszarze np. Polski stworzy bardzo nierealistyczną trasę przelotu (rekordzistą jest tu opcja VOR to VOR, która z jednego polskiego lotniska na drugie potrafi wyznaczyć przelot np. przez Czechy). Wybieramy więc Direct i przystępujemy do utworzenia trasy przelotu.

Kiedykolwiek będziemy tworzyć własne trasy przelotów, warto ma mapie włączyć przyciski tras niskich i wysokich pułapów i prowadzić naszą trasę przez nie. Doda to całości planu realizmu. Aby poprowadzić nasz lot przez określone punkty nawigacyjne, należy chwycić kursorem myszy czerwoną linię i pociągnąć ją na wybrany punkt nawigacyjny, który powinien pojawić się z prawej strony, na liście. Jeśli pomylimy się, zaznaczamy taki punkt na liście i po prostu naciskamy Delete. Sugeruję sporo eksperymentować z różnymi trasami. Nasza trasa z Katowic do Rzeszowa przebiegać będzie przez następujące punkty nawigacyjne:

  • radiolatarnia VOR JED (Jędrzejów), częstotliwość 115,60
  • nadajnik bezkierunkowy NDB S.A. (Mielec), częstotliwość 296
  • radiolatarnia VOR RZE (Rzeszów), częstotliwość 116,20

Dla ułatwienia wyszukiwania tych punktów dodam, że radiolatarnie VOR wyświetlane są na mapie jako niebieskie kwadraciki, a NDB jako czerwone okręgi. Jeśli nadal mamy problem z odnalezieniem trasy, tutaj [LINK] znajduje się plik z planem lotu. Należy go rozpakować do folderu /FS2002/flights/myflts a następnie we flight plannerze wykorzystać opcję LOAD. Przed opuszczeniem planera należy kliknąć przycisk ukazujący cały plan lotu w formie tabelki, oraz spisać sobie częstotliwości kolejnych punktów nawigacyjnych (lub po prostu wydrukować tabelkę). Wychodzimy z flight plannera klikając OK. (jeśli to nowy plan, FS2002 zapisze go w w/w folderze).

Na ten lot szkoleniowy nie chcemy żadnych niespodzianek pogodowych, Weather zostawiamy więc jako Clear (idealna pogoda). Jeśli chcemy przelecieć ten lot np. po raz kolejny, można pokusić się o ustawienie jakiejś pogody samodzielnie. Osoby które mają dostęp do Internetu mogą nawet skorzystać tu z opcji Real Weather, która ściągnie z serwera pogodowego aktualnie panującą na tej trasie pogodę.

Upewniamy się, że godzina lotu ustawiona jest na dzień (chyba, że koniecznie chcemy lecieć np. w nocy) i klikamy Fly Now! aby rozpocząć lot.

Po chwili znajdujemy się w naszej Cessnie, na stanowisku 5 w Katowicach

Gotowi do startu w Katowicach - Start (1) - Lot - Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry
Gotowi do startu w Katowicach

Uwaga! Jeśli silnik samolotu pracuje, a chcemy uruchomić go ręcznie, wyłączamy go kombinacją Shift-Ctrl-F1. Aby na przyszłość każdy lot rozpoczynać z wyłączonym silnikiem, klikamy w menu (wywoływanym Alt-em) Flight-Save Flight, a następnie zaznaczamy opcję "default flight".

Teraz uruchomimy naszą Cessnę osobiście. Przełączamy pompę paliwową (Fuel Pump) na pozycję ON (rząd przełączników u dołu) oraz włączamy światło obrotowe na samolocie (Bcn/Strobe), które ostrzega znajdujących się w pobliżu ludzi o naszym zamiarze rozruchu silnika. Włączamy dopływ paliwa do silnika przez wepchnięcie czerwonego cięgna (MIX) maksymalnie do przodu. Teraz korzystając w włożonego do stacyjki samolotu kluczyka (na dole po lewej), włączamy silnik, przekręcając go na pozycję START a następnie puszczając, kiedy silnik zaskoczy. Teraz pozwolimy silnikowi się rozgrzać i zaprogramujemy w panelu radia pierwszy punkt nawigacyjny naszej trasy. Otwieramy panel radia, odnajdujemy odbiornik NAV1, z jego prawej strony ustawiamy częstotliwość 115,60 (częstotliwość radiolatarni w Jędrzejowie) i klikamy żółty przycisk STBY. Przesunie to częstotliwość na lewą stronę i uczyni ją aktywną.

Teraz zaprogramujemy autopilota na utrzymanie pułapu 5500 stóp (na samym dole panelu radia, sekcja ALT) - Start (1) - Lot - Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry

Teraz zaprogramujemy autopilota na utrzymanie pułapu 5500 stóp (na samym dole panelu radia, sekcja ALT). Możemy już zamknąć panel radia. Wciskając klawisz tyldy (~), otwieramy okienko ATC i łączymy się z kontrolą naziemną (Ground), oraz prosimy o zezwolenie na kołowanie z odejściem na wschód (Request Taxi, departing East).

Uwaga! Nie będę już o tym więcej wspominał, ale po każdej instrukcji od ATC musimy dokonać stosownego potwierdzenia. Zawsze takie potwierdzenie pojawi się automatycznie na liście wyboru w okienku ATC, nie powinno być więc problemu z zapominaniem o tym.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2002-02-11
09:57

zanonimizowany5129 Junior

😊

Dziękuję Wam za te słowa, starałem się!

Komentarz: zanonimizowany5129
2002-02-11
10:30

Soulcatcher Legend

Soulcatcher
👍

Sama gra jest trudna, instrukcja w wersji PL słaba, ale z takim poradnikiem zabawa może być fajna

Komentarz: Soulcatcher
2002-02-11
10:50

zanonimizowany1609 Konsul

👍

Faktycznie, co jak co ale swietna robota.
Co do trudnosci tu nie zgodzilbym sie z Soulem. Jak dla mnie FS jest po prostu kolejnym symulatorem z ktorym poradzi sobie srednio zaprawiony w symulatorach gracz. Tu wszystko mozna przemyslec, zastanowic sie czy na pewno wypuscic klapy podczas startu czy moze wystarczy w ich obecnej pozycji sily nosnej do oderwania sie od ziemi.
Zycie jest duzo prostsze kiedy nikt nie chce cie zestrzelic ;-))

Komentarz: zanonimizowany1609
2002-03-13
00:08

zanonimizowany3347 Legend

moi przedmowcy chyba powiedzieli juz wszystko... Dzieki Skorpioniku

Komentarz: zanonimizowany3347
2002-05-14
10:41

zanonimizowany12733 Junior

👍

Dziękuję Tobie, Red Scorpion.
Wyczerpująco, rzeczowo i z uczuciem... To się widzi, to się czuję, tym się naprawdę oddycha.
Pozdrawiam.

Komentarz: zanonimizowany12733

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl